F1: Η στρατηγική των ελαστικών στις ΗΠΑ

By  |  0 Comments

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton, κέρδισε το Αμερικάνικο GP και τον παγκόσμιο τίτλο του πρωταθλητή σε έναν επεισοδιακό αγώνα που εκκίνησε σε βρεγμένο οδόστρωμα και τερμάτισε σε στεγνό. Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με ενδιάμεσα ελαστικά και περίμεναν την κατάλληλη στιγμή που θα στεγνώσει η πίστα ώστε να βάλουν τα σλικ ελαστικά. Τόσο ο Hamilton όσο και ο άλλος οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg που τερμάτισε 2ος έτρεξαν στο πρώτο μέρος του αγώνα με τα ενδιάμεσα ελαστικά και μετά χρησιμοποίησαν δυο σετ μαλακής γόμας στα άλλα δυο μέρη αγώνα.

Η χρονική στιγμή που επέλεξαν για τα πιτ στοπ αποδείχτηκε το κλειδί για τη νίκη. Οι αποφάσεις στρατηγικής λαμβάνονταν χωρίς να υπάρχουν πληροφορίες από δοκιμές σε στεγνό οδόστρωμα έτσι στις ομάδες δεν γνώριζαν το βαθμό φθοράς και πτώσης στην απόδοση των ελαστικών λόγω υπερθέρμανσης.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε δυο φορές ενώ άλλες δυο φορές υιοθετήθηκε καθεστώς «εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας». Αυτό επηρέασε τη στρατηγική, ο Hamilton δε σταμάτησε στην 1η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας αλλά σταμάτησε στη 2η εμφάνισή του, λίγο πριν το φινάλε.

Όσοι σταμάτησαν στην 1η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας φάνηκε ν’ αποκτούν ένα πλεονέκτημα που εξανεμίστηκε στη 2η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Εκεί βρήκαν την ευκαιρία ν’ ανακτήσουν έδαφος πραγματοποιώντας το πιτ στοπ τους όσοι δεν είχαν σταματήσει ακόμη.

Ο Hamilton μετά τη δεύτερη και τελευταία αλλαγή ελαστικών που πραγματοποίησε, βρέθηκε στη δεύτερη θέση αλλά εκμεταλλεύτηκε την ταχύτητα των καινούργιων ελαστικών P Zero Yellow για να πάρει την πρωτοπορία, από το Rosberg, που είχε εκκινήσει από την pole. Οι κατατακτήριες δοκιμές έγιναν το πρωί του αγώνα.

Απ’ όσους έκαναν 3 αλλαγές ελαστικών πιο ψηλά στην 3η θέση τερμάτισε με τη Ferrari, ο Sebastian Vettel. Ο Vettel έβαλε στο 2ο πιτ στοπ τη μέση γόμα σε αντίθεση με τη μαλακή που χρησιμοποιούσαν οι αντίπαλοί του. Παραταύτα χρησιμοποίησε ξανά τη μαλακή στο 3ο πιτ στοπ που έκανε στη 2η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.  Ο Vettel είχε εκκινήσει από την 13η θέση.

Καθώς ο αγώνας εκκίνησε υπό βροχή δεν υπήρχε υποχρέωση από τους οδηγούς να χρησιμοποιήσουν και τις δυο διαθέσιμες γόμες σλικ ελαστικών. Οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν την πιο γρήγορη γόμα στο στεγνό μέρος του αγώνα. Ο Vettel ήταν ο πρώτος από τους κορυφαίους που επέλεξε την πιο ανθεκτική, μέση γόμα.

