F1: Νίκη Hamilton με ένα pit stop
Ο οδηγός της Mercedes , Lewis Hamilton κέρδισε στη Monza , στον εντός έδρας αγώνα για την Pirelli . T α κεντρικά της εταιρείας στο Μιλάνο βρίσκονται σε απόσταση μισής ώρας με το αυτοκίνητο από την πίστα. Ο Hamilton κέρδισε στον αγώνα ακολουθώντας στρατηγική ενός pit stop . Εκκίνησε με τη μέση γόμα της Pirelli , P Zero White (άσπρο χρώμα) και μετά έβαλε την σκληρή γόμα P Zero Orange (πορτοκαλί χρώμα) μέχρι το τέλος του αγώνα. Πλέον με 28 νίκες στο ενεργητικό του, βρίσκεται στην 7 η θέση της σχετικής λίστας με τους νικητές όλων των εποχών, χτες πέρασε σε νίκες το συμπατριώτη του Sir Jackie Stewart . Ο Hamilton πήρε το τρόπαιο στο βάθρο από τον «πρεσβευτή» της Pirelli , Jean Alesi .
Η στρατηγική που ακολούθησε ο νικητής υιοθετήθηκε και από την πλειοψηφία των πρωτοπόρων όλοι όσοι βαθμολογήθηκαν ακολούθησαν παρόμοια τακτική. Σ’ έναν από τους πιο γρήγορους αγώνες της χρονιάς με τη συνολική διάρκεια ενός pit stop στα 24 δευτερόλεπτα οι περισσότεροι οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν τη χαμηλή φθορά και τη μικρή πτώση στην απόδοση και των δυο γομών για να σταματήσουν μόνο μια φορά. Αυτή ήταν ξεκάθαρα η καλύτερη στρατηγική για τον αγώνα.
Όλοι όσοι βρίσκονταν στις πρώτες 10 θέσεις του grid εκκίνησαν με τη μέση γόμα. Ο Nico Hulkenberg (13 ος ) ήταν ο πρώτος στην κατάταξη που χρησιμοποίησε τη σκληρή γόμα. Την έβγαλε στον 20στο γύρο και μετά συμπλήρωσε 33 γύρους με τη μέση γόμα ως το τέλος του αγώνα. Ένας άλλος οδηγός που εκκίνησε με τη σκληρή γόμα ήταν ο Daniil Kvyat με την Toro Rosso που βρίσκονταν στην 21 η θέση γιατί είχε πάρει ποινή (10 θέσεων γιατί χρησιμοποίησε την 6 η μονάδα ισχύος, οι κανονισμοί προβλέπουν φέτος 5 ανά οδηγό). Ο Ρώσος συμπλήρωσε 30 γύρους με την σκληρή γόμα και έφτασε να διεκδικεί βαθμούς καθώς αυτή η διαφορετική στρατηγική τον βοήθησε να κερδίσει θέσεις στην πίστα. Αντιμετώπισε όμως πρόβλημα με τα φρένα στον τελευταίο γύρο. Οι θερμοκρασίες ήταν λίγο πιο χαμηλές απ’ ότι τις προηγούμενες μέρες του τριημέρου, στο ξεκίνημα του αγώνα είχαμε 29 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 44 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli , Paul Hembery , σχολίασε: « Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου η φθορά και η πτώση της απόδοσης ήταν χαμηλή και στις δυο γόμες. Αυτό συνέβη παρά τις υψηλές ταχύτητες και τα χτυπήματα στα κερμπ που αντιμετωπίζουν τα ελαστικά στην Μ onza . Είδαμε στον αγώνα τις τελικές ταχύτητες να ξεπερνούν τα 360 km / h ήταν μια σπουδαία παράσταση για τους θεατές. Επίσης δεν παρατηρήθηκαν καθόλου αποκολλήσεις μικρών κομματιών γόμας ( blist ering ) κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, παρότι αυτό είναι σύνηθες φαινόμενο στη Monza . Συγχαρητήρια στο Lewis Hamilton για τη δεύτερη νίκη του σε συνεργασία μ’ εμάς, στη Monza . Υπήρξε πολύ δράση και για τις πιο πίσω θέσεις υπό υψηλές ταχύτητες. Ήταν μια επίδειξη ικανοτήτων της σημερινής γενιάς οδηγών και μονοθεσίων F 1».
Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα
|
Μέση |
Σκληρή |
Πρώτος |
KVY – 1 m28 . 486s |
HAM– 1m28.004s |
Δεύτερος |
HAM – 1m28.948s |
ROS– 1m28.206s |
Τρίτος |
ROS – 1m29.094s |
MAS – 1m28 . 342s |
Περισσότεροι γύροι με μια γόμα
Μέση N . Hulkenberg (34 γύρους)
Σκληρή S . Vettel (35 γύρους)
Μετρητής αλήθειας:
Είπαμε πως θα εφαρμοστεί στρατηγική ενός pit stop . Εκκίνηση με τη μέση γόμα και μετά αλλαγή σε σκληρή στον 23 ο γύρο. Ο Hamilton ακολούθησε την πρόβλεψή μας σταματώντας στο τέλος του 25 ου γύρου, ένα γύρο μετά τον teammate του.
Περίληψη pit stop – 2014 Ιταλικό GP
Pit stop summary – 2014 Italian Grand Prix
Hamilton: MU HN (25) 1
Rosberg: MU HN (24) 1
Massa: MU HN (23) 1
Bottas: MU HN (24) 1
Ricciardo: MU HN (26) 1
Vettel: MU HN (18) 1
Perez: MU HN (19) 1
Button: MU HN (22) 1
Raikkonen: MN HN (20) 1
Magnussen: MU HN (21) 1
Kvyat: HN MN (30) 1
Hülkenberg: HN MN (19) 1
Vergne: MN HN (24) 1
Maldonado: MN HN (21) 1
Sutil: HN MN (24) 1
Grosjean: HN MN (20) 1
Kobayashi: MN HN (22) 1
Bianchi: MN HN (27) 1
Gutierrez: HN MN (9) MU (36) MU (49) 3
Ericsson: HN MN (30) 1
Alonso: MU HN (21) 1 NC
Chilton: MN 0 NC
M = Μέση γόμα
Η= Σκληρή γόμα
Ν = Νέο ελαστικό
U = Μεταχειρισμένο ελαστικό