Το Volvo V90 Cross Country στην Ελλάδα

By  |  2 Comments

      Volvo V90 Cross Country, το μοντέλο που συμπληρώνει την κορυφαία Σειρά 90 της Volvo, δίπλα στα XC90, S90 καιV90

      Η απόλυτη έκφραση πολυτέλειας και allroad χαρακτήρα στη σουηδική γκάμα

      Απευθύνεται στον «ανήσυχο» αγοραστή της premium κατηγορίας και λάτρη της αυτοκίνησης που έχει ένα περιπετειώδες lifestyle και έντονο το πνεύμα της εξερεύνησης

•      Αποκλειστικά τετρακίνητο, με δίλιτρους κινητήρες πετρελαίου 235 ίππων στην έκδοση D5 ή βενζίνης 320 ίππων στην έκδοση Τ6

•      Διαθέσιμο σε δύο πολύ πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού, την Cross Country και την Cross Country Pro, με προτεινόμενη τιμή λιανικής που ξεκινάει από 62.170 €

Ξεκίνησε και στην Ελλάδα η εμπορική καριέρα ενός ολοκαίνουργιου μοντέλου, του Volvo V90 Cross Country, που συμπληρώνει μοναδικά τη Σειρά 90, προσφέροντας πλέον Cross Country χαρακτηριστικά και στο ανώτερο τμήμα της γκάμας της σουηδικής μάρκας. Το V90 Cross Country είναι ο άξιος συνεχιστής μιας σπουδαίας παράδοσης, καθώς η Volvo ήταν η μάρκα που  δημιούργησε την Cross Crountry κατηγορία, με το λανσάρισμα του V70 XC το 1996.

Εξωτερικά, το νέο μοντέλο έχει εμφανείς ομοιότητες με τα υπόλοιπα μοντέλα της Σειράς 90. Πρόκειται για την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία που έχει χαρίσει στη Volvo Cars το πολύ σημαντικό βραβείο “Brand Design Language Award 2016” από την επιτροπή Car Design Award, ως αναγνώριση της Volvo για τη συνεισφορά της στο σύγχρονο αυτοκινητικό design.

Η γρίλια στη μάσκα του V90 Cross Country παραπέμπει και στα υπόλοιπα μοντέλα της Σειράς 90, όντας κομμάτι της κοινής σχεδιαστικής ταυτότητάς τους. Αποτελείται από κάθετες λωρίδες και δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται, ενώ δένει αρμονικά με τα φωτιστικά σώματα σχήματος πλαγιαστού «Τ», που προσομοιάζουν το σφυρί του Θωρ, παραπομπή στην πλούσια σκανδιναβική μυθολογία. Τα δύο στοιχεία όμως που διαφοροποιούν το V90 Cross Country από το «απλό» V90 είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού, διακοσμητικά και λειτουργικά, σε διάφορα σημεία του αμαξώματος.

Χτισμένο πάνω στη Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος (Scalable Product ArchitectureSPA),  το νέο μοντέλο διαθέτει Cross Countryανάρτηση και απέχει 210 χιλιοστά από το έδαφος, απόσταση αυξημένη κατά 65 χιλιοστά σε σχέση με το απλό V90. Το γεγονός αυτό παρέχει στο V90 Cross Country ελευθερία κίνησης κάνοντάς το ένα ικανό αυτοκίνητο παντός δρόμου αλλά και με δυνατότητες κίνησης offroad. Όσον αφορά στα επιπλέον διακοσμητικά-λειτουργικά στοιχεία, οι ιδιαίτεροι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, με λογότυπο Cross Country ο δεύτερος, οι προστατευτικές ποδιές και τα μαρσπιέ σε ανθρακί χρώμα, καθώς και οι προεκτάσεις των φτερών σε μαύρο χρώμα, δημιουργούν μία σαφώς περιπετειώδη εικόνα, εμπνέοντας για κίνηση σε κάθε δρόμο. Στην εικόνα αυτή ας προστεθούν οι μεγαλύτεροι εξωτερικοί καθρέπτες, οι ασημί ράγες οροφής και οι ξεχωριστής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, όλα στοιχεία του βασικού εξοπλισμού, που συμπληρώνουν την Cross Country εικόνα.

Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι απόλυτα γνώριμη από τα υπόλοιπα μοντέλα της Σειράς 90. Η αίσθηση πολυτέλειας, με κορυφαία υλικά και απέριττο design που προσφέρει άνεση και ηρεμία είναι εμφανής παντού. Κυριαρχεί η standard οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα και oγνωστός από τα XC90, S90, V90 ψηφιακός πίνακας οργάνων (standard στην έκδοση Cross Country Pro).

Όσον αφορά στα κινητήρια συστήματα, το αποκλειστικά τετρακίνητο V90 Cross Country εξοπλίζεται με τους τελευταίας γενιάς δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου της οικογένειας DriveE. Αυτοί συνδυάζονται με το γνωστό εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, οκτώ σχέσεων, το οποίο ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Στην Ελλάδα διατίθενται δύο εκδόσεις, η D5 και η T6.

