F1: Η στρατηγική της Βαρκελώνης
Μια ποικιλία διαφορετικών στρατηγικών δυο και τριών pit stop ήταν το κύριο χαρακτηριστικό της μάχης για το βάθρο στο Ισπανικό Grand Prix που είχε ως κύριο χορηγό την Pirelli. Ήταν ένας αμφίρροπος αγώνας όπου η στρατηγική ελαστικών έπαιξε καθοριστικό ρόλο.
Ο Nico Rosberg – που για πρώτη φορά φέτος οδήγησε μια κούρσα από την αρχή ως το τέλος – σταμάτησε μόνο δυο φορές. Την ίδια στιγμή ο άλλος οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton έδωσε μάχη με τη Ferrari του Sebastian Vettel ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική. Ο Hamilton υιοθέτησε στρατηγική τριών αλλαγών καθώς έχασε έδαφος στην εκκίνηση. Αντίθετα ο Vettel επέμεινε στη στρατηγική των δυο pit stop και έτσι κλήθηκε να αντιμετωπίσει την ταχύτερη Mercedes προς το τέλος του αγώνα, αυτό οδήγησε ακόμη μια φορά σ’ ένα συναρπαστικό φινάλε.
Ο Rosberg υιοθέτησε τη στρατηγική μέσης – μέσης – σκληρής γόμας. Αυτή ήταν η πρόβλεψή μας για το επικρατέστερο σενάριο στον αγώνα, τελικά κέρδισε με διαφορά μισού λεπτού. Όλοι οι οδηγοί επέλεξαν να εκκινήσουν με τη μέση γόμα που στα ελεύθερα της Παρασκευής φάνηκε ότι ήταν έως και 1.5sec ταχύτερη στο γύρο από τη σκληρή γόμα.
Παρόλα αυτά ο Hamilton που ακολούθησε στρατηγική τριών pit stop έβαλε στην πρώτη αλλαγή τη μέση γόμα και αμέσως μετά τη σκληρή ώστε αν χρειαστεί να έχει την ευελιξία να μην αλλάξει εκ νέου ελαστικά ως το τέλος. Ο οδηγός της Williams, Felipe Massa ήταν ο μόνος που ακολούθησε την ίδια στρατηγική με το Hamilton και τελικά κατάφερε να τερματίζει έκτος ενώ εκκίνησε από την 9η θέση.
Μετά από μια απογοητευτική επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές ο Kimi Raikkonen υιοθέτησε μια εναλλακτική στρατηγική δυο αλλαγών. Ο Φινλανδός οδηγός χρησιμοποίησε τη σκληρή γόμα στην πρώτη του αλλαγή στοχεύοντας να εκμεταλλευτεί στο τέλος του αγώνα την έξτρα ταχύτητα της μέσης γόμας στη μάχη με το συμπατριώτη του Valtteri Bottas (Williams).
Η φθορά και η πτώση στην απόδοση ήταν αναμενόμενες και οι επιλογές δυο ή τριών αλλαγών εξίσου πιθανές. Έτσι οι ομάδες και οι οδηγοί μπορούσαν να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους στις ιδιαιτερότητες του αγώνα που αντιμετώπιζαν. Οι ομάδες τώρα θα παραμείνουν στη Βαρκελώνη για το πρώτο τεστ μέσα στη σεζόν που θα διεξαχθεί Τρίτη (12/5) και Τετάρτη (13/5). Αρκετοί δοκιμαστές όπως και κανονικοί οδηγοί θα βρεθούν στο τιμόνι.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Η στρατηγική έπαιξε κυρίαρχο ρόλο στο Ισπανικό Grand Prix και στη συναρπαστική μάχη μεταξύ Mercedes και Ferrari. Οι επιλογές γομών που κάναμε δημιούργησαν έναν αριθμό επιλογών δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε ομάδα να μεγιστοποιήσει τη δυναμική της. Παρά τις απαιτητικές συνθήκες που επικρατούσαν στην πίστα του Μοντμελό με τις υψηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος και οι δυο γόμες συμπεριφέρθηκαν τέλεια. Υπήρξε ελάχιστη μετατόπιση πέλματος λόγω θερμικής καταπόνησης (graining) και καθόλου αποκολλήσεις (blistering). Αυτό επέτρεψε στους οδηγούς να εκμεταλλευτούν πλήρως τη στρατηγική που είχαν επιλέξει. Ανυπομονούμε τώρα για το τεστ που θα μας βοηθήσει να συλλέξουμε περισσότερα στοιχεία τα οποία θα δώσουν κατεύθυνση στην εξέλιξη των μελλοντικών ελαστικών.
Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:
Σκληρή | Μέση | |
Πρώτος | RΟS 1:29.109 | HAM 1:28.270 |
Δεύτερος | HΑΜ 1:29.910 | RAI 1:29.931 |
Τρίτος | ΒΟΤ 1:30.711 | MAS 1:30.374 |
Περισσότεροι γύροι ανά γόμα
Σκληρή Carlos Sainz και Max Verstappen (28 γύροι)
Μέση Nico Rosberg (30 γύροι)
Μετρητής αλήθειας:
Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των δυο pit stop θα ήταν το επικρατέστερο σενάριο για το νικητή στον αγώνα των 66 γύρων. Αυτό έκανε ο Rosberg. Η πρόβλεψή μας ανέφερε πως μετά την εκκίνηση με τη μέση γόμα, η πρώτη αλλαγή θα έρθει στον 23ο γύρο και η αλλαγή σε σκληρή γόμα στον 50στο γύρο. Τελικά ο Rosberg που ακολούθησε το μοτίβο, άλλαξε ελαστικά στον 15ο και στον 45ο γύρο.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP
Αριθμός | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 | Pit 3 |
6 | ROS | Mu | Mn (15) | Hn (45) | |
44 | HAM | Mu | Mn (13) | Hn (32) | Mu (51) |
5 | VET | Mu | Mn (14) | Hn (40) | |
77 | BOT | Mu | Mu (15) | Hn (42) | |
7 | RAI | Mu | Hn (17) | Mn (41) | |
19 | MAS | Mu | Mu (14) | Hn (32) | Mu (47) |
3 | RIC | Mu | Mu (13) | Hn (42) | |
8 | GRO | Mn | Mn (15) | Hn (40) | |
55 | SAI | Mu | Hn (14) | Mu (42) | |
26 | KVY | Mu | Mu (11) | Hn (38) | |
33 | VST | Mu | Hn (13) | Hn (37) | |
12 | NAS | Mu | Mn (12) | Hn (39) | |
11 | PER | Mn | Hn (19) | Mn (36) | |
9 | ERI | Mu | Mn (18) | Hn (45) | |
27 | HUL | Mn | Mu (10) | Mn (26) | Hn (49) |
22 | BUT | Mu | Hn (11) | Mn (27) | Mu (44) |
28 | STE | Mn | Mu (16) | Hn (32) | Mn (47) |
98 | MER | Mn | Mn (17) | Hn (30) | Mn (49) |
13 | MAL | Mn | Mn (14) | Mu (15) | Hn (43) |
14 | ALO | Mu | Hn (21) |
Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα
M = Μέση γόμα
H = Σκληρή γόμα
n = Νέα γόμα
u = Μεταχειρισμένη γόμα