Το νέο Renault Kadjar ξεκινά την πορεία του στην Ελληνική αγορά (video)
Το KADJAR, το νέο δυναμικό crossover της Renault που ξεκινά την πορεία του στην Ελληνική αγορά.
Εφοδιασμένο με μια σειρά συστημάτων υψηλής τεχνολογίας, κορυφαία ποιότητα, δυναμική οδική συμπεριφορά και βεβαίως τους κινητήρες της Renault με τεχνολογία που προέρχεται από την εμπλοκή της εταιρείας στην Formula 1, το KADJAR φέρνει μια νέα οπτική στην κατηγορία των crossover, συνδυάζοντας ιδανικά τον περιπετειώδη χαρακτήρα με την πρακτικότητα. Η τιμή της δημοφιλέστερης έκδοσης σε επίπεδο κινητήρα (1.5 dCi 110) ξεκινά από τις 22.340 ευρώ.
Το KADJAR, το πρώτο Crossover της Renault στο C-segment ξεχωρίζει αμέσως χάρη στις χυτές γραμμές και το μυώδες στυλ του. Στο εσωτερικό ο οδηγός είναι στο επίκεντρο, με τα υψηλής ποιότητας υλικά να ενισχύουν την οδηγική απόλαυση που προσφέρει το μοντέλο.
Όχημα ελευθέρου χρόνου (SUV), station και κλασσικό αυτοκίνητο 3 όγκων την ίδια στιγμή. Το KADJAR έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός πραγματικού crossover:
— Εκτός δρόμου δυνατότητες, χάρη στα αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης και την μεγάλη απόσταση από το έδαφος (200χλστ.).
— Την έμφυτη πολυμορφικότητα και το μεγάλο χώρο αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα 472 dm3 VDA (527λίτρα) τον κατατάσσει στην κορυφή.
— Άνετη και ασφαλή οδική συμπεριφορά, χάρη στα πολυάριθμα οδηγικά βοηθήματα.
Το KADJAR εφοδιάζεται με το νέο R-Link2 tablet, που προσφέρει άνετη και με δυνατότητες προσωποποίησης συνδεσιμότητα.
Το KADJAR εκτός των άλλων αποδεικνύεται και εξαιρετικά αποδοτικό, εκπέμποντας με τον πετρελαιοκινητήρα των 110 ίππων μόλις 99γρμ. CO2/χλμ1. Εφοδιασμένο είτε με χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη EDC, ο συγκεκριμένος κινητήρας τοποθετεί το KADJAR στην κορυφή της κατηγορίας όσον αφορά τις εκπομπές CO2.
Βασισμένο στην πλατφόρμα που έχει δοκιμαστεί με επιτυχία και σε άλλα μοντέλα της Renault-Nissan Alliance, το KADJAR έχει τη δύναμη και την αξιοπιστία χαραγμένη στα γονίδια του. Η παραγωγή του μοντέλου θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της Palencia, το οποίο αναβαθμίστηκε σε όλα τα επίπεδα ώστε να προσφέρει κορυφαία ποιότητα παραγωγής.
Το KADJAR αποτελεί μια ξεχωριστή παρουσία στην κατηγορία των crossover του C-segment, με σχεδιασμό που συνδυάζει δυναμισμό και περιπετειώδη χαρακτήρα. Το ταμπλό με κλίση προς τον οδηγό και τα ποιοτικά υλικά συμβάλουν στην οδηγική ευχαρίστηση.
Χυτός και μυώδης εξωτερικός σχεδιασμός
Tο Renault KADJAR είναι ένα crossover του C-segment που αντλεί στοιχεία από τα SUV, τα station και τα κλασσικά οχήματα τριών όγκων.
Οι συμπαγείς διαστάσεις (4.45 μέτρα μήκος x 1.84 μέτρα πλάτος1) και το χαμηλό συνολικό ύψος (1.60μ.) τονίζουν τη δυναμική φόρμα του αυτοκινήτου.
