BMW Group: Επιδόσεις ρεκόρ στις βασικές δραστηριότητες
Αφού κατέγραψε τα καλύτερα αποτελέσματα εσόδων και κερδών για έβδομη συνεχή χρονιά, το BMW Group συνεχίζει ακάθεκτο την πορεία του στο δρόμο για μία βιώσιμη και επικερδή ανάπτυξη, ισχυροποιώντας παράλληλα τη θέση του στο ‘τιμόνι’ της καινοτομίας. Οι βασικές δραστηριότητες της εταιρείας θα ενισχυθούν με τη στοχευμένη προσθήκη νέων μοντέλων και τη συνεχή προσπάθεια στους στρατηγικούς τομείς ηλεκτρικής μετακίνησης και αυτοματοποιημένης οδήγησης.
«Για μία ακόμα φορά, στοχεύουμε σε νέα ρεκόρ πωλήσεων, εσόδων και κερδών το 2017», δήλωσε ο Harald Krüger, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG στο Μόναχο την Τρίτη. Το BMW Group προβλέπει ελαφρά αύξηση στις πωλήσεις Αυτοκινήτων το τρέχον οικονομικό έτος, που θα έχει σαν αποτέλεσμα αντίστοιχη αύξηση εσόδων του τμήματος. Ελαφρά βελτίωση αναμένεται και για τα κέρδη προ φόρων του Group.
«Το ‘τιμόνι’ της καινοτομίας και η βιώσιμη κερδοφορία είναι τα κλειδιά για την επιτυχία μας. Γι’ αυτό, σαφής στόχος μας είναι η ικανοποίηση των επιθυμιών και αναγκών των πελατών μας, προκειμένου να τους εμπνεύσουμε τον ενθουσιασμό για τις καθημερινές μετακινήσεις τους, με ελκυστικά προϊόντα και υπηρεσίες», σχολίασε ο Krüger.
Με γνώμονα αυτό, το BMW Group θα ανανεώσει σημαντικά την προϊοντική γκάμα του τα επόμενα χρόνια. «Σκοπεύουμε να φέρουμε στην αγορά πάνω από 40 νέα και ανανεωμένα μοντέλα των τριών premium μαρκών μας κατά τη διάρκεια του 2017 και 2018. Η νέα προϊοντική επίθεση ξεκίνησε με επιτυχία με το λανσάρισμα της νέας BMW Σειράς 5 το Φεβρουάριο, που ανέβασε ψηλότερα τον πήχη στην κατηγορία business sedan», συνέχισε ο Krüger.
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο ανώτερο τμήμα της premium κατηγορίας. Μέχρι το 2020, το BMW Group στοχεύει σε σημαντική αύξηση πωλήσεων στο εν λόγω τμήμα, με την προσθήκη αρκετών νέων μοντέλων, όπως η BMW X7, που θα πλαισιώσει τη BMW Σειρά 7.
«Η βιώσιμη κερδοφορία και το ‘τιμόνι’ της καινοτομίας συνδέονται μεταξύ τους. Βασισμένοι στη λειτουργική μας δύναμη, στοχεύουμε να πετύχουμε ένα περιθώριο EBIT 8 – 10% στον Αυτοκινητιστικό τομέα για όγδοη συνεχή χρονιά», δήλωσε ο Nicolas Peter , μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Χρηματοοικονομικών. «Διατηρώντας τις λειτουργικές επιδόσεις μας σε σταθερά υψηλό επίπεδο, και εστιάζοντας ταυτόχρονα σε τομείς που έχουν όλο και μεγαλύτερη σχέση με τους πελάτες, θα συνεχίσουμε να παράγουμε επαρκείς πόρους για τη χρηματοδότηση των υψηλών αρχικών δαπανών που απαιτούνται για τη διαμόρφωση της μετακίνησης του μέλλοντος». Το BMW Group βρίσκεται σε μία εξαιρετικά ισχυρή οικονομική θέση, με ταμειακά διαθέσιμα που ανέρχονταν σε 13.167 εκατομμύρια ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου 2016 (2015: 11.383 εκατομμύρια ευρώ). Τα ταμειακά διαθέσιμα που παρήγαγε ο Αυτοκινητιστικός τομέας κατά τη διάρκεια του 12μήνου ανήλθαν σε 5.792 εκατομμύρια ευρώ (2015: 5.404 εκατομμύρια ευρώ).
