49ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. : Με 36 συμμετοχές
Ικανοποιητικές είναι οι συμμετοχές του 49ου Ράλλυ Δ.Ε.Θ. σε σχέση με αυτές του περσυνού αγώνα, προφανώς σε ποσότητα αλλά και σε δυναμική. Σίγουρα κυριαρχούν τα Skoda Fabia R5 των Τζαμπάζη και Τσολακίδη, των οποίων η μάχη αναμένεται σκληρή αν και με ιδιαιτερότητες. Πέρα όμως από αυτές τις δύο πολύ σημαντικές συμμετοχές τις τρεις πρώτες θέσεις στο βάθρο κυνηγούν με αξιώσεις πολλά πληρώματα στην C2 και όχι μόνο.
Οι Φιλιπππίδης – Μαχαίρας με Mitsubishi Lancer Evo IX έρχονται να εδραιώσουν την κυριαρχία τους με την αυτοπεποίθηση της πρωτιάς στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα αλλά και αυτή του περσυνού νικητή. Στον αντίποδα οι Βελάνης – Βελάνης επίσης με Mitsubishi Lancer Evo IX , γνώριμοι στο Δ.Ε.Θ. και νικητές του αγώνα πρέπει να δείξουν τον καλύτερό τους εαυτό καθώς η βαθμολογική μάχη πίσω τους είναι αδυσώπητη. Τους ακολουθούν οι Σπανός – Γκοτέβας με Subaru Impreza Spec C, Ζούνης – Ιντζόγλου με Subaru Impreza Sti WRX N12 και Αλυγιζάκης – Χατζηδάκης με Mitsubishi Lancer Evo IX οι οποίοι επιθυμούν διακαώς τους βαθμούς που θα τους φέρουν ένα σκαλοπάτι πιο κοντά στο βάθρο του Πανελληνίου. Βέβαια την κατάσταση δεν θα διευκολύνουν στο ελάχιστο οι Καρπάνος – Καρπάνος με Mitsubishi Lancer Evo X, οι Καλούδης – Τοπούζης με Mitsubishi Lancer Evo VIII, οι Μαυροδής – Σούστας με Subaru Impreza και οι Ιερεμιάδης – Σαίνης με Mitsubishi Lancer Evo X.
Η λίστα με τους πιθανούς μνηστήρες για βάθρο δεν τελειώνει όμως καθώς αγριεμένοι έρχονται και οι Παυλίδης – Πετρόπουλος με Citroen DS3 R3, Βάτσος – Θεοφανίδης με Renault Clio R3, Καραβασίλης – Καρλιώτης με Honda Civic Type R και Μπρόζος – Βογιαντζής με Citroen ZX Kit Car. Οι Αναγωνστάκος – Μπακλώρης, πρώτοι στην F2, μπορούν να οδηγήσουν χωρίς άγχος αφού δεν απειλούνται και να τερματίσουν το MG ZR 160 όσο πιο ψηλά γίνετε. Στο ενδιάμεσο η Porsche 911 Carrera RSR του Οικονόμου είναι δεδομένο πως θα κάνει πολλούς να ανατριχιάσουν μόνο βλέποντας την.
Στην C5 οι περσυνοί κυπελλούχοι Κουμποτής – Μαυροματίδης με Peugeot 106 S16 έρχονται αντιμέτωποι με την αγωνιστική ελίτ Παραβάντη – Παραβάντη επίσης με Peugeot 106 S16, Περάκη – Κουρουγκιαούρη με Peugeot 206, Θεοφανίδη – Μαύρο με Citroen Saxo VTS και Τσακίρη – Χατζηπαναγιώτου με Citroen C2 R2. Αντίστοιχα στην C6 οι El Nak Jr.- Βάγκος με MG ZR 105 έρχονται να υπερασπιστούν την πρωτιά από τους Μπαξεβανάκη – Ρεντζούλη με Toyota Yaris.
Επειδή όμως ένας αγώνας αυτοκινήτου είναι τόσο απρόβλεπτος όσο και ένας αγώνας ποδοσφαίρου τίποτα δεν είναι δεδομένο μέχρι την λήξη του. Έτσι οι Λάκης – Τριανταφυλλίδης με Seat Ibiza, Αναστασοβίτης – Γαζγάζης με Opel Astra GSi, Ξενοκώστας – Σκουλαριώτης με BMW E30, Κίτσος – Παναγόπουλος και Ζάχος – Σαρητσόγλου αμφότεροι με Peugeot 106 S16, Πατσιάς – Θωμόπουλος και Μαλακτάρη – Κυρλαγκίτη αμφότεροι με Citroen Saxo VTS, Μαυρουδής – Πάσσου με Nissan Micra K11 Kit Car, Κούκας – Τούπας με Peugeot 205, Κώστας – Ρόκκας με Peugeot 205 Gti, Νιζάμης – Νιζάμης με Skoda 130 RS και τέλος οι πρωτοεμφανιζόμενοι Ξανθόπουλος – Ζωίδης με Alfa Romeo Alfasud είναι δεδομένο πως όχι μόνο θα κυνηγήσουν ανελέητα τις πρωτιές στην κατηγορία τους αλλά πως θα δώσουν πλούσιο θέαμα σε όσους ανηφορίσουν και «παίξουν» το παιχνίδι στο βουνό και όχι στην κονσόλα.
