Το BMW Group στοχεύει ψηλά και το 2016
Το BMW Group πρόκειται να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του κατά τη διάρκεια του 2016. «Στοχεύουμε σε νέα ρεκόρ πωλήσεων και κερδών προ φόρων», δήλωσε ο Harald Krüger, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG σε Συνέντευξη Τύπου με θέμα τον Ετήσιο Απολογισμό του group στο Μόναχο την Τετάρτη. Το BMW Group εκτιμά επίσης ότι θα διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία του μεταξύ premium κατασκευαστών οχημάτων σε όλο τον κόσμο για το 2016.
Ελαφρά βελτίωση προβλέπεται για τα κέρδη του Group προ φόρων. Το BMW Group βασίζεται στις ισχυρές μάρκες του, την ελκυστική προϊοντική γκάμα και την προσδοκία ότι οι διεθνείς αυτοκινητιστικές αγορές θα συνεχίσουν τη γενικότερη ανοδική τάση τους. Αυτοί οι ευνοϊκοί παράγοντες έχουν ως αντιστάθμισμα τις αυξανόμενες δαπάνες προσωπικού, τον έντονο ανταγωνισμό και τα υψηλά επίπεδα προκαταβολικών εξόδων για νέες τεχνολογίες. Το παγκόσμιο πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον αναμένεται επίσης να παραμείνει ρευστό.
Ο Αυτοκινητιστικός τομέας στοχεύει σε ελαφρά αύξηση του όγκου πωλήσεων το 2016. Παράλληλα με τη θετική ώθηση που αναμένεται από τη νέα BMW Σειρά 7, εκτιμάται ότι τα λανσαρίσματα των νέων γενιών των BMW X1 και MINI Clubman προς το τέλος του 2015 θα ενισχύσουν τις πωλήσεις το 2016. Επομένως, ο κύκλος εργασιών από τον κλάδο του αυτοκινήτου αναμένεται να αυξηθεί ελαφρώς, σύμφωνα με την αύξηση των πωλήσεων. Το εύρος στόχου για το περιθώριο EBIT , 8 – 10%, παραμένει ίδιο για το 2016.
Το BMW Group προβλέπει ότι ο τομέας Μοτοσικλετών θα συνεχίσει την ανοδική πορεία του και φέτος. Τα νέα μοντέλα R NineT Scrambler και G 310 R που παρουσιάστηκαν σε Εκθέσεις το περασμένο φθινόπωρο θα διευρύνουν την προϊοντική γκάμα και θα προσελκύσουν νέες ομάδες πελατών. Μία ελαφρά αύξηση πωλήσεων από πέρσι προβλέπεται για όλη τη χρονιά.
Το τμήμα Χρηματοοικονομικών υπηρεσιών προβλέπεται ομοίως να συνεχίσει την καλή επίδοσή του το 2016. Παρά τις αυξανόμενες απαιτήσεις του μετοχικού κεφαλαίου σε όλο τον κόσμο, το BMW Group προβλέπει μία απόδοση ιδίων κεφαλαίων (RoE) σύμφωνα με το επίπεδο της περσινής χρονιάς (2015: 20,2%), και πάλι πιο ψηλά σε σχέση το στόχο που ήταν τουλάχιστον 18%.
Οι προβλέψεις για την τρέχουσα χρονιά προϋποθέτουν ότι οι παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες δεν θα αλλάξουν σημαντικά.
Έσοδα ρεκόρ για το BMW Group το 2015
Το 2015 ήταν μία έκτη συνεχής χρονιά με ρεκόρ για το BMW Group, πετυχαίνοντας νέες αυξήσεις σε πωλήσεις, τζίρο και κέρδη προ φόρων παρά το ρευστό περιβάλλον της αγοράς.