Εξαιρετικά ευέλικτες δομές, βάση για ηλεκτρική μετακίνηση.
Το BMW Group είναι αποφασισμένο να συνεχίσει ακάθεκτο την επιτυχημένη στρατηγική εξηλεκτρισμού. Κατά τη διάρκεια της επόμενης δεκαετίας, δυναμικές αλλαγές πρόκειται να συμβούν στο χώρο της ηλεκτρικής μετακίνησης. Ωστόσο, δεν θα αναπτυχθούν όλες οι αγορές και οι κατηγορίες με τον ίδιο ρυθμό, και το τι θα γίνει τελικά εξαρτάται από ποικίλους παράγοντες όπως οι ρυθμιστικές διατάξεις, που είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε σήμερα. Επομένως, η ευελιξία και η κλιμάκωση μέσα από μία ευρεία γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων θα διασφαλίσουν την επιτυχία του BMW Group. «Μία επιτυχημένη στρατηγική εξηλεκτρισμού πρέπει να μπορεί να αντιμετωπίσει διάφορα σενάρια, από τα πιο αισιόδοξα μέχρι τα πιο απαιτητικά. Εάν καταφέρουμε αυτό, θα μπορέσουμε να ‘συμβιβάσουμε’ τη βιώσιμη μετακίνηση με τη βιώσιμη κερδοφορία», σχολίασε ο Nicolas Peter.
Το BMW Group καθιερώθηκε από νωρίς ως πρωτοπόρος της ηλεκτρικής μετακίνησης όταν ξεκίνησε το project i το 2007. Παράλληλα με την ενασχόλησή το με το BMW i3 – την τεχνολογική αιχμή του δόρατος – τα τελευταία δέκα χρόνια το BMW Group έχει επικεντρωθεί στο σχεδιασμό ευέλικτων αρχιτεκτονικών οχημάτων και στη δημιουργία κατάλληλων μονάδων που θα φιλοξενούν το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. «Χάρη σε αυτή την προσέγγιση, μέχρι τα μέσα του 2017 – λιγότερο από τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμα του BMW i3 – η προϊοντική γκάμα μας θα περιλαμβάνει οκτώ plug-in υβριδικά μοντέλα ενώ θα παραδώσουμε το 200.000ό ηλεκτρικό μας όχημα κατά τη διάρκεια της χρονιάς», δήλωσε ο Krüger.
Κάνοντας την είσοδό του στη δεύτερη δεκαετία της στρατηγικής εξηλεκτρισμού, το BMW Group προάγει αυτή τη συναρπαστική, βιώσιμη μορφή μετακίνησης σε νέα επίπεδα. Επομένως συνεχίζεται η στρατηγική εξέλιξης του project i με κορυφαίες τεχνολογίες και παράλληλα δημιουργούνται ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων που θα επιτρέψουν ομαλή ενσωμάτωση διαφορετικών συστημάτων κίνησης. Στο μέλλον, εκτός από την plug-in υβριδική τεχνολογία, πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας θα ενσωματωθούν στις βασικές σειρές μοντέλων και αρχιτεκτονικές του BMW Group, με έναν πολύ ευέλικτο και κλιμακούμενο τρόπο. Μέσα από την εξέλιξη του BMW iNEXT, μία νέα γενιά ηλεκτρικών μονάδων και συστημάτων κίνησης θα βρουν το δρόμο για τη μαζική παραγωγή.
«Τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα MINI και BMW X3 θα σηματοδοτήσουν το ξεκίνημα ενός δεύτερου κύματος ηλεκτρικών οχημάτων για το BMW Group, ωφελημένων από τη συνεχή τεχνολογική πρόοδο που σημειώνουμε σε αυτό τον τομέα», δήλωσε ο Krüger. «Η Στρατηγική NUMBER ONE > NEXT ορίζει τη στρατηγική πορεία μας για περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα και την κατεύθυνση του project i την ερχόμενη δεκαετία. Θα ενσωματώσουμε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας στις βασικές μάρκες μας, όπως έχουμε ήδη κάνει με επιτυχία με τις plug-in υβριδικές εκδόσεις. Χρησιμοποιώντας εξαιρετικά ευέλικτες αρχιτεκτονικές θα αποφύγουμε τις περιττές επενδύσεις σε εργοστάσια και εξοπλισμό και θα μπορέσουμε να προσαρμόσουμε τη γκάμα ηλεκτρικών και συμβατικών οχημάτων μας στη μεταβαλλόμενη ζήτηση γρήγορα και αποδοτικά».
Δοκιμές αυτοματοποιημένης οδήγησης υψηλού επιπέδου σε Ευρώπη και ΗΠΑ.
Το BMW Group δουλεύει επίσης πάνω στην αυτοματοποιημένη οδήγηση στο πλαίσιο του project “ACES” (Autonomous, Connected, Electrified & Shared / Services) – Αυτοματοποίηση, Διασύνδεση, Εξηλεκτρισμός και Κοινοχρησία. Σε συνεργασία με την Intel και Mobileye, το BMW Group έχει καταρτίσει ένα πρόγραμμα για λανσάρισμα αυτοματοποιημένης οδήγησης υψηλού επιπέδου με το BMW iNEXT το 2021. Οι σχετικές τεχνολογίες θα δοκιμαστούν σε κέντρα πόλεων, όπως το Μόναχο, το δεύτερο εξάμηνο της τρέχουσας χρονιάς – επανδρωμένα σε όλες τις περιπτώσεις, με έναν εκπαιδευμένο οδηγό δοκιμών, έτοιμο να αναλάβει τον έλεγχο οποιαδήποτε στιγμή.
Το 2017, το BMW Group θα συγκεντρώσει όλη την τεχνογνωσία του στη συνδεσιμότητα οχημάτων και στην αυτοματοποιημένη οδήγηση σε ένα νέο campus που βρίσκεται στο Unterschleißheim κοντά στο Μόναχο. Εκεί θα εργαστούν τουλάχιστον 2000 άτομα πάνω στα επόμενα στάδια εξέλιξης της αυτοματοποιημένης οδήγησης, σε ποικίλους τομείς, από τη δημιουργία λογισμικού μέχρι test drives. «Η προτίμηση αυτού του campus ενισχύει τον κομβικό ρόλο του Μονάχου και υπογραμμίζει πώς το BMW Group και ολόκληρη η περιοχή μπορούν να επωφεληθούν από τις αλλαγές στη βιομηχανία αυτοκινήτου», δήλωσε ο Krüger.
Το BMW Group έχει γράψει ήδη ένα επιτυχημένο κεφάλαιο με το ACES. Για παράδειγμα, οι σημερινές BMW Σειρές 7 και 5 ήδη εφοδιάζονται με προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού. Με το ConnectedDrive, το BMW Group είναι ηγέτης στις ψηφιακές λύσεις και έχει ήδη πάνω από 8,5 εκατομμύρια συνδεδεμένα οχήματα στους δρόμους όλου του κόσμου. Από τα τέλη του 2013 που λανσαρίστηκε το BMW i3, περισσότερα από 125.000 ηλεκτρικά οχήματα έχουν παραδοθεί στους πελάτες τους. Με το DriveNow, το BMW Group εξυπηρετεί πάνω από 800.000 πελάτες σε έντεκα Ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ η νέα υπηρεσία μετακίνησης ReachNow έχει αρχίσει να λειτουργεί με επιτυχία στις ΗΠΑ.
Νέα ρεκόρ πωλήσεων, εσόδων και κερδών το 2016.