Το εμπρός τμήμα αποπνέει μια μοναδική αίσθηση δύναμης. Ο τρόπος με τον οποίο το χρώμιο στη μάσκα συνεχίζει γύρω από τα φωτιστικά σώματα ενισχύει οπτικά το πλάτος του αυτοκινήτου και προβάλει τον ισχυρό χαρακτήρα του KADJAR. Ο σχεδιασμός των τροχών διαμέτρου 17 ή 19 ιντσών, αποτελούν άλλο ένα στοιχείο που συμβάλει στην ενίσχυση του δυναμικού χαρακτήρα του μοντέλου.
Οι χυτές, δυναμικές γραμμές επιτείνονται από το φινίρισμα των θυρών το τελείωμα των οποίων είναι στο ίδιο επίπεδο με τους θόλους. Οι ελαφρώς ανάγλυφες πλαϊνές επιφάνειες και οι τονισμένοι ώμοι συντελούν στην συνολική αίσθηση δυναμισμού.
Το KADJAR ενσωματώνει τα στοιχεία του κόσμου των crossover
Η απόσταση από του έδαφος του KADJAR είναι 200χλστ., παρέχοντας ένα άμεσο σημείο αναφοράς για τις εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου.
Η μορφή της γρίλιας ενισχύει τον ισχυρό χαρακτήρα της εμπρός όψης, ενώ τα προστατευτικά στοιχεία στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα –ένα κλασσικό χαρακτηριστικό των SUV- υπογραμμίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του KADJAR.
Τα προστατευτικά που βρίσκονται στο κάτω μέρος των θυρών αποτελούν μια αποτελεσματική «ασπίδα», ενώ την ίδια στιγμή συμβάλουν στη συνολικά στιβαρή αίσθηση που αποπνέει το μοντέλο.
Τέλος τα μαύρα προστατευτικά των φτερών που προεκτείνονται μέχρι το πάτωμα, όπως και οι μπάρες οροφής από ανοδιωμένο αλουμίνιο αποτελούν μια ακόμα ένδειξη της τάσης του KADJAR για περιπέτεια.
Η ποιότητα της καμπίνας του KADJAR είναι εμφανής μέσω του αψεγάδιαστου φινιρίσματος του. Αποπνέει μια μοναδικά εκλεπτυσμένη αίσθηση άνεσης και εκφραστικότητας.
Ο πίνακας οργάνων είναι ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού και τονίζει την ευχαρίστηση του να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι αυτού του αυτοκινήτου
Οι οριζόντιες γραμμές του ταμπλό ενισχύουν το πλάτος της καμπίνας, ενώ ο πίνακας οργάνων και οι αεραγωγοί περιβάλλονται από ένα λεπτό και κομψό περίγραμμα χρωμίου. Την ίδια στιγμή η κεντρική κονσόλα χαρακτηρίζεται από το σχεδιασμό που τονίζει το πλάτος και το υψηλό status του εσωτερικού.
Οι γραμμές των χειρολαβών στις πόρτες και στην κονσόλα στην πλευρά του συνοδηγού αποτελούν ακόμα ένα στοιχείο της crossover καταγωγής του μοντέλου.
Δύο επιλογές κινητήρων Diesel
Το KADJAR συνδυάζεται με τους εξελιγμένους κινητήρες της οικογένειας Energy, που διαθέτουν λειτουργία Stop & Start και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Τα συγκεκριμένα μηχανικά σύνολα διαθέτουν τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές λύσεις στους τομείς της μείωσης των απωλειών (αντλία λαδιού μεταβλητής λειτουργίας, διαχείριση θερμότητας, προηγμένη επεξεργασία επιφανειών). Σε συνδυασμό με συστήματα τροφοδοσίας τελευταίας γενιάς και τουρμποσυμπιεστές χαμηλής αδράνειας, το αποτέλεσμα είναι επίπεδα απόδοσης και οικονομίας που αποτελούν μέτρο σύγκρισης για όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς.
Ο κινητήρας Energy dCi 110 τοποθετεί το KADJAR στην κορυφή της κατηγορίας σε επίπεδο οικονομίας και εκπομπών ρύπων με 99γρμ./χλμ CO2 και 3.8λτ./100χλμ. στον κύκλο μετρήσεων NEDC. Αυτά τα εξαιρετικά επίπεδα επιτυγχάνονται είτε με το χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC.