«Έχουμε εκπληρώσει όλους τους φιλόδοξους στόχους μας για το οικονομικό έτος», δήλωσε ο Krüger. « Με νέες, εντυπωσιακές επιδόσεις τη χρονιά της Εκατονταετηρίδας του, το BMW Group παραμένει ο παγκοσμίως κορυφαίος πάροχος premium οχημάτων και υπηρεσιών μετακίνησης».
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 6,1% φτάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ 2.247.485 μονάδων (2014: 2.117.965). Με τη συμβολή ευνοϊκών συναλλαγματικών ισοτιμιών, οκύκλος εργασιών του Group αυξήθηκε κατά 14,6% το 2015 στα 92.175 εκατ. ευρώ (2014: 80.401 εκατ. ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) αυξήθηκαν κατά 5,2% στα 9.593 εκατ. ευρώ (2014: 9.118 εκατ. ευρώ), κυρίως χάρη στον αυξημένο όγκο πωλήσεων. Τα κέρδη προ φόρων του Group (EBT) ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 9 δισ. ευρώ, με αύξηση 5,9% ανέβηκαν σε νέα ύψη 9.224 εκατ. ευρώ (2014: 8.707 εκατ. ευρώ). Το καθαρό κέρδος του Group ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 6 δισ. ευρώ, αύξηση 10,0%, φτάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ 6.396 εκατ. ευρώ (2014: 5.817 εκατ. ευρώ).
Προτείνεται μέρισμα 3,20 ευρώ ανά κοινή μετοχή.
«Η εξαιρετική αφοσίωση του ανθρωπίνου δυναμικού μας και η αδιάλειπτη εμπιστοσύνη από την πλευρά των μετόχων μας είναι βασικοί παράγοντες επιτυχίας στην ιστορία του BMW Group», εξήγησε ο Krüger. «Για να σηματοδοτήσουμε την επέτειο των 100 χρόνων της εταιρίας αυξάνουμε και πάλι το μπόνους για το μόνιμο προσωπικό μας στη Γερμανία, το υψηλότερο στη Γερμανική premium αυτοκινητοβιομηχανία. Οι πληρωμές μερισμάτων στους μετόχους μας θα ξεπεράσουν τα δύο δισ. ευρώ για πρώτη φορά, αντανακλώντας τις καλές αποδόσεις του BMW Group το 2015». Κατά τη διάρκεια της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης στις 12 Μαΐου 2016 το Δ.Σ. και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνουν στους μετόχους αύξηση του μερίσματος στα 3,20 ευρώ ανά κοινή μετοχή (2014: € 2,90) και 3.22 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή (2014: € 2,92). Το ποσοστό κατανομής είναι 32,9% (2014: 32,7%), εντός εύρους στόχου του 30 – 40% του BMW Group.
Η κερδοφορία του Αυτοκινητιστικού τομέα εντός εύρους στόχου.
Τα έσοδα του Αυτοκινητιστικού Τομέα αυξήθηκαν κατά 13,8% σε ετήσια βάση στα 85.536 εκατ. ευρώ (2014: 75.173 εκατ. ευρώ), κυρίως λόγω των υψηλών επιδόσεων πωλήσεων, των νέων μοντέλων και των ευνοϊκών συναλλαγματικών ισοτιμιών. Το EBITαυξήθηκε κατά 8,2% στα 7.836 εκατ. ευρώ (2014: 7.244 εκατ. ευρώ). Το περιθώριοEBIT έφτασε στο 9,2% (2014: 9,6%) και επομένως βρέθηκε στο πάνω μισό του εύρους στόχου των 8 -10%. Τα κέρδη του τομέα προ φόρων (EBT) βελτιώθηκαν κατά 9,3% φτάνοντας σε νέα ύψη 7.523 εκατ. ευρώ (2014: 6.886 εκατ. ευρώ).
