Ανανεωμένο Mitsubishi L200
Πιο συγκεκριμένα το ανανεωμένο L200 ξεχωρίζει από:
Την καινούργια μάσκα για όλες τις εκδόσεις Club & Double Cab
Φαρδύτερα φρύδια τροχών για τις εκδόσεις Club Cab & Double Cab IntensePlus
Μαύρο εσωτερικό στην καμπίνα των επιβατών
Το Active Stability Traction Control (ASTC) ανήκει πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων
Πλούσια έκδοση Double Cab 4WD Instyle
Το ανανεωμένο L200 αντιπροσωπεύει την πρόταση της Mitsubishi Motors για ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό pickup ενός τόνου, συνδυάζοντας το καθαρόαιμο χαρακτήρα ενός επαγγελματικού αυτοκινήτου με τα χαρακτηριστικά σχεδίασης, άνεσης και ασφάλειας ενός σύγχρονου SUV.
Το L200, που διατίθεται σε εκδόσεις Single Cab, Club Cab και τετράθυρο DoubleCab, συνεχίζει την παράδοση που καθιέρωσε το πρώτο L200 το 1978, σαν ένα όχημα άψογης αισθητικής και αντοχής, κατάλληλο για δουλειά και δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου, σε συνθήκες on–road & off–road.
Το ανανεωμένο L200 MY15 είναι άμεσα διαθέσιμο μέσα από το δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων Mitsubishi Motors της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε.στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές:
Έκδοση |
Λιανική τιμή |
Απόσυρση |
Όφελος |
Λιανική τιμή μεΌφελος και απόσυρση |
Single Cab 2WD Inform |
17.990 |
363 |
1.800 |
15.837 |
Single Cab 4WD Inforn ASTC |
21.590 |
430 |
1.500 |
19.660 |
Club Cab 4WD Invite ASTC |
23.950 |
461 |
1.500 |
21.989 |
Club Cab 4WD Intense Plus ASTC |
28.400 |
545 |
1.500 |
26.355 |
Double Cab 4WD Invite ASTC |
25.900 |
395 |
2.000 |
23.505 |
Double Cab 4WD Intense ASTC |
27.370 |
420 |
2.000 |
24.950 |
Double Cab 4WD Intense Plus |
30.360 |
464 |
2.000 |
27.896 |
Double Cab 4WD Instyle |
33.760 |
524 |
2.000 |
31.236 |
Sport Utility…
Είτε χρησιμοποιείται για δουλειά και/ή δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου, σαν ένα γνήσιο επαγγελματικό εργαλείο (ACT – Active Commercial Truck = Single Cab) ή σαν ένα όχημα διπλής χρήσης (ART = Active Recreational Truck = Club Cab καιDouble Cab), το νέο L200 έχει σχεδιαστεί για να ανταγωνιστεί σώμα με σώμα με τα (εκ παραδόσεως) πιο άνετα και καλύτερα εξοπλισμένα SUV.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του L200 είναι:
Ενεργητική και παθητική ασφάλεια
Όπως εξηγήσαμε παραπάνω, η απόφαση της Mitsubishi Motors να δημιουργήσει ένα προϊόν προσαρμοσμένο στην Ευρωπαϊκή πραγματικότητα αντανακλά τις καθημερινές οδηγικές συνθήκες και δραστηριότητες στην Ευρώπη.
Εδώ, οι συνωστισμένοι και στενοί αστικοί δρόμοι, η οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας ή οι τοπικοί κανονισμοί ενείχαν υποχρεωτικές απαιτήσεις, όσον αφορά τις συνολικές διαστάσεις, την ευελιξία, την ενεργητική και παθητική ασφάλεια, τις επιδόσεις και τις εκπομπές ρύπων.
Έχοντας κατά νου τις Ευρωπαϊκές οδηγικές συνθήκες και συνήθειες, οι μηχανικοί τηςMMC έχουν δώσει προτεραιότητα στην ασφάλεια, έναντι των άλλων παραγόντων, προκειμένου να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των ντόπιων πελατών:
Αποφυγή
Ακριβής κατευθυντικότητα, χαμηλό κέντρο βάρους, πρόσφυση & ευστάθεια, ισχυρά φρένα και καλή επιτάχυνση κατά την προσπέραση: όλα προσδιορίζουν το είδος της δυναμικής συμπεριφοράς που απαιτείται στην Ευρώπη.