Ο κινητήρας Energy dCi 110 για πρώτη φορά εφοδιάζεται με πιστόνια χαμηλής τριβής, στοιχείο που μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 3% στον ομολογκαρισμένο κύκλο NEDC. Συνολικά η αρχιτεκτονική αυτού του προηγμένης τεχνολογίας κινητήρα, έχει σαν αποτέλεσμα την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τις αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων. Συνδυασμένος με το χειροκίνητο κιβώτιο, αποδίδει 260Nm ροπής τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ., στοιχείο που συνεισφέρει στη μεγαλύτερη δυνατή οδηγική απόλαυση. Αυτό το στοιχείο είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης μελέτης στο σύστημα τροφοδοσίας και ανάφλεξης, όπως και της υιοθέτησης προηγμένης αρχιτεκτονικής του τούρμπο.
Ο κινητήρας Energy dCi 110 είναι επίσης διαθέσιμος με το 6ταχυτο αυτόματο κιβώτιο EDC. Το συγκεκριμένο κιβώτιο επιτυγχάνει αντίστοιχα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων με το χειροκίνητο κιβώτιο, προσφέροντας παράλληλα την επιπλέον άνεση και αμεσότητα της λύσης του διπλού συμπλέκτη.
Ο κινητήρας Energy dCi 130 –διαθέσιμος σε 2κινητες και 4κινητες εκδόσεις1 ξεχωρίζει για το σύνολο των προηγμένων εφαρμογών του, με αποτέλεσμα η 16βαλβιδη μονάδα να αποδίδει 96kW (130ίπποι) από 1,6 λίτρα. Ο Energy dCi 130 συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ ο εξαιρετικά αποδοτικός σχεδιασμός του βασίζεται στην τετράγωνη αρχιτεκτονική που προήλθε από την εμπειρία της Renault στη Formula1.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει μέση κατανάλωση 4,3l/100km και εκπομπές CO2 113g/km.
Η δυναμική ροπή των 320Nm, το 80% της οποίας είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1,500σ.α.λ. προσφέρει ζωντάνια και δύναμη για πραγματική οδηγική ευχαρίστηση. Με μεγάλο εύρος λειτουργίας για κινητήρα Diesel, ο Energy dCi 130 ανεβαίνει με άνεση στις 4,500 σ.α.λ. για δυναμική αίσθηση που συναντά κανείς μόνο σε κινητήρες μεγαλύτερου κυλινδρισμού.
Οι συγκεκριμένοι κινητήρες υπερκαλύπτουν τις προδιαγραφές Euro 6, όντας εφοδιασμένοι με φίλτρο οξειδίων του αζώτου (NOxTrap) και φίλτρο μικρο-σωματιδίων που δεν απαιτεί συντήρηση, στοιχείο που επιδρά ευεργετικά και στη μείωση του κόστους συντήρησης.
Η γκάμα του KADJAR είναι διαθέσιμη και με τον βενζινοκινητήρα Energy TCe 130, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Αποδίδοντας 130 ίππους στις 5.500σ.α.λ. και 205Νμ ροπής από τις 2.000σ.α.λ., ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων έχει αντίστοιχη απόδοση με ένα 2λιτρο ατμοσφαιρικό σύνολο. Χάρη στον άμεσο ψεκασμό και την ενσωματωμένη εισαγωγή είναι αποδοτικός και με εξαιρετική απόκριση. Ήδη από τις 1.500σ.α.λ. το 90% της μέγιστης ροπής είναι διαθέσιμο, ενώ το 100% είναι διαθέσιμο σε ένα σημαντικό εύρος από τις 2.000 έως και τις 3,000σ.α.λ.
Παράλληλα ο άμεσος ψεκασμός βελτιώνει και την ανάφλεξη με αποτέλεσμα χαμηλή κατανάλωση (5,6λίτρα/100χλμ.) και αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων (126γρμ./χλμ. CO21).
Άλλο ένα σημαντικό χαρακτηριστικό είναι οι μικρές απαιτήσεις συντήρησης του κινητήρα, με την αλλαγή λιπαντικού να πραγματοποιείται κάθε 30.000χλμ., ενώ η καδένα χρονισμού δεν χρειάζεται αντικατάσταση καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του κινητήρα.