F1: Εκεί ψηλά στο Μεξικό
Η επιλογή γομών για το Μεξικάνικο Grand Prix είναι ακριβώς ίδια με το Αμερικάνικο το προηγούμενο Σαββατοκύριακο: P Zero μέση γόμα (άσπρο σιρίτι), P Zero μαλακή γόμα (κίτρινο σιρίτι), P Zero πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο σιρίτι). Παραταύτα οι δυο πίστες είναι τελείως διαφορετικές. Το Μεξικό επέστρεψε στο ημερολόγιο της F1 πέρυσι. Έχει λαμπρή ιστορία από τη δεκαετία του 1960 ως το 1992 στα διαστήματα που βρίσκονταν στο πρόγραμμα. Η σημερινή χάραξη διατηρεί μέρη της παλιάς γρήγορης πίστας σε συνδυασμό με μερικά πρόσφατα πιο τεχνικά και αργά μέρη: Αυτός ο μοναδικός συνδυασμός του παλιού με το νέο θυμίζει λίγο τη Μόντσα.
Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ
- Μαζί με τη Μόντσα και το Μπακού, το Μεξικό είναι μια από τις πιο γρήγορες διαδρομές στο πρόγραμμα του 2016.
- Παρόλα αυτά τα μονοθέσια έχουν διαμόρφωση υψηλότερης αεροδυναμικής απόδοσης από τη Μόντσα. Αυτό εν μέρει συμβαίνει για να αντισταθμίσουν τον πιο αραιό, λόγω υψομέτρου, αέρα.
- Η άσφαλτος είναι ακόμη καινούργια καθώς στρώθηκε πέρυσι για τον πρώτο αγώνα (εξομάλυνε τις ανομοιομορφίες που ήταν παλιά τυπική κατάσταση στο Μεξικό). Πιθανόν να έχει βελτιωθεί φέτος το κράτημά της.
- Η πιο διάσημη στροφή η Peraltada είναι αυτή στην οποία φορτίζονται περισσότερο τα ελαστικά.
- Ο καιρός είναι πάντα ένα ερωτηματικό ίσως έχουμε ζέστη ίσως πέσει και δυνατή βροχή.
- Πέρυσι η πίστα γλιστρούσε: Όμως χρησιμοποιείται σε πολλά πρωταθλήματα κατά τη διάρκεια της χρονιάς οπότε πρέπει να υπάρχει αρκετό λάστιχο στρωμένο στην επιφάνειά της.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ
- Άσπρη μέση: Είναι υποχρεωτική η επιλογή της αλλά δεν πήραν πολλά σετ οι οδηγοί.
- Κίτρινη, μαλακή: Επίσης υποχρεωτική η επιλογή της πιθανόν θα τη δούμε να παίζει κομβικό ρόλο στη στρατηγική του αγώνα.
- Κόκκινη, πολύ μαλακή: Θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στο Μεξικό και σίγουρα θα είναι η μόνη επιλογή στο Q
ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ:
- Η εξέλιξη του αγώνα επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας λίγο πριν το τέλος. Αυτό επέτρεψε στους οδηγούς ένα «δωρεάν» τελευταίο πιτ στοπ. Ο Νico Rosberg κέρδισε τον αγώνα των 71 γύρων εκκινώντας με τη μαλακή γόμα και βάζοντας τη μέση στον 26ο και στον 46ο γύρο.
- Καλύτερη εναλλακτική στρατηγική: Ο τοπικός ήρωας Sergio Perez έκανε μόνο μια αλλαγή ελαστικών. Εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση στον 18ο γύρο. Τερμάτισε τελικά στην 8η θέση και πήρε 4 βαθμούς.
PAUL HEMBERY, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI
«Το αυτοκινητοδρόμιο Hermanos Rodriquez είναι μια ολοκαίνουργια εγκατάσταση και πίστα η οποία όμως έχει μια μοναδική αίσθηση ιστορίας όπως δηλώνει το όνομά της. Αυτό υποστηρίζεται και από έναν απίστευτο αριθμό θεατών. Το τμήμα του Σταδίου είναι από μόνο του ίσως η πιο διαδραστική εμπειρία της χρονιάς με ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχει βελτιωθεί η άσφαλτος από πέρυσι που αγωνιστήκαμε εδώ. Για πρώτη φορά φέρνουμε την πολύ μαλακή γόμα και οι ελεύθερες δοκιμές θα είναι πολύ σημαντικές για ν’ αξιολογηθούν όλοι αυτοί οι παράγοντες. Πιθανόν να υπάρχουν κάποιες εναλλακτικές στη στρατηγική δυο αλλαγών που είδαμε να είναι η πιο δημοφιλή επιλογή πέρυσι εδώ».
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ;
- Καθώς πρόκειται για νέα εγκατάσταση που μπήκε πέρυσι στο πρόγραμμα δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές φέτος.
- Συνεχίζονται οι δοκιμές εξέλιξης βρόχινων ελαστικών του 2017 την ερχόμενη εβδομάδα με τη Red Bull (2-3/11) στο Άμπου Ντάμπι.
- Η Pirelli θα είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στο καινούργιο πρωτάθλημα Blancpain GT Series Asia.
ΟΤΙ ΥΠΕΠΕΣΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΑΣ
- Η πίστα του Μεξικό βρίσκεται στο μεγαλύτερο υψόμετρο απ’ όλες τις πίστες του πρωταθλήματος. Αυτό έχει ως συνέπεια τα turbo χρειάζονται υψηλότερο ρυθμό περιστροφής για να παράγουν την ίδια δύναμη. Δεν επηρεάζεται όμως η συνεισφορά της ηλεκτρικής ενέργειας.
- Η τελική ταχύτητα πέρυσι στο Μεξικό έφτασε τα 366km/h: Φέτος περιμένουμε ακόμη υψηλότερες ταχύτητες.
ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΟΜΩΝ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ:
ΜΩΒ | ΚΟΚΚΙΝΗ | ΚΙΤΡΙΝΗ | ΑΣΠΡΗ | ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ | |
Αυστραλία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Μπαχρέιν | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Κίνα | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Ρωσία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Ισπανία | Μαλακή | Mέση | Hard | ||
Μόντε Κάρλο | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή | ||
Καναδά | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή | ||
Αζερμπαϊτζάν | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Αυστρία | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή | ||
Μεγ. Βρετανία | Μαλακή | Mέση | Hard | ||
Ουγγαρία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Γερμανία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Βέλγιο | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Ιταλία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Σιγκαπούρη | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή | ||
Μαλαισία | Μαλακή | Mέση | Hard | ||
Ιαπωνία | Μαλακή | Mέση | Hard | ||
ΗΠΑ | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Μεξικό | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Βραζιλία | Μαλακή | Mέση | Hard | ||
Άμπου Ντάμπι | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή |