F1: ΔΥΟ PIT STOP ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ GRAND PRIX ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Pirelli, το Αυστραλιανό Grand Prix ολοκληρώθηκε με δύο pit stop, ενώ γενικά ακολουθήθηκε η στρατηγική soft-soft medium την οποία επέλεξε και ο νικητής του αγώνα Nico Rosberg (Mercedes) όπως και οι άλλ οι δύο διεκδικητές του βάθρου : Daniel Ricciardo (Red Bull) και Kevin Magnussen (McLaren).
Τα ‘marbles’ και το ‘ blistering ’ έχουν σταδιακά μειωθεί όπως και το ‘ graining ’ . Στην πραγματικότητα , αυτό το φαινόμενο εμφανίστηκε μόνο στο εμπρός αριστερό ελαστικό μερικών μονοθεσίων, συμπεριλαμβανομένου και του Rosberg.
Πέρα από το σετάρισμα του μονοθεσίου, οι χαμηλές θερμοκρασίες ευθύνονται επίσης για το graini ng – συνηθισμένο φαινόμενο στη Formula 1 . Στο Αυστραλιανό Grand Prix , οι εξωτερικές θερμοκρασίες δεν ξεπέρασαν τους 20 βαθμούς και οι θερμοκρασίες πίστας του 27 βαθμούς Κελσίου οι οποίες μάλιστα καταγράφηκαν κατά την εκκίνηση στις 5 μ.μ. , και προοδευτικά μειώθηκαν όσο προχωρούσε ο αγώνα ς .
Παρόλα αυτά , τα ελαστικά συμπεριφέρθηκαν άριστα από την αρχή μέχρι το τέλος , δικαιώνοντας τις προσδοκίες πριν την έναρξη του grand prix, και παρά το γεγονός ένα κομμάτι των κατατακτηρίων δοκιμών το Σάββατο έγινε σε βροχερές συνθήκες . Όλα τα μονοθέσια ξεκίνησαν με γόμες P Zero Yellow soft, με εξαίρεση τον Sebastian Vettel της Red Bull και τον Esteban Gutierrez της Sauber , οι οποίοι ξεκίνησαν με P Zero White.
Η στρατηγική του αγώνα επηρεάστηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα για τέσσερις γύρους σχετικά νωρίς , γεγονός που ανάγκασε τους περισσότερους οδηγούς να κάνουν τα πρώτα τους pit stop νωρίς. Ο Jenson Button της McLaren εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τη στρατηγική των pit stop, με πολύ καλ ά συγχρονισμένες στάσεις που τον ανέβασαν από τη 10 η θέση εκκίνησης στην 4 η του τερματισμού .
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli δήλωσε : « Στη Μελβούρνη , μείναμε πολύ ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις των ελαστικών μας στον πρώτο αγώνα μιας νέας εποχής για τη Formula 1 . Αν και η πτώση της θερμοκρασία ς προκάλεσε κάποι α μικρ ά θέματα graining στο εμπρός αριστερά ελαστικά μερικών μονοθεσίων, δεν ήταν ιδιαίτερα σοβαρ ά και δεν επηρέασε επί της ουσίας το μέγεθος των stint . Στις περισσότερες περιπτώσεις εξαφανίστηκε με την εξέλιξη του αγώνα . Η μεσαία γόμα, που χρησιμοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό προς στο τέλος του αγώνα, κάλυψε σχεδόν τη μισή από τη συνολική απόσταση για πολλά μονοθέσια επιδεικνύοντας υψηλή σταθερότητα. Ασφαλώς οι ομάδες αντιμετωπίζουν όλες την ίδια πρόκληση και ακόμα βρισκόμαστε στην αρχή της σεζόν , όπου οι μηχανικοί προσπαθούν να μεγιστοποιήσουν το πακέτο επιδόσ ε ων πλαισίου και ελαστικών . »
Οι ταχύτεροι χρόνοι της ημέρας ανά ελαστικό :
|
Soft |
Medium |
Intermediate |
Wet |
1 ος |
ROS – 1.32.478 |
BOT – 1.32.568 |
N/A |
N/A |
2 ος |
KVY – 1.32.634 |
ALO – 1.32.616 |
N/A |
N/A |
3 ος |
PER – 1.33.366 |
ROS – 1.32.672 |
N/A |
N/A |
Το μεγαλύτερο stint του αγώνα :
Soft |
35 γύροι (A Sutil) |
Medium |
25 γύροι (J Button) |
Intermediate |
N/A |
Wet |
N/A |
Μετρητής Αλήθειας :
Καθώς το μεγαλύτερο μέρος των κατατακτήριων δοκιμών έγιναν με βροχή , ήταν δύσκολο να προβλέψεις με ακρίβεια τη στρατηγική . Είχαμε προβλέψει εκκίνηση με μαλακή γόμα , αλλαγή ξανά σε μαλακή στον 23 ο γύρο και στη συνέχεια σε μεσαία στον 51 ο γύρο . Αλλά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε νωρίς την εμφ άνισή του στην πίστα προκάλεσε ελαφρά σύγχυση , με τον Rosberg να κάνει την πρώτη στάση για ένα ακόμα σετ soft στον 12 ο γύρο και μία τελευταία στάση για medium στον 38 ο γύρο . Οι πρώτοι 10 πιλότοι χρησιμοποίησαν στρατηγική soft-soft-medium, με εξαίρεση τον Daniil Kvyat στη 10 η θέση ο οποίος επέλεξε soft-medium-soft.