F1: Η τακτική των ελαστικών στο Βέλγιο
Ο οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg που εκκινούσε από την pole, κέρδισε το επεισοδιακό Βελγικό grand Prix. Λίγο μετά το ξεκίνημα του αγώνα υπήρξε παρατεταμένη διακοπή με κόκκινη σημαία.
Χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις διαθέσιμες γόμες στο ξεκίνημα του αγώνα: Μέση, μαλακή, πολύ μαλακή. Οι Hamilton και Alonso εκκίνησαν από την τελευταία σειρά με την πιο ανθεκτική μέση γόμα και επωφελήθηκαν από το χάος στην αρχή καταφέρνοντας να φτάσουν στην πρώτη πεντάδα όταν διεκόπη ο αγώνας. Καθώς οι αλλαγές ελαστικών επιτρέπονται κατά τη διάρκεια διακοπής του αγώνα υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας οι οδηγοί άλλαξαν ελαστικά χωρίς απώλεια χρόνου “free pit stop”. Αυτό ωφέλησε κυρίως όλους όσοι είχαν εκκινήσει με την πολύ μαλακή γόμα καθώς χρειάζονταν αλλαγή ούτως ή άλλως την ώρα που διεκόπη ο αγώνας. Η διακοπή κράτησε αρκετά μέχρι να επισκευαστεί η μπαριέρα. Έξι οδηγοί άλλαξαν ελαστικά σ’ αυτό το διάστημα, ανάμεσά τους και οι τρεις πρώτοι στον τερματισμό.
Όταν ξανάρχισε ο αγώνας οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποιούσαν τη μαλακή γόμα. Ο επικεφαλής Nico Rosberg όμως, αποτελούσε μια αξιοσημείωτη εξαίρεση καθώς είχε βάλει τη μέση γόμα. Μάλιστα διατήρησε αυτή την επιλογή και στην τελευταία του αλλαγή, ολοκληρώνοντας τον αγώνα με δυο πιτ στοπ. Ο Daniel Ricciardo που τερμάτισε 2ος για λογαριασμό της Red Bull πραγματοποίησε επίσης δυο αλλαγές ελαστικών.
Οι θερμοκρασίες παρέμειναν υψηλές τη μέρα του αγώνα μολονότι ήταν λίγο χαμηλότερες απ’ ότι τις δυο προηγούμενες μέρες. Στην εκκίνηση είχαμε θερμοκρασία 29 βαθμών Κελσίου στον αέρα και 39 βαθμών Κελσίου στο οδόστρωμα. Η συμπεριφορά των ελαστικών επηρεάστηκε από τη θερμοκρασία.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Ήταν ένας αγώνας γεμάτος συμβάντα και είδαμε μια μεγάλη ποικιλία στρατηγικών από την αρχή. Στην εκκίνηση χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις διαθέσιμες γόμες. Η εξέλιξη επηρεάστηκε από συμβάντα αλλά και την περίοδο της κόκκινης σημαίας. Παραταύτα ο Nico Rosberg κέρδισε με δυο αλλαγές ελαστικών όπως είχαμε προβλέψει καθώς η μέση γόμα αποδείχτηκε ιδιαίτερα αποτελεσματική. Οι ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες που είδαμε στο Σπα όλο το Σαββατοκύριακο κατέστησαν τη διαχείριση ελαστικών ιδιαίτερα κρίσιμη υπόθεση. Οι πρώτοι 8 έφτασαν στον τερματισμό ακολουθώντας έστω και ελαφρά διαφορετικές στρατηγικές. Ανάμεσά τους οι εντυπωσιακές αποδόσεις των Lewis Hamilton και Fernando Alonso που βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις ενώ εκκινούσαν τελευταίοι υιοθετώντας εναλλακτικές στρατηγικές».
Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:
Μέση | Μαλακή | Πολύ μαλακή | |
Πρώτος | HAM 1:51.583 | HAM 1:52.361 | KVY 1:52.081 |
Δεύτερος | ROS 1:51.746 | RIC 1:52.461 | PAL 1.53.251 |
Τρίτος | VET 1:52.728 | VER 1:53.281 | RAI 1.53.759 |
Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα
Μέση: Massa, Gutierrez 22 γύροι
Μαλακή: Verstappen 17 γύροι
Πολύ μαλακή: Palmer 10 γύροι
Μετρητής αλήθειας: Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των δυο αλλαγών θα είναι η επιλογή του νικητή. Όμως η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας και η διακοπή του αγώνα με κόκκινη σημαία ανέτρεψε τις προβλέψεις. Παραταύτα ο Rosberg κέρδισε με δυο αλλαγές ελαστικών όπως περιμέναμε: Εκκίνησε με την μαλακή γόμα, έβαλε τη μέση υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας και στην τελευταία αλλαγή στον 26ο γύρο έβαλε πάλι τη μέση γόμα.
Για περισσότερες πληροφορίες: Παρακαλούμε επισκεφτείτε το ολοκαίνουργιο site μας που ανανεώνεται συνέχεια με θέματα εξειδικευμένης ανάλυσης, νέα και επισκοπήσεις. Για να δείτε περισσότερα επισκεφτείτε τη σελίδα μας: www.pirelli.com/global/en-ww/belgium-2016-race
Περίληψη pit stop
No | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 | Pit 3 | Pit 4 |
6 | ROS | Su | Μn (9)* | Mn (26) | ||
3 | RIC | Su | Sn (9) | Mn (25) | ||
44 | HAM | Mn | Sn (9) | Sn (21) | Mu (32) | |
27 | HUL | SSu | Sn (6) | Su (9) | Mn (23) | |
11 | PER | SSu | Sn (6) | Mn (9) | Mn (24) | |
5 | VET | Su | Sn (1) | Su (9) | Mn (23) | |
14 | ALO | Mn | Sn (9) | Mn (23) | ||
77 | BOT | SSu | Sn (7) | Sn (9) | Mu (23) | |
7 | RAI | Su | SSu (1) | Sn (5) | Su (9) | Mn (24) |
19 | MAS | SSu | Sn (2) | Sn (9) | Mn (22) | |
33 | VES | SSu | Mn (1) | Mu (9) | Sn (16) | Sn (27) |
21 | GUT | Sn | Sn (7) | Su (9) | Mn (22) | |
8 | GRO | Sn | Sn (6) | Su (9) | Mn (23) | |
26 | KVY | Sn | Sn (9) | Mn (21) | SSu (35) | |
30 | PAL | Sn | Sn (6) | Su (9) | Mn (22) | SSn (34) |
31 | OCO | Sn | Mn (6) | Mu (9) | Mu (24) | |
12 | NAS | Sn | Mn (1) | Sn (9) | Mu (23) | |
20 | MAG | Sn | ||||
9 | ERI | Sn | ||||
55 | SAI | Sn | ||||
22 | BUT | SSu | ||||
94 | WEH | Sn |
Η στήλη εκκίνηση περιλαμβάνει τα ελαστικά με τα οποία εκκίνησαν οι οδηγοί.
Μ: Μέση γόμα S: Μαλακή γόμα SS: Πολύ μαλακή γόμα
n: νέα γόμα u: πατημένη γόμα