Ο Sergio Perez με τη Force India ήταν ο μόνος οδηγός που επέλεξε στρατηγική ενδιάμεσα/ μαλακή/μέση γόμα  και τερμάτισε 5ος αφού άλλαξε ελαστικά 2 φορές. Ο μεγαλύτερος αριθμός πιτ στοπ πραγματοποιήθηκε από τον οδηγό της Sauber, Felipe Nasr που σταμάτησε 5 φορές και παραταύτα κατάφερε να βαθμολογηθεί τερματίζοντας 9ος.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Μετά από πολλές καθυστερήσεις και μπόρες τελικά είχαμε αγώνα. Όμως ο αγώνας ξεκίνησε υπό βροχή και είχε μια γοητευτική διακύμανση τακτικών και δε στηρίχτηκε μόνο σε δράση στην πίστα. Καθώς δεν υπήρξαν δοκιμές σε στεγνό οδόστρωμα, αναπόφευκτα οι ομάδες αντιδρούσαν, διαβάζοντας τις εναλλαγές στις συνθήκες. Ωφελήθηκαν και κέρδισαν οι οδηγοί που μπορούσαν να συνεργαστούν καλύτερα με τις ομάδες. Συγχαρητήρια στο Lewis που κέρδισε τον 3ο παγκόσμιο τίτλο μετά από μια σπουδαία σεζόν. Μέχρι το τέλος, το αποτέλεσμα του αγώνα ήταν ανοιχτό είχαμε ένα συναρπαστικό φινάλε. Το άξιζαν πάνω απ’ όλα οι θεατές μετά από ένα βροχερό Σαββατοκύριακο που θα τους μείνει αξέχαστο».

Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:

 

  Μαλακή Μέση Ενδιάμεσα
Πρώτος Rosberg 1:40.666 Perez   1:43.010 Ricciardo     1:54.194
Δεύτερος Hamilton 1:40.738 Vettel   1:43.403 Alonso         1:55.699
Τρίτος Vettel  1:41.330 Kvyat   1:43.728 Rosberg      1:55.790

 

Περισσότεροι γύροι ανά γόμα

 

Mαλακή          Alonso (30 γύροι)

Μέση              Perez, Rossi (29 γύροι)

Ενδιάμεσα      Rosberg, Ricciardo, Kvyat, Raikkonen,

Perez, Hulkenberg, Sainz  (19 γύροι)

 

Μετρητής αλήθειας:

Προβλέψαμε πως η στρατηγική δυο αλλαγών θα ήταν η καλύτερη επιλογή για τον αγώνα των 56 γύρων. Βέβαια ήταν δύσκολο να εκτιμήσει κανείς πως θα γίνει αυτό καθώς πριν τον αγώνα, δεν υπήρχαν δεδομένα για στεγνό οδόστρωμα. Ο Hamilton σταμάτησε 2 φορές εκκινώντας με τα ενδιάμεσα ελαστικά και βάζοντας τη μαλακή γόμα στον 18ο και στον 43ο γύρο. Μια παρόμοια στρατηγική ακολούθησε και ο Rosberg.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP

No Οδηγός Εκκίνηση Pit 1 Pit 2 Pit 3 Pit 4 Pit 5
44 HAM In Sn (18) Sn (43)      
6 ROS In Sn (19) Sn (38)      
5 VET In Sn (18)  Mn (27) Sn (43)    
33 VES In  Sn (18) Sn (28)      
11 PER In Sn (19) Mn (27)      
22 BUT In Sn (17) Sn (27) Sn (44)    
55 SAI In Sn(19) Mn (27) Sn (43)    
13 MAL In Sn (18) Sn (27) Sn (43)    
12 NAS In Sn (2) In (3) Sn (17) Sn (26) Sn (42)
3 RIC In Sn (19) Sn (38) Sn (50)    
14 ALO In In (1) Sn (18) Sn (26)    
53 RSI In In (1) Sn (17) Mn (27)    
26 KVY In Sn (19) Mn (38)      
27 HUL In Sn (19) Mn (27)      
9 ERI In Sn (16) Sn (19)      
7 RAI In Sn (19) Sn (20)      
19 MAS In Sn (18)        
8 GRO In In (1) Sn (9)      
77 BOT In Sn (1) In (4)      
28 STE In          

Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα

S = Μαλακή γόμα

M = Μέση γόμα

Ιn= Ενδιάμεση γόμα

n = Νέα γόμα

u = Μεταχειρισμένη γόμα

Η τελευταία στήλη περιέχει το συνολικό αριθμό pit stop

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.