F1: Η στρατηγική των ελαστικών στο Άμπου Ντάμπι

By  |  0 Comments

 Ολοκληρώθηκε ο τελευταίος αγώνες μιας εποχής όπου τα ελαστικά παρουσίαζαν βάση σχεδιασμού μεγάλη πτώση απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. Ο οδηγός της Mercedes Lewis Hamilton κέρδισε στο Γκραν Πρι του Άμπου Ντάμπι και ο έτερος οδηγός της ομάδας Nico Rosberg πήρε τη 2η θέση. Έτσι κατέκτησε το πρωτάθλημα οδηγών για πρώτη φορά.

Οι οδηγοί της Mercedes ακολούθησαν πανομοιότυπη στρατηγική. Εκκίνησαν με την πάρα πολύ μαλακή γόμα και μετά έβαλαν δυο φορές τη μαλακή γόμα. Οι αλλαγές έγιναν και τις δυο φορές με την ελάχιστη δυνατή διαφορά του ενός γύρου.

Ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel επέλεξε μια διαφορετική στρατηγική δυο αλλαγών, χρησιμοποιώντας και τις τρεις γόμες: Εκκίνησε με την πάρα πολύ μαλακή, έβαλε τη μαλακή και στο τέλος του αγώνα την πολύ μαλακή. Ο Vettel ήταν ταχύτερος όλων στο τελευταίο μέρος του αγώνα, ανέβηκε στην κατάταξη και απείλησε τους πρωτοπόρους δίνοντας ένα δραματικό φινάλε στον αγώνα.

Οι μόνοι οδηγοί από την πρώτη δεκάδα της εκκίνησης που ξεκίνησαν με την πολύ μαλακή γόμα ήταν αυτοί της Red Bull. Μολονότι ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen είχε ένα τετακέ λόγω επαφής στην αρχή, κατάφερε να φτάσει μέχρι και τη 2η θέση της προσωρινής κατάταξης πριν κάνει το μοναδικό του πιτ στοπ. Ο Verstappen ήταν ο μόνος από τους πρωταγωνιστές που σταμάτησε μόνο μια φορά καθώς εξάντλησε στην αρχή τα περιθώρια με την πολύ μαλακή γόμα προσπαθώντας ν’ ανέβει στην κατάταξη. Τελικά τερμάτισε 4ος.

Την Τρίτη 29/11 θα πραγματοποιηθεί το τελευταίο τεστ εξέλιξης των νέων ελαστικών του 2017 στη Γιας Μαρίνα. Θα συμμετέχουν οι Mercedes, Red Bull και Ferrari με ειδικά τροποποιημένα μονοθέσια του 2015 που θα βρεθούν για πρώτη φορά στην ίδια πίστα. Η νέα φαρδύτερη γενιά ελαστικών έχει σχεδιαστεί για καλύτερη αντίσταση στην τοπική υπερθέρμανση/παραμόρφωση. Πρόκειται για μια νέα φιλοσοφία που θα φέρει τεχνολογική επανάσταση οδηγώντας σε ακόμη καλύτερη απόδοση την επόμενη χρονιά.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Η απόφαση που πήρε η Red Bull να εκκινήσει με την πολύ μαλακή γόμα αποδείχτηκε καθοριστική για την εξέλιξη του αγώνα. Ο Max Verstappen κατάφερε να τερματίσει με μια αλλαγή και αποτέλεσε πρόκληση για όσους έκαναν δυο αλλαγές. Ο Sebastian Vettel εκμεταλλεύτηκε την απόδοση της πολύ μαλακής γόμας στο τέλος για να κερδίσει θέσεις. Συγχαρητήρια στο Nico Rosberg για την κατάκτηση του πρώτου του τίτλου. Επίσης θέλω να τιμήσω τους Felipe Massa και Jenson Button που αμφότεροι ολοκλήρωσαν την σπουδαία καριέρα τους στη Formula 1. Τώρα που τελείωσε η σεζόν του 2016 επικεντρώνουμε την προσοχή μας στη νέα χρονιά, που ξεκινά την Τρίτη με το τελευταίο τεστ δοκιμών για τα νέα φαρδύτερα ελαστικά του 2017. Θα γίνει με τη χρήση και των τριών ειδικά τροποποιημένων μονοθεσίων που θα βρεθούν μαζί για πρώτη φορά».

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:

Μαλακή Πολύ μαλακή Πάρα πολύ μαλακή
Πρώτος RIC     1:44.889 VET     1:43.729 HAM  1:46.191
Δεύτερος HAM  1:45.137 ALO     1:44.495 ROS    1.46.394
Τρίτος RAI     1:45.163  GRO    1:44.970 RAI     1.46.479

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα

Μαλακή:                                 Ericsson                       38 γύροι

Πολύ μαλακή:                         Verstappen                  21 γύροι

Πάρα πολύ μαλακή:               Perez                           9 γύροι

Μετρητής αλήθειας: O Lewis Hamilton κέρδισε στον αγώνα ακολουθώντας όπως περιμέναμε στρατηγική δυο πιτ στοπ. Εκκίνησε με την πάρα πολύ μαλακή γόμα, έβαλε τη μαλακή στον 8ο γύρο και μετά στον 29ο γύρο έβαλε πάλι τη μαλακή. Ο Rosberg ακολούθησε παρόμοια στρατηγική σταματώντας κάθε φορά ένα γύρο μετά.

Περίληψη pit stop Άμπου Ντάμπι

Νο Οδηγός Εκκίνηση Pit 1 Pit 2 Pit 3
44 HAM USu Sn (7) Sn (28)
6 ROS USu Sn (8) Sn (29)
5 VET USu Sn (8) SSn (37)
33 VES SSu Sn (21)
3 RIC SSu Sn (9) Sn (24)
7 RAI USu Sn (7) Sn (25)
27 HUL USu Sn (8) Sn (26)
11 PER USu Sn (9) Sn (27)
19 MAS USu Sn (8) Sn (30)
14 ALO USu Sn (7) SSn (38)
8 GRO Sn Sn (20) SSn (38)
21 GUT SSn Sn (8) Sn (28)
31 OCO Sn Sn (22) SSn (36)
94 WEH USn Sn (6) Sn (24)
9 ERI Sn SSn (38)
12 NAS SSn Sn (7) Sn (36)
30 PAL USn Sn (7) Sn (21)  SSn (41)
55 SAI SSn Sn (6) Sn (28)
26 KVY SSn Sn (8)
22 BUT Sn
77 BOT USn
20 MAG Sn Sn (1)

Η στήλη εκκίνηση περιλαμβάνει τα ελαστικά με τα οποία εκκίνησαν οι οδηγοί.

S: Μαλακή γόμα         SS: Πολύ μαλακή γόμα   US = Πάρα πολύ μαλακή γόμα

Ι: Ενδιάμεσα                W: Βρόχινα

n: νέα γόμα     u: πατημένη γόμα

Web

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.