H Pirelli στην Έκθεση της Γενεύης
Η Pirelli πέτυχε ένα νέο ρεκόρ εγκρίσεων τύπου με αναλογία μία έγκριση / ημέρα, όλο το 2015 και τώρα στο ξεκίνημα του 2016. Με αυτό το ισχυρό ατού χάρη στην στρατηγική τέλειας εφαρμογής, η Ιταλική φίρμα δίνει το παρών στην 86η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, εφοδιάζοντας – όπως πάντα – τα πιο αναγνωρισμένα και πολυαναμενόμενα μοντέλα με εξατομικευμένα ελαστικά: από τη Ferrari GTC4 Lusso μέχρι τη Lamborghini Centenario, αλλά και τις Pagani Huayra Bc, McLaren 570S GT και BMW Σειρά 7, τις Maserati Levante, Jaguar F-Pace και το Audi R8 Spyder, και τα φουτουριστικά πρωτότυπα όπως η τελευταία δημιουργία του Giugiaro. Η αύξηση της ζήτησης για εξατομικευμένα ελαστικά για συγκεκριμένα μοντέλα – στην καρδιά της εμπορικής και βιομηχανικής στρατηγικής τέλειας εφαρμογής – σημαίνει ότι στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 2.200 εγκρίσεις τύπου Pirelli. Πρόκειται για μία αύξηση 10% από τον περασμένο Σεπτέμβριο που η Pirelli έσπασε το φράγμα των 2.000 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Η τάση συνεχίστηκε και το πρώτο δίμηνο του 2016, με την Pirelli να συγκεντρώνει την προτίμηση των κορυφαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων ως προς την εξέλιξη μελλοντικών οχημάτων.
Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΕΛΕΙΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ: ΚΑΘΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΕΛΑΣΤΙΚΟ
Οι προηγμένες επιδόσεις και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των σημερινών premium και πολυτελών αυτοκινήτων δε μπορούν πλέον να υποστηρίζονται από ελαστικά που απευθύνονται σε πολλά μοντέλα. Είναι μία τάση που γρήγορα αναγνώρισε η Pirelli, η οποία έβαλε την εξέλιξη εξατομικευμένων ελαστικών στην καρδιά της βιομηχανικής και τεχνολογικής στρατηγικής της, με αποτέλεσμα να απολαμβάνει την προτίμηση της βιομηχανίας αυτοκινήτου. Τα συστατικά της στρατηγικής τέλειας εφαρμογής της Pirelli είναι ειδικές τεχνολογίες, διαδικασίες και υλικά. ‘Παντρεύοντας’ αυτά τα στοιχεία, σύμφωνα με τις ανάγκες που προσδιορίζουν οι μηχανικοί κάθε κατασκευαστή, ήδη από τη φάση σχεδίασης, η Pirelli δημιουργεί ελαστικά που προορίζονται ειδικά για ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Τα ελαστικά εξακολουθούν να ονομάζονται P Zero, Cinturato ή Scorpion, αλλά πίσω από κάθε όνομα υπάρχουν πολλές εξατομικευμένες εκδόσεις, που δημιουργούνται κυρίως για τα αυτοκίνητα στα οποία τοποθετούνται. Ανάλογα με τον κατασκευαστή, υπάρχει ειδική σήμανση στο προφίλ του ελαστικού που δηλώνει ότι πρόκειται για εξατομικευμένα ελαστικά τέλειας εφαρμογής της Pirelli.
Επομένως δεν είναι τυχαίο που αυτά τα ειδικά ελαστικά συγκέντρωσαν αριθμό εγκρίσεων τύπου ρεκόρ τύπου κατά τη διάρκεια του 2015: 353 συνολικά. Αυτό αντιστοιχεί σε σχεδόν μία έγκριση τύπου ανά ημέρα: υπογραμμίζοντας την προτίμηση των κατασκευαστών αυτοκινήτων, και επομένως των οδηγών για τα ελαστικά Pirelli.
Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης έγινε επίσης το ντεμπούτο της τελευταίας δημιουργίας της Pirelli: το P Zero, η πιο εξελιγμένη έκδοση της ναυαρχίδας της Pirelli, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά πριν από 30 χρόνια. Το νέο προϊόν θα λανσαριστεί διεθνώς τον ερχόμενο μήνα. Ωστόσο, έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση εφοδιάζοντας τα ισχυρότερα υπεραυτοκίνητα της Έκθεσης, ενώ φιγουράρει και στο περίπτερο της Pirelli, όπου ένας σχεδιαστής ελαστικών χαράζει με το χέρι το πέλμα ενός ελαστικού που θεωρείται σημείο αναφοράς.