Η μάρκα BMW διατήρησε την κορυφαία θέση της στην premium κατηγορία το 2015 με νέα ρεκόρ πωλήσεων. Οι παραδόσεις στους πελάτες ήταν κατά 5,2% περισσότερες, στις 1.905.234 μονάδες (2014: 1.811.719), με την εξαιρετική συμβολή των BMW Σειράς 2, BMW Σειράς 4 και της οικογένειας BMW X που ‘οδήγησαν’ την αύξηση των πωλήσεων. Ακόμα μεγαλύτερη τόνωση των πωλήσεων αναμένεται φέτος από τη BMW Σειρά 7 και τη BMW X1.
Η BMW Σειρά 2 αποδείχτηκε εξαιρετικά δημοφιλής το 2015, με τις συνολικές πωλήσεις να αγγίζουν τις 157.144 μονάδες (2014: 41.038), συμπεριλαμβανομένων των 107.000 των μοντέλων BMW Σειράς 2 Active και Gran Tourer, που συγκέντρωσαν πάνω από τα δύο τρίτα του συνόλου πωλήσεων της συγκεκριμένης Σειράς. Η BMW Σειρά 4 τα πήγε εξίσου καλά, διασφαλίζοντας την πρώτη θέση της κατηγορίας με άνοδο 2,4% και πωλήσεις 152.390 μονάδων (2014: 119.580). Στην ανοδική πορεία της μάρκας συνετέλεσε και η επιτυχία της οικογένειας BMW X. Οι πωλήσεις της BMW X 4 υπερδιπλασιάστηκαν στις 55.050 μονάδες (2014: 21.688). Οι παγκόσμιες πωλήσεις της BMW X 5, επίσης Νο1 στην κατηγορία της, αυξήθηκαν κατά 14,1% στις 168.143 μονάδες (2014: 147.381), ενώ η BMWX 6 σημείωσε αύξηση 53,1% στις 46.305 μονάδες (2014: 30.244).
Ο αριθμός οχημάτων BMW i που παραδόθηκε σε πελάτες αυξήθηκε θεαματικά κατά 65,9% στις 29.513 μονάδες (2014: 17.793), περιλαμβάνοντας 24.057 BMW i 3 (2014: 16.052) (+49,9%) και 5.456 BMW i 8 (2014: 1.741).
Η MINI πέτυχε νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2015, με αύξηση 12,0% στις 338.466 μονάδες (2014: 302.183). Οι παγκόσμιες πωλήσεις του νέου 5θυρου MINI ανήλθαν στις 94.788 μονάδες (2014: 13.113), ενώ αντίστοιχα του 3θυρου MINI έφτασαν τις 127.194 (2014: 126.938, +0,2%). Το νέο MINI Clubman άρχισε να πωλείται τον Οκτώβριο και κατέγραψε πωλήσεις 8.003 μονάδων μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Η Rolls – Royce Motor Cars πέτυχε τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στην 112-χρονη ιστορία της. Η εταιρία που εδρεύει στο Goodwood πούλησε 3.785 οχήματα σε όλο τον κόσμο το 2015 (-6,8%), με τα μοντέλα Wraith και Ghost να συμβάλλουν κατά κύριο λόγο στους όγκους πωλήσεων. Η ζήτηση για τη μάρκα παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα σε όλο τον κόσμο, με μοναδική εξαίρεση την Κίνα, όπου η πολυτελής κατηγορία στο σύνολό της υπέστη πλήγμα λόγω αρνητικού οικονομικού κλίματος.
Εφαρμόζοντας μία στρατηγική ισορροπημένης κατανομής πωλήσεων σε όλο τον κόσμο, το BMW Group κατέγραψε αύξηση του όγκου σε όλες τις σημαντικές αγορές. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές πωλήσεων για το BMW Group τον τελευταίο χρόνο ήταν Κίνα, ΗΠΑ, Γερμανία και Βρετανία.
Οι πωλήσεις του BMW Group στην Ευρώπη το 2015 ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο για πρώτη φορά, με συνολικές παραδόσεις 1.000.427 (2014: 914.587, +9,4%). Ο αντίστοιχος όγκος ήταν 5,0% υψηλότερος στη Γερμανία στις 286.098 μονάδες (2014: 272.345) και κατά 12,6% υψηλότερος στη Βρετανία στις 230.982 μονάδες (2014: 205.071).