Το BMW Group πέτυχε τους στόχους του το 2016, σημειώνοντας τα καλύτερα αποτελέσματα πωλήσεων, εσόδων και κερδών στην ιστορία του. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 5,3% πετυχαίνοντας νέο ρεκόρ 2.367.603 μονάδων (2015: 2.247.485) το 2016. Με τις τρεις premium μάρκες του, BMW, MINI και Rolls-Royce, το BMW Group παρέμεινε ο παγκοσμίως κορυφαίος κατασκευαστής premium οχημάτων. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων σχεδόν διπλασιάστηκαν και ξεπέρασαν τις 62.000 μονάδες το 2016. Οι πωλήσεις του πλήρως ηλεκτρικού BMW i3 αυξάνονται κάθε χρόνο από το 2013 που λανσαρίστηκε το μοντέλο και το BMW Group στοχεύει να πουλήσει συνολικά 100.000 ηλεκτρικά οχήματα για πρώτη φορά σε μία χρονιά το 2017.
Τα έσοδα του Group άγγιξαν σε νέα επίπεδα ρεκόρ με 94.163 εκατ. ευρώ (2015: 92.175 εκατ. ευρώ +2,2%) το 2016, υπερδιπλάσια από τα αποτελέσματα του 2005 (46.656 εκατ. ευρώ). Τα Κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ήταν 9.386 εκατ. ευρώ (2015: 9.593 εκατ. ευρώ), ελαφρώς μειωμένα (-2,2%) από πέρσι. Τα Κέρδη προ φόρων του Group(EBT) αυξήθηκαν κατά 4,8% φτάνοντας σε νέα ύψη 9.665 εκατ. ευρώ (2015: 9.224 εκατ. ευρώ). Και οι τρεις κατηγορίες – Αυτοκίνητα, Μοτοσικλέτες και Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες – πέτυχαν κέρδη ρεκόρ προ φόρων το 2016, συμβάλλοντας στη συνολική αύξηση κερδών. Τα κέρδη προ φόρων από τις πωλήσεις (περιθώριο EBT ) για το Group βελτιώθηκαν στο 10,3% (2015: 10.0%). Από το οικονομικό έτος 2017, το BMW Group έχει λανσάρει το “κέρδη από τις πωλήσεις” σαν πρόσθετο δείκτη στοχεύοντας σε ένα ποσοστό τουλάχιστον 10%. Τα καθαρά κέρδη του Group αυξήθηκαν κατά 8,0% από την προηγούμενη χρονιά στα 6.910 εκατ. ευρώ (2015: 6.396 εκατ. ευρώ), που σηματοδοτεί ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών για το Group.
Προτεινόμενο μέρισμα 3,50 ευρώ ανά κοινή μετοχή.
Στην Ετήσια Γενική Συνέλευση στις 11 Μαΐου 2017, το Διοικητικό Συμβούλιο και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνουν στους μετόχους αύξηση του μερίσματος στα 3,50 ευρώ (2015: 3,20 ευρώ) ανά κοινή μετοχή και 3,52 ευρώ (2015: 3,22 ευρώ) ανά προνομιούχο μετοχή. Επομένως, το ποσοστό διανομής θα αυξηθεί στο 33,3% (για το 2015: 32,9%), εντός του εύρους στόχου του BMW Group μεταξύ 30 και 40%. «Η υποδειγματική αφοσίωση του ανθρωπίνου δυναμικού μας και η αδιάλειπτη εμπιστοσύνη από την πλευρά των μετόχων μας είναι βασικοί παράγοντες επιτυχίας στην ιστορία του BMW Group», εξήγησε ο Kr ü ger. «Για το λόγο αυτό προσφέρουμε ένα μπόνους στο μόνιμο προσωπικό μας στη Γερμανία, το υψηλότερο ποσοστό που έχει πληρωθεί από τους ανταγωνιστές μας».
Κερδοφορία Αυτοκινητιστικού Τομέα εντός εύρους στόχου.
