F1: Στη φαρδιά και γρήγορη Σαγκάη
Η εντυπωσιακή πίστα της Σαγκάη είναι φαρδιά, γρήγορη και με συνεχή ροή. Προσφέρει πολλές ευκαιρίες για προσπεράσματα που κάνουν τους αγώνες πιο ενδιαφέροντες. Για 3η φορά φέτος έχει επιλεγεί ο συνδυασμός μέσης γόμας P Zero (άσπρο σιρίτι), μαλακής γόμας P Zero (κίτρινο σιρίτι) και πολύ μαλακής γόμας P Zero (κόκκινο σιρίτι).
Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ
- Οι τοπικές καιρικές συνθήκες είναι σχεδόν πάντα απρόβλεπτες και έχουν σημαντική επίδραση στην απόδοση των ελαστικών.
- Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (graining) να κάνει την εμφάνισή της όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές ειδικά στις πρωινές περιόδους.
- Περίπου το 80% του γύρου είναι με το τιμόνι υπό γωνία, αυτό σημαίνει πως τα πλευρικά φορτία αποτελούν κρίσιμο παράγοντα.
- Περισσότερο φθείρονται τα εμπρός ελαστικά λόγω του αριθμού στροφών αλλά και των υψηλών ενεργειακών φορτίων σ’ αυτές.
- Οι πιο κρίσιμες στροφές είναι η στροφή 1 που σχηματίζει σχεδόν κύκλο και η στροφή 13 που έχει οβάλ διαμόρφωση.
- Οι οδηγοί πρέπει ν’ αποφεύγουν το σπινάρισμα στην έξοδο των στροφών για να μειώσουν την πτώση απόδοσης των πίσω ελαστικών.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ
- Λευκή, μέση: Δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και είναι μια από τις πιο εύκολες στη διαχείριση, γόμα της γκάμας.
- Κίτρινη, μαλακή: Δουλεύει σε πιο υψηλές θερμοκρασίες και το δυνατό της σημείο είναι η απόδοση.
- Κόκκινη, πολύ μαλακή: Δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες, είναι γρήγορη και έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής.
ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ:
- Νικητής: Hamilton (δυο pit stop: εκκίνησε με τη μαλακή, τη διατήρησε στην πρώτη αλλαγή στον 14ο γύρο και έβαλε τη μέση γόμα στον 33ο γύρο).
- Η καλύτερη θέση με εναλλακτική στρατηγική: Massa, 5ος (δυο pit stop: εκκίνησε με τη μαλακή, άλλαξε σε μέση στον 13ο γύρο και έβαλε ξανά τη μέση στον 34ο γύρο).
- Οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν δυο pit stop, λίγοι επιχείρησαν τρία pit stop. Οι επιλογές στρατηγικής επηρεάστηκαν από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας μετά το μέσον του αγώνα, αυτό παρέτεινε τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.
PAUL HEMBERY, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI
«Η Κίνα είναι μια πίστα εντελώς διαφορετική από τις άλλες δυο που επισκεφτήκαμε μέχρι τώρα φέτος. Παραταύτα ο συνδυασμός γομών είναι ίδιος αυτό δεικνύει τα περιθώρια ευελιξίας των προϊόντων μας σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών. Συνήθως στη Σαγκάη οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές, όμως είναι τέτοια η φυσιολογία της περιοχής που τίποτα δεν αποκλείεται. Οι ομάδες θα πρέπει να έχουν ευρύ πνεύμα όσον αφορά στις επιλογές στρατηγικής και να κάνουν προσεκτική αναγωγή των στοιχείων που συλλέγουν στις δοκιμές στις πιθανόν διαφορετικές συνθήκες αγώνα. Οι τρεις γόμες που επιλέξαμε έχουν δώσει μεγάλο αριθμό επιλογών μέχρι τώρα. Περιμένουμε αντίστοιχη ποικιλία στρατηγικών και στην Κίνα».
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ;
- Νέα άρθρα στο www.pirelli.com για τον αγώνα την κουλτούρα και την ιστορία της Κίνας.
- Επιστρέφει το προηγούμενο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών. Αυτό δεν επηρεάζει τις επιλογές γομών.
- Διαφορετικές σκέψεις στην επιλογή γομών από τις ομάδες: Haas, McLaren, Williams έκαναν τις πιο επιθετικές επιλογές, παίρνοντας το μέγιστο δυνατό αριθμό των 7 σετ πολύ μαλακής γόμας.
- Για πρώτη φορά η Pirelli είναι χορηγός ονόματος στο Κινέζικο Grand Prix. Ο δεύτερος αγώνας φέτος στα χρώματα της Pirelli θα είναι το Ισπανικό Grand Prix από τις 12 – 15 Μαΐου.
ΟΤΙ ΥΠΕΠΕΣΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΑΣ
- Stoffel Vandoorne: Πολύ καλό ντεμπούτο στο Μπαχρέιν. Αυτό αποδεικνύει την χρησιμότητα του GP2 όσον αφορά τη διδαχή των οδηγών στη διαχείριση των ελαστικών.
- Παρουσιάστηκε το νέο ελαστικό P Zero για αυτοκίνητα παραγωγής στο Εστορίλ που χρησιμοποιήθηκε για Grand Prix τελευταία φορά πριν 20 χρόνια.
- Γίνονται συζητήσεις για επιστροφή στο Las Vegas. Το Grand Prix του Caesar’s Palace το 1981 και το 1982 ήταν ο αγώνας που έκρινε το πρωτάθλημα και τις δυο χρονιές.