Ο ρυθμός ανάπτυξης στην Ασία μειώθηκε το 2015 λόγω της συνεχιζόμενης εξομάλυνσης της Κινεζικής αγοράς. Το BMW Group πούλησε 685.792 οχήματα (2014: 658.384) στην περιοχή αυτή, +4,2% από την προηγούμενη χρονιά, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων της Ηπειρωτικής Κίνας, που αυξήθηκαν κατά 1,6% στις 464.086 μονάδες (2014: 456.732).
Το BMW Group αύξησε τις πωλήσεις του στις περιοχές της Αμερικής κατά 2,8% στα 495.897 οχήματα (2014: 482.257), συμπεριλαμβανομένων 405.715 μονάδων (2014: 396.961) που πουλήθηκαν στις ΗΠΑ (+2,2%).
Σημαντική αύξηση κερδών τομέα Μοτοσικλετών.
Τα έσοδα του τμήματος μοτοσικλετών αυξήθηκαν κατά 18,5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά στα 1.990 εκατ. ευρώ (2014: 1.679 εκατ. ευρώ). Το EBIT βελτιώθηκε κατά 62,5% στα 182 εκατ. ευρώ (2014: 112 εκατ. ευρώ), ενώ τα κέρδη προ φόρωναυξήθηκαν κατά 67,3% στα 179 εκατ. ευρώ (2014: 107 εκατ. ευρώ). Ο Όγκος Πωλήσεωναυξήθηκε κατά 10,9% στις 136.963 μονάδες (2014: 123.495), ξεπερνώντας το σύνολο της αγοράς. Οι πέντε μεγαλύτερες αγορές της BMW Motorrad ήταν Γερμανία, ΗΠΑ, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία.
Συνεχίζεται η ανάπτυξη του τομέα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών.
Ο τομέας Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών συνέχισε τις καλές επιδόσεις του και το 2015. Τα έσοδά του ήταν 15,2% υψηλότερα, στα 23.793 εκατ. ευρώ (2014: 20.599 εκατ. ευρώ), ενώ τα κέρδη προ φόρων βελτιώθηκαν κατά 14,6% στα 1.975 εκατ. ευρώ (2014: 1.723 εκατ. ευρώ).
Συνολικά υπογράφηκαν 1.655.961 (2014: 1.509.113) νέες συμβάσεις. χρηματοδότησης και μισθώσεων (leasing), αύξηση 9,7% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οαριθμός συμβάσεων leasing και χρηματοδότησης με εμπόρους και πελάτες λιανικής στο τέλος της αναφερόμενης χρονιάς αυξήθηκε κατά 8,2% στις 4.718.970 συμβάσεις (2014: 4.359.572).
Αύξηση ανθρωπίνου δυναμικού και αριθμού μαθητευομένων.
Το ανθρώπινο δυναμικό αυξήθηκε κατά 5,1% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά.Συνολικά, το BMW Group είχε παγκόσμιο έμψυχο δυναμικό 122.244 εργαζομένων (2014: 116.324) στο τέλος της αναφερόμενης χρονιάς. Η αύξηση αντανακλά κυρίως τη συνεχιζόμενη επέκταση του διεθνούς δικτύου παραγωγής του Group και της στοχευμένης πρόσληψης μηχανικών, ειδικών ΙΤ, και εξειδικευμένων εργατών που είναι απαραίτητοι για την αναβάθμιση και εξέλιξη μελλοντικών τεχνολογιών και νέων υπηρεσιών.
