H Alfa Romeo στο Mille Miglia 2014
– Η 32η εκδήλωση για την επέτειο του ιστορικού αγώνα Mille Miglia, θα συγκεντρώσει 430 πληρώματα από 35 χώρες από 15 ως 18 Μαΐου.
– Η Alfa Romeo θα συμμετάσχει ως Χρυσός Χορηγός με τρία επίσημα αυτοκίνητα από το μουσείο της μάρκας: μία “6C 1750 Gran Sport” του 1930, μία “6C 1500 Super Sport” του 1928 και μία “2000 Sportiva” του 1954.
– Μια Giulietta Sprint του 1954, το πρωτότυπο Νο 2, θα βρίσκεται επίσης στο Mille Miglia, εκπροσωπώντας το εμβληματικό μοντέλο που γιορτάζει φέτος τα 60ά του γενέθλια.
– Μια επιλογή από Alfa Romeo Giulietta, το σύγχρονο μοντέλο που μόλις πρόσφατα ανανεώθηκε, διατηρώντας την εικόνα του σπορ χαρακτήρα και της κομψότητας, θα βρίσκεται μετά τα κλασικά μοντέλα.
– Η Alfa Romeo σχεδιάζει μια σειρά από δραστηριότητες που θα δημιουργήσουν μια συναρπαστική εμπειρία για τη μάρκα στο Mille Miglia 2014.
– Στη Μπρέσια, την Πάδοβα και τη Ρώμη, ειδικά διαμορφωμένα περίπτερα της Alfa Romeo θα γιορτάζουν τα γενέθλια της Giulietta, εκθέτοντας κλασικά και σύγχρονα μοντέλα, μια καλλιτεχνική δουλειά εμπνευσμένη από τη Giulietta και τις ιδέες που θα υλοποιούνται σε πραγματικό χρόνο από φερέλπιδες νέους σχεδιαστές.
– Η πρώτη συνάντηση των ιδιοκτητών των supercars 4C και 8C θα γίνει στη Μόντενα.
Η Alfa Romeo θα είναι Χρυσός Χορηγός του αγώνα Mille Miglia 2014, τιμώντας τον «καλύτερο αγώνα στον κόσμο» – όπως τον χαρακτήρισε ο Enzo Ferrari – ο οποίος θα πραγματοποιηθεί σε μια κυκλική διαδρομή που θα ξεκινήσει από τη Brescia, από τις 15 μέχρι τις 18 Μαΐου, περνώντας από ορισμένες από τις πιο γραφικές τοποθεσίες της Ιταλίας. Αυτή η λαμπρή εκδήλωση μαζεύει πλήθη ενθουσιωδών θεατών κάθε χρόνο, αποδεικνύοντας ότι αυτά τα κλασικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να δημιουργούν έντονα συναισθήματα ακόμα και στους νεότερους από αυτούς τους θεατές.
Η Alfa Romeo θα συμμετάσχει με τρία επίσημα αυτοκίνητα από το μουσείο της μάρκας: μία “6C 1750 Gran Sport” του 1930, μία “6C 1500 Super Sport” του 1928 και μία “2000 Sportiva” του 1954. Όπως απαιτείται από τον κανονισμό, και τα τρία αυτά αυτοκίνητα είχαν πάρει μέρος στον αγώνα Mille Miglia, που διοργανωνόταν από το 1927 ως το 1957 και στην οποία η Alfa Romeo είχε θριαμβεύσει 11 φορές, ένα ανεπανάληπτο ρεκόρ.
Όπως πάντα πρόκειται για έναν αγώνα και μία περιπέτεια σε μια συσκευασία και στο φετινό πρόγραμμα έχουν γίνει αρκετές σημαντικές αλλαγές. Πρώτον, η εκδήλωση θα διαρκέσει τέσσερις μέρες αντί για τρεις. Την Κυριακή 18 Μαΐου, το κονβόι των κλασικών αυτοκινήτων θα διασχίσει τις Modena, Reggio Emilia και Mantua, για να τερματίσει στη Brescia. Επιπλέον, οι πόλεις Riccione, Loreto, Ascoli and Teramo θα προστεθούν στη λίστα των τοποθεσιών απ’ όπου θα περάσει το Mille Miglia. Ο αγώνας θα πραγματοποιήσει μια συμβολική στάση στην κατεστραμμένη από το σεισμό πόλη L’ Aquila και θα σκαρφαλώσει στα ορεινά περάσματα Futa and Raticosa, όπως το 1947 και το 1948.
Θα συμμετάσχουν συνολικά 430 αυτοκίνητα, ανάμεσα στα οποία και οι 3 επίσημες συμμετοχές της Alfa Romeo, που έχουν γράψει μερικές από τις σημαντικότερες σελίδες στην ιστορία των αγώνων αυτοκινήτου. Επίσης, τα κλασικά αυτοκίνητα θα ακολουθεί μία ομάδα από σύγχρονες Alfa Romeo Giulietta, το μοντέλο που μόλις πρόσφατα ανανεώθηκε, διατηρώντας την εικόνα του σπορ χαρακτήρα και της κομψότητας.