Από αυτή την άποψη, το νέο L200 αποδίδει «σε όλα τα μέτωπα», ανεβάζοντας τον πήχη πολύ ψηλά στην κατηγορία pickup σε όλο τον κόσμο και φτάνοντας σε επίπεδαSUV:
Σύστημα κατ’ επιλογήν τετρακίνησης “Super Select”:
Μοναδικό στην κατηγορία pick–up και όμοιο με του Pajero, το σύστημα SuperSelect της Mitsubishi Motors επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση στο κιβώτιο της τετρακίνησης, σύμφωνα με τις εδαφικές και οδηγικέςσυνθήκες. Μπορεί να αλλάζει από 2WD σε 4WD «εν κινήσει», δηλαδή: χωρίς να σταματήσει το αυτοκίνητο (εφικτό κάτω από 100 km/h), ανεξαρτήτως είδους οδοστρώματος.
Το πλεονέκτημα του Super Select βρίσκεται στη θέση μόνιμης τετρακίνησης “4H”Full Time που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με οποιαδήποτε ταχύτητα και σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Στην ιδιαίτερη περίπτωση ενός pickup όπως το L200, τοSuper Select προσδίδει σημαντική πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με άδεια καρότσα, όπως συμβαίνει πολύ συχνά στην περίπτωση ενός SUT.
Σε αυτό το πρόγραμμα 4H, το κεντρικό διαφορικό συνεκτικής σύζευξης κατανέμει άριστα την κινητήρια ισχύ μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα.
Επιπλέον του συστήματος τετρακίνησης “Super Select”, διατίθεται επίσης το σύστημα “Easy Select” (ανάλογα με την αγορά και το μοντέλο), που μπορεί επίσης να αλλάζει από 2WD σε 4WD χωρίς να σταματά το αυτοκίνητο (εφικτό κάτω από 100 km/h), ανεξάρτητα από το είδος του οδοστρώματος, όπως συμβαίνει και με το “Super Select”).
Εκτιμώντας περισσότερο τις πραγματικές off–road ανάγκες σε σχέση με την εμφάνιση, οι μηχανικοί της Mitsubishi Motors έχουν προτιμήσει έναν πρακτικό επιλογέα τετρακίνησης αντί για τον περιστροφικό διακόπτη που έκανε μόδα ο ανταγωνισμός.
Τέλος, το L200 που εφοδιάζεται με το σύστημα τετρακίνησης κατ’ επιλογή EasySelect και Super Select απολαμβάνει τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος εμπλοκής πίσω διαφορικού. Με το πάτημα ενός διακόπτη στο ταμπλό, κλειδώνουν εντελώς και οι δύο πίσω τροχοί (εφικτό κάτω από 12 km/h) για μέγιστη πρόσφυση σε σαθρά εδάφη. Η αξιοπιστία του συστήματος είναι εγγυημένη τόσο μέσα στα ποτάμια όσο και σε παγωμένες καιρικές συνθήκες, λόγω μια της δομής του εσωτερικού διαφράγματος που χρησιμοποιείται για να κλειδώσει το πίσω διαφορικό.
Μοναδικό στην κατηγορία των pick–up και προωθούμενο από τους μεγαλύτερους Ευρωπαϊκούς οργανισμούς ασφαλείας σαν ένας μηχανισμός που μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο ατυχήματος για οποιοδήποτε αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με αυτό, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας υιοθετείται για πρώτη φορά σε pickup από τη Mitsubishi Motors στο νέο L200. Εδώ, προστίθεται και ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, με αποτέλεσμα ένα ενιαίο σύστημα ASTC(Active Stability & Traction Control) το οποίο ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.
Σαν τμήμα της γενικής αρχιτεκτονικής ηλεκτρονικών του νέου L200, το ASTCβασίζεται σε έναν αισθητήρα γωνίας τιμονιού καθώς και σε έναν αισθητήρα επιτάχυνσης G και περιστροφής, πέραν των αρχικών αισθητήρων του ABS(ταχύτητας τροχού & πίεσης υγρού φρένων). Μαζί με την ECU του κινητήρα, τηνECU του A/T και την ECU του ASC, όλοι επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω ενός διαύλου (BUS).
Εκτός από το σύστημα της κατ΄ επιλογήν τετρακίνησης, η ενεργητική ασφάλεια αυξάνεται από το σύστημα ASTC:
Η διαδικασία ανασχεδιασμού που εφαρμόστηκε στο L200 είχε προεκτάσεις και στην ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα, με στόχο να επιτευχθεί ηοδηγική συμπεριφορά ενός SUV:
Πρόσθετα πλεονεκτήματα περιλαμβάνουν μειωμένες αντιδράσεις και «κοσκίνισμα» στο τιμόνι, μικρότερο επίπεδο κραδασμών και θορύβων, οικονομία βάρους (13 kg) καθώς και ευκολότερη συντήρηση.
Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό χαρακτηριστικό είναι ότι αυτό το σύστημα διεύθυνσης, χαρίζει στο L200 ένα κορυφαίο κύκλο στροφής 5.9 m,
Ο κινητήρας του ανανεωμένου L200, πέρα από την ισχύ που του παρέχει, συμβάλλει επίσης στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, χάρη στην κινητήρα υψηλής ροπής και χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου:
L200 178 HPL200 136 HP
Μέγιστη ισχύς178 ps @ 3.750 rpm136 ps @ 4,000rpm
Μέγιστη ροπή400 Nm @ 2,000rpm314 Nm @ 2,000 rpm
Αναλογία βάρους / ισχύος10.11kg/ch13.7 kg/ch
0 – 100km/h12.1.14.6
Τελική ταχύτητα**179 km/h167 km/h
CO2 (μικτός κύκλος)225204 g/km
Καταν. καυσίμου (μικτός κύκλος)7.8l7.8 l
Παθητική Ασφάλεια
Δομή Rise για μεγιστοποίηση της ασφάλειας
Παρόλο που προέχει η αποφυγή ενός ατυχήματος με τη διασφάλιση ενός υψηλού επιπέδου ενεργητικής ασφάλειας, το ατύχημα μπορεί να συμβεί, και τότε πρέπει να υπάρχει άριστη πρόβλεψη για τη μείωση των αρνητικών συνεπειών.
Σε αυτό τον τομέα της παθητικής ασφάλειας, οι μηχανικοί της Mitsubishi Motors έχουν ανεβάσει τα πρότυπα για τα pickup με την εφαρμογή τεχνολογικών καινοτομιών και κυρίως με τη δομή RISE.
Πατέντα της Mitsubishi Motors που υιοθετείται σε όλα τα νέα προϊόντα της, το
σύστημα “RISE” (“Reinforced Impact Safety Evolution”) παίζει σημαντικό ρόλο, ενσωματώνοντας και συνδέοντας μεταξύ τους δομικά στοιχεία για μία ενεργή προστασία των επιβατών κατά τη διάρκεια ατυχήματος.
Επιπρόσθετα, το L200 προσφέρει:
Μαζί με τη δομή RISE, τα μέτρα αυτά συμβάλλουν στο να έχει κερδίσει L200 μία αξιολόγηση 4 αστεριών στο EURO–NCAP (εσωτερικές δοκιμές).
Εσωτερική σχεδίαση
Το εσωτερικό του L200 σέβεται τη σχεδιαστική φιλοσοφία του εξωτερικού, ξεφεύγοντας από την (φαινομενικά) υποχρεωτική, άκομψη κιβωτοειδή σχεδίαση που συνήθως χρησιμοποιείται στα pickup, επιλέγοντας καμπύλα σχήματα και μία τολμηρή κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί τα χειριστήρια του A/C, τους αεραγωγούς και τον υπολογιστή ταξιδιού.
Σχεδιασμένο λαμβάνοντας υπόψη του τις ανάγκες του οδηγού, το ταμπλό παραμένει ωστόσο πιστό στο πνεύμα του pickup, υιοθετώντας ανθεκτικά και εύκολα στο καθάρισμα υλικά, τα οποία έχουν υποστεί μία πρωτοποριακή.
Πλείστες σχεδιαστικές λεπτομέρειες στοχεύουν να κάνουν τη ζωή στο αυτοκίνητο ξεχωριστή, από το ελκυστικό σχήμα του τιμονιού μέχρι και τα μπλε επικαλυπτόμενα όργανα με ταχρωμιωμένα πλαίσια, το δαχτυλίδι που πλαισιώνει τους επιλογείς ταχυτήτων καιτετρακίνησης ή τα σύγχρονα μπλε χειριστήρια του A/C*
Το φως συμβάλλει στη δημιουργία ενός ξεχωριστού περιβάλλοντος. Τη νύχτα, πηγές φωτός που βρίσκονται σε όλη την καμπίνα δημιουργούν μία χαλαρωτική ατμόσφαιρα, βελτιώνοντας παράλληλα την εργονομία. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, η καμπίνα είναι «ευάερη», χάρη στη χαμηλή γραμμή των παραθύρων, και σε ένα μεγάλο, έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ.
Αυτή η τεράστια κρυστάλλινη επιφάνεια, που τοποθετείται μακριά από το ταμπλό για να απελευθερώσει πολύ χώρο μπροστά από τον οδηγό και το συνοδηγό, είναι επίσης μία ευχάριστη αλλαγή από τις καταπιεστικές καμπίνες που συνήθως συναντάμε στα pickup, προσφέροντας μία πιο ξεκούραστη θέση οδήγησης η οποία θυμίζει αυτοκίνητα με πολύ μικρό εμπρός τμήμα (cab forward).
*Διαθεσιμότητα ανάλογα με τις εκδόσεις και τις αγορές