Αυξημένη ισχύς και μεγαλύτερη απόδοση για τα BMW M Performance
Η παράδοση της σκυτάλης από τη μία γενιά κινητήρων στην επόμενη τον Ιούλιο του 2016, θα δώσει την ευκαιρία στα μοντέλα BMW M Performance της Σειράς 1 και Σειράς 2 να αναδείξουν το σπορ χαρακτήρα τους με μεγαλύτερη ένταση και λάμψη. Ο νέος, εξακύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας – που αποδίδει μέγιστη ισχύ 250 kW/340 hp, αύξηση 10 kW/14 hp συγκριτικά με τον προκάτοχό του – όχι μόνο βελτιστοποιεί τις επιταχύνσεις των δύο αυτοκινήτων αλλά μειώνει και τα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Η μονάδα 3.0L με την εξελιγμένη τεχνολογία M Performance TwinPower Turbo είναι προϊόν της τελευταίας γενιάς κινητήρων του BMW Group. Οι βελτιώσεις στις δυναμικές επιδόσεις και την απόδοση εκφράζονται και από τη νέα ονομασία μοντέλων για την 3θυρη BMW M140i (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7,8 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 179 g/km), την 5θυρη BMW M140i (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7,8 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 179 g/km), BMW M240i Coupe (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7,8 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 179 g/km) και BMW M240i Cabrio (κατανάλωση μικτού κύκλου: 8,3 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 189 g/km).
Αυτή η αύξηση στην ιπποδύναμη σημαίνει ότι τα μοντέλα BMW M Performance από την Σειρά 1 και την Σειρά 2 προσφέρουν τώρα τα ίδια επίπεδα ισχύος με τη BMW Σειρά 1 M Coupe που κατασκευαζόταν μεταξύ 2011 και 2012. Η επιτάχυνση 0 – 100 km/h είναι 0,3 δεύτερα ταχύτερη από των προκατόχων τους, και η κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων (σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών) μέχρι 7 %. Οι 3θυρες και 5θυρες BMW M140i, η BMW M240i Coupe και η BMW M240i Cabrio εφοδιάζονται με στάνταρ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ η τελευταία έκδοση του οκτατάχυτου Steptronic Sport διατίθεται προαιρετικά. Εναλλακτικά, αντί της πίσω κίνησης, και τα τέσσερα μοντέλα μπορούν επίσης να παραγγέλνονται με ευφυή τετρακίνηση BMW xDrive.
Κορυφαία καμπύλη ισχύος, απόδοση και πολιτισμένη λειτουργία: νέος, εξακύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας με τεχνολογία M PerformanceTwinPower Turbo .
Ο κινητήρας που εξελίχθηκε γι’ αυτή την τετράδα σπορ, compact μοντέλων ξεχωρίζει από το πλήθος με την άμεση απόκριση, τον υψηλόστροφο χαρακτήρα και την εξαιρετική απόδοση. Η δυναμική καμπύλη ισχύος συνοδεύεται από συναισθηματικά πλούσιο ήχο που χαρακτηρίζει κάθε ‘straight-six’ σύνολο της BMW. Ο νέος κινητήρας έχει στροφαλοθάλαμο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο ενώ η πολιτισμένη λειτουργία του, που είναι σήμα κατατεθέν των εξακύλινδρων εν σειρά κινητήρων της BMW, έχει αναβαθμιστεί χάρη σε ένα νέο ακουστικό κάλυμμα. Ο υπερσυμπιεστής TwinScroll που είναι ενσωματωμένος στην πολλαπλή εξαγωγή από χυτό ατσάλι είναι εξαιρετικά αποδοτικός – λόγω της συμπαγούς δομής του και της παρουσίας ενός έμμεσου εναλλάκτη θερμότητας (intercooler). Στην ελαχιστοποίηση των εκπομπών ρύπων συμβάλλει επίσης ο ηλεκτρικός έλεγχος της βαλβίδας πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate), η τοποθέτηση πολύ κοντά στον κινητήρα του καταλυτικού μετατροπέα κλειστού βρόγχου.