PIRELLI: ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΣ ΕΤΑΙΡΟΣ ΤΗΣ MASERATI
Το πρώτο SUV της Maserati, Levante, είναι από τις πιο πολυαναμενόμενες νέες παρουσίες στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2016. Βασίζεται στην σεντάν πλατφόρμα των Quattroporte και Ghibli, με την οποία μοιράζεται τους ίδιους κινητήρες σε συνδυασμό με ένα σύστημα τετρακίνησης με οκτάρι αυτόματο κιβώτιο.
Η Pirelli είναι αποκλειστικός προμηθευτής όλων των Maserati που φεύγουν από το εργοστάσιο, όπως και αυτού του τελευταίου μοντέλου. Ειδικότερα, η Pirelli δημιούργησε νέες γόμες, προφίλ και σκελετούς P Zero για το πρώτο πολυτελές SUV της Maserati, που αυξάνουν την οδηγική απόλαυση και βελτιώνουν την οδική συμπεριφορά της Levante.
FERRARI GTC4 LUSSO: ΤΕΤΡΑΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΤΕΣΣΕΡΑ ΝΕΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ P ZERO
Η Ferrari παρουσιάζει το τελευταίο της μοντέλο στη Γενεύη: τη GTC4 Lusso. Ένα βραβευμένο προϊόν δεν το αλλάζεις, απλά το βελτιώνεις. Έτσι η μάρκα με σήμα το θρυλικό ‘cavallino rampante’ επέλεξε για μία ακόμα φορά εξατομικευμένα ελαστικά P Zero σαν εξοπλισμό πρώτης τοποθέτησης (ΟΕ) για την διάδοχο της FF.
Το δημοφιλές μοντέλο προσέφερε ένα μοναδικό συνδυασμό άνεσης και επιδόσεων – δύο στοιχεία που οι μηχανικοί της Ferrari ζήτησαν από την Pirelli να διατηρηθούν στο νέο υπεραυτοκίνητο. Όμως η Pirelli δεν ήταν ικανοποιημένη μόνο με αυτό, γι αυτό και πέτυχε κάτι ακόμα καλύτερο, μειώνοντας την αντίσταση κύλισης στα ελαστικά P Zero για τη GTC4 Lusso κατά 15%. Αυτός ο στόχος επιτεύχθηκε ελέγχοντας την παραμόρφωση της επιφάνειας επαφής του ελαστικού – την οποία μάλιστα και βελτιστοποίησε. Καθώς η νέα Ferrari έχει τετραδιεύθυνση, η διασφάλιση της σωστής επιφάνειας επαφής είναι κρίσιμη στους πίσω τροχούς όπως και στους εμπρός.
ΤΟ ΣΠΟΡ P ZERO ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΠΑΝΑΛΑΦΡΗ JAGUAR F-PACE
Η Jaguar φέρνει το πρώτο SUV στη Γενεύη: την F-Pace, με κύριο χαρακτηριστικό το χαμηλό της βάρος, με ένα αμάξωμα που κατασκευάζεται κατά 80% από αλουμίνιο. Με κινητήρες diesel & βενζίνης που αποδίδουν μέχρι 380 ίππους, η νέα Jaguar συνδυάζει τις επιδόσεις και το δυναμισμό ενός σπορ μοντέλου με την άνεση και πρακτικότητα ενός σύγχρονου SUV.
Η Jaguar είχε αρκετές προτεραιότητες για τα ελαστικά της F-Pace, κάποιες από τις οποίες φαίνονταν αντιφατικές: υψηλά επίπεδα άνεσης και χαμηλή αντίσταση κύλισης, με τη σπορ συμπεριφορά όμως σε πρώτη προτεραιότητα. Οι απαιτήσεις αυτές ικανοποιήθηκαν πλήρως με εξατομικευμένα προφίλ και γεωμετρίες ελαστικών για την F-Pace, και με υλικά και γόμες τελευταίας γενιάς. Η Pirelli είναι αποκλειστικός προμηθευτής ΟΕ ελαστικών 22 ιντσών της νέας Jaguar.
LAMBORGHINI ΚΑΙ PIRELLI ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΕΠΕΤΕΙΟ
Το 2013, η Pirelli άνοιξε τις πόρτες των κεντρικών γραφείων της στο Μιλάνο για να γιορτάσει τα γενέθλια των 50 χρόνων της Lamborghini και την ιστορική συνεργασία που συνδέει τις δύο εταιρίες.
