85η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΕΝΕΥΗΣ
Από την Πέμπτη 5/3, η καρδιά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας χτυπούσε στη Γενεύη. Μέχρι την 15η Μαρτίου, η ελβετική πόλη αποτέλεσε το παγκόσμιο κέντρο της αυτοκίνησης. Η μεγάλης εμβέλειας ετήσια Έκθεση Αυτοκινήτου, είναι αναμφισβήτητα το κορυφαίο γεγονός και φέτος στο χώρο του αυτοκίνητου. Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσίασαν εκεί ότι πιο καινούργιο ετοίμασαν τους τελευταίους μήνες οι σχεδιαστές τους. Και είχαν πολύ δουλειά…
Οι περίπου 700 χιλ. επισκέπτες, από 110 χώρες παρακαλώ, απόλαυσαν μία τετράτροχη πανδαισία, 900 αυτοκίνητα, στο Εκθεσιακό Κέντρο Palexpo με τις 7 αίθουσες των 80.047 τ.μ. Στους εκθεσιακούς χώρους, υπήρχαν 220 εκθέτες με 700 εταιρείες από 30 χώρες. Συνολικά 132 παγκόσμιες και πανευρωπαϊκές πρεμιέρας κατεγράφησαν φέτος στη Γενεύη. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε οχήματα με εναλλακτικές μορφές ενέργειες και σχεδόν μηδενικούς ρύπους, σε εντυπωσιακά μοντέλα εκατοντάδων ίππων, που απλά μας κάνουν να ονειρευόμαστε, στις τάσεις για τα μελλοντικά δημιουργήματα των αυτοκινητοβιομηχανιών και τη μείωση του κόστους χρήσης. Ξεχωρίσαμε ακόμη την σημαντική στροφή προς αυτοκίνητα ενός η σχεδόν ενός όγκου, που προσφέρουν μικρομεσαίες διαστάσεις, μεγάλους χώρους και παράλληλα, περαιτέρω εξάπλωση του υποκυβισμού. Με μικρότερο κινητήρα δηλαδή μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις και χαμηλότερες καταναλώσεις.
Η μόδα της εποχής, δεν άφησε ασυγκίνητους τους κατασκευαστές: συνδεσιμότητα λοιπόν σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα. Το έξυπνο κινητό μας γίνεται κομμάτι του στάνταρ εξοπλισμού και προσφέρει υπηρεσίες που μέχρι πρότινος παρέπεμπαν σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας.
Εκεί στην ελβετική πόλη, παρουσιάσθηκαν αυτοκίνητα μικρά, μεσαία, μεγάλα, ονειρικά και πειραματικά. Με έμφαση την άνεση, την οικονομία την προστασία του περιβάλλοντος και βέβαια την ασφάλεια. Πιο χαμηλά, πιο χαμηλά, διαλαλούν όλοι για κατανάλωση και κυβισμό και οι αυτοκινητοβιομηχανίες δείχνουν να τα καταφέρνουν. Μαζί και το CO2, που επηρεάζει και τα δικά μας τέλη κυκλοφορίας. Το 10% των αυτοκινήτων που παρουσιάζονται εκπέμπουν κάτω από 95 γρ./χλμ.
Περισσότεροι από 10.000 εκπρόσωποι του τύπου, από 90 ώρες, είχαν ένα βαρύ πρόγραμμα με 65 (!) συνεντεύξεις τύπου μέσα στις δύο δημοσιογραφικές ημέρες της έκθεσης.
O πόλεμος των εντυπώσεων φέτος μεταξύ των κατασκευαστών στο ουδέτερο ελβετικό έδαφος έχει ως στόχο την άλωση των καταναλωτών. Παρουσιάστε νέα μοντέλα γιατί … χανόμαστε φαίνεται να είναι το σύνθημα. Tο όπλο που χρησιμοποιείται επί το πλείστον είναι η αχαλίνωτη δημιουργικότητα, συνδυασμένη με γενναίες δόσεις τεχνολογίας! Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, θέλει να εκμεταλλευτεί την κρίση που ξεθωριάζει. Σε άλλη γη, σε άλλα μέρη.
Πίσω από τους προβολείς που φωτίζουν τις λαμπερές δημιουργίες των κατασκευαστών, είναι φανερή η αδιάκοπη προσπάθεια εκ μέρους τους για την παρουσίαση καινοτόμων, αλλά και συνάμα πρακτικών ιδεών.
Στο ετήσιο διεθνές «ραντεβού» τους στην Ευρώπη, τα περισσότερα εργοστάσια έχουν κάτι καινούργιο να προτείνουν, παρουσιάζοντας τα νέα αυτοκίνητα παραγωγής τους. Και προϊδεάζοντας μας για τις επόμενες μεσοπρόθεσμες κινήσεις τους.
Alfa Romeo 4C Spider
H 4C Spider έκανε το ευρωπαϊκό της ντεμπούτο και αποτελεί ένα από τα ομορφότερα μοντέλα της Έκθεσης της Γενεύης. Χρησιμοποιεί πλαίσιο από ανθρακονήματα, αλλά και την ίδια αρχιτεκτονική με την κλεστή έκδοση, με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο.