Τα έσοδα από τον αυτοκινητικό τομέα αυξήθηκαν κατά 1,0% στα 86.424 εκατ. ευρώ (2015: 85.536 εκατ. ευρώ) με την υποστήριξη του μεγάλου αριθμού πωλήσεων. Χωρίς την αρνητική επίπτωση των συναλλαγματικών ισοτιμιών, τα έσοδα θα μπορούσαν να έχουν αυξηθεί κατά 3,1%. Το EBIT ανήλθε στα 7.695 εκατ. ευρώ (2015: 7.836 εκατ. Ευρώ, -1,8%). Το περιθώριο EBIT έφτασε το 8.9% (2015: 9,2%), και επομένως βρέθηκε εντός εύρους στόχου, μεταξύ 8 και 10% ή ψηλότερα για έβδομη συνεχή οικονομική χρονιά. Τακέρδη του τομέα προ φόρων βελτιώθηκαν κατά 5,2% αγγίζοντας νέα επίπεδα ρεκόρ 7.916 εκατ. ευρώ (2015: 7.523 εκατ. ευρώ).
Το 2016, πάνω από δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα BMW πουλήθηκαν για πρώτη φορά μέσα σε ένα χρόνο. Οι παραδόσεις στους πελάτες αυξήθηκαν κατά 5,2% στις 2.003.359 μονάδες (2015: 1.905.234 μονάδες). Σημαντικό ποσοστό της επιτυχίας οφείλεται στη BMW Σειρά 7 και στα μοντέλα BMW X, με την πρώτη να σημειώνει άνοδο 69,2% στα 61.514 μονάδες και την οικογένεια Χ να έχει αναλογία 1 στις 3 επί των συνολικών πωλήσεων BMW το 2016. Συνολικά 644.992 οχήματα BMW X πουλήθηκαν κατά τη διάρκεια των 12 μηνών, +22,3% από την προηγούμενη χρονιά. Η BMW Σειρά 2 βοήθησε επίσης στην αύξηση της μάρκα (196.183 μονάδες, +24,8%). Η νέα BMW Σειρά 5 που λανσαρίστηκε το Φεβρουάριο του 2017, αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση του όγκου πωλήσεων φέτος.
Το 2016 ήταν η πρώτη ολοκληρωμένη χρονιά για τη MINI από τότε που η μάρκα υιοθέτησε τη νέα στρατηγική της. Με πωλήσεις 360.233 (2015: 338.466) μονάδων και αύξηση από την προηγούμενη χρονιά 6,4%, η MINI κατέγραψε τις καλύτερες πωλήσεις στη ιστορία της, με το MINI Clubman και το νέο MINI Cabrio να γίνονται οι μεγαλύτεροι συντελεστές ανόδου.
Η Rolls – Royce Motor Cars πέτυχε τα δεύτερα καλύτερα αποτελέσματα πωλήσεων στην 113χρονη ιστορία της μάρκας. Η κατασκευάστρια πολυτελών οχημάτων με έδρα το Goodwood πούλησε 4.011 (2015: 3.785) οχήματα, αύξηση 6% από την προηγούμενη χρονιά, παρά τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς. Το αποτέλεσμα περιλαμβάνει και ένα ρεκόρ πωλήσεων τέταρτου τριμήνου όλων των εποχών (1.386 μονάδες; +17,4%). Ένας μεγάλος αριθμός πωλήσεων σχετίζεται με τη νέα Rolls-Royce Dawn, η οποία έχει πουλήσει 1.283 μονάδες σε όλο τον κόσμο από το καλοκαίρι του 2016 που λανσαρίστηκε. Η έβδομη γενιά της Phantom βρέθηκε και πάλι στην απόλυτη ‘κορυφή της πολυτέλειας’ – ακόμα και την τελευταία χρονιά της παραγωγής της, η ναυαρχίδα της Rolls-Royce υπογράμμισε τα αδιαμφισβήτητα προσόντα της που αποτελούν τη βάση για τη διάδοχό της.
Το 2016, το BMW Group ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο οχημάτων BMW, MINI και Rolls-Royce στην Ευρώπη για δεύτερη συνεχή χρονιά (1.092.155 μονάδες: +9,2%). Οι πωλήσεις στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 4,5% από την προηγούμενη χρονιά, φτάνοντας τις 298,928 μονάδες (2015: 286.098). Στη Βρετανία, η εικόνα ήταν επίσης πολύ θετική, με τις πωλήσεις να αυξάνονται στις 252.205 μονάδες (2015: 230.982 μονάδες, +9,2%).
