Νέο Opel Astra: Εξαιρετική Αεροδυναμική
Ελαφρύτερο, οικονομικότερο, πιο ευέλικτο – το νέο Opel Astra αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο βήμα εξέλιξης και στοχεύει στη μέγιστη απόδοση. Η σχεδίαση και η αρχιτεκτονική του οχήματος θέτουν επίσης νέα πρότυπα στην αεροδυναμική και συνεχίζουν ένα παραδοσιακό πλεονέκτημα της Opel – όταν το Kadett E GSi λανσαρίστηκε το 1984 ήταν το πιο αεροδυναμικό sedan σε όλο τον κόσμο με cd 0,30. Η εξαιρετική αεροδυναμική σχετίζεται άμεσα με την οικονομική κατανάλωση – ένα ακόμα παραδοσιακό ατού της Opel.
Αποφασιστικό πλεονέκτημα του νέου Astra είναι οι πολύ πιο συμπαγείς διαστάσεις συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Είναι περίπου 2,5 cm χαμηλότερο και 0,5 cm λεπτότερο, συμπεριλαμβανομένων των λεπτότερων ζαντών. Ωστόσο η βέλτιστη αεροδυναμική απαιτεί επίσης ακρίβεια και προσοχή στη λεπτομέρεια. Οι μηχανικοί έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στη γραμμή οροφής, στην κολόνα C και στη δομή κάτω μέρους του αμαξώματος. Το αποτέλεσμα μιλά από μόνο του: το νέο συμπαγές Opel συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο αεροδυναμικά μοντέλα της κατηγορίας του με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,285.
«Κάναμε το νέο Astra πιο αεροδυναμικό από ποτέ. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι καλύτερος συγκριτικά με όλων των προηγούμενων μοντέλων. Προέκυψαν σημαντικά ευρήματα από τις δοκιμές που πραγματοποιήσαμε στην υπερσύγχρονη αεροδυναμική σήραγγα του Πανεπιστημίου της Στουτγάρδης με το οποίο συνεργαζόμαστε εδώ και πολλά χρόνια» δήλωσε ο Reiner Weidemann, Υπεύθυνος Τμήματος Αεροδυναμικής της Opel. «Αποτέλεσμα, το νέο Astra έγινε το πιο αεροδυναμικό συμπαγές μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Opel.»
Σχεδίαση και αρχιτεκτονική οχήματος: νέα πρότυπα αεροδυναμικής
Οικονομικότερο, ευφυέστερο και πιο καινοτόμο από ποτέ – το νέο Astra είναι η επιτομή της κορυφαίας απόδοσης και ενσαρκώνει το επόμενο στάδιο εξέλιξης της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Opel “Η Γλυπτική τέχνη συναντά τη Γερμανική Ακρίβεια”. Από αεροδυναμικής πλευράς αυτό σημαίνει: το νέο Astra έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,285 με την αθλητική και δυναμική του εμφάνιση σε συνδυασμό με τα πολυάριθμα μέτρα που πάρθηκαν σε όλο το εξωτερικό κέλυφος. Το νέο Astra έχει συνολικό μήκος 4.37 m και είναι σχεδόν πέντε εκατοστά μικρότερο από τον προκάτοχό του. Το ύψος του έχει μειωθεί κατά 2,5 cm στα 1,48 m και το πλάτος αντίστοιχα κατά 0,5 cm στα 1,81 m. Αυτές οι διαστάσεις δρουν θετικά στη συνολική αντίσταση με μία μετωπική επιφάνεια περίπου 0,642 τετραγωνικών μέτρων (συγκριτικά με τα 0,770 m2 του προκατόχου του), και κατ’ επέκταση στην απόδοση καυσίμου.
Ωστόσο η τέχνη για μία άψογη αεροδυναμική απόδοση αξιοποιεί και την παραμικρή λεπτομέρεια. Οι μηχανικοί αποφάσισαν να δώσουν στην οροφή μία ομαλή καμπύλη προς τα πίσω για να μειώσουν περαιτέρω την αντίσταση. Η διακριτική πίσω αεροτομή λειτουργεί σαν ακμή αποκόλλησης ροής που διακόπτει τη ροή αέρα στο πάνω τμήμα χωρίς να δημιουργεί ενοχλητικούς στροβιλισμούς. Ακόμα και η κολόνα C με τα μικρά άκρα της σχεδιάστηκε για να κατανέμει τη ροή αέρα πιο αποδοτικά συγκριτικά με του προηγούμενου Astra, μειώνοντας επομένως τη αντίσταση.
Οι μηχανικοί πέτυχαν περαιτέρω βελτιώσεις επανεξετάζοντας τη σχεδίαση κάτω μέρους του αμαξώματος. Αντίθετα με πολλούς ανταγωνιστές, η Opel αποφάσισε να αποφύγει τις ποδιές πλήρους κάλυψης πατώματος και να αναθεωρήσει τα εξαρτήματα για τη διασφάλιση καλύτερης ροής αέρα. Το κάτω τμήμα του αυτοκινήτου έχει τώρα δομές βελτιστοποιημένης ροής και σύστημα έδρασης μπαταρίας, ενώ ο νέος πίσω άξονας κάθεται ψηλότερα συγκριτικά με το προηγούμενο Astra, ώστε να μην εμποδίζει τον αέρα που ρέει κάτω από το αυτοκίνητο. Όλα αυτά τα μέτρα παίζουν ζωτικό ρόλο στην άριστη αεροδυναμική. Στη γλώσσα των αριθμών, η πιο οικολογική έκδοση του προηγούμενου Astra είχε συντελεστή οπισθέλκουσας 0,325. Η βασική έκδοση του νέου Astra έχει εξαιρετικό cd 0,285. Ακόμα και το αυτόματο diesel της νέας γενιάς με ζάντες 18-ιντσών υπερέχει έναντι της πιο αεροδυναμικής έκδοσης του προηγούμενου μοντέλου με συντελεστή οπισθέλκουσας περίπου 0,31. Και πέραν αυτού, μία ακόμα πιο αεροδυναμική και οικονομική έκδοση ecoFlex προγραμματίζεται για το μέλλον.
Διπλάσια απόδοση: η βελτιωμένη αεροδυναμική συνδυάζεται με κινητήρες τελευταίας γενιάς
Η συνειδητή απόφαση να αποφευχθούν ποδιές πλήρους κάλυψης πατώματος μεταφράζεται επίσης σε λιγότερο βάρος και χαμηλότερη κατανάλωση παράλληλα με μειωμένο κόστος παραγωγής. Πλεονεκτήματα που έχουν θετικές επιπτώσεις στην τιμή και φτάνουν μέχρι τον πελάτη.
Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι κάθε νέο Astra χρησιμοποιεί έναν κινητήρα νέας γενιάς με ισχύ από 70 kW/95 hp έως 147 kW/200 hp οι πελάτες μπορούν να ευελπιστούν σε μία κατάσταση win-win-win. Όλοι οι κινητήρες νέας γενιάς συνδυάζουν ισχυρές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση με εξαιρετική απόκριση ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν ομαλή λειτουργία και χαμηλά επίπεδα θορύβων. Για παράδειγμα, το νέο Astra με τον χιλιάρη κινητήρα και Easytronic 3.0 είναι το πιο οικονομικό βενζινοκίνητο μοντέλο στην κατηγορία του. Αυτό θα πει απόδοση à la Astra.