F1: Η στρατηγική των ελαστικών στην Ουγγαρία
Οι Ferrari έκαναν το 1-2 στο Ουγγρικό Grand Prix με το Sebastian Vettel να τερματίζει πρώτος. Η Pirelli ήταν χορηγός ονόματος στον αγώνα όπου σχεδόν όλοι οι οδηγοί υιοθέτησαν στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών πολύ μαλακής/μαλακής γόμας (supersoft/soft).
Οι θερμοκρασίες οδοστρώματος στο σύνολό τους ξεπέρασαν ξανά τους 50 βαθμούς Κελσίου όμως η φθορά των ελαστικών και η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν περιορισμένες στο πρώτο μέρος του αγώνα. Μειώθηκαν δε ακόμη περισσότερο από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας για 4 γύρους, αμέσως μετά την εκκίνηση. Αυτό βοήθησε τους περισσότερους ανταγωνιστές να κατευθυνθούν τελικά προς τη στρατηγική της μιας αλλαγής. Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με την πολύ μαλακή γόμα η οποία ήταν σχεδόν ένα δευτερόλεπτο ταχύτερη από τη μαλακή γόμα. Οι μόνοι οδηγοί που εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα ήταν ο Daniil Kvyat με την Toro Rosso και ο αντικαταστάτης οδηγός της Williams, Paul Di Resta. Ο ταχύτερος γύρος σημειώθηκε από το Fernando Alonso με McLaren και ήταν σχεδόν 3 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος από την αντίστοιχη περσινή επίδοση.
Τώρα οι ομάδες της Formula 1 παραμένουν στη Βουδαπέστη για το δεύτερο τεστ μέσα στη σεζόν στο οποίο θα συμμετέχουν και αρκετοί νέοι οδηγοί. Κατά τη διάρκεια του τεστ η Mercedes θα αφιερώσει μια μέρα για να πραγματοποιήσει δοκιμές ελαστικών του 2018 για λογαριασμό της Pirelli. Στη Mercedes δε θα γνωρίζουν ποιο τύπο ελαστικών δοκιμάζουν.
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Σπουδαία απόδοση από τη Ferrari. Είδαμε άψογη διαχείριση των ελαστικών στις πολύ ζεστές συνθήκες απ’ όλους τους πρωταγωνιστές. Εν τέλει και λόγω της εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή αλλά και των δυσκολιών στο προσπέρασμα όλοι οι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική μιας αλλαγής. Πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα έχουμε το δεύτερο τεστ εντός της σεζόν όπου η Mercedes αύριο Τρίτη θα κάνει δοκιμές στα ελαστικά του 2018”.
ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
– | Alonso
1m20.182s |
Kvyat
1m21.631s |
– | Raikkonen
1m20.461s |
Ericsson
1m21.752s |
– | Verstappen
1m20.490s |
Verstappen
1m22.041s |
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΑΝΥΘΕΙΣΑ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΝΑ ΓΟΜΑ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΓΟΜΑ | ΟΔΗΓΟΣ | ΓΥΡΟΙ |
ΜΑΛΑΚΗ | Ericsson | 62 |
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ | Palmer | 46 |
ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Όπως το περιμέναμε στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική μιας αλλαγής για να αποφύγουν το κυκλοφοριακό. Απέφυγαν να ρισκάρουν με τη θεωρητικά ταχύτερη επιλογή δυο αλλαγών καθώς το προσδοκώμενο όφελος ήταν μικρό. Ο Vettel έκανε τη μοναδική αλλαγή από πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα στον 32ο γύρο. Οι Sauber ήταν τα μοναδικά μονοθέσια που πραγματοποίησαν δυο αλλαγές ελαστικών.
ΟΥΓΓΑΡΟΡΙΝΓΚ ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP
Νο | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 |
5 | VET | SSu | Sn (32) | |
7 | RAI | SSu | Sn (33) | |
77 | BOT | SSu | Sn (30) | |
44 | HAM | SSu | Sn (31) | |
33 | VER | SSu | Sn (42) | |
14 | ALO | SSu | Sn (35) | |
55 | SAI | SSu | Sn (35) | |
11 | PER | SSn | Sn (34) | |
31 | OCO | SSn | Sn (35) | |
2 | VAN | SSu | Sn (42) | |
26 | KVY | Sn | SSn (40) | |
30 | PAL | SSn | Sn (46) | |
20 | MAG | SSn | Sn (31) | |
18 | STR | SSn | Sn (29) | |
94 | WEH | SSn | Sn (3) | Sn (28) |
9 | ERI | SSn | Sn (1) | SSu (63) |
27 | HUL | SSu | Sn (45) | |
40 | DIR | Sn | SSn (34) | |
8 | GRO | SSn | Sn(20) | |
33 | RIC | SSu |
S= Μαλακή SS= Πολύ μαλακή n= νέα u= πατημένη