Η τελευταία γενιά του πλήρως μεταβλητού ελέγχου βαλβίδων VALVETRONIC προσφέρει εξαιρετικά ακριβή έλεγχο φορτίου, αυξάνοντας την απόκριση και απόδοση του κινητήρα. Η τελευταία αναβάθμιση της τεχνολογίας M Performance TwinPower Turbo ολοκληρώνεται με το μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής Double-VANOS. Τη δική τους συμβολή στην επίτευξη άψογης ισορροπίας μεταξύ οδηγικής απόλαυσης και κατανάλωσης σε αυτή την κατηγορία ισχύος, έχουν μία αντλία ψυκτικού με on-demand λειτουργία, η ηλεκτρονικά χαρτογραφημένη αντλία λαδιού, το σύστημα διεύθυνσης Electric Power Steering, η λειτουργία Auto Start Stop, το σύστημα αναγεννητικής πέδησης Brake Energy Regeneration και διάφορες ακόμα λύσεις φιλοσοφίας BMW EfficientDynamics.
Βασικό στοιχείο στην ικανότητα του νέου κινητήρα να προσφέρει συναρπαστική επιτάχυνση είναι η ροπή η οποία είναι διαθέσιμη από χαμηλά και διατηρείται σε μεγάλο εύρος στροφών. Ο νέος κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή 500 Nm μεταξύ 1.500 και 4.500 rpm και μέγιστη ισχύ 250 kW/340 hp στις 5.500 rpm.
Εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με λειτουργία συγχρονισμού στροφών εμπλοκής, οκτατάχυτο Steptronic Sport με αραιή κλιμάκωση σχέσεων.
Τεχνικές καινοτομίες σχεδιασμένες για αύξηση της οδηγικής απόλαυσης και βελτιστοποίηση της απόδοσης χρησιμοποιούνται κατά τη μεταφορά ισχύος στους κινητήριους τροχούς. Το στάνταρ εξάρι μηχανικό κιβώτιο που τοποθετείται στα compact μοντέλα της BMW M Performance προσφέρει μία λειτουργία ελέγχου στροφών εμπλοκής με σκοπό τις εξαιρετικά ομαλές αλλαγές σχέσεων. Στα κατεβάσματα, η διαχείριση μετάδοσης αυξάνει την άνεση των αλλαγών, ενεργοποιώντας τη λειτουργία συγχρονισμού στροφών (‘ξερογκαζιά’). Καθώς ο οδηγός κατεβάζει σχέση, αυτό αυξάνει τις στροφές του κινητήρα συγχρονίζοντάς τον με το κιβώτιο.
Η τελευταία γενιά του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα μπορεί να συνδυάζεται με νέα έκδοση του οκτατάχυτου Steptronic Sport προαιρετικά. Με την ευρύτερη κλιμάκωση σχέσεων και την περαιτέρω βελτιωμένη εσωτερική απόδοση, αυτό το αυτόματο κιβώτιο –στάνταρ στις τετρακίνητες εκδόσεις των συμπαγών μοντέλων της BMW M Performance – συμβάλλει επιπρόσθετα στην αύξηση της απόδοσης. Η δυνατότητα για πολλαπλά κατεβάσματα σχέσεων, ανοίγει το δρόμο για πιο δυναμικές αλλαγές και κυρίως για άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Σε αυτό προστίθεται η οδηγική άνεση και ακουστική απήχηση χάρη στη χρήση αποσβεστήρα κραδασμών συνδεδεμένου με τις στροφές. Το οκτάρι Steptronic Sport προσφέρει κορυφαίες δυναμικές αλλαγές και, επιπλέον της λειτουργίας Launch Control που πετυχαίνει σταθερή επιτάχυνση κατά την εκκίνηση, περιλαμβάνει και μία προληπτική στρατηγική αλλαγών σχέσεων. Εδώ, το σύστημα διαχείρισης κιβωτίου συνεργάζεται με το σύστημα πλοήγησης για ανάλυση της οδηγικής κατάστασης και του προφίλ της διαδρομής και, για προσδιορισμό της ιδανικής στιγμής για μία αλλαγή σχέσης.
Πιο δυναμικές επιδόσεις, χαμηλότερη κατανάλωση: βελτίωση επιτάχυνσης κατά 0,3 δευτ., μείωση κατανάλωσης μέχρι 7% .
