F1: Η στρατηγική των ελαστικών στο Μονακό
Το Grand Prix του Μονακό εκκίνησε υπό βροχή πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτό άλλαξε άρδην την στρατηγική αγώνα καθώς όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν υποχρεωτικά (σ.σ: βάση κανονισμών) με τα βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue. To αυτοκίνητο ασφαλείας οδήγησε την κούρσα για επτά γύρους και μετά από λίγο οι περισσότεροι οδηγοί έβαλαν ενδιάμεσα ελαστικά. Ο οδηγός της Mercedes Lewis Hamilton ήταν ο ένας από τους δυο οδηγούς που παρέμεινε στη πίστα με τα βρόχινα ελαστικά παρότι η διαδρομή είχε στεγνώσει. Όταν μπήκε για αλλαγή στον 31ο γύρο έβαλε κατευθείαν την πάρα πολύ μαλακή γόμα με το μωβ σιρίτι, P Zero Purple.
Ο κάτοχος της pole, Daniel Ricciardo (Red Bull) έβαλε ένα γύρο μετά την πολύ μαλακή γόμα P Zero Red, σ’ ένα pit stop που διήρκησε πολύ. Βγαίνοντας βρέθηκε ακριβώς πίσω από το Hamilton και αυτή ήταν η απαρχή μιας μοναδικής κόντρας ανάμεσά τους για την κορυφή.
Ο οδηγός της Force India, Sergio Perez ακολούθησε μια εναλλακτική στρατηγική και κατάφερε παρότι εκκινούσε από την 8η θέση να τερματίσει 3ος. Ο Perez όταν έβγαλε τα ενδιάμεσα ελαστικά έβαλε την μαλακή γόμα (κίτρινο σιρίτι) P Zero Yellow.
Χρησιμοποιήθηκαν εκτεταμένα στον αγώνα και οι πέντε τύποι ελαστικών που υπήρχαν στο Μονακό – βρόχινα, ενδιάμεσα, μαλακή γόμα, πολύ μαλακή γόμα και πάρα πολύ μαλακή γόμα. Επειδή ο αγώνας χαρακτηρίστηκε «βρεγμένος» δεν υπήρχε η υποχρέωση χρήσης δυο διαφορετικών γομών. Οι οδηγοί της Mercedes συμπλήρωσαν 47 ολόκληρους γύρους με την πάρα πολύ μαλακή γόμα. Αυτό δεν είχε δοκιμαστεί ποτέ είτε σε δοκιμές εξέλιξης είτε στις ελεύθερες δοκιμές πριν τον αγώνα. Μάλιστα ο Hamilton πέτυχε και τον ταχύτερο γύρο λίγο πριν το φινάλε.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Στην αρχή του αγώνα υπό βροχή οι ομάδες έπρεπε να κρίνουν που βρίσκονταν το σημείο αλλαγής από βρόχινα σε ενδιάμεσα ελαστικά μολονότι δεν είχαν καθόλου στοιχεία από βρεγμένο οδόστρωμα στο Μονακό με την τελευταία γενιά μονοθεσίων. Το αποτέλεσμα όπως συνήθως γίνεται στο Πριγκιπάτο ήταν οι ομάδες να χρειαστεί να πάρουν στιγμιαίες αποφάσεις για τη στρατηγική. Είδαμε πολλές διαφορετικές τακτικές με το Lewis Hamilton να διατηρεί τα βρόχινα ελαστικά μέχρι να τα αλλάξει απευθείας με σλικ ελαστικά μωβ χρώματος. Αυτό ήταν κομβικό στοιχεία για την εμπνευσμένη του νίκη. Είδαμε μια σπουδαία μίξη διαφορετικών στρατηγικών που επέτρεψε σ’ έναν αριθμό οδηγών να τερματίσουν πιο ψηλά απ’ ότι εκκινούσαν σε μια διαδρομή όπου τα προσπεράσματα είναι εξαιρετικά δύσκολα».
Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:
Μαλακή | Πολύ μαλακή | Πάρα πολύ μαλακή | Βρόχινα | Ενδιάμεσα | |
Πρώτος | VET 1:18.005 | RIC 1:18.294 | HAM 1:17.939 | HAM 1:30.844 | MAS 1:29.462 |
Δεύτερος | PER 1:18.446 | SAI 1:18.519 | ROS 1.18.763 | ROS1:18.763 | GUT 1:29.713 |
Τρίτος | HUL 1:19.232 | ALO 1:19.170 | GUT 1.19.131 | GUT 1:19.131 | MAG 1:29.802 |
Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα
Μαλακή: Perez 48 γύροι
Πολύ μαλακή: Button 47 γύροι
Πάρα πολύ μαλακή: Rosberg, Hamilton 47 γύροι
Ενδιάμεσα: Nasr 24 γύροι
Βρόχινα: Wehrlein, Hamilton 31 γύροι