Η άνοδος στην Ασία συνέχισε να επιταχύνεται το 2016. Συνολικά, οι πωλήσεις των τριών μαρκών του Group ανήλθαν στις 747.291 μονάδες (2015: 685.792 μονάδες, +9,0%), συμπερ. 516.785 οχημάτων (+11,4%) που πουλήθηκαν στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής (2015: 464.086 μονάδες).
Σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον, οι πωλήσεις των BMW, MINI και Rolls-Royce στις περιοχές της Αμερικής μειώθηκαν στις 460.398 μονάδες από την προηγούμενη χρονιά (2015: 495.897 μονάδες, -7,2%), συμπερ. των 366.493 οχημάτων που πουλήθηκαν στις ΗΠΑ (2015: 405.715 μονάδες -9,7%).
Τα έσοδα του τμήματος Μοτοσικλετών ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα δύο εκατομμύρια.
Το 2016 ήταν μία χρονιά ρεκόρ και για το τμήμα Μοτοσικλετών. Ο αριθμός μοτοσικλετών και maxi-scooters που παραδόθηκαν σε πελάτες αυξήθηκε κατά 5,9% στις 145.032 μονάδες (2015: 136.963 μονάδες) – το έκτο συνεχόμενο ρεκόρ πωλήσεων. Οι πέντε μεγαλύτερες αγορές της BMW Motorrad ήταν η Γερμανία, οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία. Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής της, η BMW Motorrad σκοπεύει να επεκτείνει τη γκάμα μοντέλων της έχοντας θέσει ως στόχο πωλήσεων τις 200.000 μονάδες για το 2020.
Τα Έσοδα αυξήθηκαν κατά 4,0% τα 2.069 εκατ. ευρώ (2015: 1.990 εκατ. ευρώ), ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα δύο εκατομμύρια ευρώ. Το EBIT αυξήθηκε κατά 2,7% φτάνοντας τα 187 εκατ. ευρώ (2015: 182 εκατ. ευρώ). Όπως στον Αυτοκινητιστικό τομέα, το BMW Group στοχεύει τώρα σε περιθώριο EBIT εντός εύρους 8 – 10% στον τομέα Μοτοσικλετών από το 2017 και μετά. Το περιθώριο που επιτεύχθηκε το 2016 ήταν 9,0%. Τα Κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν στα 185 εκατ. ευρώ (2015: € 179 εκατ. ευρώ, +3,4%).
Κέρδη ρεκόρ για τον τομέα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών.
Ο τομέας Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών συνέχισε τις καλές επιδόσεις του το 2016. Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς, υπογράφηκαν 1.811.157 (2015: 1.655.961) νέες συμβάσεις με πελάτες λιανικής, αύξηση από την προηγούμενη χρονιά 9,4%. Τοportfolio συμβάσεων lease και χρηματοδότησης αυξήθηκε κατά 8,4% φτάνοντας τις 5.114.906 (2015: 4.718.970) συμβάσεις, ξεπερνώντας για το πρώτη φορά το ορόσημο των πέντε εκατομμυρίων.
Τα έσοδα του τομέα αυξήθηκαν κατά 8,2% στα 25,681 εκατ. ευρώ (2015: 23,739 εκατ. ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων βελτιώθηκαν κατά 9,7% στα 2.166 εκατ. ευρώ (2015: 1.975 εκατ. ευρώ), ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα δύο εκατομμύρια.
Αύξηση ανθρωπίνου δυναμικού και αριθμού μαθητευομένων.
Το ανθρώπινο δυναμικό αυξήθηκε κατά 2,0% το 2016. Στο τέλος της αναφερθείσας περιόδου, 124.729 άτομα εργάζονταν στο BMW Group σε όλο τον κόσμο (2015: 122.244 άτομα). Η ελαφρά αύξηση από την προηγούμενη χρονιά ήταν αποτέλεσμα διαφόρων παραγόντων, όπως η ανάγκη για πρόσθετο προσωπικό, κατάλληλα καταρτισμένο για τα τμήματα εξέλιξης ηλεκτροκίνησης και ψηφιοποίησης και η άνοδος του τομέα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Η συστηματική επέκταση των υπηρεσιών μετακίνησης συνέβαλε επίσης στην αύξηση του μεγέθους του ανθρωπίνου δυναμικού.
