F1: Η στρατηγική των ελαστικών στη Monza
Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton διεύρυνε το προβάδισμά του στη βαθμολογία κερδίζοντας το Ιταλικό Grand Prix από την pole position, υιοθετώντας στρατηγική ενός pit stop με μαλακή/μέση γόμα. Ο Hamilton πήρε την 40 στη νίκη του σε Grand Prix, με Mercedes, όντας ταχύτερος σε κάθε περίοδο δοκιμών, ενώ πήρε την pole position και σημείωσε επίσης τον ταχύτερο γύρο. Στο τέλος η διαφορά του από το δεύτερο ήταν στα 25 δευτερόλεπτα.
H Ferrari του Sebastian Vettel ήταν δεύτερη ακολουθώντας πανομοιότυπη στρατηγική και οι πρώτοι δέκα σταμάτησαν μόνο μια φορά. Η πλειοψηφία των οδηγών εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και μετά έβαλε τη μέση. Ο Daniel Ricciardo της Red Bull που τερμάτισε 8ος ήταν ο πρώτος απ’ όσους εκκίνησαν με τη μέση γόμα υιοθετώντας αντίστροφη στρατηγική. Ο Αυστραλός εκκινούσε 19ος καθώς είχε ποινές λόγω αντικατάστασης της μονάδας ισχύος.
Εντυπωσιακή ήταν και η προσπάθεια του Kimi Raikkonen που με στρατηγική ενός pit stop, μαλακή/μέση γόμα παρότι έπεσε τελευταίος στην εκκίνηση, κατάφερε να τερματίσει στην 5η θέση.
Ο Hamilton κυριάρχησε στον αγώνα πίσω απ’ αυτόν όμως ο ανταγωνισμός ήταν σκληρός και πολλές θέσεις της δεκάδας κρίθηκαν στον τελευταίο μόλις γύρο, καθώς οι οδηγοί έδιναν μάχη ως το φινάλε.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: “Όπως πάντα η Μόντσα ήταν μια συναρπαστική εμπειρία καθώς η ατμόσφαιρα που δημιούργησαν μερικοί από τους πιο φανατικούς οπαδούς που συναντάμε όλη τη χρονιά, ήταν φανταστική. Ως αγώνας F1, είναι απλά εμβληματικός. Ο Hamilton έκανε έναν υποδειγματικό αγώνα για λογαριασμό της Mercedes και είναι άξιος νικητής χάρη και στην άψογη εκτέλεση της στρατηγικής του. Πίσω του δόθηκαν σπουδαίες μάχες για θέση με την στρατηγική του ενός pit stop να κυριαρχεί, παρότι η Μόντσα είναι γνωστή για τον υψηλό βαθμό φθοράς και πτώσης στην απόδοση, που προκαλεί”.
Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα
Μέση | Μαλακή | |||
Πρώτος |
|
|
||
Δεύτερος |
|
|
||
Τρίτος |
|
|
Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα
Μέση Hulkenberg/Massa (34 γύροι)
Μαλακή Raikkonen (28 γύροι)
ετρητής αλήθειας
Προβλέψαμε πως η στρατηγική ενός pit stop θα είναι το πιθανό σενάριο για τον αγώνα των 53 γύρων και αυτό ακριβώς διάλεξε ο Hamilton. Η πρόβλεψή μας έλεγε πως αφού εκκινήσει με τη μαλακή γόμα η πιο γρήγορη επιλογή θα ήταν να βάλει τη μέση γόμα στον 21ο γύρο. Ο Hamilton άλλαξε ελαστικά στον 26ο γύρο.
Περίληψη pit stop
. | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 | Pit 3 |
44 | HAM | Su | Mn (26) | ||
5 | VET | Su | Mn (25) | ||
19 | MAS | Su | Mn (19) | ||
77 | BOT | Su | Mn (22) | ||
7 | RAI | Su | Mn (28) | ||
11 | PER | Su | Mn (23) | ||
27 | HUL | Su | Mn (18) | ||
3 | RIC | Mn | Sn (30) | ||
9 | ERI | Su | Mn (20) | ||
26 | KVY | Mn | Sn (27) | ||
55 | SAI | Mn | Sn (10) | Sn (30) | |
33 | VES | Sn | Su (1) | DT Mn (19) | Sn (33) |
12 | NAS | Sn | Mn (1) | Mn (24) | |
22 | BUT | Sn | Mn (25) | ||
28 | STE | Sn | Mn (26) | ||
98 | MER | Sn | Mn (27) | ||
6 | ROS | Su | Mn (18) | ||
14 | ALO | Mn | Sn (28) | Su (46) | |
8 | GRO | Su | NC | ||
13 | MAL | Sn | NC |
Η πρώτη στήλη έχει τα ελαστικά που χρησιμοποίησαν οι οδηγοί στην εκκίνηση
M= Μέση γόμα
S= Μαλακή γόμα
n= Νέα γόμα
u= Μεταχειρισμένη γόμα
DT= Ποινή διέλευσης
NC= Δεν κατετάγη
Η τελευταία στήλη δείχνει το συνολικό αριθμό pit stop.