F1: Νταμπλ Mercedes στο Bahrain
Η στρατηγική επιλογή ελαστικών έπαιξε κεντρικό ρόλο σ’ έναν από τους πιο αμφίρροπους αγώνες της σύγχρονης ιστορίας, μ’ ένα συναρπαστικό φινάλε, που δημιούργησε το αυτοκίνητο ασφαλείας με την εμφάνισή του, 10 γύρους πριν το τέλος.
Μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας , ο Lewis Hamilton με τη Mercedes , βρίσκονταν επικεφαλής του αγώνα και χρησιμοποιούσε τη μέση γόμα, ενώ ο έτερος πιλότος της γερμανικής ομάδας, Nico Rosberg που είχε άλλη στρατηγική χρησιμοποιούσε τη μαλακή γόμα με την οποία είχε επιλέξει να τερματίσει. Παρότι το μονοθέσιο του Hamilton φορούσε ένα ελαστικό θεωρητικά πιο αργό, ο Hamilton κατόρθωσε να κρατήσει πίσω του το Rosberg – που πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα – και να διπλασιάσει τις νίκες του. Παρόμοιες μάχες είχαμε και πιο πίσω στη δεκάδα, με πιλότους που χρησιμοποιούσαν τη μαλακή γόμα να δίνουν μάχη για θέση μ’ αυτούς που βρίσκονταν εμπρός τους με το πιο αργό ελαστικό, ανάλογα με την επιλογή στρατηγικής που είχαν κάνει.
Είναι γεγονός πως η διαφορά του ενός δευτερολέπτου που καταγράφονταν το μεσημέρι με ζέστη, ανάμεσα στη μέση γόμα P ZERO White και στη μαλακή γόμα P ZERO Yellow , μειώθηκε αισθητά κατά τη διάρκεια της βραδιάς που είχε πιο χαμηλή θερμοκρασία. Η θερμοκρασία αέρα έπεσε κατά 3 βαθμούς κατά τη διάρκεια των 57 γύρων του αγώνα.
Οι πρώτοι έξι στην κατάταξη επέλεξαν στρατηγική 2 πιτ στοπ (κάποιοι ευνοήθηκαν από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας). Οι Red Bull των Daniel Ricciardo και Sebastian V ettel χρησιμοποίησαν διαφορετική στρατηγική και τερμάτισαν στην 4 η και 6 η θέση αντίστοιχα από την 13 η και 10 που εκκινούσαν. Ο Vettel ήταν ο ένας από τους δυο οδηγούς που επέλεξαν να εκκινήσουν με τη μέση γόμα.
Από αύριο Τρίτη οι ομάδε ς θα συμμετέχουν στο πρώτο τεστ κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου. Όπως προβλέπουν οι κανονισμοί του 2014 κάθε ομάδα οφείλει ν’ αφιερώσει μια μέρα δοκιμών εξέλιξης απ’ αυτές που δικαιούται σε δοκιμές ελαστικών για λογαριασμό της Pirelli . Αύριο Τρίτη θα κάνει δοκιμές για την Pirelli , η Caterham , ενώ την Τετάρτη θα κάνουν δοκιμές οι Mercedes και Williams .
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli , Πωλ Χέμπερι δήλωσε: «Είδαμε μερικές φανταστικές μονομαχίες, ρόδα με ρόδα στο Μπαχρέιν. Σ’ αυτές έπαιξαν σημαντικό ρόλο η στρατηγική των ελαστικών και η διαχείριση του ρυθμού που μπορούν να έχουν. Με τη θερμοκρασία του οδοστρώματος να βαίνει μειούμενη, κάποιες ομάδες τροποποίησαν τη στρατηγική τους επιλέγοντας δυο αντί για τρία πιτ στοπ. Όταν εμφανίζεται το αυτοκίνητο ασφαλείας λίγους γύρους πριν το τέλος και οι πιλότοι έχουν κάνει διάφορες επιλογές στρατηγικής και ελαστικών τότε εγγυημένα θα έχεις συναρπαστικό φινάλε. Τώρα ξεκινάμε την προετοιμασία μας για τις πρώτες δοκιμές ελαστικών μέσα στη σεζόν. Είναι καλοδεχούμενη η ευκαιρία που μας δίνεται να δοκιμάσουμε τα ελαστικά του μέλλοντος, με τη νέα γενιά μονοθεσίων, ανυπομονούμε να δούμε τι θα αποκομίσουμε απ’ αυτό».
Στρατηγική pit stop για τους πρώτους οχτώ (8) στην τελική κατάταξη:
Hamilton : Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 19 ο γύρο και έβαλε τη μέση στον 41 ο γύρο
Rosberg : Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μέση στο 21 ο γύρο και έβαλε τη μαλακή ξανά στον 41 ο γύρο
Perez : Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 16 ο γύρο και έβαλε τη μέση στον 34 ο γύρο
Ricciardo : Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μέση στο 18 ο γύρο και έβαλε ξανά τη μαλακή στον 35 ο γύρο
Hulkenberg : Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 15 ο γύρο και έβαλε τη μέση στον 35 ο γύρο
Vettel : Ξεκίνησε με μέση γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 16 ο γύρο και έβαλε ξανά τη μαλακή στον 34 ο γύρο
Massa : Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 13 ο γύρο, έβαλε για 3 η φορά μαλακή στον 28 ο γύρο και έβαλε τη μέση στον 38 ο γύρο
Bottas : Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 10 ο γύρο, έβαλε ξανά τη μαλακή στον 25 ο γύρο και τελικά τη μέση γόμα στον 40 ο γύρο
Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα
|
Μέση |
Μαλακή |
Πρώτος |
ΗΑΜ 1:37.108 |
ROS 1:37.020 |
Δεύτερος |
HUL 1:38.785 |
RIC 1:39.269 |
Τρίτος |
MAS 1:39.272 |
VET 1:39.312 |
Περισσότεροι γύροι με μια γόμα
Μέση 24 γύροι Perez
Μαλακή 24 γύροι Vettel
Μετρητής αλήθειας:
Η ταχύτερη πρόβλεψή μας για τον αγώνα των 57 γύρων ήταν η στρατηγική των 3 pit stop . Είπαμε όμως πως θα ήταν εφικτή και η στρατηγική των δυο pit stop . Να εκκινήσει δηλαδή κάποιος με τη μαλακή γόμα, να βάλει ξανά τη μαλακή στον 22 ο γύρο και να βάλει τη μέση στον 44 ο γύρο.
Η πραγματικότητα ήταν πολύ κοντά, ο Hamilton εκκίνησε με τη μαλακή, άλλαξε πάλι σε μαλακή γόμα στον 19 ο γύρο και έβαλε τη μέση γόμα από τον 41 ο γύρο έως τον τερματισμό .