Το 2016, η Ιταλική κατασκευάστρια υπεραυτοκινήτων σηματοδοτεί ένα ακόμα ορόσημο: την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση του ιδρυτή της εταιρίας Ferruccio Lamborghini. Η πρόσφατη Lamborghini Centenario, είναι αφιερωμένη σε αυτόν: τι πιο φυσικό από το να φορά ελαστικά e P Zero. Αυτά τα ελαστικά έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να ανταπεξέρχονται στην αυξημένη ισχύ συγκριτικά με τις Huracan και Gallardo, προσφέροντας ανώτερα επίπεδα συμπεριφοράς και ελκτικής πρόσφυσης.
Για το σκοπό αυτό οι μηχανικοί της Pirelli επικεντρώθηκαν σε ορισμένους κρίσιμους τομείς εξέλιξης: το προφίλ της έδρασης (που επέτρεψε ταχύτερη και πιο άμεση απόκριση διεύθυνσης), τη χάραξη πέλματος (βελτιώνοντας την επιφάνεια επαφής) και τα νέα υβριδικά ενισχυτικά υλικά (που βοηθούν στην αποτελεσματικότερη προθέρμανση της γόμας).
P ZERO CORSA ΚΑΙ PAGANI HUAYRA BC: ΟΠΩΣ Η FORMULA 1
Όπως όλα τα μοντέλα Pagani, η Huayra BC θα εφοδιάζεται αποκλειστικά με ελαστικά Pirelli. Ειδικότερα, το αυτοκίνητο θα φέρει P Zero Corsa σε διαστάσεις 255/30ZR20 & 355/25ZR21, που εγγυώνται για το νέο υπεραυτοκίνητο της Modena υψηλά επίπεδα ασφάλειας σε όλες τις συνθήκες χρήσης.
Το τελευταίο P Zero Corsa έχει πιο δυναμική, ασύμμετρη χάραξη πέλματος, με τρεις διαμήκεις αυλακώσεις που θυμίζουν τα slick ελαστικά της F1 πριν από μερικά χρόνια.
Μία ακόμα σχέση με τη Formula1 υπάρχει στη γεωμετρία του ελαστικού και τη δομή της έδρας, η οποία έχει σχεδιαστεί για να απορροφά την έντονη καταπόνηση και την κάμψη που δημιουργούνται από ένα αυτοκίνητο που παράγει πάνω από 1000 ίππους.
Οι μηχανικοί της Pirelli έχουν δημιουργήσει ένα αποκλειστικό προϊόν για τη Huayra BC που χρησιμοποιεί νέα πολυμερή υψηλού μοριακού βάρους, που βελτιώνουν την πρόσφυση. Τα νέα συστήματα προσμίξεων βελτιστοποιούν την κατανομή υλικών. Τέλος, μία νέα δομή έχει μειώσει το βάρος του ελαστικού κατά 3% περίπου.
Η PIRELLI ΚΑΝΕΙ ΠΙΟ ΑΘΟΡΥΒΗ ΤΗΝ MCLAREN 570S GT
Η τεχνολογική συνεργασία μεταξύ Pirelli και McLaren έκανε ένα ακόμα βήμα προόδου. Η νέα 570S GT θα εφοδιάζεται αποκλειστικά με ελαστικά P Zero και P Zero Corsa, που σχεδιάστηκαν αποκλειστικά από μηχανικούς της Pirelli σε διαστάσεις 225/35R19 (μπροστά) και 285/35R20 (πίσω).
Ένα καινοτόμο χαρακτηριστικό αυτού του ελαστικού είναι το PNCS (Pirelli Noise Cancelling System): η τεχνολογική πατέντα της Pirelli που μειώνει το θόρυβο του δρόμου από τις εσωτερικές κοιλότητες του ελαστικού. Ο θόρυβος προκαλείται από τους κραδασμούς του αέρα που συμπιέζεται μέσα στο ελαστικό καθώς έρχεται σε επαφή με το δρόμο. Αυτός μεταφέρεται από το ελαστικό στην πλήμνη και τελικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μέσω των συστημάτων ανάρτησης και διεύθυνσης.
