Εντυπωσιακά δίχρονα κόσμησαν την Ερμού

By  |  2 Comments

Εντυπωσιακή υπήρξε από την ORCA η Κυριακάτικη στατική παρουσίαση των Διχρόνων Οχημάτων, Αυτοκινήτων και Μοτό, στην προγραμματισμένη Έκθεση στον πεζόδρομο της Ερμού.

Στην πλατεία του Θησείου, πλάι στον ιστορικό σταθμό του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, στους πρόποδες του ναού του Ποσειδώνος, ως έγγιστα του Κεραμικού και κυρίως υπό τη σκέπη του παρακείμενου Ναού των Αγίων Ασωμάτων πραγματοποιήθηκε μια πρωτοποριακή σύναξη Διχρόνων μοτέρ, ιστορικών οχημάτων, σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα κατασκευής της πάλαι ποτέ ισχυρής Ανατολικής Γερμανίας.

Η ιδέα θεωρήθηκε επιτυχής (μετά και την έκθεση των αμερικανικών αυτοκινήτων), η διάθεση εκδηλώθηκε στην ORCA, ο χώρος εξασφαλίσθηκε με κάποια γραφειοκρατικά τρεξίματα και ιδού το αποτέλεσμα:

25 οχήματα αποκλειστικά με «Two stroke» μοτέρ των οποίων ο σκληρός ήχος κάποιους ενοχλεί, παρατάχθηκαν μπροστά στο παρκάκι για να τα γνωρίσουν όσοι τα αγνοούν και να τα απολαύσουν όσοι τα αγαπούν.

Ακόμα και εάν δεν περιλαμβάνονται στις προτιμήσεις μας δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε πως – έστω  επιλεκτικά – το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό.

Μερικά παραδείγματα ειδικών περιπτώσεων.

Από την Καλαμάτα, ειδικά φέρανε στην έκθεση οι Χρήστος Ντάγκαλος και Τίμος Τσοκανής ένα κλειστό Βανάκι BARKAS του 1979, που έχει μετασκευασθεί σε τροχόσπιτο στην Ελλάδα και έχει γυρίσει όλη την Ευρώπη. Αγορασμένο από τον Ηλ. Καμμένο (πατέρα του ιδρυτή της ΑΝΕΛ) από τον καλαματιανό λάτρη της φύσης Γιώργο Καπρούλια, υπέστη μια τέτοια «οικιστική παρέμβαση» που έγινε ένα τέλειο αυτοκινούμενο «διαμέρισμα» για 2 άτομα, με ψυγείο, κουζίνα και βεράντα με σκέπαστρο. Το BARKAS αυτό θα ανήκει στη λέσχη και θα καλύπτει τις ανάγκες της.

Αλλά από την Καλαμάτα ήρθε και ένα 2ο BARKAS Β 1000 (όπως και το προηγούμενο) του Ηλ. Λυμπερόπουλου κατασκευής 1978, που το κυκλοφορεί με κρατικές πινακίδες, γυρίζει όλα τα Βαλκάνια και με συνετή οδήγηση του καίει μόνο 8 λίτρα τα 100 χιλ.

Ο παραπάνω καλαματιανός λάτρης των διχρόνων, στο παρελθόν είχε κερδίσει το έπαθλο της πλέον μακρινής άφιξης, αλλά αυτή τη φορά το βραβείο κατάκτησε ο Δημήτρης Λιστρίδης από τη Θεσσαλονίκη με το Wartburg 353 W-460 Trans του 1986, που το φόρτωσε στο τραίνο και με 150 ευρώ (μετ’ επιστροφής) ήρθε οικονομικά και χωρίς διόδια στην Αθήνα.

dixrona2

Έπαθλο επίσης κέρδισε και ο Ματθαίος Ξενάκης καθώς το δικό του DKW Coupe 1000 ήταν του 1958, κοντά στην ηλικία με το 311 του Χρήστου Ντάγκαλου.

Όσον αφορά τις Μοτό και από τις πολλές που παρουσιάσθηκαν την παλαιότερη είχε ο παλαιός διοικητικός παράγων της Λέσχης των «Microcars» Πέτρος Αλιμπέρτης που έφερε μια κούκλα DKW 50 – 159 TS του 1968 κατά 2 χρόνια παλαιότερη από τη SUZUKI GT750 του παλαιού πρωταθλητή Γιάννη Κονταξάκη και την KAWASAKI 350 A7 Avenger του Σάββα Κακούρη.

Δυστυχώς δεν υπήρξε πρόβλεψη βράβευση γυναικείας συμμετοχής. Οι οργανωτές δεν μπορούσαν να σκεφθούν ότι θα συνέβαινε και αυτό. Πράγματι ένα κίτρινο αγροτικό φορτηγάκι Wartburg 353 W Trans του 1986 έκανε την εμφάνισή του και βεβαίως η ιδιοκτήτριά του Ευφροσύνη Σκούρα έλαβε από τη Λέσχη ORCA το αναμνηστικό δίπλωμά της σε επιβεβαίωση της συμμετοχής της.

Επίσης δεν υπήρχε έπαθλο για τον ιδιοκτήτη με τα περισσότερα αυτοκίνητα στην πλατεία. Ήταν ο εμπνευστής  και οργανωτής της εκδήλωσης Αντιπρόεδρος της ORCA Χρήστος Ντάγκαλος, με 3 ½ Wartburg. Το πώς έφερε 3 ½ αυτοκίνητα «αποτελεί μια άλλη ιστορία» όπως θα έλεγε και ο ποιητής.

dixrona3

2 Comments

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.