Νέο Volvo V90: Συνεχιστής μίας ένδοξης ιστορίας 60 ετών

By  |  0 Comments

·      Η Volvo Cars παρουσιάζει το Νέο V90

·      Το τρίτο κατά σειρά μοντέλο της Volvo μέσα σε ένα μόλις χρόνο που βασίζεται στην Scalable Product ArchitectureSPA, στην ίδια κλάση με τα XC90 και S90

·      Το Νέο V90 συμπυκνώνει 60 χρόνια ένδοξης παράδοσης της Volvo στα wagon μοντέλα, σε ένα μοντέρνο design και με τεχνολογία κορυφής

·      Το μοντέλο αποκαλύπτεται σε ειδική εκδήλωση στη Στοκχόλμη στις 18 Φεβρουαρίου

·      Επίσημη παρουσίαση στο κοινό στο επερχόμενο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης

Ελάχιστες είναι οι μάρκες που μπορούν να ισχυριστούν ότι έχουν λαμπρή παράδοση στη σχεδίαση και το λανσάρισμαwagon μοντέλων που άφησαν εποχή και η Volvo σίγουρα είναι μία από αυτές! Αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να δώσει άλλη αίγλη στη 18η Φεβρουαρίου, ημέρα που η Volvo Cars αποκαλύπτει το Νέο Volvo V90 στη Στοκχόλμη.

Το Νέο Volvo V90 αποτελεί την επιτομή μίας ένδοξης ιστορίας 60 και πλέον χρόνων, η οποία ξεκίνησε με το Volvo Duett, που παρουσιάστηκε το 1953. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που έδινε «απαντήσεις» στις ανάγκες οδηγού και επιβατών στον  ελεύθερο χρόνο τους αλλά εξυπηρετούσε και τους επαγγελματίες στην καθημερινότητά τους. Από τότε, η Volvo έχει πουλήσει περισσότερα από 6 εκατομμύρια wagon μοντέλα σε παγκόσμιο επίπεδο, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 1/3 των αυτοκινήτων που συνολικά έχει πουλήσει η σουηδική μάρκα, από την ίδρυσή της το 1927!

Η παρουσίαση του Νέου V90 είναι το πιο πρόσφατο κεφάλαιο στην ιστορία των wagon μοντέλων για τη Volvo. Με μία σημαντική διαφορά, ότι στο πέρασμα των χρόνων τα wagon αμαξώματα συνδέθηκαν όλο και περισσότερο με το μοντέρνο lifestyle της εποχής, αποκτώντας άλλη αξία. Αποκορύφωμα το Νέο V90, με την πρακτικότητα να είναι πάντα παρούσα αλλά να έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα, αφήνοντας την πρωτοκαθεδρία στην πολυτέλεια και τον premium αέρα που αποπνέει κάθε σύγχρονο Volvo.

Βασισμένο στην νέα Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος (Scalable Product ArchitectureSPA), όπως και τα XC90 και S90, το Νέο V90 είναι η wagon εκδοχή του τελευταίου, που κάνει το ευρωπαϊκό του ντεμπούτο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το Μάρτιο.

Ανατρέχοντας σε σπουδαία μοντέλα της μακράς παράδοσης της Volvo σε wagon αμαξώματα, ανάμεσα σε άλλα αξίζουν να αναφερθούν:

VOLVO DUETT

Duett

Παρουσιάστηκε το 1953 και έγινε ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της Volvo όλων των εποχών. Ένα από τα πρώτα μοντέλα των Σουηδών που εξήχθησαν στις Η.Π.Α. και το οποίο κάποια στιγμή απεικονίστηκε και σε συλλεκτικό γραμματόσημο των σουηδικών ταχυδρομείων.

