F1: Ο ROSBERG ΚΕΡΔΙΣΕ ΕΝΤΟΣ ΕΔΡΑΣ ME ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΥΟ PIT STOP
O HAMILTON ΑΝΕΒΗΚΕ 17 ΘΕΣΕΙΣ ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΡΙΩΝ PIT STOP
Η ΧΡΗΣΗ ΜΑΛΑΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗΣ ΓΟΜΑΣ ΕΔΩΣΕ ΑΜΦΙΡΡΟΠΕΣ ΜΑΧΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
Ο Nico Rosberg αύξησε το προβάδισμά του στη βαθμολογία του πρωταθλήματος κερδίζοντας τον αγώνα της πατρίδας του. Ο νικητής ακολούθησε στρατηγική δυο pit stop , ξεκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα P Zero Red (κόκκινο χρώμα) και ακολούθως έβαλε δυο φορές τη μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο χρώμα). Ήταν η πρώτη φορά που ο Rosberg βρέθηκε στο βάθρο στο Γερμανικό GP . Επίσης το βάθρο του Valtteri Bottas ήταν το 300στο στην ιστορία της Williams , ταυτόχρονα ο Φινλανδός ανέβηκε για 3 ο συνεχή αγώνα στο βάθρο.
Ο teammate του Rosberg , Lewis Hamilton κέρδισε 17 θέσεις και τερμάτισε 3 ος ενώ εκκινούσε 20 ος μετά το ατύχημα που είχε στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Hamilton άλλαξε στρατηγική από δυο σε τρία pit stop κατά τη διάρκεια του αγώνα. Στα δυο πρώτα μέρη του αγώνα χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα και στα δυο τελευταία επωφελήθηκε από την επιπλέον ταχύτητα της πολύ μαλακής γόμας. Συμπλήρωσε 17 γύρους με την πολύ μαλακή γόμα στο τέλος του αγώνα, σ’ αυτό το κομμάτι πέτυχε και τον ταχύτερο γύρο. Αυτό του επέτρεψε να πιέσει το Bottas λίγο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας ενώ τερμάτισε μόλις 22 δευτερόλεπτα πίσω από το Rosberg παρότι είχε χτυπημένη εμπρός αεροτομή.
Όλοι όσοι εκκίνησαν από τις πρώτες θέσεις χρησιμοποίησαν την πολύ μαλακή γόμα, που ήταν περίπου ένα δευτερόλεπτο ταχύτερη από τη μαλακή γόμα. Η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν τουλάχιστον 20 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερη απ’ αυτή που καταγράφηκε τις δυο πρώτες μέρες (55 βαθμοί Κελσίου). Αυτό έδωσε στις ομάδες μια νέα διάσταση όμως η βροχή που κάποιοι περίμεναν δεν ήρθε. Οι οδηγοί πίεζαν όσο μπορούσαν και είδαμε αρκετά αμφίρροπες μάχες από την αρχή ως το τέλος. Η διαφορά ανάμεσα στη Ferrari του Fernando Alonso (5 ος ) και στη Red Bull του Daniel Ricciardo (6 ος ) που μάχονταν για την 5 η θέση ήταν λιγότερη από ένα δέκατο του δευτερολέπτου στο φινάλε μετά από 306 km αγώνα.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli , Paul Hembery τόνισε: «Με τις συνθήκες να είναι πολύ πιο δροσερές απ’ ότι τις προηγούμενες μέρες οι ομάδες βρέθηκαν σε μια άγνωστη περιοχή γι’ αυτές, όσον αφορά στη συμπεριφορά των ελαστικών σε σχέση με ότι είχαν δει πριν. Είδαμε πολλές αμφίρροπες μάχες – κάποιες φορές και στενές επαφές – όλα αυτά επηρέασαν τη φθορά αλλά και την πτώση στην απόδοση των ελαστικών λόγω τοπικής υπερθέρμανσης ( degradation ). Όπως ήταν αναμενόμενο είδαμε στρατηγικές δυο ή τριών pit stop , οι δυο από τους τρεις οδηγούς στο βάθρο έκαναν μόνο δυο αλλαγές ελαστικών. Μολονότι σταμάτησε μια φορά παραπάνω από τους ανταγωνιστές του, η στρατηγική του Hamilton του επέτρεψε να μπει στο κάδρο παρότι εκκινούσε από το τέλος. Η επιλογή μας με τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα έδωσε πολύ δράση και μερικές συναρπαστικές μάχες από την αρχή ως το τέλος παρότι είδαμε πολλές διαφορετικές στρατηγικές».
Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα
|
Μαλακή |
Πολύ μαλακή |
Πρώτος |
Ric – 1 m20 . 846s |
Ham – 1m19.908s |
Δεύτερος |
Alo – 1m21.212s |
Mag – 1m20.224s |
Τρίτος |
Ros – 1m21.298s |
Alo – 1m20 . 548s |
Περισσότεροι γύροι με μια γόμα στον αγώνα:
Μαλακή Button (30 γύροι)
Πολύ μαλακή Ericsson (24 γύροι)
Μετρητής αλήθειας:
Είπαμε πως ήταν πιθανόν να δούμε δυο ή τρία pit stop με την στρατηγική δυο pit stop με πολύ μαλακή, πολύ μαλακή, μαλακή γόμα να είναι η πιο πιθανή με αλλαγές στον 18 ο και στον 38 ο γύρο. Ο Rosberg ακολούθησε λίγο διαφορετική στρατηγική εκκινώντας με την πολύ μαλακή γόμα και βάζοντας μετά δυο φορές τη μαλακή γόμα στον 15 ο και στον 41 ο γύρο.