F1: Η τακτική των ελαστικών
Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε το Βραζιλιάνικο GP που ήταν επεισοδιακό και διεξήχθη υπό βροχή. Ο νικητής χρησιμοποίησε μόνο ελαστικά Cinturato Blue για βαριά βροχή. Η βροχή έπεσε τη μέρα του αγώνα μετά από δυο μέρες δοκιμών σε στεγνό οδόστρωμα.
Εξαιτίας της βαριάς βροχής ο αγώνας εκκίνησε υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας με όλους τους οδηγούς υποχρεωτικά βάσει κανονισμού να χρησιμοποιούν τα βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue. Η δεύτερη εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας νωρίς στον αγώνα αξιοποιήθηκε από κάποιες ομάδες όπως η Red Bull για να βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Max Verstappen ήταν ο οδηγός που βρίσκονταν πιο ψηλά στην κατάταξη – τέταρτος – απ’ όσους επέλεξαν ενδιάμεσα ελαστικά.
Σε συνέχεια του ατυχήματος στον 20στό γύρο με τη Ferrari του Kimi Raikkonen ο αγώνας διεκόπη με κόκκινη σημαία για αρκετή ώρα. Εκκίνησε δε πάλι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας το οποίο οδήγησε την κούρσα μόνο για 7 γύρους προτού ξαναβγεί κόκκινη σημαία. Ο αγώνας μετά από λίγο ξεκίνησε και πάλι, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Κάποιοι οδηγοί έβαλαν πάλι ενδιάμεσα ελαστικά παρότι η βροχή συνεχίζονταν. Κρίσιμο σημείο ήταν η στιγμή που ο Daniel Ricciardo με τη Red Bull άρχισε να κινείται ταχύτερα όλων με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Παραταύτα η βροχή δυνάμωσε ξανά οπότε τα βρόχινα ελαστικά ήταν τα κατάλληλα για να τερματίσει κανείς στον αγώνα.
Καθότι ο αγώνας άρχισε υπό βροχή δεν υπήρχε πλέον η υποχρέωση χρήσης διαφορετικών γομών σλικ ελαστικών. Όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν κατά τη διάρκεια του επεισοδιακού αγώνα μόνο τα ενδιάμεσα και τα βρόχινα ελαστικά.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Απολαύσαμε μοναδικό θέαμα σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Αρκετοί οδηγοί χρησιμοποίησαν τα ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά της Pirelli για να πραγματοποιήσουν μερικά σπουδαία προσπεράσματα ενώ είδαμε αμφίρροπες μονομαχίες ρόδα με ρόδα. Πάνω απ’ όλα χαρήκαμε γιατί τελικά οι οπαδοί είδαν ολόκληρο αγώνα παρά τις καθυστερήσεις. Ήταν ένας περίπλοκος και μακρύς αγώνας που περιείχε συγκλονιστική οδήγηση για παράδειγμα από το Μax Verstappen και το Felipe Nasr. Ο Βραζιλιάνος στον εντός έδρας αγώνα όπως και ο Alonso οδήγησαν εκπληκτικά δεικνύοντας πως είναι εφικτή μια τέτοια συναρπαστική οδήγηση ακόμη και σ’ αυτές τις ακραίες συνθήκες».
Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:
Ελαστικά για βαριά βροχή | Ενδιάμεσα ελαστικά | |
Πρώτος | Verstappen 1:25.305 | Ricciardo 1:25.532 |
Δεύτερος | Hamilton 1:25.639 | Verstappen 1:25.761 |
Τρίτος | Ricciardo 1:26.013 | Bottas 1:26.062 |
Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα
Βρόχινα ελαστικά: 43 γύροι (Vettel, Rosberg, Perez, Nasr, Alonso, Kvyat, Hulkenberg, Ocon, Hamilton, Sainz)
Ενδιάμεσα ελαστικά: 33 γύροι (Bottas)
Μετρητής αλήθειας: O Lewis Hamilton κέρδισε τον αγώνα χωρίς να κάνει πιτ στοπ κατά τη διάρκεια του. Άλλαξε όμως δυο φορές ελαστικά διατηρώντας πάντα τα βρόχινα κατά τη διάρκεια των διακοπών του αγώνα. Δεν είχε νόημα η σχεδίαση της στρατηγικής. Τα πάντα κρίθηκαν στις έγκαιρες αντιδράσεις ενόσω άλλαζαν οι συνθήκες ώστε να δώσουν στους οδηγούς την καλύτερη ευκαιρία για να τερματίσουν.
Για περισσότερες πληροφορίες: Παρακαλούμε επισκεφτείτε το ολοκαίνουργιο site μας που ανανεώνεται συνέχεια με θέματα εξειδικευμένης ανάλυσης, νέα και επισκοπήσεις. Για να δείτε περισσότερα επισκεφτείτε : www.pirelli.com/global/en-ww/brazil-2016-race
Περίληψη pit stop
Η στήλη εκκίνηση περιλαμβάνει τα ελαστικά με τα οποία εκκίνησαν οι οδηγοί.
Νο | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 | Pit 3 | Pit 4 | Pit 5 |
44 | HAM | Wn | Wn (20) | Wu (28) | |||
6 | ROS | Wn | Wn (20) | Wu (28) | |||
33 | VES | Wn | In (13) | Wn (20) | Wu (28) | In (43) | Wu (54) |
11 | PER | Wn | Wn (20) | Wu (28) | |||
5 | VET | Wn | In (10) | Wn (20) | Wu (28) | ||
55 | SAI | Wn | Wn (20) | Wu (28) | |||
27 | HUL | Wn | Wn (20) | Wu (22) | Wu (28) | ||
3 | RIC | Wn | In (13) | Wn (20) | Wu (28) | In (40) | Wu (52) |
12 | NAS | Wn | Wn (20) | Wu (28) | |||
14 | ALO | Wn | In (9) | Wn (20) | Wu (28) | ||
77 | BOT | Wn | In (9) | Wn (20) | Wu (28) | In (38) | |
31 | OCO | Wn | Wn (20) | Wu (28) | |||
26 | KVY | Wn | In (9) | In (17) | Wn (20) | Wu (28) | |
20 | MAG | Wn | In (7) | Wn (20) | Wu (28) | In (41) | |
94 | WEH | Wn | Wn (20) | Wu (28) | Wu (52) | ||
22 | BUT | Wn | In (8) | Wn (20) | Wu (28) | In (34) | Wu (44) |
21 | GUT | Wn | In (12) | Wn (20) | Wu (28) | Wu (47) | |
19 | MAS | Wn | In (9) | Wn (20) | Wu (28) | In (31) | |
30 | PAL | Wn | In (9) | Wn (17) | |||
7 | RAI | Wn | |||||
9 | ERI | Wn | In (9) | ||||
8 | GRO |
W= Βρόχινα ελαστικά Ι: Ενδιάμεσα ελαστικά
n: νέα γόμα u: πατημένη γόμα
Οι αλλαγές ελαστικών στον 20στό και στον 28ο γύρο έγιναν κατά τη διάρκεια αντίστοιχων διακοπών του αγώνα με κόκκινη σημαία.