F1: Δεύτερη συνεχόμενη νίκη Ricciardo με στρατηγική δύο pit stop
Ο DANIEL RICCIARDO ΠΗΡΕ ΤΗ 2η ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ ΝΙΚΗ ΤΟΥ
ΜΕ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΥΟ PIT STOP .
ΤΟ ΤΑΧΥΤΕΡΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΗΡΘΕ ΣΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΓΥΡΟ
ΟΣΟΙ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΑΝ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΟ ΡΥΘΜΟ
ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ 3 PIT STOP
ΥΨΗΛΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΜΑΛΑΚΗ ΓΟΜΑ ΧΩΡΙΣ ΜΕΓΑΛΗ ΠΤΩΣΗ ΣΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΕΣ.
Ο οδηγός της Red Bull , Daniel Ricciardo κέρδισε για 2ο συνεχή αγώνα, εκκινώντας από την 5η θέση του grid στο Βέλγιο. Ο Αυστραλός χρησιμοποίησε στρατηγική 2 pit stop , στα πρώτα δυο μέρη του αγώνα επέλεξε την μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο χρώμα) και στο τελευταίο μέρος του αγώνα τη μέση γόμα P Zero White (άσπρο χρώμα).
Η νίκη του Ricciardo ήταν η 50στη για τη Red Bull και η 3η δική του σε 6 αγώνες. Υπογραμμίζοντας τη σταθερότητα στην απόδοση της μέσης γόμας ο R icciardo σημείωσε το ταχύτερο πέρασμά του (1:52.974), στον τελευταίο γύρο του αγώνα σε μια πίστα που έχει το μεγαλύτερο μήκος απ’ όλες στο πρωτάθλημα.
Ο οδηγός της Mercedes , Nico Rosberg τερμάτισε πίσω του με διαφορά μόλις 3 δευτερολέπτων μολονότι είχε τελείως διαφορετική στρατηγική. Ο Rosberg σταμάτησε 3 φορές, εκκίνησε με τη μαλακή γόμα, έβαλε στις δυο πρώτες αλλαγές τη μέση γόμα και στην τελευταία αλλαγή ενόψει τερματισμού τη μαλακή γόμα.
Στρατηγική 3 pit stop ακολούθησε και ο παγκόσμιος πρωταθλητής, S ebastian Vettel . Όπως ο Rosberg έτσι και ο Vettel επέλεξε τη μαλακή γόμα στο φινάλε του αγώνα ώστε να έχει το ρυθμό, για να πιέσει τους ανταγωνιστές του που προπορεύονταν. Με τη διαφορά ανάμεσα στις δυο γόμες να είναι στα 1.6 sec στο γύρο περίπου, η μαλακή γόμα P Zero Yellow έδωσε μια άλλη διάσταση στρατηγικής σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες του πρωταθλήματος. Το αποτέλεσμα ήταν μερικές συγκλονιστικές μάχες ως και το πέσιμο της καρό σημαίας για τις θέσεις στη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Καθώς επικράτησαν πιο ζεστές καιρικές συνθήκες απ’ ότι στις ελεύθερες δοκιμές η πτώση στην απόδοση και των δυο γομών ήταν διαφορετική. Αυτό οδήγησε σε μεγάλη ποικιλία στρατηγικών από διαφορετικά μονοθέσια ανάλογα με τον τρόπο που φορτίζει/φθείρει τα ελαστικά το καθένα.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli , Paul Hembery τόνισε: ” Οι θερμοκρασίες οδοστρώματος και περιβάλλοντος τη μέρα του αγώνα ήταν οι υψηλότερες που παρατηρήθηκαν το τριήμερο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ελαφρά μείωση σε σχέση με τις εκτιμήσεις μας, της διάρκειας ζωής της μαλακής γόμας. Δεδομένων όμως των απαιτήσεων της συγκεκριμένης διαδρομής αλλά και των χαρακτηριστικών της μέσης και μαλακής γόμας που επιλέξαμε γι’ αυτό τον αγώνα, η φθορά και η πτώση στην απόδοση ήταν και πάλι κοντά σ’ αυτό που περιμέναμε. Είχε ενδιαφέρον να παρακολουθεί κανείς την εξέλιξη διαφορετικών στρατηγικών ειδικά όταν στηρίζονταν στην επιπλέον ταχύτητα της μαλακής γόμας. Εν τέλει περισσότεροι οδηγοί θα προτιμούσαν να είχαν επιλέξει τη μεγιστοποίηση χρήσης της μαλακής γόμας, μ’ ένα τρίτο pit stop . Οι υπολογισμοί μας όμως το Σάββατο έδειχναν πως τα δυο πιτ στοπ ήταν πιο γρήγορη στρατηγική, τελικά είχαμε ένα πολύ συναρπαστικό αγώνα”.
Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα:
|
Μέση |
Μαλακή |
Πρώτος |
ROS 1m51.898s |
ROS 1m50.511s |
Δεύτερος |
BOT 1m52.716s |
SUT 1m52.413s |
Τρίτος |
RIC 1m52.974s |
MAS 1m52.512s |
Περισσότεροι γύροι αγώνα με ένα σετ ελαστικών:
Μέση γόμα |
23 γύροι |
Kimi Raikkonen |
Μαλακή γόμα |
22 γύροι |
Jules Bianchi |
Μετρητής αλήθειας:
Προβλέψαμε στρατηγική 2 pit stop : Εκκίνηση με τη μαλακή γόμα αλλαγή ξανά σε μαλακή στον 15ο γύρο και μετά χρήση της μέσης γόμας από τον 29ο γύρο. Ο Ricciardo κέρδισε τον αγώνα ακολουθώντας αυτό που λέγαμε, κάνοντας τις αλλαγές στον 11ο και στον 27ο γύρο.