H BMW i δοκιμάζει εφαρμογή οπτικοποίησης επαυξημένης πραγματικότητας (Visualiser)
Η BMW i είναι η πρώτη αυτοκινητιστική μάρκα στον κόσμο που προσφέρει σε πελάτες μία διαδραστική, τρισδιάστατη εμπειρία επαυξημένης πραγματικότητας (Αugmented Reality) των προϊόντων της σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκίνησε πριν από μερικές ημέρες. Χρησιμοποιώντας την Tango, μία τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας για smartphone της Google, οι πελάτες μπορούν να ‘εξερευνούν’ το αγαπημένο τους μοντέλο BMW i3 ή i8, μέσα από μία διαδραστική οπτικοποίηση αληθινών διαστάσεων.
«Τα οχήματά μας είναι συναισθηματικά προϊόντα και για να διεγείρουν το συναίσθημα πρέπει να προηγηθεί μία βιωματική εμπειρία», σχολίασε ο Andrea Castronovo, Αντιπρόεδρος Στρατηγικής Πωλήσεων και Future Retail του BMW Group. «Σε περιπτώσεις όπου το επιθυμητό προϊόν δεν διατίθεται επί τόπου, αυτή η οπτικοποίηση είναι η επόμενη καλύτερη λύση».
Αρχικά, αυτή η τεχνολογία θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε διψήφιο αριθμό καταστημάτων, όπου σε επιλεγμένους Product Geniuses θα χορηγηθεί μία κινητή συσκευή συμβατή με την Tango. Με τη βοήθειά τους, οι πελάτες θα οπτικοποιούν και θα βιώνουν τα προϊόντα BMW i χρησιμοποιώντας επαυξημένη πραγματικότητα για τη δημιουργία μιας τρισδιάστατης εικόνας, με σκοπό τη διαδραστική εξερεύνηση: αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης θα ανοίγει το χώρο αποσκευών ή τις πόρτες, ακόμα και θα μπαίνει μέσα στο αυτοκίνητο για να δει από κοντά το εσωτερικό. Ο Eric Johnsen, Επικεφαλής Εμπορικής Εξέλιξης για την Επαυξημένη Πραγματικότητα στη Google, δήλωσε, «Το στοιχείο που κάνει την Tango να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι έχει συναίσθηση του περιβάλλοντος χώρου. Επομένως, οι τροχοί είναι πραγματικά στο πάτωμα, για παράδειγμα, προσδίδοντας στην όλη εμπειρία μία πολύ πιο ρεαλιστική αίσθηση».
Η ποιότητα των εικόνων που δημιουργούνται είναι εξαιρετικά ρεαλιστική. «Στις πρώτες μας δοκιμές, είδαμε ανθρώπους να σκύβουν για να μπουν στο αυτοκίνητο, σαν να υπήρχε πραγματικά οροφή που θα χτυπούσαν το κεφάλι τους», θυμάται ο Andrea Castronovo. «Είναι τέτοια η προσοχή στη λεπτομέρεια, ώστε αυτή η τεχνολογία προσφέρει στους πελάτες αληθινή προστιθέμενη αξία», σχολίασε.
Η BMW i είναι η πρώτη αυτοκινητιστική μάρκα που χρησιμοποιεί την Tango για να προσφέρει στους πελάτες τη διαδραστική εμπειρία. «Η BMW i είναι η αιχμή τους δόρατος της καινοτομίας στο BMW Group, επομένως είναι ιδανική για την πιλοτική χρήση του νέου εργαλείου πελατών και λιανικής», εξήγησε ο Stefan Biermann, Επικεφαλής Πωλήσεων Καινοτομιών, BMW i του BMW Group. Η Εφαρμογή Visualiser της BMW i είναι η πιο πρόσφατη καινοτομία στο πρόγραμμα Future Retail του BMW Group, που κυκλοφόρησε στην αγορά πριν από τρία χρόνια και έχει μεταμορφώσει την εμπειρία αγοράς ενός αυτοκινήτου για τους πελάτες. Πολλά σημαντικά στοιχεία του Future Retail, όπως ο Product Genius ή ο Virtual Product Presenter, έχουν θέσει νέα ορόσημα για τη βιομηχανία.
Το BMW i Visualiser σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από την Accenture, ενσωματώνοντας δεδομένα φωτογραφιών των οχημάτων της BMW i σε μία εφαρμογή που χρησιμοποιεί την τεχνολογία Tango. Προσφέρει στους πελάτες ένα νέο και διαδραστικό τρόπο γνωριμίας με το αυτοκίνητο, με λειτουργίες που τους επιτρέπουν να ανοίγουν την πόρτα ή να ανάβουν τα φώτα. Για μία όσο το δυνατόν πιο διαισθητική και απλή εμπειρία χρήστη, η εφαρμογή προσφέρει οπτικοποίηση και όχι πλήρη διαμόρφωση, όπου στοιχεία όπως τα χρώματα εσωτερικού και εξωτερικού ή οι στεφάνες των ζαντών μπορούν να αλλάζουν σε μία οθόνη αφής. Αφού ολοκληρωθεί η οπτικοποίηση, ο πελάτης μπορεί να αποθηκεύει τα δεδομένα και να τα μοιράζεται με άλλους, όπως τα καταστήματα πωλήσεων της BMW i, μέσω των social media, email ή QR code.
Όταν το πιλοτικό πρόγραμμα ολοκληρωθεί με επιτυχία, το επόμενο βήμα θα είναι η διάθεση της εφαρμογής στο Google Play ώστε οι πελάτες με συσκευές συμβατές με Tango να μπορούν να την κατεβάσουν οποιαδήποτε στιγμή όπου κι αν βρίσκονται. «Πιστεύουμε ότι μέσα στην επόμενη διετία, η πλειοψηφία των premium Android συσκευών θα είναι συμβατές με την Tango», δήλωσε ο Eric Johnsen. Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Η επαυξημένη πραγματικότητα έχει τόσο τεράστιες δυνατότητες στο χώρο της Λιανικής, που ουσιαστικά μόλις ξεκινήσαμε».
«Σύμφωνα με έρευνά μας οι καταναλωτές αναζητούν βελτιωμένη χρήση τεχνολογιών όπως η επαυξημένη πραγματικότητα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αγοράς ενός αυτοκινήτου, για μία πιο συναρπαστική online-offline εμπειρία», δήλωσε η Christina Raab, Διευθύνων Σύμβουλος του Automotive practice της Accenture. «Η χρήση της τεχνολογίας Tango από την BMW i και η ενσωμάτωσή της στα καταστήματα πωλήσεων και τα υπάρχοντα εργαλεία διαμόρφωσης συμβάλλει στην επίτευξη της πολυεπίπεδης εμπειρίας που αναζητούν οι πελάτες».