F1: Η στρατηγική στη Σιγκαπούρη και η νίκη Vettel
Ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel πήρε τη 3η φετινή του νίκη ακολουθώντας στρατηγική δυο pit stop. Ο Γερμανός έφτασε τις 42 νίκες υπό το φως των προβολέων, τη νύχτα στους δρόμους της Σιγκαπούρης. Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από τη παρατεταμένη παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας που εμφανίστηκε μόλις είχε ολοκληρωθεί το 1/3 του. Η παρουσία του έδωσε νέα διάσταση στους ήδη περίπλοκους υπολογισμούς στρατηγικής. Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε για δεύτερη φορά λίγους γύρους πριν το τέλος. Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του οι οδηγοί πραγματοποίησαν τις τελευταίας αλλαγές ελαστικών και το τελικό σπριντ μέχρι τον τερματισμό περιελάμβανε πολλές μάχες για θέση.
Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα με την πολύ μαλακή γόμα P Zero Red (κόκκινο χρώμα) που μαζί με την μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο χρώμα) ήταν οι δυο γόμες που είχαν επιλεγεί γι’ αυτό το Σαββατοκύριακο. Από τον πρώτο γύρο pit stop φάνηκε καθαρά ότι υπήρχαν αρκετές διαφορετικές ιδέες στρατηγικής. Κάποιοι οδηγοί – ανάμεσά τους οι τρεις πρώτοι – έβαλαν ξανά την πολύ μαλακή γόμα ενώ οι οδηγοί της Mercedes έβαλαν τη μαλακή γόμα για το δεύτερο μέρος. Την ίδια στρατηγική ακολούθησε και ο Max Verstappen με την Toro Rosso που βρέθηκε ένα γύρο πίσω στην αρχή λόγω προβλήματος στην εκκίνηση, τελικά κατάφερε να βαθμολογηθεί τερματίζοντας 8ος. Ο 17χρονος οδηγός στο τέλος του αγώνα χρησιμοποίησε την πιο γρήγορη, πολύ μαλακή γόμα και κατάφερε να κερδίσει θέσεις. Ο ταχύτερος γύρος αγώνα έγινε με τη μαλακή γόμα στον 52ο γύρο και τον πέτυχε ο Daniel Ricciardo της Red Bull που τερμάτισε 2ος.
Η Σιγκαπούρη διατήρησε το απόλυτο ρεκόρ (100%) στις εμφανίσεις αυτοκινήτου ασφαλείας κατά τη διάρκεια του αγώνα που έφτασε στο χρονικό όριο των δυο ωρών. Παρότι είναι ο μεγαλύτερος σε διάρκεια αγώνας της χρονιάς η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών έκανε μόνο δυο αλλαγές ελαστικών. Απ’ αυτούς που υιοθέτησαν στρατηγική 3 pit stop ψηλότερα τερμάτισε ο Carlos Sainz με την Toro Rosso (9oς). Το Grand Prix της Σιγκαπούρης διεξήχθη με ζέστη και υγρασία. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος ήταν στους 30 βαθμούς Κελσίου και η θερμοκρασία οδοστρώματος στους 33 βαθμούς Κελσίου αλλά έπεσε κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Η τακτική αλλά και η διαχείριση των ελαστικών έπαιξαν πολύ σημαντικό ρόλο κατά τη διάρκεια του νυχτερινού αγώνα. Όπως πάντα στη Σιγκαπούρη οι συνθήκες ήταν ακραίες, είχε ζέστη, υγρασία και ο αγώνας διήρκησε πολύ. Όλα αυτά δεν επηρέασαν το Sebastian Vettel και τη Ferrari που αξιοποίησαν άριστα τα ελαστικά και τη στρατηγική τους γνωρίζοντας σε ποια σημεία να πιέσουν και που να προφυλάξουν μέρος της δυναμικής τους. Ήταν ένας τέλειος αγώνας από την πλευρά του. Προφανώς η στρατηγική των ομάδων επηρεάστηκε από τις δυο εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας που άλλαξε τα μέρη του αγώνα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα περισσότεροι οδηγοί να κάνουν δυο αντί για τρεις αλλαγές ελαστικών. Παραταύτα υπήρχαν διαφορετικές σκέψεις για το πότε θα χρησιμοποιηθεί η κάθε γόμα. Με τέτοια μεγάλη διάρκεια αγώνα ήταν σημαντικό να προστατεύεις τα ελαστικά όσο το δυνατό περισσότερο και αποδείχτηκε καθοριστικό στο τελευταίο μέρος».
Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:
Πολύ μαλακή | Μαλακή | |
Πρώτος | MAL 1m50.175 | RIC 1m50.041 |
Δεύτερος | VST 1m50.298 | VET 1m50.069 |
Τρίτος | SAI 1m50.401 | RAI 1m50.341 |
Περισσότεροι γύροι ανά γόμα
Πολύ μαλακή Max Verstappen (25 γύροι)
Μαλακή Romain Grosjean (33 γύροι)
Μετρητής αλήθειας:
Προβλέψαμε πως το σενάριο των τριών αλλαγών ελαστικών θα ήταν το ταχύτερο για των αγώνα των 61 γύρων. Είπαμε επίσης ότι πολλές ομάδες λόγω κυκλοφοριακού μπορεί να πάνε για 2 pit stop. Τελικά η στρατηγική οριοθετήθηκε από τις δυο εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας αλλά και του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC). Για τη στρατηγική δυο pit stop περιμέναμε, εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα διατήρησή της στην πρώτη αλλαγή στον 24ο γύρο και αλλαγή σε μαλακή γόμα στον 43ο γύρο. Ο Vettel ακολούθησε το μοτίβο αυτό αλλά οι αλλαγές του ήρθαν στον 13ο και στον 37ο γύρο λόγω των αυτοκινήτων ασφαλείας.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP (*)
Αριθμός | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 | Pit 3 |
5 | VET | SSu | SSn (13) | Sn (37) | |
3 | RIC | SSu | SSn (13) | Su (37) | |
7 | RAI | SSu | SSn (13) | Sn (37) | |
6 | ROS | SSu | Sn (13) | Sn (37) | |
77 | BOT | SSu | SSu (13) | Sn (37) | |
26 | KVY | SSu | SSu (12) | Sn (33) | |
11 | PER | SSn | Sn (13) | Sn (34) | |
33 | VST | SSu | Sn (12) | SSu (36) | |
55 | SAI | SSu | Sn (10) | SSu (28) | SSn (37) |
12 | NAS | SSn | Sn (13) | Sn (34) | |
9 | ERI | SSn | Sn (10) | SSn (28) | Sn (36) |
13 | MAL | SSn | SSn (10) | Sn (27) | SSn (54) |
8 | GRO | Ssu | Su (9) | Sn (26) | |
53 | RSI | SSn | Sn (13) | SSn (36) | |
28 | STE | SSn | Sn (14) | SSn (37) | |
22 | BUT | SSn | Sn (13) | Sn (37) | SSu (41) |
14 | ALO | Ssu | Sn (10) | ||
44 | HAM | SSu | Sn (13) | ||
19 | MAS | SSu | SSu(12) | Sn (14) | Su (29) |
27 | HUL | SSn | Sn (11) |
Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί ξεκίνησαν τον αγώνα
SS = Πολύ μαλακή γόμα
SS = Μαλακή γόμα
n = Νέα γόμα
u = Μεταχειρισμένη γόμα
NC= Δεν κατετάγη
(*) Η τελευταία στήλη αναφέρεται στο συνολικό αριθμό pit stop