Στο μεταξύ, έγινε χτες η συνέντευξη Τύπου του 49ου Ράλλυ Δ.Ε.Θ. στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στο συνεδριακό κέντρο «Νικόλαος Γερμανός». Το παρών έδωσαν εκτός των καλεσμένων για άλλοι μια φορά πολλοί εκπρόσωποι των Μ.Μ.Ε. του ειδικού Τύπου και όχι μόνο.
Στο πάνελ για την Δ.Ε.Θ.-Helexpo ο πρόεδρος κ. Τζήκας Αναστάσιος, για την εταιρία Typotrust ο διευθυντής Βορείου Ελλάδος κ. Προκοπίου Γιώργος, για τον Α.Ο.Θ. ο πρόεδρος κ. Μαράτος Σταύρος και ο αλυτάρχης του αγώνα κ. Χαρατάσος Φώτης. .
Στην συνέντευξη τύπου τονίστηκε το γεγονός, πως παρά την συνεχόμενη κρίση, ο Α.Ο.Θ αλλά και η Δ.Ε.Θ.-HELEXPO ανέλαβαν το βαρύ φορτίο να συνδιοργανώσουν για 49η χρονιά, το πρωταθληματικό Ράλλυ Δ.Ε.Θ. Αναφέρθηκαν στην υποχρέωση να κρατήσουν εν ζωή τον σημαντικότερο αγώνα αυτοκινήτου στην Βόρεια Ελλάδα και έναν από τους πλέον σημαντικούς πανελλαδικά. Ο κ. Τζήκας επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά πως η στήριξη από την πλευρά της Δ.Ε.Θ. – Helexpo είναι δεδομένη, διαχρονική και ανεξάρτητα από τα πρόσωπα.
Ο κ. Προκοπίδης, διεθυντής της Typotrust στην Βόρεια Ελλάδα εξήγησε πως η εταιρία στηρίζει εδώ και χρόνια τον θεσμό με την συμμετοχή του αγωνιστικού της αυτοκινήτου με πλήρωμα τους Σπανός-Γκοτοβός και πως είναι το λιγότερο θετική η εξέλιξη που φέτος η εταιρία μπόρεσε να στηρίξει τον αγώνα και οικονομικά.
Ο πρόεδρος του Α.Ο.Θ. και της οργανωτικής επιτροπής κ. Μαράτος ευχαρίστησε όλους όσους βοήθησαν άμεσα ή έμμεσα, οικονομικά ή υλικοτεχνικά την οργάνωση αλλά αναφέρθηκε με πικρία σε όσους αναδείχθηκαν μέσα από τις δράσεις του Α.Ο.Θ. αλλά στις δύσκολές στιγμές του γύρισαν την πλάτη. Σε ερώτηση απάντησε πως οι συμμετοχές είναι αυξημένες κατά 12 σε σχέση με πέρσι παρότι δεν βαθμολογείται ο αγώνας στο Κύπελλο Βορείου Ελλάδος γιατί το βαθμολογικό ενδιαφέρον είναι μεγάλο και γιατί πολλά πληρώματα αγαπούν τον αγώνα και θέλουν να συμμετάσχουν σε αυτόν όπου και αν «μετράει»
Ο κ. Χαρατάσος μίλησε για τον φετινό σχεδιασμό ο οποίος όπως συνομολόγησαν και τα πληρώματα είναι εξαιρετικός. Αναφέρθηκε στην ανάγκη που είχαν οι αγωνιζόμενοι να συμμετάσχουν σε έναν δύσκολο διήμερο αγώνα σε σχέση με τα μίνι Ράλλυ που κυριαρχούν τον τελευταίο καιρό. Εξομολογήθηκε όμως και τις συνεχής δυσκολίες που έπρεπε να υπερβεί ο Α.Ο.Θ. για να φτάσει στην σημερινή ημέρα.Από την πλευρά του Ομίλου έγινε σαφές πως κύριο μέλημα, όπως κάθε χρόνο, είναι να γίνει ο αγώνας ακόμα πιο οικονομικός για τα πληρώματα, χωρίς όμως να χάσει την δυναμική του. Έτσι σχεδιάστηκε ένας συμπαγής αγώνας, με τον τεχνικό έλεγχο και την πανηγυρική εκκίνηση και τον τερματισμό να γίνονται στη Νότια Πύλη της Δ.Ε.Θ. Όσο για τον ίδιο τον αγώνα, η χιλιομετρική αναλογία για έναν διήμερο αγώνα μιλάει από μόνη της. Συνολικά 253 χιλιόμετρα, εκ των οποίων περίπου τα 82 χλμ. ειδικές διαδρομές.
Τέλος τον λόγο πήρε ο κ. Παρταλιός Αντώνης, ο επί σειρά δεκαετιών πρόεδρος του Α.Ο.Θ. και μίλησε, βαθιά συγκινημένος, για την μακρόχρονη φιλία που συνδέει τον Α.Ο.Θ. με την Δ.Ε.Θ. και τα Μ.Μ.Ε. Θυμήθηκε στιγμές και καταστάσεις που έκαναν αυτήν την φιλία τόσο δυνατή ώστε να αντέξει στον χρόνο και έθεσε εαυτόν στην υπηρεσία του Α.Ο.Θ.