Η TOYOTA GAZOO Racing WRC ανυπομονεί
Η TOYOTA GAZOO Racing παρουσίασε το Toyota Yaris WRC και την ομάδα οδηγών της για τη σεζόν του 2017.
Εν όψει της έναρξης του Παγκοσμίου Πρωταθλήματα Ράλι της FIA 2017 (WRC) στο Monte-Carlo, Μονακό, περίπου σε ένα μήνα, η TOYOTA GAZOO Racing WRC βάζει τις τελευταίες πινελιές στις προετοιμασίες για ένα γεγονός που περιμένει με ανυπομονησία. Χιλιάδες ώρες στο συνεργείο, προγράμματα δοκιμών και πολλή ομαδική εργασία έχουν γεμίσει τις ημέρες της TOYOTA GAZOO Racing WRC για περισσότερο από ένα χρόνο τώρα. Οι προσπάθειες όλων επικεντρώθηκαν σε ένα και μόνο σκοπό: την προετοιμασία για το ξεκίνημα στο Rally Monte-Carlo.
Η συμμετοχή στο WRC, στην ανώτερη βαθμίδα των αγώνων ράλι, σίγουρα θα προσφέρει στην Toyota νέες προκλήσεις και ευκαιρίες για περαιτέρω εξέλιξη των ανθρώπων της, διερεύνηση νέων τεχνολογιών και γνωριμία με νέες οδικές συνθήκες σε όλο τον κόσμο, κάτι που θα συμβάλλει στη δημιουργία ‘ακόμα καλύτερων αυτοκινήτων.’
Μήνυμα του Προέδρου της Ομάδας Akio Toyoda
Σήμερα, έχω τη χαρά να παρουσιάσω το αυτοκίνητο που θα τρέξει στο WRC, με την ομάδα και τους συνεργάτες μας. Θα ήθελα να εκφράσω την ευγνωμοσύνη αλλά και το σεβασμό μου, στους οπαδούς εκείνους που περίμεναν 17 χρόνια γι’ αυτή τη μέρα καθώς και σε όλους τους διοργανωτές ράλι, τους συμμετέχοντες αλλά και τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν περιφρουρήσει και έχουν εξελίξει το σπορ εν τη απουσία μας. Χάρη σε όλους εσάς, επιστρέψαμε. Τόσο οι άνθρωποι όσο και τα αυτοκίνητα έχουν εκπαιδευτεί ώστε να αντέχουν σε συνθήκες που ξεπερνούν κάθε φαντασία κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η TOYOTAGAZOORacing μισεί να χάνει και ασφαλώς δεν θέλει να χάσει στο WRC. Τις προάλλες, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το Yaris WRC με τον Tommi και μας πλημμύρισε ένα αίσθημα αυτοπεποίθησης για τις δυνατότητες που προσφέρει αυτό το αυτοκίνητο σε αγωνιστικό επίπεδο.
Μαζί με τα μέλη μας από τη Φιλανδία, Γερμανία και Ιαπωνία θα δώσουμε το καλύτερό μας εαυτό κατά τη διάρκεια αυτού του τελευταίου μήνα έτσι ώστε να μπορέσουμε —όσο το δυνατόν πιο γρήγορα —να διαβεβαιώσουμε τους οπαδούς μας ότι “Η Toyota επέστρεψε”, ή “Χαίρομαι που είμαι οπαδός της Toyota” και να φέρουμε το χαμόγελο στο πρόσωπό τους. Ευελπιστώ ότι θα έχουμε την υποστήριξή σας.
Yaris WRC: Μία νέα γενιά Μοντέλων για το WRC
Το Yaris WRC έχει εξελιχθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις των τεχνικών κανονισμών της FIA για τη σεζόν του 2017, και αποτελεί τμήμα της νέας γενιάς των World Rally Cars που θα προσθέσει μία νέα διάσταση στην κορυφαία βαθμίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού τις προσεχείς σεζόν. Εξοπλισμένο με κινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 L, αποδίδει 380 ίππους ενώ εντυπωσιάζει με τη σχεδίασή του χάρη στην ελευθερία που επέτρεψαν οι κανονισμοί σε επίπεδο αεροδυναμικής.
Το Yaris WRC σχεδιάστηκε, κατασκευάστηκε και εξελίχθηκε από μία ομάδα έμπειρων μηχανικών που αποτελείται από τους Tom Fowler, Simon Carrier και Mikko Ruoho.
«Το Yaris WRC είναι ένα άριστα σχεδιασμένο αυτοκίνητο με απίστευτες δυνατότητες» αποκάλυψε ο Tommi Mäkinen, Επικεφαλής Ομάδας της TOYOTA GAZOO Racing WRC. «Οι νέοι κανονισμοί επιτρέπουν πολύ μεγαλύτερη ελευθερία σε επίπεδο εξέλιξης. Αν και δεν έχουμε διερευνήσει ακόμα όλες τις δυνατότητες, μπορούμε να πούμε ότι το αυτοκίνητο είναι αξιόπιστο και γρήγορο. Πραγματικά, ανυπομονώ να δω τα αποτελέσματα σε αγωνιστικές συνθήκες.»