H diesel έκδοση D5 των 235 ίππων, διαθέτει την τεχνολογία PowerPulse. Πρόκειται για μία πρωτοποριακή λειτουργία, πατενταρισμένη από τη Volvo, η οποία εξασφαλίζει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού χωρίς την παραμικρή υστέρηση που παρουσιάζεται στους diesel turbo κινητήρες. Το PowerPulse λειτουργεί διοχετεύοντας αέρα από το φίλτρο αέρα μέσω ενός κομπρέσσορα, σε ένα δοχείο αέρα υπό πίεση, όγκου δύο λίτρων. Όταν ο οδηγός θελήσει να επιταχύνει είτε από στάση είτε από χαμηλές στροφές, ο υπό πίεση αέρας στο δοχείο διοχετεύεται μέσω βαλβίδας στην πολλαπλή εξαγωγής για να τροφοδοτήσει το turbo. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μία άμεση και υψηλή παροχή ισχύος.

Η βενζινοκίνητη έκδοση Τ6 αποδίδει 320 ίππους. Γίνεται χρήση μηχανικού υπερσυμπιεστή (λειτουργία έως τις 3.500 rpm) και turbo (λειτουργία σε όλο το εύρος στροφών) η οποία εξασφαλίζει περίσσεια ισχύος με άμεση απόκριση και εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας.

Όσον αφορά στον εξοπλισμό ασφάλειας και το V90 Cross Country διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό του το City Safety πού περιλαμβάνει τα πλέον προηγμένα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα συστήματα είναι ενεργά για όλες τις ταχύτητες άνω των 4 χλμ./ώρα και δεν υπάρχει περιορισμός ταχύτητας ενώ είναι αποτελεσματικά για όλες τις συνθήκες φωτισμού, ακόμα και στο σκοτάδι. Συνοπτικά, τα συστήματα αυτά αφορούν ανίχνευση αυτοκινήτου, εμποδίου, πεζού, ποδηλάτη ή δικυκλιστή γενικότερα, με πλήρως αυτόματη πέδηση αν δεν αντιδράσει ο οδηγός. Όπως σε όλη τη Σειρά 90, η ανίχνευση αυτή περιλαμβάνει και μεγάλα ζώα – ελάφι, αρκούδα, άλογο κλπ. Η αποτελεσματικότητά των συστημάτων είναι παράμετρος της σχετικής ταχύτητας του αυτοκινήτου και του προς αποφυγή οχήματος, ανθρώπου ή ζώου. Και φυσικά, στο V90 Cross Country το City Safety διαθέτει τις δύο νέες, καινοτόμες τεχνολογίες ασφάλειας που η Volvo πρωτοπαρουσίασε στο XC90: δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, με αυξημένο κίνδυνο για τα δύο οχήματα και σύστημα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο.

Παράλληλα, το νέο V90 Cross Country, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της Σειράς 90, διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό ένα σύνολο συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που προσδίδουν στο μοντέλο χαρακτηριστικά ημι-αυτόνομης οδήγησης.

Κάποια από αυτά, κωδικοποιημένα με το όνομα Intellisafe Assist, υποδηλώνουν παράλληλα την ξεκάθαρη πρόθεση της σουηδικής μάρκας να βρεθεί στην κορυφή της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, η οποία αναμένεται να είναι μέρος της καθημερινότητας του οδηγού στο εγγύς μέλλον. Τα περισσότερα από αυτά τα συστήματα είναι γνωστά και από άλλα σύγχρονα μοντέλα της Volvo. Ανάμεσά τους το Adaptive Cruise Control (προσαρμοζόμενο cruise control), το Distance Alert (ειδοποίηση προσέγγισης σε προπορευόμενο όχημα), το Lane Keeping Aid (για διατήρηση του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας του), το Lane Departure Warning (ειδοποίηση αν το όχημα τείνει να παρεκκλίνει της λωρίδας κυκλοφορίας του), το Driver Alert Control (που ανιχνεύει την κόπωση στον οδηγό) και πολλά άλλα, τα οποία συνδυαστικά με ένα νέο σύστημα, το Pilot Assist, είναι υπεύθυνα – όπως και σε όλη τη Σειρά 90 – για τη δυνατότητα ημι-αυτόνομης οδήγησης στο V90 Cross Country.

