Η ασθενούσα ΕΛΠΑ σε σενάριο διάσωσης
Ο διορισμός Διοικούσας Επιτροπής από το Πρωτοδικείο ( σύμφωνα με το άρθρο 69 του Αστικού Κώδικα ) ασφαλώς αποτελεί την πιστοποίηση των δεινών που περνάει η ιστορική Λέσχη ΕΛΠΑ.
Μέλη της ΕΛΠΑ ήσαν οι δημιουργοί του πρώτου πυρήνα συσπείρωσης των φίλων κλασσικών αυτοκινήτων, πριν 4-5 δεκαετίες στην χώρα μας.
Και η ΕΛΠΑ ήταν αυτή η οποία πρώτη διοργάνωσε ελληνικούς και διεθνείς αγώνες στη χώρα μας, αποκλειστικά για ιστορικά αυτοκίνητα.
Αλλά πέρα από αυτό η ΕΛΠΑ, όταν το πρώτον ιδρύθηκε το 1924, είχε εκείνη αναλάβει ευρύτατες ευθύνες και καθήκοντα πολιτιστικής, κοινωνικής και τεχνολογικής ανάπτυξης, επιπέδου κρατικού φορέα.
Σήμερα, ειδικά στον τομέα των Retro-Classics αυτοκίνητων και μοτοσικλετών, δεν υπάρχει πρόβλημα καθώς η ΄΄ Ελληνική Ομοσπονδία Φίλων Παλαιών Αυτοκινήτων ΄΄ δραστήρια και αποτελεσματικά κινείται, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η ΕΛΠΑ χάνει την μεγάλη προσφορά της στην πορεία εξέλιξης του Αυτοκίνητου στον τόπο μας. Από τις πρώτες πινακίδες οδηγιών στους δρόμους μας ( την δεκαετία του ΄30 ), το διεθνές Ράλλυ Ακρόπολις ( από το 1953 ) και τα πρωταθλήματα Ελλάδος Αυτοκινήτων – Μότο ( από το 1956 ).
Για όλους τους παραπάνω ιστορικούς, συναισθηματικούς και ουσιαστικούς λόγους, μια ομάδα φίλων, παλαιών με προσφορά ή νέων με ενθουσιασμό, έχουν ΄΄ ανασκουμπωθεί ΄΄ για να την βγάλουν από την οικτρά θέση στην οποία βρίσκεται.
Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο. Υπάρχουν όμως βάσιμες ελπίδες στις οποίες νομικά εδράζεται η προσπάθεια και οι υπάρχουσες προηγούμενες αποφάσεις θα πείσουν τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, όχι απλά για το δίκαιο η το σκόπιμο της προσπάθειας, αλλά για την ανάγκη να έχει η Ελλάδα ( όχι μόνο η Αθήνα ) την ΕΛΠΑ και η χώρα διεθνώς ένα αξιοπρεπές πρόσωπο.
Οι καιροί δεν δικαιολογούν απόλυτη αισιοδοξία, αλλά εάν καταστεί δυνατόν να ξεπερασθεί η τωρινή κρίση της Λέσχης – και ευρύτερα της κοινωνίας μας – η ΕΛΠΑ θα κατορθώσει να επιβίωσει με τεράστιο όφελος για την πολιτιστική εικόνα του αυτοκίνητου, την εκπαιδευτική συνεισφορά, τις αγωνιστικές εκδηλώσεις και κυρίως προς την ανάπτυξη ενασχόλησης μεγαλύτερου αριθμού φίλων με το παλαιό αυτοκίνητο, σε παράλληλη πορεία με την ΕΟΦΙΛΠΑ.
Να σημειωθεί πως ενώ εμείς κινδυνεύουμε να χάσουμε την 91 ετών Λέσχη μας, που γαλούχησε γενιές νέων, η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή, από την ανάγκη των καιρών, συμπεριέλαβε το αγωνιστικό αυτοκίνητο στα αναγνωριζόμενα επισήμως από αυτήν Αθλήματα. Όχι στα συμπεριλαμβανόμενα στο Ολυμπιακό Πρόγραμμα, αλλά σ’ αυτά που βρίσκονται στο στάδιο της έγκρισης και αποδοχής. Αυτό σε τροποποίηση του άρθρου 47,4.2 του Καταστατικού της Χάρτου που προσδιόριζε απαγορευτικά την χρήση μηχανικής βοήθειας στο χώρο του Αθλητισμού. Πρώτο βήμα για ένα καλό αύριο.