Το BMW Group έχει επεκτείνει τις δραστηριότητες εκπαίδευσης σε όλο τον κόσμο. Κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς, σχεδόν 1.500 νεαρά άτομα ξεκίνησαν τη μαθητεία τους μέσα στον οργανισμό, από τα οποία 1.200 στη Γερμανία. Στο τέλος της αναφερόμενης περιόδου, 4.700 νεαρά άτομα σε όλο τον κόσμο συμμετείχαν σε εκπαιδευτικά προγράμματα για νέα ταλέντα στους κόλπους του BMW Group.
The BMW Group –Επισκόπηση | 2015 | 2014 Διαφορά % | ||||
Πωλήσεις Αυτοκινήτων | Μονάδες | 2.247.485 | 2.117.965 | 6,1 | ||
BMW | Μονάδες | 1.905.234 | 1.811.719 | 5,2 | ||
MINI | Μονάδες | 338.466 | 302.183 | 12,0 | ||
Rolls-Royce | Μονάδες | 3.785 | 4.063 | -6,8 | ||
Πωλήσεις Μοτοσικλετών | Μονάδες | 136.963 | 123.495 | 10,9 | ||
Ανθρώπινο Δυναμικό 1 | 122.244 | 116.324 5,1 | ||||
Περιθώριο EBITΑυτοκινητιστικός τομέας | % | 9,2 | 9,6 | -0,4 %ποσ. μονάδες | ||
Έσοδα | εκατομ. ευρώ | 92.175 | 80.401 | 14,6 | ||
Από: Αυτοκίνητα | εκατομ. ευρώ | 85.536 | 75.173 | 13,8 | ||
Μοτοσικλέτες | εκατομ. ευρώ | 1.990 | 1.679 | 18,5 | ||
Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες | εκατομ. ευρώ | 23.739 | 20.599 | 15,2 | ||
Λοιπές Εγγραφές | εκατομ. ευρώ | 7 | 7 | – | ||
Διαγραφές | εκατομ. ευρώ | -19.097 | -17.057 | -12,0 | ||
Κέρδη Προ Φόρων & Τόκων (EBIT) | εκατομ. ευρώ | 9.593 | 9.118 | 5,2 | ||
Αυτοκίνητα | εκατομ. ευρώ | 7.836 | 7.244 | 8,2 | ||
Μοτοσικλέτες | εκατομ. ευρώ | 182 | 112 | 62,5 | ||
Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες | εκατομ. ευρώ | 1.981 | 1.756 | 12,8 | ||
Λοιπές Εγγραφές | εκατομ. ευρώ | 169 | 71 | – | ||
Διαγραφές | εκατομ. ευρώ | -575 | -65 | – | ||
Κέρδη Προ Φόρων (EBT) | εκατομ. ευρώ | 9.224 | 8.707 | 5,9 | ||
Από: Αυτοκίνητα | εκατομ. ευρώ | 7.523 | 6.886 | 9,3 | ||
Μοτοσικλέτες | εκατομ. ευρώ | 179 | 107 | 67,3 | ||
Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες | εκατομ. ευρώ | 1.975 | 1,723 | 14,6 | ||
Λοιπές Εγγραφές | εκατομ. ευρώ | 211 | 154 | 37,0 | ||
Διαγραφές | εκατομ. ευρώ | -664 | -163 | – | ||
Φόροι Εισοδήματος | εκατομ. ευρώ | -2.828 | -2.890 | 2,1 | ||
Καθαρό Κέρδος | εκατομ. ευρώ | 6.396 | 5.817 | 10,0 | ||
Κέρδη ανά Μετοχή2 | ευρώ | 9,70/9,72 | 8,83/8,85 | 9,9/9,8 | ||
1 Τα αποτελέσματα δεν περιλαμβάνουν συμβάσεις εργασίας σε κατάσταση ‘αδράνειας’, υπαλλήλους σε προ-συνταξιοδοτικό καθεστώς (είτε εργάζονται ή όχι), διακανονισμούς μερικής απασχόλησης και χαμηλόμισθους υπαλλήλους
2 Κέρδη ανά κοινή/προνομιούχο μετοχή