F1: Η στρατηγική ελαστικών στη Ρωσία
Ο οδηγός της Mercedes Lewis Hamilton κέρδισε το επεισοδιακό Ρωσικό GP υιοθετώντας στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών. Ο Βρετανός εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και μετά άλλαξε σε μαλακή στον 32ο γύρο. Εκκινώντας από τη 2η θέση διένυσε μεγαλύτερη απόσταση με την πολύ μαλακή γόμα, απ’ ότι με τη μαλακή γόμα. Αυτό κατέστη δυνατό λόγω της εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας δυο φορές στο πρώτο μέρος του αγώνα. Ήταν η 42η νίκη του Lewis Hamilton που έφτασε έτσι το πρόσφατο ρεκόρ του Sebastian Vettel. Ταυτόχρονα μπορεί να εξασφαλίσει τον τίτλο του πρωταθλητή για 2η συνεχή χρονιά στον επόμενο αγώνα.
Οι θερμοκρασίες στον αγώνα ήταν χαμηλές όπως και καθόλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου στη Ρωσία. Γι’ αυτό το ζέσταμα των ελαστικών αναδείχτηκε σε καθοριστικό παράγοντα για τη στρατηγική αγώνα. Οι περισσότεροι οδηγοί στην εκκίνηση χρησιμοποίησαν τη πολύ μαλακή γόμα εκτός από τους Pastor Maldonado (Lotus), Felipe Massa (Williams), Marcus Ericsson (Sauber) και Fernando Alonso (McLaren).
Κάποιοι οδηγοί που βρίσκονταν πιο πίσω στην κατάταξη εκμεταλλεύτηκαν τη 2η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας μετά τον 11ο γύρο για να αλλάξουν ελαστικά. Ανάμεσά τους ξεχώρισε ο Sergio Perez της Force India, ο Μεξικάνος που εκκινούσε 7ος τερμάτισε 3ος χάρη και στην εξαιρετικά πετυχημένη διαχείριση των ελαστικών του μέχρι το τέλος.
Ο Carlos Sainz με την Toro Rosso εκκίνησε τελευταίος καθώς δε συμμετείχε στις κατατακτήριες δοκιμές λόγω του ατυχήματος που είχε στο FP3. Υιοθετώντας έξυπνη στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών και έχοντας έναν δυνατό ρυθμό στον αγώνα έφτασε μέχρι την 7η θέση προτού εγκαταλείψει από μηχανικό πρόβλημα έξι γύρους πριν το τέλος.
Η χαμηλή φθορά και πτώση στην απόδοση επέτρεψε στους περισσότερους οδηγούς να υιοθετήσουν στρατηγική μιας αλλαγής. Πρόκειται για τη συνήθη τακτική στη Ρωσία λόγω του λείου οδοστρώματος. Επιπλέον η διπλή παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας παρέτεινε την απόσταση χρήσης των ελαστικών.
Πριν την εκκίνηση του αγώνα έγινε γνωστό ότι η Pirelli κατέληξε σε εμπορική συμφωνία με τη Formula 1 και θα παραμείνει από το 2017 έως και το 2019. Περισσότερες λεπτομέρειες θ’ ανακοινωθούν από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA).
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Πρώτα και πάνω απ’ όλα είμαστε ενθουσιασμένοι για την νέα εμπορική συμφωνία που πετύχαμε με το Bernie Ecclestone για την παραμονή μας στη Formula 1 την περίοδο 2017 -2019. Θα ακολουθήσει η επίσημη διαδικασία ανακοινώσεων από τη FIA. Όσον αφορά στον αγώνα οι ελεύθερες δοκιμές ήταν λίγες και αντίστοιχα λίγες ήταν οι πληροφορίες για τα ελαστικά. Οι υπεύθυνοι στρατηγικής και οι οδηγοί έπρεπε να αντιδρούν άμεσα διαβάζοντας την εξέλιξη ώστε ν’ αποφασίσουν σε πραγματικό χρόνο για τη σωστή τακτική στις εναλλαγές του αγώνα. Αποτελεί απόδειξη του υψηλού επιπέδου στο οποίο λειτουργεί η Formula 1 το ότι όλοι ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση χωρίς προβλήματα. Είδαμε ποικιλία διαφορετικών στρατηγικών και αποτελεσματική διαχείριση των ελαστικών πράγμα που βοήθησε πολλούς οδηγούς να κερδίσουν θέσεις σ’ έναν επεισοδιακό αγώνα».
Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:
Πολύ μαλακή | Μαλακή | |
Πρώτος | Mas 1:40.881 | Vet 1:40.071 |
Δεύτερος | Ham 1:41.336 | Rai 1:40.294 |
Τρίτος | Mal 1:41.520 | Ham 1:40.573 |
Περισσότεροι γύροι ανά γόμα
Πολύ μαλακή Fernando Alonso (40 γύροι)
Μαλακή Sergio Perez, Jenson Button (41 γύροι)
Μετρητής αλήθειας:
Προβλέψαμε πως η στρατηγική της μιας αλλαγής ήταν η καλύτερη επιλογή για τον αγώνα των 53ων γύρων και αυτό ακριβώς διάλεξε ο Hamilton. H πρόβλεψή μας έλεγε πως μετά την εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα η ταχύτερη επιλογή είναι να σταματήσει κάποιος από τον 18ο έως τον 22ο γύρο. Ο Hamilton άλλαξε ελαστικά στον 32ο γύρο χωρίς να χάσει την πρωτοπορία. Το παράθυρο για την αλλαγή ελαστικών διευρύνθηκε λόγω την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας δυο φορές.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP
Αριθμός | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 |
44 | HAM | SSu | Sn (32) | |
5 | VET | SSu | Sn (30) | |
11 | PER | SSu | Sn (12) | |
19 | MAS | Sn | SSn (30) | |
7 | RAI | SSu | Sn (31) | |
26 | KVY | SSn | Sn (33) | |
12 | NAS | SSn | Sn (34) | |
13 | MAL | Sn | SSn (30) | |
22 | BUT | SSn | Sn (12) | |
14 | ALO | Sn | SSn (13) | |
33 | VES | SSu | Sn (1) | SSu (24) |
77 | BOT | SSu | Sn (26) | |
98 | MER | SSn | Sn (13) | |
28 | STE | SSn | Sn (14) | SSn (17) |
3 | RIC | SSu | Sn (12) | |
55 | SAI | SSn | Sn (12) | |
8 | GRO | SSu | Sn (1) | |
6 | ROS | SSu | ||
27 | HUL | SSu | ||
9 | ERI | Sn |
Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα
S = Μαλακή γόμα
SS = Πολύ μαλακή γόμα
n = Νέα γόμα
u = Μεταχειρισμένη γόμα
Η τελευταία στήλη περιέχει το συνολικό αριθμό pit stop