Όταν οι Θηβαίοι νικούν στη Φιλοθέη!
Στην εκδήλωση της ORCA
Ήρθαν από τη Θήβα με το Renault 4L του 1971 οι Τσοκανής – Ρουμάνης και «έκλεψαν» τη διάκριση και τις εντυπώσεις με τη δυνατότητα που επέδειξαν να μην κάνουν ούτε ένα λάθος στην οριοθετημένη περιήγηση της Φιλοθέης, που οργάνωσε την Κυριακή 12/6 η ORCA.
Είναι το γεγονός καθώς αυτή η καθιερωμένη εκδήλωση απαιτεί προσοχή και αίσθηση πορείας στον γεμάτο από πλατείες και κυκλικούς δρόμους Δήμο Φιλοθέης – Ψυχικού. Εκεί όπου και για μια στιγμή εάν χάσεις τον προσανατολισμό σου θα βρεθείς πέρα από το λόφο, στον Ποδονίφτη.
Η εκδήλωση – επίδειξη Ιστορικών Αυτοκινήτων που αποτελεί πλέον οργανωτικό θεσμό από τον Δήμο με την ORCA, συγκέντρωσε 31 Αυτοκίνητα «εντός των τειχών» και άλλα 5 – 6 εκτός. Τι σημαίνει αυτό;
Η διευκρίνιση είναι απαραίτητη καθώς διαπιστωμένα οι κάτοικοι της Φιλοθέης αγαπούν τα Κλασσικά Αυτοκίνητα και έχουν αρκετά εκλεκτά και ακριβά κομμάτια του παρελθόντος. Όμως διστάζουν, αποφεύγουν ή προτιμούν να μην εντάσσονται σε μια οργανωμένη κίνηση. Έτσι έρχονται κάθε χρόνο στην εκδήλωση του Ιουνίου, κάνουν την βόλτα τους με τα πανάκριβα αυτοκίνητά τους περασμένων δεκαετιών, ρίχνουν μια ματιά στους φίλους που έχουν συγκεντρωθεί και αποχωρούν. Βέβαια υπάρχουν άλλοι που εισέρχονται στο παιχνίδι και το απολαμβάνουν. Είναι το μεγαλύτερο ποσοστό.
Π.χ οι μικρές κυρίες Χριστίνα Ζουπάνου και Μαριάννα Κανακίδη που με ένα Volkswagen του 1969 κατέκτησαν το Κύπελλο Κυριών είναι από τη Φιλοθέη και με πολύ θάρρος οδήγησαν με εντυπωσιακούς ρυθμούς, μάλιστα πολύ καλύτερα και από ανδρικά πληρώματα. Ακολούθως η Ζουπάνου εκμυστηρεύθηκε στον Πρόεδρο της ΕΟ ΦΙΛΠΑ Δημήτρη Βερναρδάκη (που πάντα δίνει το παρόν) ότι σκέπτεται να περιέλθει την Ελλάδα με το «VW» για φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Είναι επίσης ενδιαφέρον να τονισθεί ότι δυο πληρώματα εκτέλεσαν «άψογη διαδρομή» (όπως λέμε στην Ιππασία). Εκτός από τους Θηβαίους και οι Μανώλης και Γιώργος Πρωτονοτάριος με μια Alfa Romeo GTV είχαν 0 βαθμούς ποινής, αλλά έχασαν από το πλήρωμα του 4L καθώς είχαν νεώτερο αυτοκίνητο (του 1977 έναντι 1971) και φυσικά ισχυρότερο μοτέρ. Αυτά σύμφωνα με τον κανονισμό.
Εκτός από τα 6 πρώτα της Γενικής Κατάταξης που βραβεύθηκαν, επίσης υπήρχαν και άλλα ειδικά έπαθλα, πέρα του πρώτου γυναικείου πληρώματος. Έτσι να αναφερθούμε στο παλαιότερο αυτοκίνητο που ήταν μια Ford του 1933 του Γ. Δραζίνου, ο οποίος εκτός από το έπαθλο αυτό τερμάτισε και στην πρώτη εξάδα, αλλά ο Κανονισμός τα 2 έπαθλα τα θεωρεί…..βαρύ φορτίο.
Επίσης στην κατηγορία Young Timer, τη νίκη κατάκτησε ένα Mazda MX 5 με οδηγό τον Δημήτρη Κόλια, ενώ στην ψηφοφορία για το ωραιότερο αυτοκίνητο τη γενική εκτίμηση κέρδισε το Peugeot 304 C του 1974 με πλήρωμα τον Γιώργο Παπαχρόνη και τη Νάνσυ Ανδριοπούλου. Η φροντίδα που του έχουν, ανταμείφθηκε.
Στα ενδιαφέροντα της ημέρας εντοπίζεται για μια ακόμη φορά πως ο κυβισμός των μοτέρ δεν αποτελεί πάντα αναγκαία προϋπόθεση για τη διάκριση. Έτσι είδαμε τον Γιάννη Γλυνιαδάκη με τη Λίνα Νικητιάδου να καταλαμβάνουν την τρίτη θέση στη Γενική Κατάταξη με ένα Citroen Visa του 1984, από το οποίο υπάρχουν ακόμη και μοτοσικλέτες με διπλάσιο κυβισμό. Ο Γλυνιαδάκης όπως επίσης ο Μωρίς Καπουάνο (MG του 1968), ο Κυριάκος Κουκάκης (TR Herald του 1968) και ο Αλέξανδρος Αρώνης (Rover του 1948) ισοβάθμησαν καθώς είχαν μόνο ένα λάθος στη διαδρομή τους. Στην περίπτωση αυτή της ισοβαθμίας λαμβάνονται και άλλα στοιχεία (όπως έχει προκαταβολικά αναγγελθεί) για την επιμέρους κατάταξη. Έτσι είχαμε τις θέσεις 4,5 και 6.
Με την ολοκλήρωση της εκδήλωσης έγινε στο Περίπτερο του Δήμου η απονομή των επάθλων και αναμνηστικών στους διακριθέντες και στους συντελεστές της Οργάνωσης, μεταξύ των οποίων πρωτεύοντα ρόλο έχουν ο Δήμαρχος Παντελής Ξυδάκης, οι Αντιδήμαρχοι Βύρων Σαμιρόπουλος και Γιώργος Παπαχρόνης, η καθ’ ύλην αρμόδια του Δήμου Σόφη Ζαφρακοπούλου, ο Χορηγός του μπουφέ Νίκος Αποστόλογλου του κέντρου «Καμέλια» και άλλοι.