F1: Η τακτική των ελαστικών στη Βρετανία
Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε στον αγώνα της πατρίδας του για 4η φορά χρησιμοποιώντας τρεις διαφορετικές γόμες Pirelli. To Βρετανικό Grand Prix επλήγη από καταιγίδα 15 λεπτά πριν την εκκίνηση. Ο αγώνας ξεκίνησε με το αυτοκίνητο ασφαλείας να οδηγεί την κούρσα και όλους τους οδηγούς να χρησιμοποιούν τα ελαστικά για βαριά βροχή, Cinturato Blue.
Όταν μετά από 5 γύρους το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε κάποιοι οδηγοί άλλαξαν κατευθείαν σε ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green. Οι προπορευόμενοι στην κούρσα εκμεταλλεύτηκαν λίγους γύρους μετά το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας για ν’ αλλάξουν επίσης σε ενδιάμεσα ελαστικά.
Το κρίσιμο σημείο – που μπορείς να κινηθείς ταχύτερα αλλάζοντας σε σλικ από το να παραμείνεις με ενδιάμεσα – επιλέγει από τις ομάδες από τον 15ο γύρο (πρώτος άλλαξε ο Sebastian Vettel με τη Ferrari) μέχρι τον 18ο γύρο σε σύνολο 52. Η επιλογή του χρονικού σημείου των pit stop αποδείχτηκε καθοριστική καθώς μπορούσες να κερδίσεις πολύ χρόνο αν είχες την κατάλληλη στιγμή το κατάλληλο ελαστικό. Καθώς ο αγώνας ξεκίνησε υπό βροχή δεν υπήρχε πλέον υποχρέωση χρήσης δυο διαφορετικών γομών σλικ ελαστικών κατά τη διάρκειά του.
Είναι ασυνήθιστο στο μέσον του αγώνα να βλέπουμε όλους τους οδηγούς να ακολουθούν ακριβώς την ίδια στρατηγική ελαστικών: βρόχινα, ενδιάμεσα και μετά μέση γόμα. Οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποίησαν μέχρι το τέλος το πρώτο σετ μέσης γόμας, πραγματοποιώντας συνολικά δυο pit stop στον αγώνα. Αυτή η στρατηγική επελέγη από τους 10 πρώτους. Οι τρεις πρώτοι είχαν διαφορά μικρότερη από 10 δευτερόλεπτα στον τερματισμό. Απ’ όλους όσοι επέλεξαν στρατηγική τριών αλλαγών πιο ψηλά τερμάτισε ο Felipe Massa που έβαλε λίγο πριν το τέλος του αγώνα τη μαλακή γόμα.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Η απειλή της βροχής πραγματοποιήθηκε τελικά πριν την εκκίνηση του αγώνα. Αυτό άλλαξε άρδην την περιπλοκότητα του αγώνα και την στρατηγική ελαστικών, ειδικά καθότι το αυτοκίνητο ασφαλείας οδήγησε επί μακρόν την κούρσα στην αρχή. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα σε μια πίστα που στέγνωνε όλοι οι οδηγοί να κινηθούν σταδιακά από βρόχινα σε ενδιάμεσα ελαστικά και μετά σε σλικ: Ο χρόνος αλλαγής των ελαστικών ήταν καθοριστικός. Η μάχη για τις πρώτες θέσεις ήταν αμφίρροπη καθόλη τη διάρκεια και μέχρι το τέλος του αγώνα. Κατά τη διάρκεια του είδαμε μια ευρεία ποικιλία καιρικών συνθηκών για την οποία φημίζεται η Βρετανία. Παραταύτα οι οδηγοί σε κάθε περίπτωση μπορούσαν να πιέσουν οριακά μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας».
Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:
Μέση | Μαλακή | Βρόχινα | Ενδιάμεσα | |
Πρώτος | Ros 1:35.548 | Mas 1:36.141 | Ham 1:56.218 | Ves 1:47.479 |
Δεύτερος | Alo 1:35.669 | Mag 1:37.619 | Ros 1:58.586 | Ham 1:50.649 |
Τρίτος | Ham 1:35.771 | Ves 1:59.064 | Ric 1:51.040 |
Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα
Mέση: Vettel 37 γύροι
Μαλακή: Massa 13 γύροι
Βρόχινα: Rosberg, Ericsson, Perez, 7 γύροι
Nasr, Verstappen, Hamilton 12 γύροι
Ενδιάμεσα: Alonso, Magnussen, Gutierrez, 12 γύροι
Hulkenberg, Sainz
Μετρητής αλήθειας: Η βροχή ακύρωσε όλα τα σενάρια στρατηγικής. Οι οδηγοί έπρεπε ν’ αντιδρούν άμεσα στις μεταβολές συνθηκών της πίστας καθώς η επιφάνεια του οδοστρώματος στέγνωνε. Ο Hamilton οδήγησε από την αρχή τον αγώνα και σταμάτησε στον 7ο γύρο για να βάλει ενδιάμεσα ελαστικά και μετά στον 17ο γύρο για να βάλει στεγνά ελαστικά (μέση γόμα).
Περίληψη pit stop
Νο | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 | Pit 3 |
44 | HAM | Wn | In (7) | Mn (17) | |
6 | ROS | Wn | In (7) | Mn (17) | |
33 | VES | Wn | In (7) | Mn (18) | |
3 | RIC | Wn | In (6) | Mn (17) | |
7 | RAI | Wn | In (5) | Mn (16) | |
11 | PER | Wn | In (7) | Mu (17) | |
27 | HUL | Wn | In (5) | Mu (17) | |
5 | VET | Wn | In (5) | Mn (15) | |
26 | KVY | Wn | In (6) | Mn (16) | |
55 | SAI | Wn | In (5) | Mn (17) | |
22 | BUT | Wn | In (6) | Mn (17) | |
19 | MAS | Wn | Ιn (6) | Mn (16) | Sn (38) |
14 | ALO | Wn | In (5) | Mn (17) | Mn (39) |
12 | NAS | Wn | In (7) | Mn (16) | |
77 | BOT | Wn | In (5) | Mn (16) | |
21 | GUT | Wn | In (5) | Mn (17) | |
20 | MAG | Wn | In (5) | Mn (17) | Sn (40) |
30 | PAL | Wn | In (6) | Mn (16) | Mu (19) |
88 | HAR | Wn | In (6) | Mn (17) | |
8 | GRO | Wn | In (5) | Mn (16) | |
9 | ERI | Wu | In (7) | Iu (10) | |
94 | WEH | Wn | In (5) |
W = Βρόχινα ελαστικά, ΙΝ= Ενδιάμεσα ελαστικά S: Μαλακή γόμα Μ: Μέση γόμα
n: νέα γόμα u: πατημένη γόμα