F1: Η στρατηγική των ελαστικών στο Μεξικό
Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε το Μεξικάνικο GP εκκινώντας από την pole. Στην εκκίνηση είχε τη μαλακή γόμα και υιοθετώντας στρατηγική μια αλλαγής έβαλε τη μέση γόμα. Κατά τη διάρκεια του αγώνα ο οδηγός της Williams, Valtteri Bottas σημείωσε τελική ταχύτητα 372km/h ενόσω χρησιμοποιούσε τη μέση γόμα. Αυτός ο αριθμός είναι πολύ κοντά στην υψηλότερη τελική ταχύτητα που έχουμε δει ποτέ σε αγώνα F1.
Οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα, το ίδιο έκαναν και οι οδηγοί της Mercedes που βρίσκονταν στην πρώτη σειρά της εκκίνησης. Ακριβώς πίσω τους ήταν οι δυο Red Bull που εκκινούσαν με την πολύ μαλακή γόμα. Θεωρητικά αυτή η γόμα θα έδινε ταχύτερη εκκίνηση και πιο γρήγορο ρυθμό στο πρώτο μέρος. Παραταύτα ο Daniel Ricciardo έβαλε τη μέση γόμα στον πρώτο γύρο υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Λίγο πριν το τέλος του αγώνα έβαλε τη μαλακή γόμα και κινήθηκε αρκετά γρήγορα τερματίζοντας τελικά τέταρτος. Χρησιμοποίησε δε, όλες τις διαθέσιμες γόμες.
Όλοι οι οδηγοί εκτός από τον Daniil Kvyat της Toro Rosso επέλεξαν στην πρώτη τους αλλαγή τη μέση γόμα (ο Νasr της Sauber είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα). Ο Sebastian Vettel με τη Ferrari έφτασε πιο μακριά απ’ όλους εκκινώντας με τη μαλακή γόμα καθώς άλλαξε σε μέση στον 32ο γύρο. Ο Nasr έκανε το μεγαλύτερο πρώτο μέρος αγώνα με τη μέση γόμα: Έφτασε στον 49ο γύρο για να βάλει την πολύ μαλακή γόμα. Μ’ αυτό τον τρόπο κατέδειξε τη σταθερή απόδοση όλων των γομών κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Jolyon Palmer της Renault επίσης έβαλε στον πρώτο γύρο τη μέση γόμα και τερμάτισε μ’ αυτή.
Οι συνθήκες ήταν πιο ζεστές απ’ ότι στις ελεύθερες δοκιμές με τη θερμοκρασία οδοστρώματος λίγο κάτω από τους 40 βαθμούς Κελσίου κατά τη διάρκεια του αγώνα. Σημαντικό ρόλο στη στρατηγική έπαιξε το μήκος του pit lane: Είναι το μεγαλύτερο που απαντάται στη χρονιά, αυτό αυξάνει τη διάρκεια ενός pit stop.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Ο σημερινός αγώνας ήταν ένας αγώνας στρατηγικής καθώς τα μονοθέσια στην πρώτη σειρά της εκκίνησης φορούσαν τη μαλακή γόμα και αυτά που βρίσκονταν ακριβώς πίσω τους φορούσαν την πολύ μαλακή γόμα. Πριν την εκκίνηση του αγώνα υπήρχαν ακόμη ερωτηματικά όσον αφορά στη στρατηγική. Οι ομάδες αντέδρασαν άμεσα κατά τη διάρκεια του GP και εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο τις ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν. Όπως ήταν αναμενόμενο οι περισσότεροι οδηγοί ολοκλήρωσαν τον αγώνα με μια αλλαγή προστατεύοντας τα ελαστικά από τη φθορά».
Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:
Μέση | Μαλακή | Πολύ μαλακή | |
Πρώτος | VET 1:22.497 | RIC 1:21.134 | MAG 1:23.146 |
Δεύτερος | RAI 1:22.512 | HAM 1:23.045 | VES 1:23.397 |
Τρίτος | HAM 1:22.596 | VET 1:23.197 | KVY 1:23.618 |
Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα
Mέση: Ericsson, Palmer 69 γύροι
Μαλακή: Kvyat 34 γύροι
Πολύ μαλακή: Kvyat 23 γύροι
Μετρητής αλήθειας: O Lewis Hamilton εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση γόμα στον 17ο γύρο. Την ίδια στρατηγική ακολούθησε και ο έτερος οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg που τερμάτισε 2ος. Ο Γερμανός σταμάτησε στον 20στο γύρο.
Περίληψη pit stop
Η στήλη εκκίνηση περιλαμβάνει τα ελαστικά με τα οποία εκκίνησαν οι οδηγοί.
No | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 |
44 | HAM | Su | Mn (17) | |
6 | ROS | Su | Mn (20) | |
5 | VET | Su | Mn (32) | |
3 | RIC | SSu | Mn (1) | Sn (50) |
33 | VES | Ssu | Mn (12) | |
7 | RAI | Su | Mn (20) | Mu (45) |
27 | HUL | Ssu | Mn (14) | |
77 | BOT | SSu | Mn (19) | |
19 | MAS | Ssu | Mn (14) | |
11 | PER | Su | Mn (20) | |
9 | ERI | Sn | Mn (1) | |
22 | BUT | Sn | Mn (17) | |
14 | ALO | Sn | Mn (16) | Sn (45) |
30 | PAL | SSn | Mn (1) | |
12 | NAS | Mn | SSn (49) | |
55 | SAI | Ssu | Mn (12) | |
20 | MAG | Sn | Mn (12) | SSn (51) |
26 | KVY | Sn | Sn (13) | SSn (47) |
21 | GUT | Sn | Mn (12) | Sn (48) |
8 | GRO | Sn | Mn (11) | Sn (50) |
31 | OCO | Sn | Mn (15) | |
94 | WEH | Sn |
SS: Πολύ μαλακή γόμα S: Μαλακή γόμα Μ: Μέση γόμα
n: νέα γόμα u: πατημένη γόμα