Το Pilot Assist είναι ένα σύστημα ενεργητικής ασφάλειας, βελτιστοποιημένο για κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο, που στόχο έχει να κάνει την οδήγηση πιο εύκολη. Ουσιαστικά αποτελεί την εξέλιξη του Adaptive Cruise Control, προσθέτοντας την αυτόματη κίνηση του τιμονιού χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού και αφαιρώντας την προϋπόθεση ύπαρξης προπορευόμενου οχήματος. Με την ενεργοποίηση τουPilot Assist από τον οδηγό, με επιλογή στα αριστερά του τιμονιού, το αυτοκίνητο επιταχύνει, επιβραδύνει και στρίβει παραμένοντας στη λωρίδα κυκλοφορίας του, για περιορισμένο χρονικό διάστημα και μέχρι ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, χωρίς να είναι απαραίτητη η ύπαρξη προπορευόμενου οχήματος. Η λειτουργία του Pilot Assist έχει επικουρικό χαρακτήρα, αν διαγνωσθεί ότι ο οδηγός δεν κάνει κάποια – έστω απειροελάχιστη – κίνηση ή διόρθωση στο τιμόνι για χρονικό διάστημα που ανάλογα με την ταχύτητα κυμαίνεται από 12-15 δευτερόλεπτα, τότε το Pilot Assist απενεργοποιείται. Εξυπακούεται ότι ο οδηγός τόσο ουσιαστικά (ελέγχοντας το σύστημα) όσο και νομικά είναι αυτός που ανά πάσα στιγμή έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

Το V90 Cross Country λανσάρεται στην ελληνική αγορά με έναν πληρέστατο βασικό εξοπλισμό ο οποίος εκτός άλλων περιλαμβάνει τη δυνατότητα ημι-αυτόνομης οδήγησης μαζί με πληθώρα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που συνδυάζονται μεταξύ τους για την υλοποίησή της. Προσφέρεται σε δύο εκδόσεις-επίπεδα εξοπλισμού.

Η έκδοση εξοπλισμού Cross Country περιλαμβάνει όλα όσα έχουν αναφερθεί πιο πάνω και επιπλέον ηχοσύστημα Sensus Connect HighPerformance (περιλαμβάνει Bluetooth, χειριστήρια του ηχοσυστήματος στο τιμόνι, έγχρωμη οθόνη αφής 9′, διπλό δέκτη RDS, ενισχυτή 6 καναλιών 330 watt με 10 ηχεία, σύνδεση AUX / USB, φωνητικές εντολές, πρόγραμμα περιήγησης στο Internet κλπ.), hill start assist, εκκίνηση χωρίς κλειδί, όλους τους γνωστούς αερόσακους και γονάτου, προβολείς LED, διζωνικό σύστημα κλιματισμού με σύστημα καθαρισμού του εσωτερικού αέρα και πολλά άλλα που θεωρούνται εκ των ων ουκ άνευ σε ένα σύγχρονο premium μοντέλο αυτής της κατηγορίας.

Η έκδοση εξοπλισμού Cross Country Pro διαθέτει ενδεικτικά επιπλέον Drive Modes (δυνατότητα επιλογής από 5 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Eco, Comfort, Dynamic, Off Road & Individual), τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 12,3”, πακέτο εσωτερικού φωτισμού με ατμοσφαιρικό φωτισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα εμπρός με μνήμη, δερμάτινες επενδύσεις, προβολείς ομίχλης εμπρός με φώτα LED και φώτα στροφής και άλλα.

Ο προτεινόμενος τιμοκατάλογος λιανικής για τους δύο διαθέσιμους κινητήρες και τις δύο εκδόσεις εξοπλισμού διαμορφώνεται ως εξής.

VOLVO V90 CROSS COUNTRY

 

 

CROSS COUNTRY

CROSS COUNTRY PRO

 

Χωρητ/τα (cm3)

Ισχύς (ΗΡ)

Προτεινόμενη τιμή λιανικής (€)

Προτεινόμενη τιμή λιανικής (€)

T6 AWD Geartronic (Auto)

1.969

320

64.000

69.470

D5 AWD Geartronic (Auto)

1.969

235

62.170

67.420


Το
V90 Cross Country κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Volvo Cars στην Τορσλάντα, βόρεια του Γκέτεμποργκ, στη Σουηδία.

Η Volvo Cars παρουσίασε το V70 XC το 1996 δημιουργώντας την Cross Country κατηγορία.

Η πρώτη γενιά (1997-2000) ξάφνιασε με την εμπορική της επιτυχία, αποτελώντας μία εναλλακτική πρόταση στα διάφορα SUV της εποχής που σχεδιαστικά ήταν βασισμένα πάνω στο ίδιο, μάλλον βαρετό «τετραγωνισμένο» μοτίβο. Λειτουργικότητα, άνεση και ελευθερία κίνησης ήταν τα χαρακτηριστικά της πρώτης γενιάς.

Η δεύτερη γενιά του V70 XC (2000-2007) χαρακτηρίστηκε από πιο τολμηρό και απελευθερωμένο design και ακόμα μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Με την παρουσίαση του XC90, του πρώτου SUV των Σουηδών το 2002, το V70 XC απέκτησε πιο προηγμένο σύστημα τετρακίνησης και μετονομάστηκε σε XC70, παίρνοντας τη θέση του ως το μικρότερο μοντέλο δίπλα στο XC90.

Η τρίτη γενιά του XC70 παρουσιάστηκε το 2007, δίνοντας πλέον μεγαλύτερη έμφαση στην  κομψότητα και την πολυτέλεια. Γνώρισε μεγάλη επιτυχία ιδίως στη Β. Αμερική, με περισσότερο από το μισό της παραγωγής να προωθείται στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.

2 Comments

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.