F1: Επιτυχημένη στρατηγική Rosberg στην Αυστρία
Η στρατηγική αποδείχτηκε το κλειδί στη νίκη του οδηγού της Mercedes , Nico Rosberg στο Αυστριακό Grand Prix . Ο Γερμανός εκκίνησε από την 3 η θέση πίσω από τις δυο Williams , άλλαξε όμως λάστιχα πριν απ’ αυτές. Μεγιστοποιώντας το πλεονέκτημα του καινούργιου σετ ελαστικών – μια μανούβρα που είναι γνωστή ως « undercut » πλάγιο χτύπημα – κατάφερε να πάρει την πρωτοπορία μετά τον πρώτο γύρο pit stop .
Ο teammate του Nico Rosberg , Lewis Hamilton χρησιμοποίησε την ίδια στρατηγική ακόμη πιο αποτελεσματικά. Ο Hamilton εκκινούσε 9 ος , χρησιμοποίησε την πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο χρώμα) P Zero Red Supersoft και έκανε δυο αλλαγές βάζοντας την μαλακή γόμα (κίτρινο χρώμα) P Zero Yellow Soft . Τελικά τερμάτισε 2 ος μόλις 1.9 sec πίσω από τον teammate του. Οι δυο οδηγοί μονομάχησαν στο τέλος ενώ ο Valtteri Bottas ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο τερματίζοντας μόλις 8 sec πίσω από τον νικητή.
Ο οδηγός της Force India , Sergio Perez εκκίνησε 15 ος με τη μαλακή γόμα και έφτασε μέχρι τον 29 ο γύρο προτού την αλλάξει. Έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα και στο φινάλε την πιο γρήγορη, πολύ μαλακή γόμα. Καθώς οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν την αντίθετη τακτική ο Perez τερμάτισε τελικά στην 6 η θέση.
Παρότι οι θερμοκρασίες του οδοστρώματος ξεπέρασαν τους 40 βαθμούς Κελσίου, οι δυο οδηγοί της Marussia – Jules Bianchi και Max Chilton – όπως και ο οδηγός της Caterham , Kamui Kobayashi ολοκλήρωσαν τον αγώνα μόνο με μια αλλαγή ελαστικών.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli , Paul Hembery τόνισε: «Η απόδοση των ελαστικών ήταν ανάλογη των προσδοκιών μας σήμερα, παρότι επικράτησαν πιο θερμές συνθήκες. Αυτές είχαν ως αποτέλεσμα η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης ( degradation ) να είναι πιο υψηλή απ’ ότι είχαμε δει τις προηγούμενες μέρες . Ήταν ένας αγώνας δυο pit stop , αποδείχτηκε ξεκάθαρα πως η τακτική του ενός pit stop παραήταν φιλόδοξη για τις περισσότερες ομάδες. Παρακολουθήσαμε έναν διασκεδαστικό αγώνα, όπου η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών ήταν πολύ σημαντική. Επιπλέον είναι πάντα σπουδαίο να βλέπεις ένα νέο πρόσωπο στο βάθρο. Συγχαρητήρια στο Valtteri και στη Williams όπως και στη Merce des για την σπουδαία απόδοση όλο το Σαββατοκύριακο».
Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα
|
Μαλακή |
Πολύ μαλακή |
Πρώτος |
HAM – 1 m12 . 217s |
PER – 1m12.142s |
Δεύτερος |
BOT – 1m12.581s |
BUT – 1m12.858s |
Τρίτος |
MAS – 1m12.586s |
MAL – 1m13 . 187s |
Περισσότεροι γύροι με μια γόμα στον αγώνα:
Μαλακή 57 γύροι K . Kobayashi
Πολύ μαλακή 37 γύροι M . Chilton
Μετρητής αλήθειας:
Η εκτίμησή μας για την ταχύτερη στρατηγική ήταν τα δυο pit stop : Εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο χρώμα) μετά μαλακή γόμα ( κίτρινο χρώμα) στον 13 ο γύρο και μετά ξανά μαλακή γόμα στον 42 ο γύρο. Ο Rosberg σταμάτησε για πρώτη φορά στον 11 ο γύρο έβαλε τη μαλακή γόμα και το ίδιο έκανε στον 40 ο γύρο ακολουθώντας τη στρατηγική που προβλέψαμε.