Οκτώ Δεκαετίες Opel στην Techno Classica
- Ναυαρχίδες στο περίπτερο της Opel: Από το 1937 Admiral μέχρι το νέο Insignia
- Στην καρδιά των κλασικών αυτοκινήτων: Techno Classica στο Essen, 5 – 11 Απριλίου
- Κοινή προσπάθεια: Opel Classic και Alt Opel IG μοιράζονται το εκθεσιακό περίπτερο
Το ‘βαρύ πυροβολικό’ της Opel έχει τώρα στραμμένο το βλέμμα στην 29η Techno Classica στο Essen, όπου η Opel Classic και οι οπαδοί του Alt Opel IG (Λέσχη ιδιοκτητών vintage μοντέλων Opel) θα εκθέτουν μεγάλα αυτοκίνητα της μάρκας από το παρελθόν και το παρόν. Το φετινό σλόγκαν είναι “The Opel Flagships” και τα αυτοκίνητα θα εκτίθενται σε ένα περίπτερο επιφάνειας 400 m2, στο Hall 2. Το θρυλικό προπολεμικό Admiral που γιόρτασε την πρεμιέρα του το 1937 θεωρείται η αιχμή του δόρατος στο στόλο της Opel. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι αυτό το υπέροχο σασί σε art déco style είναι ήδη 80 ετών, παρατηρώντας το από κοντά. Το ταξίδι στο χρόνο συνεχίζεται με το 1956 Kapitän, το μοντέλο που σηματοδότησε την παραγωγή 2 εκατομμυρίων οχημάτων Opel. Τυπικοί εκπρόσωποι των μοντέλων KAD και αληθινά street cruisers, τα 1968 Diplomat A και 1970 Opel Admiral δίνουν επίσης το παρών. Το 1978 Senator A εκφράζει την κάπως πιο πεζή εποχή των Seventies, ενώ η νέα ναυαρχίδα της Opel, Insignia Grand Sport, αποτυπώνει την τρέχουσα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel “Η Γλυπτική Τέχνη Συναντά τη Γερμανική Ακρίβεια”:
1937 – 2017: Από το Opel Admiral μέχρι το νέο Opel Insignia Grand Sport
Τα μεγάλα μοντέλα της Opel αναμένεται να λάμψουν με την παρουσία τους στην Techno Classica στο Essen – όπως συνέβη στο Rüsselsheim πριν από 80 χρόνια. Για να σηματοδοτήσει την 75η επέτειο της Adam Opel AG στις 17 Φεβρουαρίου, 1937, η εταιρεία παρουσίασε δύο πρωτότυπα νέα μοντέλα: Το Admiral και το Super 6, και τα δύο με σύγχρονη τεχνολογία κινητήρων. Εν σειρά εξακύλινδρα σύνολα 3.6L και 2.5L με ιπποδύναμη 75 hp και 55 hp αντίστοιχα. Το Admiral ήταν το πρώτο μέλος μιας σειράς πολυτελών μοντέλων που συνεχίστηκε για 40 χρόνια. Το Super 6 προετοίμασε το δρόμο για το δημοφιλές 1938 Kapitän.
Δέκα χρόνια αργότερα, το πρώτο μεταπολεμικό Kapitän έφυγε από τη γραμμή συναρμολόγησης και το οικονομικό θαύμα φρόντισε να εκτοξεύσει τις πωλήσεις. Το Kapitän ήταν από τα δημοφιλέστερα εξακύλινδρα μοντέλα στη Γερμανία και έγινε διεθνές bestseller με το 60% του συνολικού αριθμού Kapitän να εξάγεται. Το Kapitän που κατασκευάστηκε στις 9 Νοεμβρίου, 1956, και εκτίθεται στο Essen παίζει ξεχωριστό ρόλο σε αυτή την επιτυχία. Ως το 2εκατομμυριοστό όχημα παραγωγής Opel, η οροφή του ήταν βαμμένη σε χρυσαφί και διέθετε επιχρυσωμένα διακοσμητικά στοιχεία 24 καρατίων. Η Opel ήταν η πρώτη Γερμανική και Ευρωπαϊκή κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που ξεπέρασε την παραγωγή των 2 εκατομμυρίων οχημάτων.