Το BMW Group εξακολουθεί να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις εκπαιδευτικές του δραστηριότητες. Συνολικά, πάνω από 4.600 νεαρά άτομα σε όλο τον κόσμο απασχολούνταν σε επαγγελματική εκπαίδευση και επαγγελματικά προγράμματα για νέα ταλέντα στις 31 Δεκεμβρίου 2016.
BMW Group – επισκόπηση | 2016 | 2015 | Διαφορά % | |
Πωλήσεις | ||||
Αυτοκίνητα | Μονάδες | 2.367.603 | 2.247.485 | 5,3 |
Από: BMW | Μονάδες | 2,003.359 | 1.905.234 | 5,2 |
MINI | Μονάδες | 360.233 | 338,466 | 6,4 |
Rolls-Royce | Μονάδες | 4.011 | 3.785 | 6,0 |
Μοτοσικλέτες | Μονάδες | 145.032 | 136.963 | 5,9 |
Ανθρώπινο δυναμικό 1 | 124,729 | 122,244 | 2,0 | |
Περιθώριο EBIT Αυτοκίνητα | % | 8,9 | 9,2 | -0,3 %μονάδες |
Περιθώριο Μοτοσικλέτες | % | 9,0 | 9,1 | -0,1 % μονάδες |
Περιθώριο EBT BMW Group | % | 10,3 | 10,0 | +0,3 % μονάδες |
Έσοδα | εκατ. ευρώ | 94 . 163 | 92 . 175 | 2 , 2 |
Από: Αυτοκίνητα | εκατ. ευρώ | 86.424 | 85.536 | 1,0 |
Μοτοσικλέτες | εκατ. ευρώ | 2.069 | 1.990 | 4,0 |
Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες | εκατ. ευρώ | 25.681 | 23.739 | 8,2 |
Λοιπές Εγγραφές | εκατ. ευρώ | 6 | 7 | -14,3 |
Διαγραφές | εκατ. ευρώ | -20.017 | -19.097 | -4,8 |
Κέρδη προ φόρων & τόκων ( EBIT ) | εκατ. ευρώ | 9.386 | 9.593 | -2,2 |
Από: Αυτοκίνητα | εκατ. ευρώ | 7.695 | 7.836 | -1,8 |
Μοτοσικλέτες | εκατ. ευρώ | 187 | 182 | 2,7 |
Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες | εκατ. ευρώ | 2.184 | 1.981 | 10,2 |
Λοιπές Εγγραφές | εκατ. ευρώ | -17 | 169 | – |
Διαγραφές | εκατ. ευρώ | -663 | -575 | -15,3 |
Κέρδη προ φόρων (EBT) | εκατ. ευρώ | 9.665 | 9.224 | 4,8 |
Από: Αυτοκίνητα | εκατ. ευρώ | 7.916 | 7.523 | 5,2 |
Μοτοσικλέτες | εκατ. ευρώ | 185 | 179 | 3,4 |
Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες | εκατ. ευρώ | 2.166 | 1.975 | 9,7 |
Λοιπές Εγγραφές | εκατ. ευρώ | 170 | 211 | -19,4 |
Διαγραφές | εκατ. ευρώ | -772 | -664 | -16,3 |
Φόροι Εισοδήματος | εκατ. ευρώ | -2.755 | -2.828 | 2,6 |
Καθαρό Κέρδος | εκατ. ευρώ | 6.910 | 6.396 | 8,0 |
Κέρδη ανά Μετοχή2 | ευρώ | 10,45/10,47 | 9,70/9,72 | 7,7/7,7 |
1 Τα αποτελέσματα δεν περιλαμβάνουν συμβάσεις εργασίας σε κατάσταση ‘αδράνειας’, υπαλλήλους σε προ-συνταξιοδοτικό καθεστώς, διακανονισμούς μερικής απασχόλησης και χαμηλόμισθους υπαλλήλους
2 Κέρδη ανά κοινή/προνομιούχο μετοχή