Honda Supra-X 125 Helmin
Μετά από δώδεκα χρόνια πετυχημένης παρουσίας στην αγορά των δικύκλων με περισσότερες από 40.000 πωλήσεις στην Ελληνική αγορά των Cubs, το Innova 125 δίνει τη θέση του σε ένα σύγχρονο παπί, το νέο Honda Supra-X 125 Helmin.
Το νέο Supra-X 125 Helmin που κατασκευάζεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Honda στην Ινδονησία P.T. Astra Honda Motor – ενός εκ των πλέον έμπειρων εργοστασίων στην κατασκευή οχημάτων τύπου CUB στον κόσμο, είναι ένα αξιόπιστο cub (παπί) με χαμηλό κόστος συντήρησης, το οποίο εφοδιάζεται με αερόψυκτο 2-βάλβιδο κινητήρα 125cc, με ιπποδύναμη 9,25 PS/7.500 rpm. Είναι εφοδιασμένο με υδραυλικά δισκόφρενα NISSIN στον εμπρός και πίσω τροχό και με σύστημα ανάρτησης με τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και δύο αμορτισέρ πίσω για άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις ακόμη και με δύο άτομα, ενώ διαθέτει ρεζερβουάρ 5,6lt για μεγάλη αυτονομία.
Μοναδικό πλεονέκτημα του Supra-X 125 Helmin απέναντι σε όλα τα άλλα Cubs της αγοράς είναι η δυνατότητα τοποθέτησης κράνους full face στον αποθηκευτικό χώρο των 19,5 lt που φιλοξενείται κάτω από τη σέλα των επιβατών.
Στην ελληνική αγορά το Supra-X 125 Helmin είναι άμεσα διαθέσιμο σε δύο (2) αποχρώσεις μέσα από το Δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων Honda Moto της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε. στην ανταγωνιστική τιμή των 2,390€
2.Βασικά χαρακτηριστικά
2.1 Κινητήρας
Αξιόπιστος τετράχρονος κινητήρας
Αερόψυκτος τετράχρονος κινητήρας SOHC 124,8cc με ψεκασμό καυσίμου PGM-FI και ηλεκτρική μίζα, χαμηλό λειτουργικό κόστος και αποδεδειγμένη αξιοπιστία.
2.2 Στυλ
Πρακτικό και κομψό με μοντέρνα σχεδίαση
Το Supra-X 125 Helmin είναι κατάλληλο για τις καθημερινές μετακινήσεις 2 ατόμων με τεράστιο αποθηκευτικό χώρο 19,5lt κάτω από το κάθισμα, ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει κράνος full face, αλλά και ρεζερβουάρ 5,6lt. για κορυφαία αυτονομία στην κατηγορία του. Το Supra-X 125 Helmin είναι διαθέσιμο σε 2 χρωματικές επιλογές
2.3 Πλαίσιο
Προσφέρει μέγιστη ευελιξία στην πόλη
Η έξυπνη σχεδίαση του ελαφρύ πλαισίου χαρίζει υψηλή αυτοπεποίθηση ακόμη και στους πολυσύχναστους και μποτιλιαρισμένους δρόμους των αστικών κέντρων.
2.4 Φρένα
Υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας
Το Supra-X 125 Helmin είναι εφοδιασμένο με ισχυρά υδραυλικά δισκόφρενα NISSIN τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω τροχό διαμέτρου 220mm και 190mm αντίστοιχα με δαγκάνα ενός εμβόλου.
- Λεπτομέρειες μοντέλου
3.1 Στυλ
Προηγμένο στυλ
Εξωτερικά κυριαρχούν οι μεγάλοι τροχοί 17″, που χαρίζουν στο Honda Supra-X 125 Helmin στιβαρή και δυναμική παρουσία στο δρόμο, συμβάλλοντας και στην άριστη οδική του συμπεριφορά.
Ενσωματωμένος αποθηκευτικός χώρος
Το Honda Supra-X 125 Helmin έχει πλάτος 725mm και ενσωματώνει ένα μεγάλο εσωτερικό αποθηκευτικό χώρο 19,5lt. κάτω από τη σέλα που χωράει κράνος full-face και άλλα μικροαντικείμενα.