Ο αλουμινένιος κινητήρας 1750 Turbo με άμεσο ψεκασμό, διπλό intercooler και διπλό συνεχώς μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων αποδίδει 237 ίππους, ενώ δεν λείπει το Alfa DNA, το οποίο προσφέρει τέσσερις διαφορετικές επιλογές – Dynamic, Natural, All Weather και Race – βελτιώνοντας τις ρυθμίσεις του κινητήρα, του κιβωτίου, του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού Alfa Q2 και του συστήματος ελέγχου ευστάθειας, ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού για τον τρόπο οδήγησης.
Ford Focus RS
Για πρώτη φορά το νέο Focus RS ήρθε σε επαφή με το κοινό στην έκθεση της Γενεύης. Στο αγριεμένο «κουστούμι» περιλαμβάνονται οι τεράστιοι εμπρός αεραγωγοί και η πίσω αεροτομή. Το αισθητικό σύνολο ολοκληρώνεται με τις νέες ζάντες αλουμινίου και τον διαχύτη στο πίσω τμήμα, ο οποίος φιλοξενεί δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης. Φυσικά, οι μηχανικοί της Ford έχουν εξοπλίσει το δυνατό μοντέλο με σπορ αναρτήσεις και το μικρομεσαίο hot hatch φαίνεται αισθητά πιο χαμηλωμένο σε σχέση με την απλή έκδοση.
Εφοδιάζεται με τον 2,3 λ. EcoBoost κινητήρα. Η ιπποδύναμη φτάνει τους 320 ίππους, ενώ τη διαδικασία του 0-100 την ολοκληρώνει σε 4,5 δ. Το μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με ένα αναβαθμισμένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Μία μεγάλη αλλαγή στη φιλοσοφία του RS αποτελεί το νέο σύστημα 4κίνησης, το οποίο μπορεί να κατανέμει την ροπή έως και 70% στους πίσω τροχούς. Επίσης, το Focus RS πατάει σε 19 ιντσών ζάντες αλουμινίου και οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 235/35/R19.
Honda Civic Type R
Η Honda αποκάλυψε και επίσημα το ολοκαίνουριο υπερόπλο της, που διατίθεται για πρώτη φορά με turbo VTEC κινητήρα 2 λίτρων.
Κάτω από το καπό λοιπόν υπάρχει ο υπερτροφοδοτούμενος VTEC 2 λίτρων που αποδίδει 310 ίππους και 400 Nm μέγιστης ροπής. To κλασικό 0-100 πραγματοποιείται σε 5,7 δ.., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 270 χλμ., γεγονός που σημαίνει ότι είναι η καλύτερη στην κατηγορία του. Η Honda έχει εφοδιάσει το Civic Type R με μία νέα εμπρός ανάρτηση «Dual Axis Strut» και με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Οι τροχοί των 19 ιντσών φιλοξενούν ειδικά φρένα της Brembo, με 350 mm αεριζόμενους δίσκους εμπρός με τετραπίστονες δαγκάνες.
Kia Sportspace
Αποτελεί δημιουργία του Κέντρου Σχεδίασης της Kia με έδρα τη Φρανκφούρτη και φέρει την υπογραφή του Gregory Guillaume, επικεφαλή του Ευρωπαϊκού Σχεδιαστικού Τμήματος. Το σχήμα του Sportspace είναι αρκετά επιθετικό και παρόλο που προσεγγίζει μια κατηγορία με αρκετές ανάγκες σε χώρους και πρακτικότητα, διαθέτει χαρακτηριστικά που τονίζουν τη σπορ διάθεση. Η «tiger nose» γρίλια του ψυγείου παραμένει σημείο αναγνώρισης και στο Sportspace με εμφανώς πιο φουτουριστική υλοποίηση. Το προσθιοκίνητο μοντέλο εφοδιάζεται με έναν 2λιτρο turbo κινητήρα, ο οποίος αποδιδει 250 ίππους. Όσον αφορά στις διαστάσεις του πρωτότυπου είναι 4.855 χιλ. μήκος, 1.870 πλάτος και 1.425 ύψος, ενώ πατάει επάνω σε 20άρες ζάντες αλουμινίου με ανθρακόνημα. Το μεταξόνιο των 2.840 χιλ. προσφέρει μία ευρύχωρη καμπίνα, ενώ διαθέτει έναν άπλετο χώρο αποσκευών.
Nissan Sway
To Sway έχει σχεδιαστεί για να ταράξει τα νερά στην “συντηρητική” κατηγορία των μικρών hatchback. Με μήκος 4.010 χιλ., πλάτος 1.780 χιλ., ύψος 1.385 χιλ. και μεταξόνιο 2.570 χιλ. το Sway είναι ένα εντυπωσιακό supermini που κεντρίζει το ενδιαφέρον.
