F1: Το Grand Prix του Μονακό
Το Grand Prix του Μονακό έχει το μεγαλύτερο γόητρο ανάμεσα στους αγώνες του πρωταθλήματος. Η πολύ μαλακή γόμα P Zero Red (κόκκινο σιρίτι) θα κάνει το ντεμπούτο της εκεί σε συνδυασμό με τη μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι). Για το 2015 υπάρχει νέα σύνθεση για την πολύ μαλακή γόμα που προσφέρει τη μεγαλύτερη πρόσφυση και την υψηλότερη απόδοση απ’ όλη τη γκάμα F1, της Pirelli. Πρόκειται για μια γόμα σχεδιασμένη ν’ αποδίδει καλύτερα σε χαμηλό εύρος θερμοκρασιών ενώ ζεσταίνεται πολύ γρήγορα ώστε να εξυπηρετεί σε δημόσιους δρόμους. Η Pirelli έχει συνδέσει ιστορικά το όνομά της με το Mονακό. Στο πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1950, στο Grand Prix του Μονακό κέρδισε ο μεγάλος Juan Manuel Fangio με μια Alfa Romeo που φορούσε ελαστικά Pirelli. Επίσης η τελευταία νίκη του Fangio στο Μονακό το 1957 (σ.σ: αυτή τη βδομάδα συμπληρώνονται 68 χρόνια από τότε) επετεύχθη με μια Maserati που φορούσε ελαστικά Pirelli.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Όλοι ανυπομονούν για τον αγώνα στο Μονακό. Υπάρχουν πολύ λίγες λέξεις που μπορούν να αποδώσουν το θέαμα. Για πρώτη φορά φέτος θα χρησιμοποιήσουμε την ολοκαίνουργια πολύ μαλακή γόμα μας μαζί με τη μαλακή όπως γίνεται στο συγκεκριμένο αγώνα από το 2011 που ξεκίνησε η σύγχρονη εποχή μας στη Formula 1. Το Μονακό συχνά περιγράφεται ως μια διαδρομή όπου είναι αδύνατον να προσπεράσεις. Έχουμε όμως δει στο παρελθόν πολλές περιπτώσεις όπου η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών και η πτώση στην απόδοσή τους έχει οδηγήσει σε ανακατατάξεις ακόμη και σε προσπεράσματα στην πίστα. Ειδικότερα ο τρόπος που θα χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί την πολύ μαλακή γόμα που έχει μεγάλη διαφορά στην απόδοση θα είναι κρίσιμος. Υπάρχουν κάποιοι ασυνήθιστοι παράμετροι στο Μονακό όπως ο χρόνος που γίνονται οι ελεύθερες δοκιμές πράγμα που προσθέτει στον απρόβλεπτο χαρακτήρα του αγώνα. Οι συγκρίσεις με την ρόδα της ρουλέτας είναι αναπόφευκτες. Όπως πάντα η σωστή προετοιμασία και συλλογή δεδομένων για τα ελαστικά στα ελεύθερα θα δώσει στους οδηγούς τη δυνατότητα να βρεθούν σε καλή θέση και να μεγιστοποιήσουν τη δυναμική τους στον αγώνα αλλά και στις καθοριστικές κατατακτήριες δοκιμές».
Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:
Στο Μονακό υπάρχουν κάποιες ασυνήθιστες παράμετροι. Είναι ο αγώνας με τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα και έχει την πιο αργή στροφή του πρωταθλήματος. Αυτό δίνει έμφαση στη μηχανική πρόσφυση των ελαστικών και όχι στην αεροδυναμική απόδοση που επίσης δημιουργεί πρόσφυση. Όλοι αυτοί οι παράγοντες καθιστούν τη συγκεκριμένη διαδρομή ως ιδανικό πεδίο για την πολύ μαλακή γόμα που προσφέρει την καλύτερη πρόσφυση αλλά και το ταχύτερο ζέσταμα απ’ όλα τα ελαστικά της γκάμας. Επίσης το Μονακό είναι ο μόνος αγώνας που δεν ολοκληρώνεται μετά το ελάχιστο των 305km που έχει θεσπίσει η FIA.
