F1: Η τακτική των ελαστικών στο Bahrain
Δυο νίκες σε ισάριθμους αγώνες το 2016 για τον οδηγό της Mercedes, Nico Rosberg που χρησιμοποίησε στρατηγική 3 πιτ στοπ εναλλάσσοντας την πολύ μαλακή γόμα P Zero Red με τη μαλακή γόμα P Zero Yellow. Ακριβώς την ίδια στρατηγική ακολούθησε και ο Kimi Raikkonen που τερμάτισε 2ος για λογαριασμό της Ferrari. Ο Lewis Hamilton τερμάτισε 3ος. Ο Βρετανός είχε επαφή με άλλο μονοθέσιο στην πρώτη στροφή και έβαλε στο πρώτο πιτ στοπ τη μέση γόμα. Συνολικά είχαμε εννιά διαφορετικές στρατηγικές στους δέκα πρώτους οδηγούς. Σε μια από τις περιπτώσεις, αυτή του Felipe Massa είδαμε μόνο 2 πιτ στοπ.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Βρισκόμαστε μόλις στο δεύτερο αγώνα του 2016 και οι νέοι κανονισμοί ελαστικών ήδη οδηγούν σε μια μεγάλη ποικιλία στρατηγικών όπως το περιμέναμε άλλωστε αυτό το Σαββατοκύριακο. Η στρατηγική ελαστικών ξεκίνησε από τις κατατακτήριες δοκιμές ακόμη όπως φάνηκε από το Romain Grosjean που εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τη θέση εκκίνησης του (9ος) για να πάρει τους βαθμούς της 5ης θέσης. Ο Nico Rosberg και ο Kimi Raikkonen είχαν διαφορά μόλις 10 δευτερολέπτων στο φινάλε, ακολούθησαν ακριβώς ίδια στρατηγική. Όπως είδαμε την ταχύτητα των πιο μαλακών γομών έτσι είδαμε και την προσαρμοστικότητά τους χάρη στο Felipe Massa που ολοκλήρωσε τον αγώνα μόνο με δυο πιτ στοπ. Αυτό παρά την υψηλή φθορά και πτώση στην απόδοση που παραδοσιακά αντιμετωπίζουμε στην πίστα του Σακχίρ».
Μέση | Μαλακή | Πολύ μαλακή | |
Πρώτος | Ricciardo 1:36.064 | Rosberg 1:34.482 | Hamilton 1:34.721 |
Δεύτερος | Hamilton 1:37.076 | Hamilton 1:34.677 | Hulkenberg 1:35.188 |
Τρίτος | Massa 1:37.560 | Raikkonen 1:35.158 | Nasr 1:35.360 |
Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:
Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα
Mέση: 27 γύροι Ericsson – Massa
Μαλακή: 23 γύροι Perez
Πολύ μαλακή: 19 γύροι Perez
Μετρητής αλήθειας: Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των τριών αλλαγών θα είναι η ταχύτερη. Εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα και μετά αλλαγή σε μαλακή στους γύρους 14, 29 και 43. Ο Rosberg έκανε τις αλλαγές του στους γύρους 13, 30,39 όμως αντί να βάλει τη μαλακή γόμα σε όλες τις αλλαγές έβαλε την πολύ μαλακή στη δεύτερη αλλαγή.
Ένα ακόμη P Zero θα βρεθεί σε δράση την ερχόμενη εβδομάδα: Παρακολουθείστε την παρουσίαση της τελευταίας γενιάς ελαστικών P Zero στο Εστορίλ (που φιλοξένησε GP για τελευταία φορά πριν 20 χρόνια το 1996) στα κανάλια επικοινωνίας των social media της Pirelli.
Περίληψη pit stop
Νο | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 | Pit 3 | Pit 4 |
6 | ROS | Ssu | Sn (13) | SSu (30) | Sn (39) | |
7 | RAI | SSu | Sn (12) | SSu (29) | Sn (37) | |
44 | HAM | Ssu | Mn (13) | SSu (28) | Sn (41) | |
3 | RIC | SSu | Sn (6) | Sn (24) | Mn (42) | |
8 | GRO | SSn | SSn (11) | SSu (27) | Sn (40) | |
33 | VES | SSn | Sn (10) | Mn (26) | SSu (46) | |
26 | KVY | Sn | Sn (16) | SSn (34) | SSu (44) | |
19 | MAS | SSu | Mn (7) | Mn (29) | ||
77 | BOT | SSu | Mn (8) | Mu (9) | Su (34) | |
47 | VAN | SSu | Sn (9) | Sn (25) | SSn (41) | |
20 | MAG | Sn | SSn (12) | SSn (24) | SSn (38) | |
9 | ERI | Sn | Sn (13) | Mu (29) | ||
94 | WEH | Sn | Sn (11) | SSu (29) | SSn (41) | |
12 | NAS | Sn | Sn (10) | Mu (30) | SSn (47) | |
27 | HUL | SSu | Sn (1) | Mn (16) | SSu (35) | SSu(51) |
11 | PER | SSn | SSn (2) | Sn (14) | SSn (37) | |
88 | HAR | Sn | Su (12) | Mn (31) | SSn (44) | |
55 | SAI | Sn | Mn (2) | Sn (20) | ||
21 | GUT | SSn | SSn (8) | |||
22 | BUT | SSn | ||||
5 | VET | SSu | ||||
30 | PAL | SSn |
Η στήλη εκκίνηση περιλαμβάνει τα ελαστικά με τα οποία εκκίνησαν οι οδηγοί.
SS: Πολύ μαλακή γόμα S: Μαλακή γόμα Μ: Μέση γόμα
n: νέα γόμα u: πατημένη γόμα