Φώτα LED
Στο πίσω μέρος κυριαρχεί ένα μοντέρνο φωτιστικό σώμα με φώτα LED για τα φώτα πορείας και πέδησης, προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση ρεύματος, άριστη εμφάνιση και αξιοπιστία.
3.2 Εργονομική Σχεδίαση
Άνετη θέση οδήγησης
Το Honda Supra-X 125 Helmin προσφέρει υψηλή οδηγική άνεση. Οι λεπτές διαστάσεις του παίζουν επίσης ρόλο σ’ αυτή την άνεση και ευκολία χρήσης, καθώς ο αναβάτης μπορεί εύκολα να πατά τα πόδια στο έδαφος για σταθερότητα όταν σταματά. Επίσης η σέλα είναι φαρδιά και άνετη για 2 ενήλικες κάτι που έχει επιτευχθεί από τη διεύρυνση του πλάτους του υποπλαισίου και ανοίγει με το πάτημα του κλειδιού στον κεντρικό διακόπτη χωρίς ο αναβάτης να κάνει περιττές κινήσεις.
Ασφάλεια από κλοπή
Ο κεντρικός διακόπτης διαθέτει σύστημα ασφάλειας με ειδικό κλείστρο το οποίο προστατεύει το όχημα από αθέμιτες παραβιάσεις, ενώ ασφαλίζει αυτόματα με το κλείδωμα του τιμονιού προσφέροντας ευκολία και «ηρεμία» στον αναβάτη.
Ευανάγνωστα όργανα
Το Honda Supra-X 125 Helmin υιοθετεί έναν απλό αλλά ταυτόχρονα όμορφο και σύγχρονο πίνακα οργάνων που ενημερώνει το χρήστη με μια ματιά για σημαντικές πληροφορίες. Εκτός από το ταχύμετρο, η οθόνη απεικονίζει τη σχέση στο κιβώτιο ώστε να είναι ξεκάθαρη η επιλογή της σχέσης ταχύτητας. Ταυτόχρονα ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να βλέπει τη στάθμη της βενζίνης αλλά και τις απαραίτητες ενδεικτικές λυχνίες για την σκάλα του προβολέα, την κατάσταση του κινητήρα αλλά και την αλλαγή κατεύθυνσης (φλας).
3.3 Πλαίσιο
Εξαιρετική ευελιξία
Χάρη στο μονοκύλινδρο κινητήρα του, το φυσικό περιβάλλον του Honda Supra-X 125 Helmin είναι οι πολυσύχναστοι δρόμοι της πόλης και οι επαρχιακοί δρόμοι με στροφές. Το συμπαγές πλαίσιο χαρίζει στο Honda Supra-X 125 Helmin ευελιξία κίνησης και στις δύο περιπτώσεις. Η γεωμετρία σχεδιάστηκε με γνώμονα την ευελιξία, ενώ στο σχετικά κοντό μεταξόνιο των 1.240 mm οφείλεται και η μικρή γωνία στροφής των 45°. Όλοι αυτοί οι παράγοντες χαρίζουν στον αναβάτη την αυτοπεποίθηση να στρίβει γρήγορα και εύκολα σε αστικούς δρόμους όσο και σε περιοχές εκτός πόλης με στροφές. Το ισχυρό εμπρός δισκόφρενο 220mm και το εξίσου ισχυρό πίσω δισκόφρενο 190mm προσφέρουν ασφαλές και αποτελεσματικό φρενάρισμα.
Ικανό για κάθε είδους δρόμο
Το Honda Supra-X 125 Helmin βασίζεται σε ένα στιβαρό, ατσάλινο πλαίσιο (τύπου ραχοκοκαλιάς), που προσφέρει την απαιτούμενη ακαμψία για ασφαλή και γεμάτη αυτοπεποίθηση οδήγηση, καταλαμβάνοντας όσο το δυνατόν λιγότερο χώρο στο σώμα του δίκυκλου, με αποτέλεσμα να μεγιστοποιείται το μέγεθος του αποθηκευτικού χώρου και του ρεζερβουάρ. Οι μεγάλοι τροχοί εδράζονται στο πλαίσιο μέσω ενός ζεύγους τηλεσκοπικών αναρτήσεων. Το αποτέλεσμα είναι μία ασφαλής και ευέλικτη συμπεριφορά ακόμα και σε τραχείς δρόμους με ανωμαλίες.
