VOLVO V60 plug-in hybrid: Στην πρίζα!

By  |  0 Comments

Πρόκειται για το πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η σουηδική μάρκα και προσφέρει αυτοκίνητο τρία σε ένα. Ένα ηλεκτρικό, ένα υβριδικό και ένα τετρακίνητο όχημα υψηλών επιδόσεων, με το επιπλέον χαρακτηριστικό ότι μπορεί και φορτίζεται από το απλό οικιακό δίκτυο ηλεκτρισμού. Η αλλαγή του χαρακτήρα γίνεται με το αντίστοιχο πάτημα των τριών διαφορετικών κουμπιών. Το εν λόγω μοντέλο είναι το πρώτο που εφοδιάζεται πέρα από τον ηλεκτροκινητήρα με κινητήρα diesel (2.4 λίτρων) που επιτρέπει στον οδηγό να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να έχει τον πονοκέφαλο της αυτονομίας και της φόρτισης. Έχει δυνατότητα ηλεκτροκίνησης για 50 χλμ., εκπέμπει μόλις 48 γρ. CO2/χλμ. και καταναλώνει 1,8 λτ./100 χλμ., έχει ισχύ 215+ 68 ίππους με ροπή άνω των 600 Nm, το 0-100 έρχεται σε 6» 1, η τελική είναι 230 χλμ./ ώρα ενώ είναι το ασφαλέστερο ηλεκτροϋβριδικό αυτοκίνητο στο κόσμο κατά Euro NCAP.
Η φόρτιση των μπαταριών μέσω απλής οικιακής πρίζας γίνεται σε περίπου επτά ώρες ώρες, ενώ μέσω ταχυφορτιστή ο χρόνος φόρτισης μπορεί να γίνει σε μόλις τρεις ώρες.

VOLVO PLUG2

Μετά από ένα βράδυ στην… πρίζα και το ρεζερβουάρ σχεδόν γεμάτο με πετρέλαιο ξεκινήσαμε για να… ψηφίσουμε με την αυτονομία στα 600 και πλέον χλμ. Φυσικό είναι να θέλουμε να εξαντλήσουμε τα 50 χλμ. της μπαταρίας και να κινηθούμε με δίχως ρύπους -και με το γλυκό σφύριγμα του ηλεκτροκινητήρα να ακούγεται από πίσω- πιέζοντας τον διακόπτη PURE στην βάση του επιλογέα ταχυτήτων. Ξεκινάμε και συνεχίζουμε αθόρυβα μέχρι τα 125 χλμ. που περιορίζεται η EV κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Φυσικά, όταν πιέσουμε το πεντάλ του γκαζιού περισσότερο από ότι πρέπει παίρνει ζωή και ο πεντακύλινδρος με τον μπάσο γουργουρητό ήχο του. Ο οποίος κάθε άλλο παρά ενοχλητικός είναι. Αθόρυβος θα λέγαμε!

Το πρόγραμμα PURE είναι ότι πρέπει για αν EV καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης. Από εκεί και πέρα υπάρχει το POWER για μάξιμουμ δύναμη και επιδόσεις δικαιολογώντας το 0-100 σε μόλις 6,1 δ. και την τελική να φλερτάρει με τα 230 χλμ. του κατασκευαστή. Το ιδανικό πρόγραμμα κίνησης είναι προφανώς το HYBRID, όπου η ηλεκτροκίνηση συνδυάζεται με την συμβατική, με λειτουργία ανάκτησης ενέργειας που απεικονίζεται στα όμορφα γραφικά της κεντρικής οθόνης. Πολύ έξυπνη είναι η διατήρηση του αποθέματος της μπαταρίας για οποτεδήποτε θελήσει ο οδηγός, αρκεί να πιέσει το διακόπτη SAVE.

IMG_5214

Στον ανοιχτό δρόμο το ηλεκτροϋβριδικό Volvo είναι πραγματικά απολαυστικό και ταχύτητα. Για να υπολογίσει κανείς την μέγιστη ισχύ είναι κομματάκι δύσκολο, αλλά εντελώς μπακαλίστικα θα μπορούσε να υποθέσει πως όταν τα 215 άλογα συναντήσουν τα 68 η ισχύς να ξεπερνά τα συνολικά 280. Όπως και να έχει η αίσθηση είναι αυτή ενός ταχύτατου βάγκον που δεν μασάει από το βάρος των μπαταριών το οποίο αντισταθμίζει εκείνο του κινητήρα στον εμπρός άξονα.
Το VOLVO V60 Plug-In Diesel Hybrid διατίθεται στη χώρα μας με τιμή 55.900 ευρώ, ενώ η έκδοση R-Design κοστίζει 57.200 ευρώ.

VOLVO PLUG1

 

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.