Η πολύ μαλακή γόμα είναι η μόνη που έχει νέα σύνθεση από τη φετινή γκάμα P Zero. Στόχος της νέας σύνθεσης είναι να προσφέρει μεγαλύτερη αντίσταση στην τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (graining) αλλά και στην μερική αποκόλληση (blistering). Ένας από τους παράγοντες κλειδιά στην εξέλιξη όλων των ελαστικών φέτος είναι η βελτιστοποίηση της πίεσης στην επιφάνεια επαφής και της θερμοκρασιακής κατανομής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια πιο ομοιόμορφη επαφή με την άσφαλτο και βελτιώνει την πρόσφυση και το κράτημα, καθοριστικούς παράγοντες στους δρόμους του Μονακό.
Η επιφάνεια του οδοστρώματος στο Μονακό είναι η πιο λεία που απαντάται όλη τη χρονιά. Επίσης υπάρχει ένα ασυνήθιστο πρόγραμμα στις ελεύθερες δοκιμές καθώς ο δρόμος την Παρασκευή είναι ανοικτός στην κυκλοφορία. Αυτό έχει επίπτωση στην βελτίωση του κρατήματος της πίστας καθώς η γόμα που στρώνεται στην επιφάνεια είναι ελάχιστη. Δεδομένου ότι τα σημεία διαφυγής είναι ελάχιστα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα για συμβάντα που θα προκαλέσουν την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας και αυτό πρέπει να υπολογιστεί στις επιλογές στρατηγικής. Καθότι η φθορά των ελαστικών και η πτώση στην απόδοσή τους αποτελούν κύριο χαρακτηριστικό του Grand Prix στο Μονακό πολύ συχνά η στρατηγική ενός pit stop αποδεικνύεται αποτελεσματική.
Η στρατηγική του νικητή πέρυσι και που κρίθηκε ο αγώνας
Πέρυσι η στρατηγική που έδωσε τη νίκη ήταν αυτή του ενός pit stop, αλλά έπαιξε ρόλο και η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας που μετατόπισε το παράθυρο των pit stop. Ο Nico Rosberg ( σ.σ: κέρδισε εκκινώντας από την pole) και ο άλλος οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton άλλαξαν από την πολύ μαλακή, στη μαλακή γόμα, στον 25ο από τους 78 γύρους. Απ’ αυτούς που έκαναν δυο αλλαγές ελαστικών πιο ψηλά (8ος) τερμάτισε ο Romain Grosjean. Άλλοι οδηγοί ακολούθησαν καινοτόμες στρατηγικές για να κερδίσουν κάποιες θέσεις παρότι εκκινούσαν από πιο πίσω.
Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες:
1.0 – 1.1 δευτερόλεπτα ανά γύρο
Καιρικές συνθήκες που αναμένονται στον αγώνα: Καλοκαιρία με λίγη συννεφιά και θερμοκρασία περιβάλλοντος από 15 βαθμούς την νύχτα έως 23 βαθμούς τη μέρα. Υπάρχει όμως και μικρή πιθανότητα για ξαφνικές μπόρες το τετραήμερο του αγώνα.
Η ομάδα της Pirelli επέλεξε τους αγωνιστικούς της αριθμούς:
#75, Roberto Boccafogli (επικεφαλής Γραφείου Τύπου F1): «Επιλέγω το 75 για συναισθηματικούς λόγους: Το Grand Prix στο Μονακό το 1975 ήταν όταν ο Lauda κέρδισε για πρώτη φορά με τη Ferrari 312 T στο Πριγκιπάτο βρισκόμενος στο δρόμο για τον πρώτο του τίτλο. Το αγαπημένο μου μονοθέσιο, με τον αγαπημένο μου οδηγό ήταν η χρονιά που αγάπησα τη Formula 1».
Ποιον ακολουθούμε στο Twitter αυτή τη βδομάδα: @pablohembery. Μιλά για Formula 1 αλλά και για τη ζωή, την τέχνη και την πόλη του Μπρίστολ. Μια άριστη οπτική στη ζωή του αγωνιστικού μας διευθυντή του οποίου τα ενδιαφέροντα υπερβαίνουν κατά πολύ τη Formula 1.
Οι επιλογές ελαστικών μέχρι σήμερα:
Αγώνες | P Zero Red | P Zero Yellow | P Zero White | P Zero Orange |
Αυστραλία | Soft | Medium | ||
Μαλαισία | Medium | Hard | ||
Κίνα | Soft | Medium | ||
Μπαχρέιν | Soft | Medium | ||
Ισπανία | Medium | Hard | ||
Μονακό | Supersoft | Soft |