Η Ford Συνεργάζεται με τη Jose Cuervo
• Η Ford Motor Company και η Jose Cuervo® διερευνούν τη χρήση φυτών αγαύης για την παραγωγή ενός βιώσιμου βιοπλαστικού υλικού που θα ενσωματώσουν στα αυτοκίνητα, προσφέροντας στο υποπροϊόν της ίνας αγαύης ένας δεύτερο χρήσιμο κύκλο ζωής
• Ερευνητές δοκιμάζουν την ανθεκτικότητα του υλικού και την αντοχή στη θερμότητα για πιθανή χρήση σε εξαρτήματα εσωτερικού και εξωτερικού του οχήματος, όπως καλωδιώσεις και αποθηκευτικούς χώρους
• Μία επιτυχής εξέλιξη του βιώσιμου υλικού θα έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση βάρους των εξαρτημάτων ενός αυτοκινήτου, και κατ’ επέκταση της κατανάλωσης καυσίμου. Το νέο υλικό μπορεί να περιορίσει τη χρήση πετροχημικών, μειώνοντας τη συνολική επίπτωση των οχημάτων στο περιβάλλον
Η Ford Motor Company συνεργάζεται με τη Jose Cuervo® διερευνώντας τις δυνατότητες χρήσης του υποπροϊόντος του φυτού αγαύης – κοινώς αθάνατο – από το οποίο παράγεται η τεκίλα με σκοπό τη δημιουργία βιώσιμων βιοπλαστικών για οχήματα Ford.
Η Ford και η Jose Cuervo εξετάζουν τη χρήση βιοπλαστικού σε εξαρτήματα εσωτερικού και εξωτερικού του οχήματος, όπως καλωδιώσεις, συστήματα HVAC και αποθηκευτικούς χώρους. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις το υλικό είναι πολλά υποσχόμενο λόγω της αντοχής και αισθητικής του ποιότητας. Η επιτυχής εξέλιξη ενός βιώσιμου συνθετικού θα μπορούσε να μειώσει το βάρος του οχήματος και την κατανάλωση ενέργειας, περιορίζοντας τη χρήση πετροχημικών και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την παραγωγή οχημάτων.
«Εμείς στη Ford, στοχεύουμε στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων,» δήλωσε η Debbie Mielewski, Ford senior technical leader, στο τμήμα έρευνας βιωσιμότητας. «Ως ηγέτες στον τομέα της βιωσιμότητας, αναπτύσσουμε νέες τεχνολογίες για αξιοποίηση αποβλήτων υλικών και ινών, μειώνοντας τη χρήση πετροχημικών και κάνοντας ελαφρύτερα τα οχήματά μας ώστε να επιτυγχάνεται η επιθυμητή οικονομία καυσίμου.»
Ο κύκλος ανάπτυξης του φυτού αγαύης είναι μία διαδικασία τουλάχιστον επτά ετών. Μετά τη συγκομιδή, η καρδιά του φυτού ‘ψήνεται’ πριν αλεστεί και εξαχθούν οι χυμοί του για απόσταξη. Η Jose Cuervo χρησιμοποιεί ένα ποσοστό των υπολοίπων ινών αγαύης σαν κομπόστ για τις φάρμες της ενώ ντόπιοι χειροτέχνες φτιάχνουν έργα και χαρτί αγαύης από τα υπολείμματα.
Τώρα, στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδίου βιωσιμότητας της Jose Cuervo, η παραγωγός τεκίλα ενώνει τις δυνάμεις της με την αυτοκινητοβιομηχανία ώστε να αναπτυχθεί ένας νέος τρόπος χρήσης των υπολειμμάτων ινών.
«Η Jose Cuervo είναι περήφανη που συνεργάζεται με τη Ford για την περαιτέρω εξέλιξη του σχεδίου βιωσιμότητας της αγαύης,» δήλωσε η Sonia Espinola, διευθύντρια κληρονομιάς του Ιδρύματος Cuervo και ‘master tequilera’. «Έχοντας τις περισσότερες παγκόσμιες πωλήσεις τεκίλα, δεν είχαμε φανταστεί ποτέ ότι τα εκατοντάδες φυτά αγαύης που καλλιεργούμε σαν μία μικρή οικογενειακή επιχείρηση θα μπορούσαν να πολλαπλασιαστούν σε εκατομμύρια. Αυτή η συνεργασία ενώνει δύο μεγάλες εταιρίες στη δημιουργία καινοτόμων υλικών, φιλικών προς το περιβάλλον.»
Όπως η Ford Motor Company, η Jose Cuervo είναι μία οικογενειακή εταιρία. Ιδρύθηκε το 1795, και παράγει τεκίλα πάνω από 220 χρόνια με την ίδια εμπειρία, ποιότητα και συνταγές που περνούν από γενιά σε γενιά.
Η συνεργασία με τη Jose Cuervo είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα εφαρμογής της καινοτόμου μεθόδου της Ford στην παραγωγή προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον μέσω της χρήσης βιοϋλικών. Η Ford άρχισε να διερευνά τη χρήση βιώσιμων υλικών στα οχήματά της το 2000. Σήμερα, η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί οκτώ βιώσιμα υλικά στα οχήματά της όπως αφρό σόγιας, καστορέλαιο, καλάμια σιταριού, ίνες κενάφ, κυπαρίνη, ξύλο, ίνες καρύδας και φλοιό ρυζιού.
Σύμφωνα με το Πρόγραμμα Περιβάλλοντος των Ενωμένων Εθνών, 5 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι αγροτικής απόβλητης βιομάζας παράγονται ετησίως, των οποίων η εκμετάλλευση είναι από μηδενική έως ελλιπής. Εν τούτοις τα υλικά μπορούν να έχουν σχετικά χαμηλό κόστος και να βοηθούν τους κατασκευαστές να μειώσουν τη χρήση υαλονημάτων και πούδρας (ταλκ), αλλά και να παράγουν πιο βιώσιμα και ελαφριά προϊόντα.
«Υπάρχουν περίπου 180 κιλά πλαστικού σε ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο,» δήλωσε η Mielewski. «Δουλειά μας είναι να βρίσκουμε τη σωστή θέση για ένα ‘πράσινο συνθετικό’ όπως αυτό, για να μειώσουμε τις επιπτώσεις μας στον πλανήτη. Είναι μία δουλειά για την οποία νιώθω πραγματικά περήφανος και θα μπορούσε να έχει ευρεία απήχηση σε πολυάριθμες βιομηχανίες.»