Το μοναδικό σύστημα της Pirelli περιλαμβάνει ένα σφουγγάρι από πολυουρεθάνη μέσα στο ελαστικό, που απορροφά αυτούς τους κραδασμούς και μειώνει τη μετάδοσή τους προς την καμπίνα. Το Noise Cancelling System της Pirelli επιτρέπει μείωση στο θόρυβο της καμπίνας από δύο έως τρία decibels, περιορίζοντας στο μισό σχεδόν την ένταση του θορύβου και αυξάνοντας σημαντικά την οδηγική άνεση.
Τα ελαστικά που εξέλιξε η Pirelli για τη McLaren χρησιμοποιούν τις τελευταίες τεχνολογίες σκελετού σε επίπεδο υλικών και διαδικασιών. Τα ελαστικά αυτά, με τη σήμανση MC1 στα πλευρά τους, κατασκευάζονται στο προηγμένο εργοστάσιο Next Mirs της Pirelli, στην πιο προηγμένη αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής ελαστικών σε όλο τον κόσμο.
Η PIRELLI ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ AUDI R8 SPYDER
Ανάμεσα στις πολλές εκπλήξεις της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης είναι η ανοιχτή έκδοση του Audi R8. Η εταιρία που εδρεύει στο Ingolstadt επέλεξε εξατομικευμένα ελαστικά P Zero για την cabrio έκδοση του υπεραυτοκινήτου της.
Το νέο Audi R8 Spyder θα είναι περίπου 50 κιλά ελαφρύτερο από το coupe αδερφάκι του. Σε συνάρτηση με την μείωση βάρους του οχήματος, οι μηχανικοί της P Zero έλαβαν οδηγίες να ‘κάνουν δίαιτα’ και στα ελαστικά. Η πρόκληση έγινε αποδεκτή και υλοποιήθηκε. Τα νέα, ελαστικά τέλειας εφαρμογής για το Audi R8 είναι περίπου 10% ελαφρύτερα από τον προκατόχων τους. Αυτή η μείωση αναρτώμενων μαζών σημαίνει επίσης χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και μειωμένη κατανάλωση.
BMW ΣΕΙΡΑ 7: ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΗΣ
Μία από τις αδιαμφισβήτητες πρωταγωνίστριες της έκθεσης της Γενεύης είναι η τελευταία BMW Σειρά 7, από τους φιναλίστ στο θεσμό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016. Το πολυτελές Γερμανικό sedan φορά ελαστικά run-flat P Zero που έχουν σχεδιαστεί ειδικά γι αυτό το high-tech μοντέλο. Οι μηχανικοί της Pirelli χρειάστηκε να εστιάσουν σε δύο τομείς κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σχεδίασης: φρενάρισμα στο βρεγμένο και χιλιομετρική απόδοση.
Για τη μεγιστοποίηση αυτών των δύο επιδόσεων οι ερευνητές της Pirelli δούλεψαν κυρίως πάνω στο προφίλ του ελαστικού. Ειδικότερα το προφίλ στο πλάι του πέλματος έγινε πιο επίπεδο, για τη διασφάλιση πιο ομοιόμορφης φθοράς, κάτι που αυξάνει τη διάρκεια ζωής και την οικονομία.
Η αύξηση του αριθμού αυλακώσεων στη μία πλευρά, με αντίστοιχη αύξηση του πλάτους και του βάθους τους στην άλλη, έχει βοηθήσει στην προστασία από πλευρική υδρολίσθηση και στην αυξημένη ικανότητα αποβολής νερού κατά 10%. Όλα τα παραπάνω συντελούν στο ασφαλές και σταθερό φρενάρισμα στο βρεγμένο.
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ: Η PIRELLI ΕΞΟΠΛΙΖΕΙ ΤΟ ITALDESIGN GTZERO PROJECT
Και τώρα, από τα αυτοκίνητα του παρόντος στα εξωτικά μοντέλα του μέλλοντος. Η Pirelli εξόπλισε το πρωτότυπο της Italdesign που κάνει παγκόσμιο ντεμπούτο στη Γενεύη, το GTZero. Πρόκειται για μία σύγχρονη ερμηνεία του κλασικού Gran Turismo concept, με το GTZero να διαθέτει τετραδιεύθυνση, πλαίσιο από ανθρακονήματα και μηδενικές εκπομπές CO2 (εξ ου και το όνομα GTZero). Με ένα τέτοιο όνομα, το πρωτότυπο της Italdesign τι άλλο θα μπορούσε να χρησιμοποιεί εκτός των PZero: τα PZero Nero για την περίσταση, σε διάσταση 295/25 R22 μπροστά και 315/25 R23 πίσω.