F1: Η στρατηγική των ελαστικών στη Μαλαισία

By  |  0 Comments

Ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής, Sebastian Vettel πήρε για λογαριασμό της Ferrari την πρώτη νίκη της εταιρείας μετά την Ισπανία το 2013 και την πρώτη δική του νίκη από τη Βραζιλία το 2013. Ο Γερμανός υιοθέτησε στρατηγική δυο pit stop στις πιο ζεστές συνθήκες που έχουμε συναντήσει σε μια ιδιαίτερα τραχιά άσφαλτο και κατάφερε να τερματίσει μπροστά και από τους δυο οδηγούς της Mercedes.

Ο Vettel εκκίνησε με τη μέση γόμα P Zero White (άσπρο σιρίτι) και έβαλε ξανά τη μέση γόμα στον 17ο γύρο κρατώντας την μέχρι τον 37ο γύρο όπου έβαλε τη σκληρή γόμα P Zero Orange (πορτοκαλί σιρίτι) με την οποία τερμάτισε (56 γύροι). Ήταν η 4η νίκη του στη Μαλαισία και η 40στή προσωπική του. Αυτό του δίνει τον τίτλο του πιο πετυχημένου/πολυνίκη οδηγού στην ιστορία του GP Μαλαισίας.

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton που εκκίνησε από την pole position υιοθέτησε στρατηγική τριών pit stop για να πάρει την 2η θέση. Ο άλλος οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg υιοθέτησε μια διαφορετική στρατηγική τριών pit stop και τερμάτισε 3ος. Ο Rosberg τερμάτισε με τη μέση γόμα ενώ ο Hamilton τερμάτισε με τη σκληρή.

GP MALESIA F1 2015 - ©FOTO STUDIO COLOMBO

Ο αγώνας διεξήχθη σε θερμοκρασίες οδοστρώματος που ξεπερνούσαν τους 56 βαθμούς Κελσίου, συνθήκες εφάμιλλες με τις πιο ζεστές που είδαμε και πέρυσι. Μολονότι τα μονοθέσια κινούνταν σε μια επιφάνεια αρκετά ζεστή για να τηγανίσεις αυγό όπως απέδειξε η Pirelli στο λογαριασμό της στο Instagram, δεν υπήρχαν ούτε θερμικές παραμορφώσεις της γόμας, ούτε τοπικές αποκολλήσεις στα ελαστικά που ολοκλήρωσαν τον αγώνα.

Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα εκτός από τους δυο της McLaren που έβαλαν τη σκληρή γόμα και βρέθηκαν στη δεκάδα προτού αμφότεροι εγκαταλείψουν.

Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, νωρίς, μόλις στον 3ο γύρο βοήθησε στην προφύλαξη των ελαστικών από πτώση στην απόδοση ενώ έδωσε και την ευκαιρία σε κάποιους να βάλουν φρέσκα ελαστικά. Την άδραξαν αρκετοί από τους πρωτοπόρους αλλά ο Vettel με τη Ferrari δεν το έκανε. Η Mercedes του Lewis Hamilton και του Nico Rosberg άλλαξαν σ’ αυτό το σημείο, επιλέγοντας τη σκληρή γόμα για τη συνέχεια.

Ο Vettel μπήκε στα pit ενώ ήταν επικεφαλής του αγώνα και βγήκε τρίτος πίσω από τους οδηγούς της Mercedes. Αξιοποίησε την ταχύτητα της μέσης γόμας για να μειώσει τη διαφορά και να ξαναπεράσει μπροστά. Η δεύτερη και τελευταία αλλαγή ελαστικών για το Γερμανό τον έριξε στην δεύτερη θέση πίσω από το Hamilton που μπήκε για την 3η του αλλαγή ένα γύρο μετά βάζοντας τη σκληρή γόμα. Ο Vettel κέρδισε ένα αγώνα που κρίθηκε από τη στρατηγική των ελαστικών.

Ο οδηγός της Toro Rosso, Max Verstappen ακολουθώντας στρατηγική τριών pit stop έγινε ο νεότερος οδηγός στην ιστορία του θεσμού που βαθμολογείται σε ηλικία 17 ετών. Το ρεκόρ κρατούσε ο Daniil Kvyat. H στρατηγική των τριών pit stop βοήθησε και τον Kimi Raikkonen να τερματίσει 4ος παρότι βρέθηκε πολύ πίσω στον πρώτο γύρο καθώς αναγκάστηκε να μπει στα pit μετά από κλατάρισμα πίσω ελαστικού που προήρθε από επαφή με άλλο μονοθέσιο.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Νομίζω ότι παίξαμε το ρόλο μας σήμερα. Είδαμε μια σπουδαία μάχη στρατηγικής ανάμεσα σε Ferrari και Mercedes με δυο διαφορετικές προσεγγίσεις στον αγώνα που επηρεάστηκαν από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή. Λογικά συναντήσαμε τις υψηλότερες θερμοκρασίες όλης της σεζόν κι όμως τα ελαστικά δεν υπέφεραν από θερμικές καταπονήσεις και αποκολλήσεις. Έτσι η στρατηγική δυο pit stop δεν ήταν απλά εφικτή αλλά έδωσε και τη νίκη. Οι πολλές διαφορετικές διαθέσιμες στρατηγικές οδήγησαν σε μια συναρπαστική μάχη για τη νίκη και ανέδειξαν τη διαφορά που μπορεί να κάνει η βέλτιστη αξιοποίηση των ελαστικών. Συγχαρητήρια στη Ferrari και στο Sebastian Vettel για μια πραγματικά αξέχαστη νίκη.

Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:

Σκληρή Μέση
Πρώτος Ham 1m43.125s Ros 1m42.062s
Δεύτερος Vet 1m43.648s Nas 1m43.902s
Τρίτος Mas 1m43.990s Ham 1m43.976s

Περισσότεροι γύροι ανά γόμα

Σκληρή Carlos Sainz (23 γύροι)
Μέση Valtteri Bottas (21 γύροι)

Μετρητής αλήθειας:
Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των τριών pit stop θα είναι η ασφαλέστερη για να αντιμετωπίσει κανείς την πτώση στην απόδοση, μολονότι θεωρητικά η χρονική διαφορά ανάμεσα στα δυο και στα τρία pit stop ήταν πολύ μικρή και άμεσα εξαρτημένη από το πόσο θα μπορούσες να πιέσεις τα ελαστικά. Η θεωρία μας αποδείχτηκε σωστή καθώς η Ferrari διαχειρίστηκε σωστά την πτώση στην απόδοση αναδεικνύοντας σε νικητήρια τη στρατηγική των δυο pit stop. Είπαμε πως η καλύτερη στρατηγική δυο pit stop είναι να εκκινήσεις με τη μέση γόμα και να βάλεις τη σκληρή στον 15ο και στον 37ο γύρο. Ο Vettel έκανε κάτι καλύτερο από την πρόβλεψή μας, ολοκληρώνοντας δυο μέρη του αγώνα με τη μέση γόμα προτού βάλει τη σκληρή γόμα για το τελευταίο μέρος του αγώνα.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.