F1: Η τακτική των ελαστικών στη Μαλαισία
Το Μαλαισιανό Grand Prix που κέρδισε ο οδηγός της Red Bull, Daniel Ricciardo έγινε με θερμοκρασία οδοστρώματος 59 βαθμών Κελσίου: Είναι οι πιο ζεστές συνθήκες που είδαμε φέτος.
Οι δυο αλλαγές ελαστικών ήταν η στρατηγική που έδωσε τη νίκη όπως το περιμέναμε. Όμως η τακτική των ομάδων επηρεάστηκε από την επιβολή καθεστώτος εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (Virtual Safety Car) τρεις φορές. Ειδικά η δεύτερη φορά που επιβλήθηκε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν μέσα στο παράθυρο στρατηγικής των δυο αλλαγών.
Πολλοί οδηγοί το εκμεταλλεύτηκαν αυτό για να αλλάξουν σε σκληρή γόμα. Η χρήση της ήταν υποχρεωτική στον αγώνα καθώς είχε χαρακτηριστεί δις υποχρεωτικά διαθέσιμο σετ. Ο μόνος που έβαλε σ’ εκείνο το σημείο, πάλι τη μαλακή γόμα ήταν ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen. Αυτό τον βοήθησε να προσπεράσει τους αντιπάλους του και να βρεθεί επικεφαλής πριν τη δεύτερή του αλλαγή. Τελικά τερμάτισε 2ος γενικής μετά την εγκατάλειψη του Lewis Hamilton. Ο Βρετανός ήταν επικεφαλής της κούρσας και φαίνονταν να έχει στρατηγική μιας αλλαγής όταν αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα.
Πιθανόν και ο Ricciardo να υιοθετούσε στρατηγική μιας αλλαγής εκμεταλλεύτηκε όμως την 3η εικονική περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας πραγματοποιώντας μια τελευταία αλλαγή. Το παράδειγμά του ακολούθησαν και άλλοι οδηγοί, του Verstappen συμπεριλαμβανομένου. Ο Ολλανδός τερμάτισε πίσω από τον teammate του συμπληρώνοντας το 1-2 για τη Red Bull. Εναλλακτική στρατηγική είδαμε από το Valtteri Bottas με τη Williams ο οποίος εκκίνησε από την 11η θέση με τη μέση γόμα. Τερμάτισε 5ος με μια μόνο αλλαγή ελαστικών. Ο οδηγός της Renault, Jolyon Palmer επιχείρησε κάτι παρόμοιο, εκκινώντας από την 19η θέση με τη σκληρή γόμα. Μετά έβαλε τη μαλακή και τερμάτισε τελικά 10ος.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Ήταν οριακό αν η στρατηγική των δυο αλλαγών θα αποδεικνύονταν ταχύτερη από αυτή των τριών αλλαγών που θεωρητικά προβλέψαμε ως ταχύτερη. Είδαμε μια συναρπαστική μάχη τακτικής ανάμεσα στη Mercedes και στη Red Bull. Στη Red Bull ακολούθησαν και τις δυο στρατηγικές μια σε κάθε μονοθέσιο σε μια προσπάθεια να κερδίσουν τη Mercedes. Εν τέλει το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας επηρέασε τη στρατηγική. Είδαμε επίσης μερικές διαφορετικές τακτικές μιας αλλαγής ελαστικών με τη μέση ή τη σκληρή γόμα από οδηγούς που εκκίνησαν πιο πίσω. Αυτό κατέστη δυνατό με προσεκτική διαχείριση της πτώσης απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης από την αρχή ως το τέλος μολονότι η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν η υψηλότερη που έχουμε δει φέτος».
Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:
Σκληρή
Μέση
Μαλακή
Πρώτος
HAM 1:38.595
MAS 1:39.920
ROS 1:36.424
Δεύτερος
ROS 1:38.757
PER 1:41.040
VES 1:37.376
Τρίτος
VES 1:38.930
HUL 1:41.342
RIC 1:37.449
Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα
Σκληρή:Palmer31 γύροι
Mέση: Nasr32 γύροι
Μαλακή: Palmer25 γύροι
Μετρητής αλήθειας: Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των τριών αλλαγών θα δώσει τη νίκη. Τελικά ο Daniel Ricciardo σταμάτησε 2 φορές μολονότι το 2ο πιτ στοπ επηρεάστηκε από το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Αυστραλός εκκίνησε με την μαλακή γόμα (18 από τους 22 οδηγούς είχαν μαλακή γόμα στην εκκίνηση) και άλλαξε σε σκληρή γόμα στον 21ο γύρο για να ξαναβάλει τη μαλακή γόμα στον 41ο γύρο.