3.4 Κινητήρας
Αξιόπιστος, εύχρηστος και ευκολοσυντήρητος μονοκύλινδρος κινητήρας
Το Honda Supra-X 125 Helmin αντλεί τη δύναμη του από έναν απλό αλλά ισχυρό, μονοκύλινδρο, τετράχρονο κινητήρα ο οποίος χρησιμοποιεί ψεκασμό PGM-FI (Σύστημα Προγραμματισμένου Ψεκασμού Καυσίμου). Το PGM-FI χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό έλεγχο που διασφαλίζει ότι ψεκάζεται σταθερά η βέλτιστη ποσότητα καυσίμου, συμβάλλοντας στην παραγωγή καθαρότερων καυσαερίων και επιτυγχάνοντας άριστες, δυναμικές επιδόσεις και οικονομία καυσίμου.
Το σύστημα ψεκασμού καυσίμου και η ηλεκτρική μίζα σημαίνουν εύκολη εκκίνηση χωρίς τσοκ – το Honda Supra-X 125 Helmin ξεκινά άμεσα με το πάτημα ενός μπουτόν. Το τετρατάχυτο κιβώτιο συντελεί στην οδηγική άνεση, ενώ ένα βελονοειδές ρουλεμάν μειώνει την τριβή στον άξονα των ζύγωθρων των βαλβίδων.
Καθαρή, αθόρυβη, ωφέλιμη ισχύς
Το Honda Supra-X 125 Helmin διαθέτει ακριβές σύστημα ψεκασμού καυσίμου που χρησιμοποιεί αισθητήρα οξυγόνου στο σύστημα εξαγωγής για συνεχή βελτιστοποίηση της λειτουργίας του κινητήρα, επιτυγχάνοντας αθόρυβη λειτουργία και χαμηλές εκπομπές ρύπων επιπέδου EURO3.
Πολύ αποδοτικός
Το Honda Supra-X 125 Helmin χρησιμοποιεί έναν απλό και πολύ αποδοτικό μονοκύλινδρο κινητήρα SOHC που προσφέρει κατανάλωση 60km/l (ECE R40). Αυτό συνεπάγεται χαμηλότερο λειτουργικό κόστος ενώ αυξάνει την άνεση για τον αναβάτη αφού μπορεί να διανύσει πάνω από 300km πριν χρειαστεί ανεφοδιασμό.
- Χρώματα
Το Honda Supra-X 125 Helmin είναι διαθέσιμο μέσα από το δίκτυο των επισήμων εμπόρων Honda Moto της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε. σε δύο αποχρώσεις:
Superior red (κόκκινο)
Glorious Blue (μπλε)
Ιστορία μοντέλου
Το λιτό Honda Super Cub πωλείται σε περισσότερες από 160 χώρες και η συνολική του παραγωγή έχει ξεπεράσει τις 87 εκατομμύρια μονάδες (μέχρι το Μάρτιο 2014), που σημαίνει ότι το δίκυκλο με το μεγαλύτερο όγκο παραγωγής παγκοσμίως.
Μετά το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου η Ιαπωνία ξεκίνησε να παράγει μοτοσυκλέτες και scooters που βασίζονταν σε εισαγόμενα μοντέλα. Τα πρώτα μοντέλα ήταν ιδιαίτερα ακριβά για τον μέσο πελάτη γεγονός που οδήγησε στην εμφάνιση πολλών τύπων βοηθητικών κινητήρων για ποδήλατα. Ακριβώς εκείνη την εποχή ο Soichiro Honda ήταν αποφασισμένος να δημιουργήσει χρήσιμα και προσιτά προϊόντα, με αποτέλεσμα τα μοτοποδήλατα που ήταν τα πρώτα προϊόντα της Honda έλαβαν θερμό καλωσόρισμα στην αγορά.