VOLVO AMAZON

Amazon

Διαδέχθηκε το Duett το 1962. Το επίσημο όνομά του μοντέλου ήταν 221 αλλά έγινε γνωστό και έμεινε στην ιστορία ως Amazon. Πιο κομψό και μακράν ανώτερο τεχνολογικά από το Duett, πρόσφερε και σημαντικά μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους. Το μοντέλο με τον κωδικό S, ήταν ένα σπορ μοντέλο με τα δεδομένα της εποχής, διαθέτοντας κινητήρα 115 ΗΡ. Η θύρα του χώρου αποσκευών διαιρείτο σε δύο τμήματα, ακολουθώντας τα αμερικάνικα πρότυπα και αισθητική, λύση που υιοθετήθηκε και πάλι από τη Volvo στο XC90 πρώτης γενιάς, 40 χρόνια αργότερα.

1800ES

Βασισμένο στο 1800 sports κουπέ, το 1800 ES έγινε γνωστό στην Αγγλία ως Shooting Brake: ένα sport wagon με χώρους για εξοπλισμό κυνηγιού (εξ ου και το όνομά του) ή γκολφ.

Το 1800 ES παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 1971 και το πλέον χαρακτηριστικό του στοιχείο ήταν το χωρίς πλαίσιο τζάμι της 5ης πόρτας. Λαβή και μεντεσέδες ήταν στερεωμένοι πάνω στο κρύσταλλο, κάτι ιδιαίτερα πρωτοποριακό όσον αφορά την αισθητική της εποχής. 

Με τις πωλήσεις του μόλις να ξεπερνούν τις 8.000 κομμάτια σε όλη την καριέρα του μοντέλου, το 1800 ES πήρε τη θέση του ως ένα από τα πλέον κλασσικά και δυσεύρετα μοντέλα της Volvo. Εκτός άλλων αποτέλεσε και πηγή έμπνευσης για το Volvo Concept Estate που μάγεψε Τύπο και κοινό στην έκθεση της Γενεύης το 2014, δίνοντας μία σαφή εικόνα της αισθητικής των μοντέλων της Volvo που θα ακολουθούσαν – προεξάρχοντος του Νέου V90.

245

Παρουσιάστηκε το 1974, ένα μοντέλο που έμελλε να γράψει ιστορία και να ταυτιστεί σε μεγάλο βαθμό με το brand της Volvo. Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1993 και παρουσιάστηκε και σε μια ιδιαίτερη έκδοση, ως 265 με V6 κινητήρα. Στη δεκαετία του 1980 η Volvo λάνσαρε και το 245 Turbo, το πρώτο wagon μοντέλο με κινητήρα με turbo.

960

Το Volvo 960 ήταν το τελευταίο wagon με κίνηση στον πίσω άξονα που έβγαλε στην παραγωγή η Volvo, ως εξέλιξη της σειράς 700 από τη δεκαετία του ’80. Παρουσιάστηκε το 1990 ως ένα μοντέλο με πιο απαλές σχεδιαστικές γραμμές και ένα εντελώς νέο εξακύλινδρο κινητήρα. Το 1996 το μοντέλο μετονομάστηκε σε V90 – ένα όνομα που επιστρέφει σήμερα, 20 χρόνια αργότερα. Επρόκειτο για ένα από τα πλέον κομψά wagon στην ιστορία της μάρκας.

850 T5-R

Παρουσιάστηκε σε ένα έντονο κίτρινο χρώμα και με ισχυρό για την εποχή κινητήρα 240 ΗΡ που χάριζε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα, το Volvo 850 T5-R ήταν ένα wagon μοντέλο που όμοιό του δεν είχε υπάρξει ξανά. Λανσαρίστηκε σε περιορισμένα κομμάτια και το μοντέλο του 1994, το T5-R έγινε άμεσα συλλεκτικό.

Το Volvo 850 είχε όμως και σημαντική αγωνιστική πορεία. Άφησε άφωνους τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού καθώς το 1994 έκανε το ντεμπούτο του στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (BTCC) ως το πρώτο στον κόσμο wagon μοντέλο που παρουσιάστηκε και συμμετείχε στο BTCC από επίσημη εργοστασιακή ομάδα.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.