Η παραγωγή του BMW Group σημείωσε νέα ρεκόρ το 2015
Καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της, όλα δείχνουν ότι το δίκτυο παραγωγής του BMW Group θα καταγράψει νέα ρεκόρ για το οικονομικό έτος 2015. Λόγω της υψηλής ζήτησης και του λανσαρίσματος μεγάλου αριθμού νέων μοντέλων όπως η νέα BMW Σειρά 7, το διεθνές δίκτυο παραγωγής πέτυχε άριστη αξιοποίηση δυναμικότητας. Ο Oliver Zipse (φωτό), Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, κλάδος Παραγωγής, δηλώνει ικανοποιημένος με την απόδοση: «Δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα είχαν περάσει από τις γραμμές συναρμολόγησης του BMW Group το Νοέμβριο. Το 2015 σηματοδοτεί την πέμπτη συνεχή χρονιά που η παραγωγή των Γερμανικών εργοστασίων μας ξεπερνά το ένα εκατομμύριο οχήματα το χρόνο».
Το σύστημα παραγωγής του BMW Group βασίζεται σε αξιόπιστες και πολύ ευέλικτες διαδικασίες παραγωγής. Θέλοντας να αξιοποιήσει περαιτέρω αυτά τα πλεονεκτήματα, η εταιρεία σκοπεύει να διαχωρίσει την παραγωγή, με το κάθε εργοστάσιο να αναλαμβάνει την αποκλειστική κατασκευή πισωκίνητων ή μπροστοκίνητων μοντέλων. Ο Oliver Zipse τόνισε: «Αυτή η κίνηση θα ανεβάζει την παραγωγικότητα του δικτύου μας σε νέα επίπεδα. Με εξειδίκευση σε μία αρχιτεκτονική, τα εργοστάσια μπορούν να αυξήσουν την απόδοση μειώνοντας παράλληλα την πολυπλοκότητα. Στοχεύουμε στην υλοποίηση αυτής της διαδικασίας με το λανσάρισμα των νέων μοντέλων μας στην επόμενη τριετία».
Η ψηφιοποίηση ωφελεί την καινοτομία.
Με κύριο ατού τη δύναμη της καινοτομίας τους, τα Γερμανικά εργοστάσια του BMW Group λειτουργούν σαν πρότυπο και θέτουν τάσεις για τους εταίρους του παγκόσμιου δικτύου. Πολυάριθμα παραδείγματα σε όλο το δίκτυο παραγωγής δείχνουν πόσο πρωτοποριακό είναι στο σύστημα παραγωγής του BMW Group. Η ψηφιοποίηση, οι μονάδες επεξεργασίας και η ευφυής χρήση μίγματος υλικών είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν τη μελλοντική βιωσιμότητα του δικτύου. Η ψηφιοποίηση ειδικότερα, που έχει εισάγει σε δημόσια συζήτηση τον όρο ‘Βιομηχανικό Internet’ κατέχει σημαντικό μερίδιο στη μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα των εγκαταστάσεων παραγωγής και στη σημαντική βελτίωση της απόδοσης και της ποιότητας. Τεχνολογίες υποστηριζόμενες από την πληροφορική μπορούν να κάνουν ακόμα πιο αποδοτικές κάποιες περίπλοκες αλληλουχίες εργασιών στην παραγωγή, εφαρμόζοντας ευέλικτα ρομποτικά συστήματα, ευφυή εργαλεία για την υποστήριξη των εργατών, προσομοιώσεις, αυτοματοποιημένη καταγραφή και ανάλυση δεδομένων κλπ.
Θέλοντας να διασφαλίσει ότι τα Γερμανικά εργοστάσια θα πληρούν τις μελλοντικές απαιτήσεις μακροπρόθεσμα, το BMW Group πρόκειται να επενδύσει πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ στις υπάρχουσες μονάδες τα επόμενα χρόνια.
Μέχρι τα μέσα του 2017, το εργοστάσιο του Μονάχου θα εξοπλιστεί με μία καινοτόμο γραμμή βαφής που πληροί τα υψηλότερα πρότυπα κερδοφορίας και αποδοτικής χρήσης πόρων. Η νέα εγκατάσταση αποτελεί τμήμα ενός ολοκληρωμένου προγράμματος επένδυσης άνω του μισού εκατομμυρίου ευρώ που θα διατεθεί μέχρι το 2018 με σκοπό την προετοιμασία του εργοστασίου για τις μελλοντικές προκλήσεις. Το επενδυτικό πακέτο περιλαμβάνει επίσης μία επέκταση των τμημάτων αμαξωμάτων, συναρμολόγησης και οργάνωσης/διαχείρισης logistics.
