F1: Νέος θρίαμβος Mercedes
Πριν το Κινέζικο Grand Prix εξετάστηκαν αρκετές επιλογές στρατηγικής. Όμως η πολύ δυνατή απόδοση του ελαστικού μεσαίας γόμας στο δεύτερο μέρος του αγώνα επέτρεψε στους πρώτους 15 στην τελική κατάταξη, πιλότους, να πραγματοποιήσουν τελικά μόνο 2 αλλαγές ελαστικών σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς.
Με μερικές πολύ γρήγορες καμπές και υψηλά πλευρικά φορτία g η πίστα της Σαγκάη προκαλεί μοναδικές καταπονήσεις ειδικά στο εμπρός αριστερά ελαστικό. Όμως η ενισχυμένη αντοχή των νέων ελαστικών P ZERO του 2014 επέτρεψε στον οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton να πάρει την 3η συνεχόμενη νίκη του σε 4 αγώνες φέτος κάνοντας μόνο 2 pit stop. Πέρυσι η στρατηγική που έδωσε τη νίκη στην Κίνα ήταν αυτή των 3 pit stop.
Ο Hamilton δημιούργησε προϋποθέσεις νίκης εκκινώντας από την pole, με ένα σετ μαλακής γόμας το οποίο άντεξε στο δικό του μονοθέσιο περισσότερους γύρους απ’ ότι στων αντιπάλων του. Αλλάζοντας ελαστικά έκανε ένα μεγάλο δεύτερο μέρος χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα, αυτό ήταν καθοριστικό για την επιτυχία της στρατηγικής των 2 pit stop τόσο γι’ αυτόν όσο και για τους άλλους πιλότους. Τελικά ο Hamilton τερμάτισε τον αγώνα με διαφορά 18.6 sec από το δεύτερο βάζοντας ακόμη ένα σετ ελαστικών μέσης γόμας. Ήταν η 25η νίκη του Βρετανού που ισοφάρισε το ρεκόρ του αφεντικού του, Νίκι Λάουντα αλλά και του θρυλικού Σκωτσέζου, Τζιμ Κλαρκ.
Η χαμηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος, σταθερά κάτω από τους 20 βαθμούς Κελσίου σε συνδυασμό με την πολύ απαιτητική φύση της πίστας καθιστούσαν πολύ πιθανή την στρατηγική των 3 pit stop και πολλές ομάδες διατήρησαν ανοικτές όλες τις επιλογές. Όμως η ενισχυμένη αντοχή των φετινών ελαστικών της Pirelli κατέστησαν φυσιολογικές τις δυο αλλαγές ελαστικών, οι ομάδες τροποποίησαν τη στρατηγική τους. Οι θερμοκρασίες των 18 βαθμών Κελσίου στον αέρα και 21 βαθμών Κελσίου στο οδόστρωμα ήταν σημαντικά πιο χαμηλές από τις αντίστοιχες περσινές: 28 βαθμοί Κελσίου στον αέρα και 40 βαθμοί Κελσίου στο οδόστρωμα.
Ο Κέβιν Μάκγνουσεν με τη McLaren ήταν ο μόνος οδηγός που επέλεξε τη μέση γόμα P Zero White για την εκκίνηση του αγώνα όλοι οι άλλοι οδηγοί εκκίνησαν με την μαλακή γόμα P Zero Yellow.
Η F1 έρχεται τώρα στην Ευρώπη και αμέσως μετά το Ισπανικό GP είναι προγραμματισμένο ένα τεστ δυο ημερών. Οι Sauber και Toro Rosso θα δοκιμάσουν τα ελαστικά της Pirelli για το 2015 την 1η μέρα των δοκιμών. Την δεύτερη μέρα θα κάνουν την ίδια δουλειά οι Force India και McLaren.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery τόνισε: ” Μετά από μια βροχερή περίοδο κατατακτήριων δοκιμών το Σάββατο όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν και τις δυο διαθέσιμες γόμες σλικ ελαστικών στον αγώνα. Από την αρχή οι επιλογές στρατηγικής ήταν ανοιχτές: Θα χρειάζονταν δυο ή τρεις αλλαγές ελαστικών το κλειδί στη δυναμική κάθε οδηγού ήταν η απόδοση της μαλακής γόμας στο ξεκίνημα και της μέσης γόμας μετά την πρώτη αλλαγή. Από τη στιγμή που φάνηκε ότι η μικρή αύξηση της θερμοκρασίας οδοστρώματος δε θα αμβλύνει αρκετά την παραμόρφωση της μαλακής γόμας όλες οι ομ άδες επικέντρωσαν την προσοχή τους στη βασική αγωνιστική γόμα, τη μέση. Οι θερμοκρασίες γενικά κατά τη διάρκεια του 3ημέρου ήταν χαμηλές, από τις χαμηλότερες που έχουμε δει κατά τη διάρκεια αγώνων τα τελευταία 3 χρόνια. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να δούμε τοπικές παραμορφώσεις ειδικά στη μαλακή γόμα πράγμα που οδήγησε και σε μικρές αποκολλήσεις (marbles) στην πίσω ευθεία. Πρόκειται για κάτι που δε θέλουμε να συμβαίνει αλλά δεδομένων των συνθηκών ήταν αναμενόμενο. Η πτώση απόδοσης της γόμας του μεσαίου ελαστικού ήταν μικρότερη από ένα δέκατο δευτερολέπτου στο γύρο, αντίστοιχα η πτώση της απόδοσης του μαλακού ελαστικού ήταν λίγο πάνω από δυο δέκατα δευτερολέπτου στο γύρο”.
Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα:
|
Μέση |
Μαλακή |
Πρώτος |
ROS 1m40.402s |
GUT 1m42.257s |
Δεύτερος |
HAM 1m41.196s |
HAM 1m42.553s |
Τρίτος |
RIC 1m41.473s |
MAG 1m42.842s |
Περισσότεροι γύροι αγώνα με ένα σετ ελαστικών:
Μέση γόμα |
27 γύροι |
Button και Bianchi |
Μαλακή γόμα |
17 γύροι |
Hamilton και Vergne |
Μετρητής αλήθειας:
Η πιο γρήγορη πρόβλεψή μας για τον αγώνα των 56 γύρων ήταν να εκκινήσει κανείς με τη μαλακή γόμα, να βάλει ξανά τη μαλακή γόμα στον 14ο γύρο και να τοποθετήσει τη μέση στον 28ο γύρο. Επίσης προτείναμε εναλλακτικά την εκκίνηση με μαλακή γόμα, αλλαγή στον 12ο γύρο σε μέση γόμα και ξανά τη μέση γόμα στον 34ο γύρο. Η τελευταία επιλογή αποδείχτηκε νικητήρια. Ο Hamilton σταμάτησε για πρώτη φορά στον 17ο γύρο έβαλε τη μέση γόμα και το ίδιο έκανε πάλι στον 38ο γύρο.