Οι πιο σπορ δυνατότητες που υπόσχεται η εξελιγμένη τεχνολογία κινητήρων αντανακλάται στις πολύ βελτιωμένες τιμές επιτάχυνσης. Η 3θυρη και 5θυρη BMW M140i ολοκληρώνουν το σπριντ 0 – 100 km/h σε 4,8 δευτ. με το στάνταρ εξάρι μηχανικό κιβώτιο ή σε 4,6 δευτ. με το προαιρετικό, οκτατάχυτο Steptronic Sport. Αυτό σημαίνει ότι αγγίζουν τα 100 km/h κατά 0,3 δευτ. ταχύτερα και στις δύο περιπτώσεις από τους αντίστοιχους προκατόχους τους. Αντίστοιχη βελτίωση υπάρχει και στις 3θυρες και 5θυρες BMW M140i xDrive, που ολοκληρώνουν το ίδιο σπριντ σε 4,4 δευτ. Η μέση κατανάλωση στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών είναι 7,8 lit / 100 km για τις 3θυρες και 5θυρες BMW M140i (αυτόματο: 7,1 l/100 km και 7,4 lit / 100 km για τις 3θυρες και 5θυρες BMW M140i xDrive. Αυτό αντιστοιχεί σε μείωση μεταξύ 3 και 5% συγκριτικά με τις τιμές των απερχόμενων μοντέλων. Οι εκπομπές CO2 είναι τώρα 179 g/km (αυτόματο: 163 g/km) για τα πισωκίνητα μοντέλα και 169 179 g/km όπου υπάρχει xDrive.
Η BMW M240i Coupe ομοίως επιταχύνει από 0 σε 100 km/h) σε 4,8 δευτ. (αυτόματο: 4,6 δευτ.) – ή 4,4 δευτ. σε AWD εκδοχή. Οι τιμές αυτές αντιπροσωπεύουν μία βελτίωση 0,2 δευτ. και στις δύο περιπτώσεις. Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών μειώνονται κατά 4 – 7% συγκριτικά με τις τιμές των προκατόχων τους. Η BMW M240i Coupe καταναλώνει τώρα 7,8 lit / 100 km (179 g/km) με μηχανικό κιβώτιο και 7,1 lit / 100 km (163 g/km) με το οκτάρι Steptronic Sport. Η BMW M240i xDrive Coupe χρειάζεται καύσιμο 7,4 lit / 100 km (169 g/km).
Και οι δύο εκδόσεις του ανοιχτού μοντέλου της BMW M Performance επιταχύνουν από στάση στα 100 km/h κατά 0,3 δευτ. ταχύτερα από πριν. Οι τιμές επιτάχυνσης είναι τώρα στα 4,9 δευτ. (αυτόματο: 4,7 δευτ.) για τη BMW M240i Cabrio και 4,6 δευτ. για τη BMW M240i xDrive Cabrio. Η κατανάλωση μικτού κύκλου και οι εκπομπές ρύπων στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών είναι μειωμένα κατά 2 – 6% – στα 8,3 lit / 100 km (189 g/km) σε συνδυασμό με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, 7.4 lit / 100 km (169 g/km) με το οκτάρι Steptronic Sport transmission και 7,8 lit / 100 km (179 g/km) στην περίπτωση της BMW M240i xDrive Cabrio.
Πέρα από την αναβαθμισμένη τεχνολογία κινητήρων, η γκάμα ειδικού εξοπλισμού που προσφέρεται με τα μοντέλα BMW M Performance δημιουργεί μία οδηγική εμπειρία που ικανοποιεί και τις πιο σπορ φιλοδοξίες. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ανάρτηση M Sport χαμηλωμένη κατά 10 mm, αλουμινένιες ζάντες Μ 18-ιντσών σε αποκλειστική σχεδίαση διπλών ακτίνων, σύστημα πέδησης M Sport, Variable Sports Steering με λειτουργία Servotronic, ένα ειδικό για το μοντέλο αεροδυναμικό πακέτο M και καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών σε Ferric Grey metallic. Στο σπορ περιβάλλον της καμπίνας συντελούν τα υφασμάτινα/Alcantara σπορ καθίσματα με μπλε αντίθετες ραφές, δερμάτινο τιμόνι Μ και υποπόδιο οδηγού Μ.