Οι συμμετοχές του Μουσείου της Alfa Romeo
Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport – 1928
Η “6C 1500” ήταν το πρώτο αυτοκίνητο «τουρισμού» που σχεδίασε ο Vittorio Jano, την εποχή που ξεκινούσε το εντυπωσιακό σερί αγωνιστικών επιτυχιών της “P2 Gran Premio”. Μετά το επίσημο ντεμπούτο της τον Απρίλιο του 1925 στη έκθεση του Μιλάνου και την παρουσίασή της το 1926 στο Παρίσι και το Λονδίνο, η “6C 1500” άρχισε να πωλείται το 1927. Χαρακτηριζόταν από εξαιρετική ισορροπία ισχύος, επιδόσεων και βάρους και χρησιμοποιούσε εξακύλινδρο κινητήρα 1.500 κ.εκ. (αρχικά με μονό εκκεντροφόρο, αργότερα εξελίχθηκε μία έκδοση με δύο εκκεντροφόρους), ο οποίος ήταν ατμοσφαιρικός ή υπερτροφοδοτούμενος με συμπιεστή τύπου Roots. Το 1928 η ομάδα Campari-Ramponi με ένα 6C 1500 SS άρχισε ένα απαράμιλλο ράλι νικών στο Mille Miglia, που προσέφερε στην Alfa Romeo 11 τρόπαια από το 1928 έως το 1947. Το αυτοκίνητο είχε επίσης επιτυχίες και σε άλλους διεθνείς αγώνες όπως τον 24ωρο αγώνα του Σπα το 1928 με τους Ivanowsky-Marinoni και τον αγώνα Essex 6 Hours στην πίστα Brooklands την ίδια χρονιά.
Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport – 1930
Από τα σημαντικότερα σπορ αυτοκίνητα δρόμου της δεκαετίας του ’30, η “6C 1750” εμφανίστηκε επίσης και στις αγωνιστικές πίστες. Η εικόνα της συνδέεται άμεσα με τη νίκη που πέτυχε στο τιμόνι της ο Tazio Nuvolari το 1930 στον αγώνα Mille Miglia. Η “6C 1750” μπήκε σε μαζική παραγωγή από το 1929 μέχρι το 1932, ως εξέλιξη της “6C 1500”, διατηρώντας την ίδια αρχιτεκτονική και το ίδιο βάρος, αλλά σημαντικά καλύτερες επιδόσεις, χάρη στο μεγαλύτερο κινητήρα. Η αγωνιστική της καριέρα ξεκίνησε με τη νίκη των Campari-Ramponi στον αγώνα Mille Miglia του 1929. Τον επόμενο χρόνο εμφανίστηκε η βελτιωμένη έκδοση “6C 1750 Gran Sport”, που επίσης έκανε το αγωνιστικό της ντεμπούτο στα Mille Miglia με τους Nuvolari, Campari, Varzi και Ghersi, ισοπεδώνοντας τον ανταγωνισμό και κατακτώντας τις 4 πρώτες θέσεις. το αμάξωμα της 6C 1750 του Μουσείου της Alfa Romeo κατασκευάστηκε από το Zagato το 1930. Το αυτοκίνητο έχει 6κύλινδρο κινητήρα 1.752 κ.εκ., που αποδίδει 102 ίππους στις 5.000 στροφές.
Alfa Romeo 2000 Sportiva – 1954
Η 2000 Sportiva του 1954 σχεδιάστηκε από τον Franco Scaglione και το αμάξωμά της έχει την υπογραφή του Bertone. Αυτό το μοντέλο “Gran Turismo” έχει 2λιτρο 4κύλινδρο κινητήρα 1.997 κ.εκ. με διπλό εκκεντροφόρο, που αποδίδει 138 ίππους. Εξαιρετικά προηγμένη από πλευράς τεχνολογίας έχει κιβώτιο 5 ταχυτήτων και πίσω ανάρτηση Ντε Ντιόν, τεχνικές λύσεις που προαναγγέλλουν αυτές που χρησιμοποιήθηκαν στην Alfetta του 1972.
Alfa Romeo Giulietta Sprint Prototype 1954
Πρόκειται για ένα από τα πρώτα πρωτότυπα του ιστορικού μοντέλου, κατά πάσα πιθανότητα κατασκευασμένο πάνω στο σασί 00002 στις αρχές του 1954, με αμάξωμα κατασκευασμένο μέσα στην Alfa Romeo, όταν δεν είχε ακόμα ξεκινήσει η συνεργασία με τον Bertone. Λίγο μετά το αυτοκίνητο μεταφέρθηκε στις εγκαταστάσεις του διάσημου σχεδιαστή και τροποποιήθηκε, αν και όχι στην τελική μορφή του μοντέλου. Γι’ αυτό και όταν άρχισαν οι πωλήσεις της Giulietta Sprint, το σασί Νο 2 δεν μπορούσε να πουληθεί και παρέμεινε για πολλά χρόνια στην Alfa Romeo. Το 1958 ανακατασκευάστηκε από τον Bertone για να γίνει η Sprint Veloce και αφού άλλαξε κάμποσους ιδιοκτήτες στην Ιταλία και το εξωτερικό, κατέληξε και πάλι στην Alfa Romeo.