Κατά τη διάρκεια της τελευταίας τριετίας και μόνο για τη νέα BMW Σειρά 7, το BMW Group έχει επενδύσει πάνω από μισό δισεκατομμύριο ευρώ σε νέες, αποδοτικές τεχνολογίες παραγωγής στη μονάδα του Dingolfing (τη μεγαλύτερη στη Γερμανία). Με νέες τεχνολογίες όπως το CFRP και ο εξηλεκτρισμός, το εργοστάσιο είναι έτοιμο για το μέλλον. Όπως φέτος έτσι και του χρόνου, θα υπάρξουν επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ εν όψει της προετοιμασίας για μελλοντικά μοντέλα και τεχνολογίες οχημάτων. Στο εργοστάσιο του Landshut, το BMW Group έχει κάνει επενδύσεις τριψήφιου αριθμού εκατομμυρίων το 2015 με σκοπό την παραγωγή εξαρτημάτων για μοντέλα BMW και την περαιτέρω ανάπτυξη των πλαισίων. Μέχρι το τέλος του 2016 η κατασκευή του νέου κέντρου τεχνολογιών ελαφρού βάρους του BMW Group θα έχει ολοκληρωθεί με μία επένδυση ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ.
Η εταιρία θα επενδύσει επιπλέον συνολικά 100 εκατομμύρια ευρώ στο εργοστάσιο παραγωγής μοτοσικλετών της στο Βερολίνο, όπου οι δομές του υπάρχοντος εργοστασίου επεκτείνονται και δημιουργούνται νέα, βιώσιμα τμήματα. Μόνο 50 εκατομμύρια προορίζονται για ένα νέο κέντρο logistics, που πρόκειται να ξεκινήσει τις εργασίες του στα τέλη του 2017.
Η διεθνοποίηση του δικτύου παραγωγής συνεχίζεται.
Μία ακόμα προτεραιότητα του BMW Group είναι επενδύσεις που θα επεκτείνουν την χωρητικότητα και θα αναβαθμίσουν την υπάρχουσα παραγωγή. Ένα παγκοσμίως συνδεδεμένο και ευέλικτο δίκτυο παραγωγής αποτελεί προϋπόθεση περαιτέρω ανάπτυξης και το μυστικό για τη δημιουργία ισορροπημένης αξίας.
Το BMW Group θα επενδύσει συνολικά 2,2 δισ. δολάρια στην περιοχή NAFTA μέχρι το 2019. Προς το παρόν, μία προηγμένη μονάδα παραγωγής αμαξωμάτων είναι υπό ανέγερση στο εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg, WA (ΗΠΑ). Η νέα εγκατάσταση εντάσσεται σε επενδυτικό πρόγραμμα ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων που ανακοινώθηκε το 2014. Φέτος, η ετήσια δυναμικότητα του εργοστασίου παραγωγής θα φτάσει σε νέα επίπεδα ρεκόρ, ξεπερνώντας τις 400.000 μονάδες κάνοντας το εργοστάσιο του Spartanburg το πλέον παραγωγικό σε όγκο στο δίκτυο του BMW Group. Περίπου μία στις πέντε BMW κατασκευάζεται στο Spartanburg.
Ένα ακόμα δισεκατομμύριο δολάρια επενδύεται στο νέο εργοστάσιο στο Μεξικό. Η τελετή θεμελίωσης έχει προγραμματιστεί για το καλοκαίρι του 2016 και η έναρξη μαζικής παραγωγής για το 2019.
200 εκατομμύρια δολάρια επενδύονται στην κοινοπραξία SGL Automotive Carbon Fibers στο Moses Lake, WA (ΗΠΑ) που λειτουργεί σαν εργοστάσιο ανθρακονημάτων.
Με τα εργοστάσια σε ΗΠΑ, Μεξικό και Βραζιλία, το BMW Group μελλοντικά θα διαθέτει σημαντική δυναμικότητα παραγωγής σε Β. και Ν. Αμερική.
Τον Ιανουάριο του 2016, η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) ανοίγει το εργοστάσιο κινητήρων της στην Κίνα. Η νέα εγκατάσταση, που περιλαμβάνει και χυτήριο, θα κατασκευάζει κινητήρες για τα οχήματα BMW που παράγονται στα εργοστάσια Dadong και Tiexi που βρίσκονται πολύ κοντά. Κατά συνέπεια, η δυναμικότητα του εργοστασίου κινητήρων θα καθορίζεται με βάση τον όγκο παραγωγής των δύο εργοστασίων αυτοκινήτων.