Ενσωματώνοντας μια προχωρημένη εξέλιξη της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της Nissan, το Sway προσφέρει μια “δελεαστική γεύση” του πώς θα μπορούσε να είναι μια μελλοντική γενιά ενός compact μοντέλου της.
Συνδυάζοντας νέες μορφές, δυναμικού χαρακτήρα με εξελιγμένα στοιχεία σχεδιασμού, το Sway δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη δομή και το σχήμα, υπογραμμίζοντας τη σημασία της λειτουργικότητας, αλλά και το πάθος της Nissan για έξυπνη, φιλική προς τον οδηγό και τον επιβάτη, σχεδίαση. Είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει τη βάση για το επόμενο supermini της εταιρείας.
Opel Karl
To Opel Karl έκανε παγκόσμιο ντεμπούτο στη Γενεύη. Έχει μήκος 3.680 χιλ., μεταξόνιο 2.385, με τον χώρο αποσκευών να μπορεί να φτάσει έως και τα 1.000 λίτρα. Το μικρό πεντάθυρο γερμανικό αυτοκίνητο πόλης, περιγράφεται ως “μικρό, ευρύχωρο, εκθαμβωτικό και απίστευτα προσιτό”. Θα είναι διαθέσιμο, από τον Ιούνιο, με τον 1.000αρη Ecotec τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα απόδοσης 75 ίππων που συνδυάζεται με ένα πεντατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Έχει μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χλμ, εκπέμπει 99 γρ/χλμ CO2 και στη βασική του έκδοση εφοδιάζεται με ESP, ABS και Hill Start Assist. Η τιμή του, περί τα 10.000 ευρώ.
Seat 20V20
Το πρωτότυπο 20V20 είναι η πρόταση της ισπανικής φίρμας για ένα τετράθυρο μεσαίου μεγέθους SUV και αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής της «SEAT του μέλλοντος».
Συνδυάζει το δυναμικό στυλ ενός σπορ 5θυρου coupé με την κομψότητα ενός SUV και την ευελιξία ενός compact αυτοκινήτου. Με τροχούς 20 ιντσών και προβολείς full LED, αυτό το SUV έχει αδιαμφισβήτητα έντονα εκφραστική παρουσία ενώ το ευρύχωρο και υψηλής ποιότητας εσωτερικό μπορεί να φιλοξενήσει άνετα μέχρι πέντε άτομα. Επιπλέον ένα ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού ενισχύει περαιτέρω τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας. Είναι έτοιμο να δεχθεί όλη τη γκάμα κινητήρων TSI και TDI αλλά και συστήματα plug-in hybrid.
Η κίνηση θα δίνεται μέσω κιβωτίου DSG και υπάρχει πρόβλεψη για δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.
Skoda Superb
Η νέα εκδοχή της Skoda Superb επιτέλους αποκαλύφθηκε, αποτελώντας κατά την εταιρεία «το καλύτερο Skoda όλων των εποχών».
Το μεταξόνιο του τσέχικου μοντέλου έχει μεγαλώσει κατά 80 χιλ., φτάνοντας στα 2.841, ένα νούμερο που εγγυάται άπλετους χώρους και μεγάλο πορτμπαγκάζ, το οποίο –για του λόγου το αληθές- έχει μεγαλώσει κατά 30 λ., αγγίζοντας πλέον τα 625 λ.
Η Skoda λέει πως η 3η γενιά της Superb «αδυνάτισε» κατά 75 κιλά, κάτι που σε συνδυασμό με τη νέα γκάμα κινητήρων, την κατάστησε πιο οικονομική –οικολογική μέχρι και κατά 30%. Οι επιλογές βενζίνης έχουν χωρητικότητα 1,4, 1,8 και 2,0 λίτρα, με τα TSI μοτέρ να αποδίδουν από 125 έως και 280 άλογα. Οι εκδόσεις πετρελαίου TDI ξεκινούν από τα 1,6 λ. και τους 120 ίππους. Η πιο οικονομική έκδοση αρχικά θα είναι η Superb GreenLine, η οποία έχει κατανάλωση 3,7 λ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 της τάξης των 95 γρ./χλμ. Με εξαίρεση την έκδοση 1,4 TSI, σε όλες τις άλλες εκδοχές υπάρχει η επιλογή για αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, ενώ σε 4 κινητήρες θα υπάρχει και σύστημα 4κίνησης στηριζόμενο στον πολύδισκο συμπλέκτη Haldex 5.
VW Passat
Το Volkswagen Passat είναι ο νικητής της τελικής ψηφοφορίας «Car Of The Year 2015». Η επίσημη εκδήλωση για την ανακοίνωση του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2015» πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης της Γενεύης και μεταδόθηκε ζωντανά μέσω του Διαδικτύου. H κατάταξη έχει ως εξής:
1 VW Passat 340, 2 Citroen C4 Cactus 248, 3 Mercedes C-Class 221, 4 Ford Mondeo 203, 5 Nissan Qashqai 160, 6 BMW 2 Series Active Tourer 154, 7 Renault Twingo 124