Το 1957 που ξεκίνησε η ιδέα του Super Cub η προτροπή του Soichiro Honda προς τους μηχανικούς του ήταν: «φτιάξτε κάτι που να ταιριάζει στα χέρια σας!». Με άλλα λόγια ήθελε να δημιουργήσει ένα προϊόν που θα ταίριαζε άνετα στη ζωή του πελάτη. Επειδή το Super Cub έπρεπε να κινείται με άνεση στους μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους της Ιαπωνίας αποφάσισε ότι το ιδανικό μέγεθος ελαστικών θα είναι οι 17 ίντσες, ένα μέγεθος που δεν υπήρχε μέχρι εκείνη τη στιγμή σε οχήματα παραγωγής. Όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές αρνήθηκαν να παράγουν το νέο μέγεθος ελαστικών για ένα και μόνο μοντέλο, αλλά μετά από πολλές απορρίψεις η Honda βρίσκει ένα μικρό κατασκευαστή ο οποίος ήταν πρόθυμος να συνεργαστεί μαζί της. Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό του Super Cub ήταν η εκτενής χρήση για πρώτη φορά πολυαιθυλενίου αντί για ενισχυμένες ίνες πλαστικού γεγονός στοιχείο που συνέβαλε στη μείωση του βάρους του δικύκλου, καθώς το συγκεκριμένο υλικό χρησιμοποιείται για την κατασκευή του εμπρός φτερού και της προστατευτικής ποδιάς.
Καθώς η σχεδίαση του έφτανε στο τέλος της δόθηκε το όνομα Super Cub από τις λέξεις Super που ήταν πολύ δημοφιλής στην Ιαπωνία στη δεκαετία του ’50 και η λέξη Cub από το Cub F-Type (αγαπημένος κινητήρας του Soichiro, που τοποθετήθηκε σε ποδήλατο το 1952).
O πρώτος κινητήρας που τοποθετήθηκε στο Super Cub ήταν ένας τετράχρονος 50cc OHV με ιπποδύναμη 4,5 ίππων στις 9.500 rpm.
Η προσπάθεια των μηχανικών της Honda είχε ως αποτέλεσμα μετά από ένα χρόνο σχεδόν στις 24 Δεκεμβρίου 1957 να έχει ολοκληρωθεί το πρωτότυπο του Super Cub, το οποίο ξεκίνησε να πωλείται τον Αύγουστο το 1958 στην πολύ ελκυστική τιμή των 55,000 yen. O Senior Managing Director της Honda Fujisawa ξεκίνησε τη δημιουργία ενός δικτύου λιανικών πωλήσεων όπου οι γυναίκες θα αισθάνονταν άνετα για ψώνια και από το 1960 ξεκίνησε η διαφήμιση του μοντέλου μέσα από περιοδικά γενικού ενδιαφέροντος, ανατρεπτική κίνηση καθώς μέχρι εκείνη τη στιγμή διαφημίσεις μοτοσυκλετών υπήρχαν μόνο σε ειδικά περιοδικά. Όλη αυτή η προσπάθεια είχε ως αποτέλεσμα οι μηνιαίες πωλήσεις να ξεπεράσουν τις 30,000 μονάδες, ενώ μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’50 ο συνολικός αριθμός πωλούμενων μοτοσυκλετών στην Ιαπωνία δεν ξεπερνούσε τις 40.000 μονάδες.
Την επόμενη χρονιά, το 1959 το Super Cub έκανε την είσοδο του στην Αμερικάνικη ήπειρο με μικρό αντίκτυπο καθώς η αγορά των Η.Π.Α. κυριαρχούνταν από μοτοσυκλέτες 500cc, ενώ το 1961 το Super Cub πραγματοποίησε την είσοδο του στην Ευρώπη και λίγο αργότερα στην Ασία. Πολύ μεγάλη ήταν η απήχηση τους στην αγορά της Ταϊλάνδης όπου η Honda κατέχει ποσοστό 70% και τα Super Cub αποτελούν το 60% των πωλήσεων.
Το λιτό Honda Super Cub έχει προσφέρει τις υπηρεσίες του σε εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο από το 1958 που κυκλοφόρησε. Στιβαρό, προσιτό, απολαυστικό στην οδήγηση και κυρίως εύχρηστο, το Cub πέτυχε επειδή ικανοποιεί άριστα τις ανάγκες και διευκολύνει την καθημερινότητα των ιδιοκτητών του, κάνοντας τις καθημερινές μετακινήσεις γρήγορες και άνετες. Το Super Cub ήταν σε πολλές περιπτώσεις το πρώτο μηχανοκίνητο μεταφορικό μέσο για πολλούς αναβάτες, προσφέροντας τη διαισθητική εμπειρία χρήσης ενός ποδηλάτου αλλά με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα, άνεση και ικανότητα μεταφοράς φορτίου.
