F1: Η στρατηγική των ελαστικών στην Αυστρία
O οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas κέρδισε για δεύτερη φορά στη σεζόν στο Red Bull Ring ακολουθώντας στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών. Εκκίνησε από την pole με την πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft) και μετέπειτα άλλαξε τοποθετώντας την πολύ μαλακή γόμα (supersoft).
Είδαμε ποικιλία στρατηγικών μιας αλλαγής καθώς στην εκκίνηση υπήρχαν και οι τρεις διαθέσιμες γόμες (μαλακή, πολύ μαλακή, πάρα πολύ μαλακή). Ειδικότερα ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton εκκινούσε από την 8η θέση καθώς είχε ποινή 5 θέσεων (αλλαγή κιβωτίου). Ξεκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και άλλαξε σε πάρα πολύ μαλακή, κερδίζοντας 4 θέσεις στο φινάλε. Οι Felipe Massa με Williams και Jolyon Palmer με Renault υιοθέτησαν εναλλακτική στρατηγική εκκινώντας με τη μαλακή γόμα και βάζοντας μετά την πάρα πολύ μαλακή. Έτσι κέρδισαν κάποιες θέσεις. Στην Αυστρία όπου ο γύρος είναι μικρός σε απόσταση, με λίγες στροφές είδαμε τις υψηλότερες μέσες ωριαίες ταχύτητες μέχρι τώρα στη σεζόν. Η βροχή που αναμένονταν δεν ήρθε. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που οδήγησαν σε ορατή παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης σε κάποια σημεία του αγώνα. Παραταύτα αυτό δεν επηρέασε την απόδοση των ελαστικών όπως φάνηκε στους χρόνους γύρων.
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Είχαμε πολύ υψηλή μέση ταχύτητα και καθόλου βροχή. Είδαμε παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης όμως αυτό δεν επηρέασε την απόδοση των ελαστικών, οι ταχύτεροι γύροι σημειώθηκαν στο τέλος του αγώνα. Μολονότι η μια αλλαγή ελαστικών ήταν η στάνταρ επιλογή είδαμε πολλές διαφορετικές εφαρμογές αυτής της στρατηγικής. Μερικοί οδηγοί δοκίμασαν κάτι διαφορετικό στην προσπάθεια να κερδίσουν θέσεις. Συνολικά οι επιλογές στρατηγικής ήταν λίγο επιθετικές είδαμε μεγάλες αποστάσεις ακόμη και με την πάρα πολύ μαλακή γόμα. Αυτό δεικνύει την εμπιστοσύνη που έχουν οι ομάδες τόσο στην ταχύτητα όσο και στην διάρκεια της γκάμας ελαστικών μας”.
ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
Hulkenberg 1m 09.043s |
Ricciardo
1m07.442s |
Hamilton 1m 07.411s |
Massa
1m09.394s |
Raikkonen
1m07.486s |
Kvyat
1m08.061s |
Kvyat
1m09.749s |
Vettel
1m07.496s |
Massa
1m08.419s |
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΓΟΜΑ | ΟΔΗΓΟΣ | ΓΥΡΟΙ |
SOFT | Hulkenberg | 56 |
SUPERSOFT | Vandoorne | 39 |
ULTRASOFT | Raikkonen | 44 |
ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Ο Valtteri Bottas κέρδισε τον αγώνα ακολουθώντας στρατηγική ενός πιτ στοπ. Άλλαξε από την πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft) στην πολύ μαλακή γόμα (supersoft) στον 42ο γύρο. Η θεωρητικά ταχύτερη στρατηγική υιοθετήθηκε από το Lewis Hamilton ο οποίος εκκίνησε με την πολύ μαλακή και μετά άλλαξε σε πάρα πολύ μαλακή γόμα.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΠΙΤ ΣΤΟΠ
Νο | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 | Pit 3 |
77 | BOT | USu | SSn (41) | ||
5 | VET | USu | SSn (34) | ||
3 | RIC | USu | SSn (33) | ||
44 | HAM | SSu | USn (31) | ||
7 | RAI | USu | SSn (44) | ||
8 | GRO | USu | SSn (36) | ||
11 | PER | USu | SSn (35) | ||
31 | OCO | USu | SSn (42) | ||
19 | MAS | Sn | USn (47) | ||
18 | STR | SSn | USn (35) | ||
30 | PAL | Sn | USn (34) | ||
2 | VAN | USn | SSn (31) | SSu (44)DT | |
27 | HUL | SSn | Sn (14) | ||
94 | WEH | SSn | USn (35) | ||
9 | ERI | USn | SSn (34) | ||
26 | KVY | USn | Sn (1) | Su (9)DT | USu (55) |
55 | SAI | USu | SSn (40) | ||
20 | MAG | SSn | |||
14 | ALO | USn | |||
33 | VER | Usu |
S= Soft SS= Supersoft US= Ultrasoft n= νέα u= μεταχειρισμένη DT= Ποινή διέλευσης |