Μία ομάδα συμπληρωματικών οδηγών για την πρώτη σεζόν
Δύο Yaris WRC, με οδηγούς τους Jari-Matti Latvala και Juho Hänninen, θα αγωνιστούν στον πρώτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι στο Monte-Carlo στις 19 Ιανουαρίου του 2017. Ο Esapekka Lappi, ο Φινλανδός νεαρός οδηγός που κέρδισε το Πρωτάθλημα WRC2 Championship φέτος, θα πλαισιώσει επίσης την ομάδα κατά τη διάρκεια της σεζόν σαν οδηγός δοκιμών.
Jari–Matti Latvala: Ο αρχηγός
Από τότε που έτρεξε στο πρώτο ράλι του WRC το 2002, ο Jari-Matti Latvalahas συνέχισε να εντυπωσιάζει το κοινό και ολοκλήρωσε τη σεζόν του 2016 με 16 νίκες WRC στον όνομά του. Με 169 εκκινήσεις και τρεις φορές 2ος στον τίτλο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος με συνοδηγό τον Miikka Anttila, ο Jari-Matti είναι αναμφίβολα ένας από τους καλύτερους οδηγούς του WRC. Η ανεκτίμητη εμπειρία του σε αυτή τη βαθμίδα και αυτό το επίπεδο επίδοσής του θα προσφέρουν στην ομάδα της TOYOTA GAZOO Racing WRC πραγματική ώθηση για τη σεζόν του 2017.
«Ξεκίνησα την καριέρα μου στα ράλι με ένα Toyota Corolla GT το 2001, ενώ η πρώτη αγωνιστική μου εμφάνιση με World Rally Car ήταν πίσω στο τιμόνι ενός Corolla WRC το 2003 στην Εσθονία. Έτσι, για πολλούς λόγους έχω την αίσθηση ότι επιστρέφω στο σπίτι μου! Είμαι πραγματικά ευτυχής που πλαισιώνω την ομάδα της TOYOTA GAZOO Racing WRC από την αρχή και βρίσκομαι στο τιμόνι αυτής της νέας περιπέτειας. Νιώθω τυχερός που αποτελώ τμήμα αυτής της ιστορίας και ελπίζω ότι θα μαζέψουμε πολλές νίκες αυτό το διάστημα.»
Juho Hänninen: Η δύναμη της εμπειρίας
Ο Juho Hänninen, ο οποίος θα τρέξει για την TOYOTA GAZOO Racing WRC με συνοδηγό τον Kaj Lindström, συμμετείχε στην εξέλιξη του Yaris WRC από την πρώτη του εμφάνιση. Η σημαντική εμπειρία του από το WRC και η γνώση του αυτοκινήτου τον κάνουν αναμφισβήτητο κεφάλαιο για την ομάδα.
Esapekka Lappi: Ο ταλαντούχος οδηγός γίνεται οδηγός δοκιμών
Ο πρόσφατα εστεμμένος παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC2, ο νεαρός Φινλανδός οδηγός έχει εντυπωσιάσει με την ταχύτητά του, ηρεμία και προσαρμοστικότητά του. Έχοντας ενηλικιωθεί στα αυτοκίνητα της κατηγορίας R5 στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι και έχοντας εξελίξει τα προσόντα του στην παγκόσμια σκηνή στο Πρωτάθλημα WRC2, ο Φινλανδός είναι τώρα έτοιμος να αναλάβει μία νέα πρόκληση. Θα διοριστεί οδηγός δοκιμών για την TOYOTA GAZOO Racing WRC team.
«Αυτή είναι τρομερή ευκαιρία για μένα και το συνοδηγό μου Janne Ferm. Είναι ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα. Έχουμε δουλέψει και οι δύο τόσο σκληρά όλα αυτά τα χρόνια για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο και τελικά βρισκόμαστε εδώ. Είμαστε ενθουσιασμένοι που πλαισιώσαμε την ομάδα, ανυπομονούμε και νιώθουμε πραγματικά ευγνώμονες γι’ αυτή την ευκαιρία. Ανυπομονώ να ξεκινήσει το πρόγραμμα δοκιμών μας με την TOYOTA GAZOO Racing και το Yaris WRC.»
Μήνυμα από τον Πρόεδρο της Ομάδας Akio Toyoda (πλήρες κείμενο)
Όταν παρακολούθησα WRC για πρώτη φορά στη Φινλανδία τον Ιούλιο του 2014 σαν θεατής, πολλοί οπαδοί ρώτησαν πότε η Toyota θα επέστρεφε στους αγώνες ράλι.
