F1: Τα φώτα στη Σιγκαπούρη
Μετά τη Μόντσα όπου χρησιμοποιήθηκαν οι δυο πιο σκληρές γόμες στη γκάμα της Pirelli , η F 1 πάει στη Σιγκαπούρη όπου θα χρησιμοποιηθούν οι δυο πιο μαλακές γόμες της χρονιάς: η μαλακή P Zero Yellow (κίτρινο χρώμα) και η πολύ μαλακή P Zero Red (κόκκινο χρώμα).
Το GP στη Σιγκαπούρη γίνεται σε δημόσιους δρόμους αλλά είναι ασυνήθιστο. Ο αγώνας διεξάγεται βράδυ, αυτό έχει ως αποτέλεσμα το διάγραμμα θερμοκρασιών σε αέρα και οδόστρωμα να παρουσιάζει κάπως διαφορετική μορφή απ’ ότι σε άλλους αγώνες. Παραταύτα η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι υψηλή και σε συνδυασμό με την κλειστή φύση της διαδρομής στη καρδιά της πόλης συνθέτουν μια από τις απαιτητικές – από άποψη φυσικής κατάστασης – διαδρομή για τους οδηγούς.
Πρόσφυση και ευστάθεια στο φρενάρισμα είναι σημεία κλειδιά στη Ma rina Bay . Η διαδρομή της πίστας έχει αρκετές αναπηδήσεις/ανομοιομορφίες αυτό δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσπάθεια για σταθερή πρόσφυση. Πέρα απ’ αυτό η διαγράμμιση με άσπρες λωρίδες αλλά και τα καπάκια του δικτύου αποχέτευσης μπορεί να αιφνιδιάσουν τους οδηγούς, αυτό είναι μια έξτρα δυσκολία για τα ελαστικά. Η διαδρομή στη Σιγκαπούρη έχει περισσότερες στροφές από κάθε άλλη πίστα στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος, αυτό αυξάνει περισσότερο τη δουλειά των ελαστικών.
Paul Hembery , αγωνιστικός διευθυντής Pirelli : «Μας δίνει πάντα μεγάλη ευχαρίστηση ο ερχομός στη Σιγκαπούρη. Πρόκειται για έναν από τους πιο εντυπωσιακούς αγώνες της χρονιάς. Το ν’ αγωνίζεσαι υπό το φως των προβολέων σε μια πόλη που ζει έντονα, δημιουργεί μια εκπληκτική ατμόσφαιρα, αυτό δίνει μια από τις καλύτερες εικόνες για τη F 1. Η μοναδική φύση του νυχτερινού αγώνα προφανώς επιδρά και στα ελαστικά. Επιλέξαμε τις δυο πιο μαλακές γόμες της γκάμας γιατί ζεσταίνονται γρήγορα ενώ προσφέρουν και υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, αυτά είναι κρίσιμα χαρακτηριστικά για ένα αγώνα σε δημόσιους δρόμους. Η επιλογή μας είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή από πέρυσι που είχαμε χρησιμοποιήσει τη μέση και την πολύ μαλακή γόμα. Περιμένουμε ενδιαφέρουσες επιλογές στρατηγικής, οι ομάδες θα προσπαθήσουν να μεγιστοποιήσουν το πλεονέκτημα απόδοσης που προσφέρουν αυτές οι γόμες. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας οπότε η στρατηγική πρέπει να είναι ευέλικτη ώστε να αντιμετωπιστεί μια πιθανή εμφάνιση. Καθώς η μάχη του πρωταθλήματος γίνεται πιο αμφίρροπη όλα τα σημάδια δείχνουν πως θα έχουμε έναν συναρπαστικό και απρόβλεπτο αγώνα».
Jean Alesi , σύμβουλος Pirelli : «Δεν έχω αγωνιστεί ποτέ στη Σιγκαπούρη αλλά η εντύπωση που μου δίνεται είναι πως μοιάζει με το Μονακό. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις ένα μικρό λάθος μπορεί να φέρει την απόλυτη καταστροφή καθώς υπάρχουν ελάχιστα σημεία διαφυγής. Παρατηρούνται υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος και μεγάλη υγρασία ενώ επιπλέον αγωνίζεσαι νύχτα διατηρώντας το Ευρωπαϊκό ωράριο. Οπότε εύκολα μπορεί να δεις τους οδηγούς να κάμπτονται από κούραση κατά τη διάρκεια του αγώνα. Από τεχνικής άποψης το πιο σημαντικό στοιχείο είναι η καλύτερη δυνατή πρόσφυση. Συνεπώς είναι καθοριστικό να προσέχεις τα πίσω ελαστικά αλλιώς χάνεις πολύ χρόνο στην έξοδο των στροφών. Σχεδόν όλες οι στροφές στη Σιγκαπούρη είναι αργές. Αυτό μπορεί να οριοθετήσει τον αγώνα σου αν δεν είσαι προσεκτικός».
Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών
Στη Σιγκαπούρη όλα εξαρτώντ αι σε μεγάλο βαθμό από τα φρένα και την πρόσφυση. Ειδικά τα πίσω ελαστικά δουλεύουν σκληρά στην έξοδο όλων των αργών στροφών. Το πίσω αριστερά ελαστικό καταπονείται πιο έντονα καθώς καλείται να τα βγάλει πέρα με διαμήκεις αλλά και πλευρικές επιταχύνσεις. Η πρόσφυση επηρεάζεται από τις ανομοιομορφίες του δημόσιου δρόμου. Η πολύ μαλακή γόμα είναι σχεδιασμένη να λειτουργεί σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και να επιτυγχάνει την βέλτιστη απόδοση σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Σε αντίθεση η μαλακή γόμα έχει σχεδιαστεί για να δουλεύει καλύτερα σε πιο υψηλό εύρος γι’ αυτό αποδίδει σε υψηλές θερμοκρασίες.
Η θερμοκρασία περιβάλλοντος κυμαίνεται στη Σιγκαπούρη από τους 30 – 35 βαθμούς Κελσίου. Ακόμη δεν έχει γίνει αγώνας υπό βροχή. Το οδόστρωμα έχει υψηλό συντελεστή τριβής όμως ταυτόχρονα αργεί πολύ να στρωθεί γόμα στην αγωνιστική γραμμή. Έτσι η βελτίωση του κρατήματος έρχεται αργά, αυτό είναι συνηθισμένο όταν πρόκειται για άσφαλτο που δεν χρησιμοποιείται συνέχεια για αγώνες. Οι παροδικές καταιγίδες κατά τη διάρκεια του απογεύματος – συχνό φαινόμενο – επιτείνουν την κατάσταση, ξεπλένοντας το οδόστρωμα από τη γόμα που έχει ήδη στρωθεί.
Η στρατηγική που χρησιμοποίησε πέρυσι ο νικητής Sebastian Vettel με τη Red Bull ήταν αυτή των δυο αλλαγών ελαστικών στον 17 ο και 44 ο γύρο. Ο Γερμανός εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε την μέση στον 17 ο γύρο ενώ επέστρεψε στην πολύ μαλακή για το φινάλε.