Και ενώ ο κόσμος έχει αλλάξει πολύ από τότε που παρουσιάστηκε το Super Cub, η ανάγκη για προσιτά και αξιόπιστα προσωπικά μέσα μεταφοράς έχει αυξηθεί. Με τη συνεχή αστική επέκταση και το αυξανόμενο κόστος καυσίμου, η ζήτηση για άνετη και οικονομική μετακίνηση στη δουλειά και σε δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου είναι υψηλότερη από ποτέ σε διάφορες κοινωνίες. Η Honda θα συνεχίσει προστατεύει τη βασική φιλοσοφία του Super Cub και να προσπαθεί να προσφέρει χαρά σε πελάτες σε όλο τον κόσμο.
H παγκόσμια απήχηση που είχε το Honda Super Cub οδήγησε το Ιαπωνικό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών να κατοχυρώσει τρισδιάστατη πατέντα για το σχήμα του Super Cub, του δημοφιλούς «παπιού» της Honda τον Ιούνιο 2014. Είναι η πρώτη φορά στην Ιαπωνία που το σχήμα μιας μοτοσικλέτας ή κάποιου προϊόντος της αυτοκινητοβιομηχανίας κατοχυρώνεται σαν τρισδιάστατη πατέντα, και αποτελεί εξαιρετικά σπάνια περίπτωση για βιομηχανικό προϊόν ανεξαρτήτως είδους.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος κινητήρα | JBG1E |
Κινητήρας | Αερόψυκτος 4-χρονος SOHC μονοκύλινδρος με 2 βαλβίδες |
Κυβισμός | 125 cm3 |
Διάμετρος χ Διαδρομή | 52,4 Χ 57,9 mm |
Σχέση συμπίεσης | 9,3:1 |
Μέγ. Ισχύς PS / KW | 9,25 PS (6,8KW) / 7.500 rpm |
Μεγ. Ροπή N·m | 10,1 N·m / 3.000 rpm |
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ | |
Τύπος | Ηλεκτρονικός Ψεκασμός Καυσίμου PGM-FI |
Ρεζερβουάρ | 5,6 lt. |
Κατανάλωση | 60 km/l (ECE R40) |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
Ανάφλεξη | Ψηφιακού τύπου |
Τύπος μπουζί | CPR6EA-9 (NGK) / U20EPR9 (DENSO) |
Εκκίνηση | Μίζα και μανιβέλα |
Μπαταρία | 12V – 3.0 Ah |
Προβολέας | 12V – 35/35W x2 |
Πίσω φως στοπ/πορείας | LED |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Συμπλέκτης | |
Κιβώτιο | 4-τάχυτο περιστροφικού τύπου |
Τελική μετάδοση | |
Σχέσεις μετάδοσης:1η2η
3η 4η |
2.5001.550
1.150 0.923 |
Τελική σχέση μετάδοσης | 2.50 |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος | Ατσάλινη ραχοκοκαλιά, τετραγωνικής διατομής |
ΣΩΜΑ | |
Διαστάσεις (ΜήκοςΧΠλάτοςΧΎψος | 1.895mm X 725mm X 1.080mm |
Μεταξόνιο | 1.240mm |
Γωνία κάστερ | 26o 30’ |
Ίχνος | 68mm |
Ύψος σέλας | 758mm |
Απόσταση από το έδαφος | |
Βάρος μοτο | 105kgs |
Mέγιστο επιτρεπόμενο βάρος | 275 kgs |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Τύπος | Εμπρός: τηλεσκοπικό πιρούνιΠίσω: δύο αμορτισέρ |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Τύπος | Εμπρός/πίσω χυτοί αλουμινένιοι τροχοί |
Ελαστικά | Εμπρός: 70/90 17Μ/CΠίσω: 80/90 17Μ/C |
ΦΡΕΝΑ | |
Τύπος | Εμπρός Δίσκος 220mmΠίσω Δίσκος 190mm |