Έξι μήνες αργότερα, αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο WRC, και σήμερα με μεγάλη μου χαρά παρουσιάζω το αυτοκίνητο που θα τρέξει στο WRC, με τα μέλη της ομάδας μας που το προετοίμασαν και τους συνεργάτες που μας στήριξαν σε αυτή την προσπάθεια.
Ήταν μεγάλη έκπληξη και χαρά ταυτόχρονα που ακόμα και μετά από 10 και πλέον χρόνια πολλοί θυμήθηκαν ότι κάποτε η Toyota έτρεχε στο WRC.
Πρώτον, θα ήθελα να εκφράσω την ευγνωμοσύνη αλλά και το σεβασμό μου, στους οπαδούς εκείνους που περίμεναν 17 χρόνια γι’ αυτή τη μέρα καθώς και σε όλους τους διοργανωτές ράλι, τους συμμετέχοντες αλλά και τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν περιφρουρήσει και έχουν εξελίξει το σπορ εν τη απουσία μας. Χάρη σε όλους εσάς, επιστρέψαμε,
Ταυτόχρονα, θα ήθελα με την ευκαιρία να εκφράσω το σεβασμό μου σε όσους δημιούργησαν έναν ισχυρό δεσμό μεταξύ των αγώνων ράλι και της Toyota και χάραξαν αυτό το δεσμό στη μνήμη του κόσμου, ανάμεσά τους και ο εκλιπών Ove Andersson, ο οποίος λανσάρισε την ομάδα της Toyota τη δεκαετία του 1970 και από τότε ήταν στο τιμόνι της. Ο εκλιπών Björn Waldegård, ο οποίος εκτόξευσε τη φήμη τηςToyota στο WRC τη δεκαετία του 1980s και οι Carlos Sainz, Juha Kankkunen, και Didier Auriol, οι οποίο κατέκτησαν πρωταθλήματα οδηγών για την Toyota τη δεκαετία του 1990.
Επειδή οι αγώνες ράλι διεξάγονται σε όλα τα είδη δρόμων, αποτελούν την ιδανική σκηνή για βελτίωση των δυνατοτήτων οδηγών και αυτοκινήτων. Η Toyota ήταν απούσα από αυτή τη σκηνή για πολύ καιρό, αλλά τώρα είμαι πραγματικά ευτυχής που επιστρέφουμε.
Τόσο οι άνθρωποι όσο και τα αυτοκίνητα έχουν εκπαιδευτεί ώστε να αντέχουν σε συνθήκες που ξεπερνούν κάθε φαντασία κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Ο Tommi Mäkinen έχει κερδίσει σε αγώνες WRC αρκετές φορές, και έχει αγωνιστική εμπειρία από διάφορα αυτοκίνητα, όπως Mitsubishi και Subaru.
Ακριβώς επειδή καταλάβαμε ότι Tommi θα προσέφερε στην Toyota ένα ασυναγώνιστο φάσμα εμπειριών του ζητήσαμε να ηγηθεί της προσπάθειας δημιουργίας του αυτοκινήτου και συγκρότησης της ομάδας.
Όπως δήλωσα μετά το φετινό αγώνα αντοχής των 24 Ωρών του Le Mans, η TOYOTA GAZOO Racing “μισεί” να χάνει. Να είστε σίγουροι ότι την ίδια άποψη έχει και για το WRC.
Τις προάλλες, είχα τη χαρά να καθίσω στη θέση του οδηγού στο Yaris WRC και να κάνω μερικά χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο δίπλα στον Tommi.
Βιώνοντας τον ήχο και τη μυρωδιά του αυτοκινήτου, την αίσθηση του τιμονιού και των πεντάλ, και πάνω απ’ όλα βλέποντας την έκφραση του προσώπου του Tommi, γεννήθηκε μέσα μας ένα αίσθημα αυτοπεποίθησης για τις αγωνιστικές δυνατότητες του αυτοκινήτου.
Μαζί με τα μέλη μας από τη Φιλανδία, Γερμανία και Ιαπωνία θα δώσουμε το καλύτερό μας εαυτό κατά τη διάρκεια αυτού του τελευταίου μήνα έτσι ώστε να μπορέσουμε —όσο το δυνατόν πιο γρήγορα —να διαβεβαιώσουμε τους οπαδούς μας ότι “Η Toyota επέστρεψε” πανηγυρικά και να φέρουμε το χαμόγελο στο πρόσωπό τους, δικαιώνοντας την απόφασή τους να στηρίξουν την ομάδα μας. Ευελπιστώ ότι θα υποστηρίξετε την TOYOTA GAZOO Racing, μία ομάδα που μισεί να χάνει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, στη συμμετοχή της στο WRC.
Akio Toyoda