Η ανώτερη κατηγορία της Opel ανανεώθηκε πλήρως το 1964. Τα λεγόμενα “Big Three” ήταν τα Kapitän, Admiral και Diplomat και για πρώτη φορά στην ιστορία της η Opel είχαν κινητήρες V8. Η σειρά κατάταξης στην premium κατηγορία καθορίστηκε από τον εξοπλισμό και τον κυβισμό. Τα Kapitän και Admiral αρχικά εξοπλίζονταν με τον δοκιμασμένο εξακύλινδρο κινητήρα 2.6L 100 hp της Opel, ενώ ο κινητήρας του Diplomat προερχόταν από τις ΗΠΑ. Η ναυαρχίδα της σειράς KAD είχε V8 κινητήρα 4.6L V8 με 190 hp. Από την άνοιξη του 1965 τόσο το Kapitän όσο και το Admiral παραγγέλνονταν προαιρετικά με τον V8 κινητήρα 4.6L και το αυτόματο κιβώτιο του Diplomat. Μέχρι σήμερα, τα Kapitän και Admiral V8 είναι πολύ ειδικά μοντέλα: Κατασκευάστηκαν μόνο 113 Kapitän και 622 Admiral.
Τα μέλη της δεύτερης γενιάς KAD ανανεώθηκαν πλήρως από το 1969 – και με βελτιώσεις σε όλους τους τομείς. Το Kapitän αντιπροσώπευε και πάλι το βασικό μοντέλο KAD. Ο εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας 2.8L απέδιδε 132 hp. Πιο πάνω βρισκόταν το άνετο Admiral που απέδιδε 145 hp στην έκδοση 2800 S και 165 hp σαν Admiral 2800 E. Κορυφαίος της γκάμας ήταν ο V8 5.4L με 230 hp που συνόδευε στάνταρ το Diplomat.
40 χρόνια μετά το ντεμπούτο του Admiral, η εταιρεία έφερε ένα ακόμα νέο, μεγάλο Opel στην αγορά. Από το 1977, το Senator έγινε η αιχμή του δόρατος της γκάμας. Το Senator και το coupé αδερφάκι του, Monza ήταν τα πρώτα Opel με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση και κοντά σπειροειδή ελατήρια που καταλαμβάνουν πολύ λιγότερο χώρο.
Τέσσερις δεκαετίας αργότερα, ογδόντα χρόνια μετά το Admiral, ήρθε η στιγμή για ένα ακόμα σημαντικό ντεμπούτο: Το νέο Opel Insignia Grand Sport θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο κόσμο της Techno Classica.
Το νέο Opel Insignia είναι εξαιρετικά καλλίγραμμο. Διαθέτει τη σπορ κομψότητα ενός μεγάλου coupé, η νέα αρχιτεκτονική του το κάνει ασυμβίβαστα ευρύχωρο και πραγματικά απολαυστικό στην οδήγηση, ενώ προσφέρει κορυφαία χαρακτηριστικά ασφάλειας και άνεσης, όπως αρμόζει σε μία αληθινή ναυαρχίδα. Η δεύτερη γενιά Insignia όχι μόνον εντυπωσιάζει με το συναρπαστικό, εξωτερικό στυλ και την αίσθηση ευεξίας που αποπνέει το εσωτερικό, αλλά προσφέρει και την πλουσιότερη γκάμα ευφυών τεχνολογιών, από τους καινοτόμους προβολείς Opel IntelliLux LED® matrix και το πολύ προηγμένο σύστημα τετρακίνησης με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring) μέχρι υπερσύγχρονα συστήματα υποστήριξης οδηγού και ένα ανανεωμένο σύστημα απεικόνισης head up display. Επιπλέον, το Insignia διατίθεται με κορυφαία συνδεσιμότητα Opel, με ενσωμάτωση smartphone που τώρα προσφέρει νέα υπηρεσία Opel OnStar, με την ονομασία Personal Assistant (Προσωπικός Βοηθός) που επιτρέπει στους κατόχους Insignia να κάνουν κράτηση σε δωμάτιο ξενοδοχείου[1] και να αναζητούν χώρο στάθμευσης[2]μέσω ενός Συμβούλου OnStar. Συνολικά, το νέο Insignia εντυπωσιάζει με την υψηλή ευελιξία και οδηγική ακρίβεια, την ευρυχωρία και την άριστη σχέση κόστους – απόδοσης που τώρα περισσότερο από ποτέ το κάνουν υπολογίσιμο αντίπαλο ακόμα και για μοντέλα premium μαρκών.
[1] Μέσω booking.com. Απαραίτητα διεύθυνση e-mail και πιστωτική κάρτα.