F1: Η στρατηγική στην Ιαπωνία
Ο οδηγός της Mercedes Lewis Hamilton που εκκινούσε 2ος, κέρδισε το Ιαπωνικό GP υιοθετώντας στρατηγική μέσης – μέσης – σκληρής γόμας. Ο Βρετανός κέρδισε το προβάδισμα στην αρχή και μετά έφτιαξε μια διαφορά ασφαλείας που του επέτρεψε να παραμείνει επικεφαλής του αγώνα ακόμη και στις αλλαγές ελαστικών. Έτσι έφτασε το ρεκόρ του Ayrton Senna με 41 νίκες ενώ την ίδια στιγμή η Mercedes για 8η φορά φέτος έκανε το 1 – 2.
Οι τρεις οδηγοί πίσω από το Hamilton ακολούθησαν διαφορετική στρατηγική δυο pit stop: μέση, σκληρή, σκληρή. Υπήρξαν διαφορετικές στρατηγικές στη 10αδα στην προσπάθεια να βρουν την κατάλληλη χρονική στιγμή αλλαγής ελαστικών ώστε οι οδηγοί να αποκτήσουν τακτικό πλεονέκτημα. Ειδικότερα ο Nico Rosberg μπήκε νωρίτερα από τους προπορευόμενους στα pit υιοθετώντας μια τεχνική που ονομάζεται «undercut». Αυτό τον βοήθησε ν’ ανακτήσει την 2η θέση καθώς στην εκκίνηση είχε πέσει 4ος. Ο Sebastian Vettel με τη Ferrari τερμάτισε 3ος. Πλέον μόνο οι τρεις έχουν έστω και θεωρητικά την ευκαιρία να κερδίσουν το πρωτάθλημα. Η πλειοψηφία των οδηγών σταμάτησε δυο φορές για ν’ αλλάξει ελαστικά στην Ιαπωνία. Οι Sergio Perez (Force India), Daniil Kvyat (Red Bull), Felipe Massa (Williams) και Will Stevens (Manor) άλλαξαν ελαστικά τρεις φορές. Οι Perez, Massa και Ricciardo αντιμετώπισαν κλατάρισμα μετά από επαφή που είχαν στην εκκίνηση έτσι μπήκαν για πρώτη φορά στα pit στον 1ο γύρο. Θραύσματα προερχόμενα από την εμπρός αεροτομή του Carlos Sainz έκοψαν αρκετά ελαστικά χωρίς όμως συνέπειες. Η θερμοκρασία οδοστρώματος έφτασε στους 42 βαθμούς Κελσίου, ήταν η υψηλότερη που είδαμε όλες τις μέρες στη Σουζούκα και αυτό έκανε ακόμη πιο περίπλοκη τη στρατηγική. Οι ομάδες καθότι έβρεχε την Παρασκευή δεν είχαν επαρκή στοιχεία για στεγνό οδόστρωμα πριν τον αγώνα. Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα εκτός από το Jenson Button με τη McLaren που εκκίνησε με τη σκληρή γόμα.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Η απόδοση και των δυο γομών σήμερα ήταν δυνατή και σταθερή από την εκκίνηση μέχρι τον τερματισμό του Ιαπωνικού Grand Prix παρότι οι θερμοκρασίες ήταν οι πιο ψηλές που είδαμε το Σαββατοκύριακο. Η Σουζούκα είναι διάσημη για τα υψηλά ενεργειακά φορτία και την τραχιά άσφαλτο. Είδαμε μια μεγάλη ποικιλία στρατηγικών και διαφορετικές σκέψεις για τη βέλτιστη αξιοποίηση των ελαστικών ενώ αποδείχτηκε καθοριστική η χρονική στιγμή που γίνονταν τα pit stop. Με τη βροχή την Παρασκευή οι ομάδες δεν μπόρεσαν να μαζέψουν τα στοιχεία που χρειάζονταν και αυτό έκανε ακόμη πιο εντυπωσιακή την προσπάθειά τους να εκμεταλλευτούν με τον καλύτερο τρόπο τα ελαστικά στον αγώνα».
Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:
Σκληρή | Μέση | |
Πρώτος | HΑΜ 1:36.145 | HAM 1:37.961 |
Δεύτερος | RΟS 1:37.147 | VES 1:38.237 |
Τρίτος | VET 1:37.906 | MAS 1:38.595 |
Περισσότεροι γύροι ανά γόμα
Σκληρή Daniel Ricciardo (28 γύροι)
Μέση Jenson Button (25 γύροι)
Μετρητής αλήθειας:
Προβλέψαμε πως η στρατηγική των δυο αλλαγών ήταν η καλύτερη επιλογή για τον αγώνα των 53ων γύρων. Εκκίνηση με τη μέση γόμα, διατήρησή της στην πρώτη αλλαγή (16ο -18ο γύρο) και τελικά σκληρή γόμα (33ο έως 35ο γύρο). Ο Hamilton ακολούθησε αυτό που είχαμε προβλέψει σταματώντας στον 16ο και στον 32ο γύρο.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP
Αριθμός | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 | Pit 3 |
44 | HAM | Mu | Mn (16) | Hn (32) | |
6 | ROS | Mu | Hn (15) | Hu (29) | |
5 | VET | Mu | Hn (13) | Hn (30) | |
7 | RAI | Mu | Hn (14) | Hn (28) | |
77 | BOT | Mu | Mn (11) | Hn (29) | |
27 | HUL | Mn | Hn (10) | Hn (31) | |
8 | GRO | Mu | Mu (11) | Hn (33) | |
13 | MAL | Mn | Mn (12) | Hn (36) | |
33 | VES | Mn | Hn (9) | Mn (30) | |
55 | SAI | Mn | Hn (14) | Hn (27) | |
14 | ALO | Mu | Mn (9) | Hn (28) | |
11 | PER | Mu | Hn (1) | Hn (18) | Hu (36) |
26 | KVY | Mu | Hn (8) | Mu (20) | Hn (34) |
9 | ERI | Mn | Mn (13) | Hn (26) | |
3 | RIC | Mu | Hn (1) | Hu (24) | |
22 | BUT | Hn | Mn (10) | Mn (27) | |
19 | MAS | Mu | Hn (1) | Mn (16) | Mu (34) |
53 | RSI | Mn | Hn (22) | Mn (33) | |
28 | STE | Mn | Hn (21) | Mn (32) | Mu(42) |
12 | NAS | Mn | Hn (10) | Mn (30) |
Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα
Η = Σκληρή γόμα
Μ = Μέση γόμα
n = Νέα γόμα
u = Μεταχειρισμένη γόμα
DT: Ποινή διέλευσης
ΝC: Δεν κατετάγη
Η τελευταία στήλη περιέχει το συνολικό αριθμό pit stop